Hasonló jelenség volt nekem is az 1.6 16V-nél. Gyorsításkor, vagy komolyabb gázadáskor megtorpant, majd egy kis idő után (1-3 sec) elkezdett gyorsulni.
Kicseréltem a 4 gyertyát, és a hiba teljesen megszűnt.
Padlógáznál még csak nem is gondolkodik, azonnal gyorsít, egyenletesen, nincs akadozás.
2 pólusú NGK V-Line gyertyát raktam bele.
Próbáld meg, max 8ezerért meglehet venni Unix-nál.
Király. Mi is megmondtuk volna, ha adtal volna világos probléma leírást, tünetet. Ha a két kulcs egymás mellett van a gyújtás kapcsolonal, akkor akár a rossz vagy hiányzó csípés kulcs is indíthatja az autót. Igy pedig félrevezető a hibakeresésben.
Az is probléma, hogy sokan nem értik meg, hogy az immo es a centrálzár két kulon rendszer, semmi kozuk egymáshoz. Csak a kulcs házban van mindketto, Ennyi. Csak hadoválnak össze -vissza kulcsrol centralzárról meg immoról.
Sikerült megtalálnom a hiba okozóját.... A tartalék kulcsból hiányzik a chip. Most már csak szereznem kell egyet és utánajárni, hogy lehet a jóról átmásolni a kódot.....
Mind a két kulcs nyitja a központi zárat. Nincsenek egymás közelében. Az egyik kulcs hiba nélkül üzemel, a másikat nem használtam már több hónapja, de előtte az is jó volt. Csak azért raktam félre mert akár 50 méterről is képes volt nyitni-zárni az ajtókat és nem akartam, hogy véletlenül megnyomott gomb tudtom nélkül is kinyissa a kocsit. Most elővettem, mert a használatban lévő kulcs gumiborítása kiszakadt, és beindul ezzel is a kocsi, de le is áll. Utána már nem indul vele.
Nem, semmi köze nincs a távirányítónak az indításgátlóhoz. Az indításgátlót nem kell tanítani, nem felejti el tanítást, csak OP COM-mal lehet programozni, és csak CAR PASS kód ismeretében.
Mondom nincs köze hozzá. A távirányítóban egy külön chip van, teljesen külön a távirányítótól. Bebaszna, ha bármit rá lehetne tanítani a távval. Kulcsot programozni csak géppel és biztonsági kóddal lehet.
utólagos fejegység van a sedanomban. Bekötéskor el is vágtam a kék szaggatott jelű vezetéket, hogy a dátumot mutassa mindig a kijelzőn. El is voltam vele évekig, azonban most rádióznék :) Gondolkodtam, hogy megtáplálom valahogy az antennaerősítőt, de itt a fórumon visszakeresve nem biztos, hogy a legjobb ötlet. Utólagos antennát olvastam pár évvel ezelőtt. Ilyennel van tapasztalat? Vidéken lakom, jelenleg még a Petőfi is sercegve jön be.
Szia mindenkinek. Ötleteket várok a következő jelenségre. Vectra B2 X16XEL.. A tartalék kulcsot, ami jól működött, de nem volt több hónapja használva, csak úgy tudom tanítani, hogy a másik kulccsal adok rá gyújtást és úgy nyomom a távirányító gombját. Ezt követően indul is vele a kocsi, de leállítás után ismét elfelejti a kódot. Ha, ezt teszem a kapcsolóba, nem tanulja meg. Új elem van benne.
Légtömegmérő 5-ös számú lábától jövő vezetéket elvágni,beletoldani 2x0,75-ös mtl vezetéket annyit,hogy elérjen az ABS felett lévő műanyag elosztóba ahol az izzító relé is van,oda kerül a relé ami 12V dc az-az egyenáramú működtetésű tekercsű úgynevezett miniatűr vagy morze relé aminek váltóérintkezője van, tehát van egy közös pont és ehhez képest van egy alapállapotban zárt kivezetése és egy nyitott. A relé működtető tekercsére rá kell kötni az EGR-t működtető mágnes szelep két vezetékét (a dobozba nagyon szépen megcsapolható)
a közös pontra a behúzott 2eres vezetékünk egyik fele a másik fele pedig az alap állapotban zárt kivezetésre és tulajdonképpen az ellenállást is ide forraszthatod a két eres vezeték végére, aminek az értéke 1,7kOhm vagyis 1700 Ohm sima szénréteg ellenállás.
Magyarázat:
hideg motornál nincs kipufogógáz visszavezetés, ezért mérhetjük a teljes beszívott levegő mennyiséget és 3000-es fordulat felett sincs ezért eddig nem is problémázik az ECU,de viszont hamar melegszik a motor elkezdi a kipufogógáz visszavezetést az ECU amit a légtömegmérőn keresztül tud ellenőrizni,ezért kell ilyenkor az ellenállás,hogy kevesebb beszívott levegőt érzékeljen az ECU. Kiküldi a 12V-ot az EGR mágnes szelephez, amire mi rátettük a mi kis relénk működtetését is ami ekkor meghúz és bontja az érintkezőt ezáltal az ellenállás bekerül a légtömeg mérő és az ECU közé mi által azt érzékeli,hogy kevesebb levegőt szív a motor és megy bele a kipufogógáz ezáltal az ECU úgy érzi,hogy tökéletesen működik minden!
Koszi a tippet, kb 5 hete ezt elatszotta mar, akkor volt komolyabb hideg, aztan a futott garazs meggyogyitotta, masnap delutan mar indult uj szurovel stb. A jelenseg most is ugyanaz volt , egy kicsit hidegebb ido (-6 fok) , beindult, kezdett dadogni es megint leallt. Holnap kiolvastatom a hibakodot, marfelek elore ,hogy ujra kiolvassak belole a p1630a hibakodot sajnos 1,5 eve volt hozza szerencsem. nagyon bizok benne h nem az a baj,megegyszer koszi a valaszt.
Hibakódot kellene olvasni. Amennyiben nincs, valószínű "csak" levegősödés.
Aktív hibakódnál elmondja mi a gond, ilyenkor leggyakrabban adagoló a ludas.
Levegősödött már le a vecim, de akkor egyáltalán nem indult be, csak légtelenítés után.
Tavaly november végén kezdte, hogy pöccre indult, de dadogni kezdett, aztán motordiag lámpa mellett gázra sem nagyon reagált. Fel kellett újítani az adagolót.