...ahááá, szóval ő kezdte... akkor az már önvédelem. Ha harc, hát hadd legyen harc...!!! A biztonsági mágnes-zárak olyan mágneseket tartalmaznak, hogy szinte hihetetlen... az orránál fogva vezetgetheted...
Igen a MÉH telep tulaja(gondolom) . Hiába mondtam neki hogy megkilózzuk, pénzt adok érte, nem! De amikor ott van a férje akkor persze kussol, és azt vehetünk le a motorról amit akarunk. Azt kell kilesni, kifogni, mikor van ott a férje.
Igen, az megvan. Kell még az a rúd ami a vezérműtengelybe van, de azt meg tudom oldani hogy legyen. Ami hiányzik az a kis kar ami a pálcát mozgatja, ill annak tengelye. De azt le tudnám gyártani itthon is. A legutóbbi MÉH telep látogatásom alkalmával egy gonosz boszorkány meghiúsította ezen alkatrészek beszerzését , a vén kergéje......
Én is már a próbaüzemre fenem a fogam, akarnék venni majd egy Kühne laposszíjas darálót, amiről már írtam. Csak még messze vagyok tőle mint Makó Jeruzsálemtől.:-)
Érdeklődni szeretnék, hogy valakinek a birtokában nincs-e véletlenül Farymann Diesel 36A430 típusú motorhoz alkatrésze? Egy ismerősöm restaurál egy ilyen blokkot és elakadt, mert a hajtókar alsó csapszege, ami lényegében egy csapágy SKF 315272 c/s0 típusjelzéssel, kopott és nem akarja így összerakni. Annyit sikerült kideríteni, hogy ez a csapágy egyéni rendelésre készült/talán MÁV/, pár 100 db-ot legyártattak és kész.
Ha valaki tudna segíteni, hogy hol lehet ilyen régi alkatrészeket felderíteni, az kérem jelezze!
Nagyon szívesen...bár az igazi segítség sehogy se találódott meg, mert valahol még mindíg bujkál egy ilyen karburátortető, amit az ócskavasból horgásztam ki. De hogy hová tehettem...?
Kellene egy kicsit segíteni Agamata topictársnak stabil moci ügyben: a B MIB karbiját, pontosabban az úszóház fedelet le kellene fényképezni, és mélben elküldeni neki.
Az üzemanyagellátó rendszer rejtelmeit térképeztem fel.
Hiába , egyszer ezen is túl kell esni. Hiába olvasom el százszor, ha soha nem próbálom meg. Naszóval szétszedni, újrarakni, légteleníteni, elindítani !
Porlasztási kép szuper, alles ok.
JA: és ha végiglegeli az ember a lehetséges hibákat még egy fontos dolog:
forgasd jó irányba a főtengejt!
A motorhoz ugyanis nem volt kurbli, ígyhát csináltunk eggyet. Merre forog?
Hogy-hogy merre, jobbra! Jó-jó akkor jobbra. Kurblizás- semmi. Ismét-
ismét semmi. Őtletek: biztos a vezérlés áll rosszul vagy az előbefecskendezés vagy minden !!! Megnézvén a szelepek nyitási idejét rájőttem hiába van mostmár üzemanyag, ha fodítva akarok akarni mint ahogy kellene.
Az indító mechanika ugyanis egy áttétellel dolgozik az pedig pont megfordítja a forgásirányt. Így a balra máris jobbra van. Új kőrmös csatlakozó esztergálása után máris működött a szerkezet!
Mesélj, milyen dolgot kellett kitanulmányoznod...? Mert valami fontos dolgot kellett hogy magadévá tegyél ahhoz hogy egy pöffmentes motort ilyen indíthatóságúvá fejlessz.