Ketronnál van még így, hogy 20 éves hangszerre is van update, meg hardver upgrade is! Szintén olaszok… Mondjuk elég fagyósak a hangszereik, szóval ilyen tekintetben nem egy japán óraműi precizitás.
A Legendeknél sajátosság a gyakori frissítés. A 2017 áprilisi 1.0-tól másfél év alatt eljutottak az 1.6-ig 8 lépésben! Más gyártóra ez nem jellemző. Az elején akkor is havonta küldték az újabb csomagokat. 2018 végén leálltak. Kialakult a jól használható változat, majd megvették a norvég fejlesztőtől a szoftvert. Az oldal alján a supportban bárki számára letölthetők ezek az anyagok:
Egyenlőre nagyon ráér az újabb változat. Továbbá nagyon nem örülök hogy 18 kilóról 22,5kilóra hízott. Megtapasztaltam, elviszem a vállamon úgy 50m-t az orgit, de távolabbra, vagy meredekebb lépcsőn már kényelmetlenül nehéz. Még ez is sok. A fa fedlap extra súllyal meg különösen sérülékeny, hacsak nem (mint a VK7-nél) más, keményebb anyagú.
Amit beharangoztak az nagyon biztató. Kb. 1 hónap hogy kijöjjön a régebbiekre is a hangi frissítés. Márcsak azért is, mert gyártásban maradnak olcsóbb változatként kb. 2/3 áron. Van igazi 9 kontaktosom otthon úgyis. Marsico már ezeken a Legendekkel is szép felvételeket készített.
...nem az első eset Legendéknél, hohy rögtön frissíteni kell, igencsak gyanakszom hogy gyermekbetegségek korrigálásához kellhet?....ha így lenne, nincs okod rá áhítozni... -V.
Wow, ez az igazi szőrfelállós, hátborsózós zene! Minden elismerésem Bianchi technikai tudásáért, de nekem valahogy ez a balladás, lesliekapcsolgatós, expressionpedálpumpálós fajta Hammondozás jön be igazán! Marsico többi zenéje is nagyon tetszett. Van pár covid alatt készült énekes duettje, hát, kész orgazmus...
Nem számoltam meg, automatikusan 5-nek vettem azt a fehér Arturiat, de a csatolt fotón valóban 4 oktáv van. Maxi gratu akkor Bianchinak! Tud valamit! Mindent! :)
Nem fejedelmi többes. Cimborával mentünk el és közös ebben a meglátásunk.
Nyilván jó Dirk vander Linden is, nem véletlenül javasoltam. Érdekes, ez nem jött át? A díjakat rád bízom, mi olyannal nem foglalkozunk.
De vannak a kiemelkedők. Akik pazar módon játszanak a B3-ason, de ami meglepő, hogy ha csak egy kis ötoktávosat kapnak, még ott is lenyűgöző előadást tartanak. Mint Ben Paterson pld. Bianchinál meg a négy oktáv egyenesen megdöbbentő volt.
De -mint írtam- ő is elnézést kért, hogy épp arra az alkalomra ezt kapta, ebből kellett kihozni, amit csak a legnagyobbak tudnak.
A legendás orgonáról, a gyártó történetéről és a mai modern Hammondról tart workshopot Dirk van der Linden, a Hammond európai kereskedelmi vezetője, orgonaművész, zongorista és gitáros Hollandiából.
2023. 04. 27. 17:00-19:00 A belépés díjtalan!
Hangszer Pláza Hangszerbolt (1072 Budapest, Rákóczi út 30)
Az esemény 2019-ben került először megrendezésre az Európában elsőként Budapesten létrejött Hammond Artist Center megnyitója alkalmából, melynek – csakúgy, mint az eseménynek – a Hangszer Pláza ad otthont.Dirk Antwerpenben született 1969. augusztus 28-án.
Tizenkét éves kora óta játszik jazzt, ezzel egyidőben ismerkedett meg a zongorával is. Jelenleg gitáron, Hammond-orgonán és zongorán játszik, valamint zeneszerző, producer, zenetanár és a Hammond Suzuki európai értékesítési menedzsere. Annak ellenére hogy autodidakta zenész, a Genti Konzervatóriumban tanít Hammond orgonát.
Pat Bianchit régóta hallgattuk kis Joeyként. Olyasmi stílus és majdnem olyan jó, mondjuk. Magunk közt a második legjobbnak tituláltuk. Mivel Lonniebá és szegény Joey is itthagyott minket, számunkra ő lett a világ legjobb Hammondosa.
A HX3.5 lezlieffektje igen jó. Nem is tudtam mi ez a CAM . Még a videómon is hallani, a felgyorulás előt a motor külön felpörgő zaját. Tetszetős a HX, érdemes volt kipróbálni. A rendkívül sok állítási lehetőség nagy csábítás. Egy régebbi orgonát fantasztikusan fel lehet vele okosítani.
Egész jól játszik Tsuchida, de hát vannak jobbak :-) Legslább alaposan kipróbálja nekünk a hangszereket.
Furcsa egybeesés, hogy múltkorában gondoltam én is olyat, hogy az Electro 3 split beállítását feljebb tolom, lévén 73 billentyűn alul jobban kifér egy bass + chord beállítás is, ahova jobb kézzel is még kényelmes lenyúlni, fönt meg igaz hogy szűkebb egy oktávval a játékerem, de elég és az oktávváltó amúgy is tűzközelben van, ha kicsit feljebb kell “ugrani”. Szóval 6 oktávon remekül meg lehet oldani amit lám Bianchi 5-ön is megtud, azaz hogy adott helyzetben még dupla manual sem feltétlen szükséges, pláne ha vki aktívan hurcolkodik a hangszerével és minimalizálná a fellépő csomagját. :) 👍
A kisipari HX dobozt a gyártó készíti. Az alaplap meg a MAG-ba kerül, tehát HX hangja van.
Csak azért akadékoskodom, mert azt írtad a Youtube leírásban, hogy Pat Bianchi organ (HX3/MAG). De ez itt nem egy négyezer eurós MAG, hanem "csak" egy olcsó HX3.5 modul egy Arturia MIDI kontrollerrel. Szerintem a HX3.5 megérdemli, hogy ne keverjék össze a MAG-gal.
Egyébként nem rossz a saját lezlieffektje, kissé túlzásnak találom a vent beépítését.
Az előző generációs (HX3.4) alaplapon egy jóval kisebb teljesítményű FPGA volt, amivel még nem tudott a fejlesztő -- Carsten Meyer -- elég jó Leslie-szimulációt csinálni. Ezért döntött a MAG úgy, hogy ehelyett a Neo Ventilator-t építik bele. A CAM-Rotor (CAM = Carsten Meyer) csak a HX3.5-től vált elérhetővé, és nagyságrendi változást hozott a Leslie-szimuláció minőségében, olyannyira, hogy úgy tudom, az újabb MAG-okban már nincs is Ventilator, csak a CAM-Rotor.
A japán csóka meg próbál mindent. Először Legend, aztán MAG/HX, végül kikötött az SKX-Pro mellett.
Gondolom Hal Tsuchidára gondolsz, ugye? Hát igen, ő is az a fajta zenész, aki a tudás hiányát a még drágább, még újabb hangszerek megvásárlásával próbálja kompenzálni. Na ezért is tetszik a videód, mert Pat Bianchi megmutatta, hogy nem kell a 3.500 dolláros SKX-Pro (vagy mondjuk Legend Soul, nem is beszélve az "igazi" Hammondról) ahhoz, hogy jó zenét csináljon valaki. És négy oktávon is lehet elképesztően virgázni, nem kell hozzá 2x61 + preset billentyűs felület, sőt, még a 4 szett drawbar sem.
Egyébként Joey is fantasztikusan játszott az olcsónak mondható Numa Organ-on. Szóval, nem a méret a lényeg...
A kisipari HX dobozt a gyártó készíti. Az alaplap meg a MAG-ba kerül, tehát HX hangja van. Egyébként nem rossz a saját lezlieffektje, kissé túlzásnak találom a vent beépítését.
A japán csóka meg próbál mindent. Először Legend, aztán MAG/HX, végül kikötött az SKX-Pro mellett. Mindnek megvan a maga előnye, de nem tudnám rangsorolni. Inkább mind másban a jobb.
Két Electro-Voice hangfal volt. Ezen ment az orgona és a konferansz. A bal jól látszik a gitáros mellett. A jobb Bianchi mögött volt. (mint egy lezli) Lent meg a HX3 kéken világított. Rá sem nézett, csak az Arturia49-en szabályzott. Ok, a HX3 annyira kisiparian egyszerű, hogy még bekapcsoló gomb sincs rajta.
Nagyon ott van! Köszi a közkinccsé-tételt! Most kiderült, hogy másfél oktávon is lehet ütős (és változatos) Hammond szólót játszani, és még waterfall billentyű sem kell hozzá...
De ez most HX3 vagy MAG? A "sima" HX3 modulnak nincs köze a MAG-hoz. Vagy van más is benne?
...nos, miután itt minden jó, ha Hammond a vége-(vagy a többi része, csak legyen benne!)...íme 2 találat, kommentár nélkül...tessék szavazni -! ez mabapság kötelező mindenfelé...