Önnek aszimptotikusan csökken az "értelmezettszöveg"-mennyisége.
A "drágaalbizás" volt középskolai osztályfőnökömre (Farkas A.) vezethető vissza, aki időnként előszeretettel "csillagbogaramozta", "aranyoskámozta", "édeskisfiamozta" a reá bízott csemetéket. Amikor rákérdezett valamelyikőnk, hogy miért is, készséggel ezt felelte: "azt azért nem mondhatom, hogy hülyegyerek", mert nem illik.
Remélem, Ön ebből nem csak 2 betüt értett meg. :-)
Ez ellenpontozás, drága Albi! Igyekeztem rávilágítani erre a vérlázító tudathasadásos állapotra, és lám sikerrel, hisz a több, mint egy tucatnyi hozzászólásból ennyi legalább meg is maradt benned. Kár, hogy nem vagy döntéshozó... :-)
Mikor lesz vajon újra jegyvásárlási lehetőség a Széchenyi-hegyen? Amióta úgy kb. 1 hónapja ellopták a jegyautomatát a végállomásról, azóta van, hogy bliccelésre kényszerülnek a turisták, akik általában a gyermekvasútról érkeznek.
Ja, a mi egyik Mk45-ösünkre tűzte fel magát egy nő autóval. Sokan elhiszik, hogy a Gyermekvasút játékvasút.
Pár éve volt egy másik elütés. Akkor csak a kocsi végét kapta el a mozdony. A tulajdonos meg beállít a garázsba. Nézte a tévét, amikor becsengettek hozzá a rendőrök. Baleset helyszínének elhagyása = cserbenhagyás.
Kórházba szállították annak a személyautónak a vezetőjét, amely összeütközött a fogaskerekűvel pénteken a főváros XII. kerületében, a Távcső utcában. A baleset a forgalmat nem zavarja.
A kerület és bkv szerződése tételesen felsorolja az adott összegből végrehajtandó tevékenységeket (építés, festés, javítás, melyik megállóba mi). A kerület részéről ismereteim szerint ezt műszaki ellenőr tételes fogja ellenőrizni. Határidő is van természetesen, ismereteim szerint szept közepe.
ha nem tévedek az önkormányzati pénz a peronok felújítására megy el. és fillérre pontosan el tudnak számolni vele. nálunk nem azzal van baj, hogy több pénz van mint kéne, hanem azzal, hogy a szolgálati helység(amit mellesleg ugye az üzemeltetőnek kéne felújítani) saját költségen lesz modernizálva
Hadd reagáljak csak a "szenvedélyességre": ez egy index.hu-s vitafórum, 2008-ban. 2000-ben valóban hangzottak el ész érvek, amelyekből értelmes viták kavarogtak.
Viszont ha a köztudatba be akarsz vésni valamit (elég nagy munka), akkor bizony alá kell merülni. Most, 2008-ban. Nézd csak meg a VEKE honlapján a Stadler üzemlátogatásról szóló cikket, illetve a hozzászólásokat. Egy hete van kinn a cikk, a hozzászólások száma pedig nulla. Ha szakmát dobsz be a köztudatba, az olyan, mintha ultrahangon szólnál hozzájuk. A bulvár az ő világuk. A paraméterkönyv (de csak az anyázás szintjén), és a viszonylatszámozás, valamint a 4-es metró, ahol csőrikék 2 hetes, egy hónapos lerágott csontokat dobnak be a köztudatba. Ha nem vigyázunk, topikgazdaként nem figyelek, átcsapódunk abba, hogy az 56-ost láttam ma, meg az 52-est, kicsit jobban zörög az 54-es, mint a múlt héten, és hogy miért áll a Fogas 4-5 perceket kitérőnként. Viszont, amit kiöntöttem, valós problémák, amelyek évek óta kínozzák ezt a mostoha kirakatüzemet. Időnként a figyelem középpontjába kerül pár percre, majd újból elfeledik. Hisz csak egy "Fogas". Hogy a fókuszotokba került és vezetted, nyilván ráéreztél az utánozhatatlan ízére és megérezhetted azt is, hisz világlátott ember vagy, hogy itt nagyon nincs rendjén az infrastruktúra. Alapból nincs rendjén. A Fogasprojekt már a 21. század első évtizedében biztos, hogy nem jön össze, de a pálya, a bizber és a járművek nem bírják már évekig. Miért is lovagoltam a fogasléc kenésének problémáján? Tán, mert Nektek sem mindegy, hogy 30 ezrenként kell (azaz kéne) vagy csak 120 ezrenként cseréni a 3 kapaszkodókereket. Egy minimális odafigyelés és egy cseppnyi, eddig valamerre elcsöppent zsíradékra, kenőanyagra van szükség, de sűrgősen. Új talpfák: 420 db, azaz kb 450-500 folyóméter. Több a semminél, de nagyon kevés. 4000 folyóméter, najó, lejön belőle 120, szorul rá a sűrgős cserére. Ha optimista lennék, tapsikolnék a talpfákhoz, hisz azt a max 5 évet a nagyprojektig már ki lehet húzni a frissen cserélt faaljakkal. De félek, hogy itt nem öt évről van szó. Folytathatnám, de szerintem hasonló véleményen vagyunk minderről.
Befektető éppeg volna, csak mint írtam is nagyjaink ingerküszöbéhez ez a volumen kevés, sokkal nagyobb tétekben játszanak. De a munka, ha lassacskán is, a kerületi önkormányzat építési részlegén folyik, KSZT, FSZKT módosítások előkészítése van napirenden. Ezek előfeltételei annak, hogy egyáltalán pályázni vagy befektetni lehessen. Innentől maga az építés nagyon gyorsan mehet, a legtovább a járműgyártás tart.
1. Nem került sokba a képzésem, az elméleti tanfolyamot nem rontottam a jelenlétemmel. 30 ótát vezettem különkocsival, lehetett ennek vagy pártizezer forint önköltsége. A fogas terület forgalmi vezetője is vagyok, így tán nem kár ha van rá vezetői engedélyem. Ennek birtokában a későbbiekben a járművezetők vizsgáztatásba is részt vehetek, tán ez sem hátrány. A 12 napot a munakmódszer átadó mellett 0 forintért vezetem, senkinek egy fillérjébe nem kerül, bért nem kapok, szabadidőmben csinálom.
2. Idén sok év óta előszór beruházási pénzt lobbiztunk ki talpfacserére, és folyik a kerülettől kapott pénz felhasználása. Szerintem ez nem rossz dolog, a közelmúlthoz képest előrelépés.
3. Na a fékdob ügy az el lett kefélve. Félig a BKV hibáján kívül. Ha végre jó lesz a dob amit hoznak, akkor augusztustól lesz dob jó ideig. A török cég részben igaz, a partner alvállakozója volt, ha jól tudom.
4. Gróh urat tisztelem, valóban Ő csinált rendet 1987-ben. De azért nem kell heroizálni őt, amikor a 2es üzem vezetője lett, hát azért már az nem volt élüzem. Evvel együtt tisztelem, és fontos szerepe van abban hogy a 87-es esemény óta nem volt nagyobb balhé a fogasnál. Tisztességes műszaki ember.
5. És igen, pénz-pénz-pénz, nos abból bármennyi kevés. A nagyprojektről pedig lehet hogy sáros benne aki az önrészt nem tudja összeszedni, de nekem meggyőzödésem, hogy amíg egy befektető kellő fantáziát nem lát ebben az ügyben, addig az egészből semmi sem lesz.
Bálintkám, amúgy ez nem személyestanácsadó, de írom ismét akkor is ha már tettem: kevesebb érzelmet, több tényt, Te egy okos mérnökember vagy!
Kérlek mondd meg, -ha nem publik, akkor négyszemközt, pl. ímélben-, hogy ki az, aki kiröhög "fentről", ha a fogasléc kenéséhez anyagot kértek.
Lesz róla téve, hogy arcára fagyjon a vigyor, hisz az általa okozott kár már tízmilliókban mérhető. Mindent meg lehet oldani, de ne feledj három, idevágó ősi dakota mondást:
1. gyáva népnek nincs hazája 2. szemérmes koldusnak üres a kalapja 3. vétkesek közt cinkos, aki hallgat.
A fogasléc pedig kenve lesz!
Az illetékesek (akik javarésze olvassa e topikot), javallott, hogy kezdjék el szervezni e kötelező műveletet, mert ha megelőzik a feletteseik utasítását, számonkérését, akár még győztesen is kikerülhetnek a buliból, otherwise...
sajnos tévedtem: a nosztalgia fogason tartott tájékoztatón "bejelentették": 60-260 ezer ft/forduló különjárati díjért bérelhetők a közlekedésbarátok által ismert járművek (ACsEV, 611-es, 436-os, kisföldalatti, 2-es fogas) :-/
minden recét kenni kell! én ezt már előtte is értettem(mielőtt elmagyaráztad, de azért kössz) de mint elmondtam ez a vonat által kellene megtörténjen. hasonlóképpen a MILLFAVnál ahol ugyanazzal az anyaggal amivel a fogaslécet kéne kenni, keni a pályát a szerelvény. mi az Íveket és a kitérőket kenjük, a fogaslécet nem, ugyanis az anyagot sem nekünk adják ki hanem a vontatásnak, ha megrendeli. mi nem rendelhetjük meg az anyagot és nem vehetünk fel két új munkatársat azért mert a vontatás nem végzi a feladatát(mert kiröhögnének minket fentebb).
Igen, jól értetted, MINDEN recét kenni kell. Nem naponta, a kenések sűrűségéről nincs fogalmam, egyszerűen a fogaskerék-kapcsolatnak tocsognia kell a zsíradékban. Máskülönben, mint írtam, több milliós károkat okoztok. Akár tetszik a mestereknek, akár nem. Főleg, ha olyan gyatra a máskülönben alapból, kötelezően precíz kapcsolat, mint itt, nálunk.
Valamit nagyon nem értesz: Az acélaljakat nem kell pátyolgatni. A faaljakat kell. Mert az vetemedik, süpped, mindenfelé cibálja a sínszálakat, a fogaslécet és tovább rontja a fogaskerékkapcsolatot.
Részemről a vita mára lezárva, remélem, azért valami megmarad a buksikban, szép álmokat, jóéjt kívánok: HB
a fogasléc a pálya része, amit a vonat adottságai miatt a vonatnak kell(kéne) kennie. egy vonalbejárás(páya karbantartás) kb 4 órás munka, mire a váltót ellenőrzik, takarítják, stb.) ha egyenként kéne minden egyes ricnit megkenni a fogason akkor folyamatosan kellene egy ember aki kenegeti. de hangsúlyozom nem a pályafentartás dolga. --- igen a készből dolgozunk. beszéltünk már mi is a felépítményről, merészebbnél merészebb elképzeléseink voltak. de ha faaljat küldenek akkor faalj van beépítve. ha valahova elkezdenének acél aljakat beépíteni a fogason annak a pályások jórésze örülne mint a kisgyerek az új bicónak. és gondozná, mintahogy gondozza ezt is féltő odaadással. az orgonáshoz: azthiszem össze is volt reszelve a fogasléc(ugye nem gondolod, hogy a pályások nem tudják, hogy össze kell reszelni), de mégsem volt jó. ilyenkor célszerűbb visszaállítani a ami még működik, mint...
A fogasléc a pálya vagy a jármű része? --- Tisztában vagyok, hogy Ti a készből dolgoztok. Azzal is, hogy a jelen pályára a faalj a reális. De akkor is agyrém... (Mellesleg lehetne bizonyos szakaszokon acélaljakat használni)
én sajnos (mint az kiderülhetett) nem az az ember vagyok aki megrendeli a felújításhoz kiadható anyagot. szóval ha tudsz hatással lenni azokra az emberekre, akik eldöntik faalj vagy vb alj akkor tedd meg a lépéseket. nekünk mindegy hogy mit építenek be(alvállalkozók) a pályába. ha vb alj lesz akkor arra fogunk szabályozni, ha acél akkor arra. ha nem lesz semmi akkor....
Nézd, a fatörmelék helyett egy 5-10 évig el nem porladó, kezelt (azaz szurkot a talajba izzadó) összefüggő faanyag valóban minőségi ugrás. Mínusz 5-ről mínusz 4-re.
elmesélték. sőt a fehér sárga,1 illetve 2 pötty jelentését is ismerem. én csak azt tudom mondani, amit nekem mondanak. faaljat vesznek, ezt kell beépíteni. mint említettem annál a bizonyos(talán közelgő) nagyprojektnél nyílván meg lesz csinálva a fogas felépítménye újból olyanra, hogy a svájci mérnök elégedett legyen. jelenleg viszont, ha faaljat vesznek akkor örülünk, és nem háborgunk, hogy de a svájci mérnök acél aljakat javasolt.
"ha egyszer lesz egy bizonyos nagyprojekt amiről valószínűleg te többet tudsz mint én," Lehet, hogy még nem olvastad? Pedig célszerű, hisz a tájékozottság naggyá tesz, és ha nem látod a világot széles látókörrel, akkor könnyen megvezethetnek, átverhetnek és kialakulhatnak olyan téves, káros nézetek, mint pl. a faaljak praktikusságának hite.