Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Boró12 Creative Commons License 2001.05.23 0 0 994
Tényleg, azt sem értem, a Viper ugyan mitől lenne roadster?
Előzmény: fastcar (993)
fastcar Creative Commons License 2001.05.23 0 0 993
A BMW Z3 Roadster csak a cég szemében tünik maximum roadsternek! Valóban megfelel a formavilágát tekintve, a 2 ülést nézve, a szükségtetöt vizsgálva, de itt kimerül a hasonlóság. A tömege majdnem 2×-ese egy vérbeli roadstertöl elvárhatónak. És ezen még az M-es motor sem segít. A váltó áttételezése is inkább nyitott túraautóvá, kétüléses kabrióvá teszi, nem pedig roadsterré.

A Viperre egy más szót használnék, hiszen az sem felel meg a roadsternek, de tökéletes rá a brutalo-roadster elnevezés.

DarkSide Creative Commons License 2001.05.23 0 0 992
Szia!

A roadster-nek a motorja az első tengely mögött helyezkedik el, hátsó kerekein át viszi a teljesítményt az útra, nicsen benne szervókormány sem(általában), csak ülés, kormány, pedálok, egy-két műszer és feeling. Nincsen teteje, vagy kézi mozgatású vászontető, vagy patentos tető(bőr, vászon) szerelhető rá. A cabrio egy megskalpolt mezei autó, mindenféle megkötöttség nélkül.

Tisztelettel DarkSide

Előzmény: L-Gee (988)
Boró12 Creative Commons License 2001.05.23 0 0 991
Ezt a gyár kabriónak szánta, de ha a Z3 roadster lehet (lehet?), akkor talán ez is beleférhet a kategóriába (Plymouth Prowler). A 300M 253 lóerős motorja repíti az autót:

Boró12 Creative Commons License 2001.05.23 0 0 990
Kedves Happy Hunter!

"a bömös nem arról híres, hogy fukarkodik a motorral"

Nagyon visszás, amikor van egy dögös design, aztán valami jelentéktelen fűnyírómotor dorombol a karosszériában... Nálunk a 325i, 525i és 740i az alapmodell. SZVSZ ez alá menni egyet jelent a BMW sportos imidzsének a megtépázásával. Volt szerencsém(?) az X5 3.0 literes változatához - a motor csapnivalóan muzsikált abban a karosszériában.

Boró

Előzmény: Törölt nick (983)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.23 0 0 989
lehet, de a "feeiling" olyan "légiessé" teszi őket. olyan szabad, vidám, lendületes, és a nyitottság miatt könnyűnek is látszanak. na, mindegy, én csak arra gondoltam, mint amikor egy kisautóba szerelnek tuningmotort, aztán lehet meglepődni..
Előzmény: Eclipseboy_ (985)
L-Gee Creative Commons License 2001.05.23 0 0 988
Árulja már el valaki, hogy mitől lesz valami roadster és mitől cabrió ? Így elsőre nem tök ua. mindkettő ? vagy a roadster csak 2 személyes ?
Eclipseboy_ Creative Commons License 2001.05.23 0 0 987
Bakter! Már megint megelőztek. :-((
Előzmény: QuadCam (984)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.23 0 0 986
Hat, pl a Lotus Elise hardtoppal vagy 15 kiloval nehezebb. Marpedig az felel meg a nyitott csukott valtozatanak, mivel nincs belole Coupe....
Előzmény: QuadCam (984)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2001.05.23 0 0 985
Happy_Hunter!

A könnyű nyitott gép kifejezés nem fedi a valóságot, ugyanis a kabrióknak a merevítések+tetőnyitó mechanizmusok miatt a súlya semmivel sem kevesebb a sima merevtetős változatokhoz képest, sőt.

Előzmény: Törölt nick (983)
QuadCam Creative Commons License 2001.05.23 0 0 984
"Persze tiszta sor, hogy egy könnyű nyitott gép így is "megy mint golyó"

Akkor mégse tiszta sor, mert a cabriok MINDIG nehezebbek, mint a neki megfelelô csukott gép...

Előzmény: Törölt nick (983)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.23 0 0 983
én a leonra írtam a 75 lovat, és az érzésre a hasonlóságot, amikor egy "hosszúorrú" BMW cabrio-ról kiderül, hogy "csak" 1.8-as.
Valszeg így is jobban megy, mint egy átlagautó, csak amikor kiderült hogy a motor "ekkora" én legalábbis vmi csalódásfélét éreztem, mert:
1. a bömös nem arról híres, hogy fukarkodik a motorral
2. a bmw cabrio meg különösen sportosnak néz ki.
Persze tiszta sor, hogy egy könnyű nyitott gép így is "megy mint golyó" de vhogy mégis "többet várna" az ember.
Persze lehet, hogy csak azért mert számomra a bmw a sportató fogalmához kötődik.
Üdv:
Hunter
Előzmény: Cabrio320i (969)
Cabrio320i Creative Commons License 2001.05.23 0 0 982
kéne valami kép a régiről, az újról tettem be az egyik motoros topicra..
Előzmény: tcaoe (980)
Boró12 Creative Commons License 2001.05.23 0 0 981
Kedves fargo!

Huh, Te aztán nem sokat értesz az amerikai autókhoz... Egy Corvette másfél tonnás, tehát elég messze áll az Általad hitt 2 tonnától. Ráadásul nincs is roadster kivitelben, csak hardtopot, coupet és kabriot gyártanak belőle. A tömeg-lóerő arányra vonatkozó megjegyzésed sem állja meg a helyét, a különböző kivitelek 4 kg/lóerő arány körül mozognak...

Boró

Előzmény: fargo (974)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.23 0 0 980
Na jo, de mi kisse mas motorozasi stilust kepviselunk, asszem:) Egyebkent az uj nekem sem tetszik, de a regi az nagyon bejon.
Előzmény: Cabrio320i (978)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2001.05.23 0 0 979
tcaoe!

Pontosan.

Előzmény: tcaoe (977)
Cabrio320i Creative Commons License 2001.05.23 0 0 978
nézegettem a duke-t, és mégsem tetszik annyira :-((
tcaoe Creative Commons License 2001.05.23 0 0 977
Ugye?:) De ha csak elszakad a szija, akkor nem annyira durva, felteve, hogy nem keveredik ossze a vezermuszijjal.(mar ahol egymas kornyeken futnak). Ha nem jelre rakjak, akkor nem csillapit, hanem osszeadodik azokkal, amik ellen odatettek...:)
Előzmény: Eclipseboy_ (976)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2001.05.23 0 0 976
tcaoe!

Azért elég durva amikor a kiegyensúlyozó-tengelyt nem jelre rakják vissza. :-)

Előzmény: tcaoe (975)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.23 0 0 975
No mindegy. Hat, kb csak annyi remegest erzel a kormanyon, mint egy Honda CB 900-en, pedig 1 henger vs 4 henger. De irhatnam a mitsut is, ott nagyon erezheto a kiegyelitotengely elfokolasa, vagy a hajtoszij szakadasa. Nem lesz kispolski feeling, de mindjar mas lesz az egesz. Szoval ki lehet egyensulyozni a negyhengerest is szepen.
Előzmény: johnblow (972)
fargo Creative Commons License 2001.05.23 0 0 974
Roadster:
Ott van talán a legszebb példa, az Elise: 140 lóerôvel gyorsul akkorát, mint egy Corvette, és nagyon sportos vezetési élményt is nyújt. Ugyanis könnyű, és ez a dolog lényege. Két tonnás pseudo-roadsterekbe persze kell az 5.7 v8, de szoknsk sem olyan túl jó a tömeg-lóerô aránya, inkább a nyomatékuk miatt élvezhetôek.

Mint már emlegettem, a legmenôbb hillclimb versenyzôk között is van sok, aki 2 liter alatti motorokkal megy, ott meg ugye KIZÁRÓLAG hegymenetrôl van szó, szóba sem jön, hogy alkalmatlanok lennének a feladatra. Csak nem úgy vezetik, hogy a két pedál közül a keskenyebbiket tapossák, a motor meg 1500-as fordulaton (glo-glo-glo) felhergeli a 2 tonnát a hegytetôre. Az más tészta...

Előzmény: Boró12 (959)
fargo Creative Commons License 2001.05.23 0 0 973
Nem tudom, hogy csinálják a soröt esetében a kiegyensúlyozást, mindenesetre a Volvo 5 hengeres motorjain élére lehet állítani egy érmét, úgy is marad. A hangja meg fenomenális :-)
Előzmény: CaddyLacee (957)
johnblow Creative Commons License 2001.05.23 0 0 972
Csak képről ismerem. De valóban dícsérik a mocit, azok akik próbálták.
Előzmény: tcaoe (971)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.23 0 0 971
Illetve kiegyenlitotengely. Egy KTM Duke(te gondolom ismered) alig remeg, pedig csak 1 henger....
Előzmény: johnblow (970)
johnblow Creative Commons License 2001.05.23 0 0 970
Üdv,

Régen a műegyetemen hallottam (tanultam), hogy a 4hengeres soros motort nem is lehet rendesen kiegyensúlyozni. Ahhoz, hogy a másodlagos tömegerőket is ki tudd egyensúlyozni min.6henger kell...

Ettől eltekintve (meg attól is, hogy BMW-buzi vagyok), ha ródsztert vennék akkor a honda s2000-t venném.

JB

Cabrio320i Creative Commons License 2001.05.23 0 0 969
a z3 nak is van ///M változata 321 LE-vel, de tudod nem mindenki engedheti meg magának, és nem is mindenkinek kell 100 Le- feletti motor... egyébként nincs 75 Le-s bmw..
a legszarabb modell is 105 Le.... már jó ideje...

bocsi opelből hány lovas a az 1.4i? és ohhhh...

Előzmény: Törölt nick (942)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.23 0 0 968
Nos én a régebbi 240-244-es szériáról beszéltem nem a mostaniakról. Lehet hogy nem saját fejlesztés de létezik 6 hengeres Volvo. Asszem a B20-as blokkok 6 hengeresek.
A maiak mégcsak nemis teccenek. Nomeg régebben 2L vagy 1.8-as volt a létező legkisebb Volvo motor ma pedig asszem 1.6-ossal is gyártanak vagy talán még kisebbel is nemtudom.
Hova fajul a világ....
V8 rulz :)
Előzmény: fargo (950)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.23 0 0 967
De arra ra is kell irni kulon, hogy roadster.:)) Ezert is ertettem egyet eseteben a nagyobb motorral.
Előzmény: Boró12 (966)
Boró12 Creative Commons License 2001.05.23 0 0 966
Akarom mondani BMW Z3 2.5 roadstert...
Előzmény: tcaoe (964)
Boró12 Creative Commons License 2001.05.23 0 0 965
Én a BMW Z3 325 roadstert néztem meg és az 1300+ kiló...
Előzmény: tcaoe (964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!