A BMW Z3 Roadster csak a cég szemében tünik maximum roadsternek! Valóban megfelel a formavilágát tekintve, a 2 ülést nézve, a szükségtetöt vizsgálva, de itt kimerül a hasonlóság. A tömege majdnem 2×-ese egy vérbeli roadstertöl elvárhatónak. És ezen még az M-es motor sem segít. A váltó áttételezése is inkább nyitott túraautóvá, kétüléses kabrióvá teszi, nem pedig roadsterré.
A Viperre egy más szót használnék, hiszen az sem felel meg a roadsternek, de tökéletes rá a brutalo-roadster elnevezés.
A roadster-nek a motorja az első tengely mögött helyezkedik el, hátsó kerekein át viszi a teljesítményt az útra, nicsen benne szervókormány sem(általában), csak ülés, kormány, pedálok, egy-két műszer és feeling. Nincsen teteje, vagy kézi mozgatású vászontető, vagy patentos tető(bőr, vászon) szerelhető rá. A cabrio egy megskalpolt mezei autó, mindenféle megkötöttség nélkül.
Ezt a gyár kabriónak szánta, de ha a Z3 roadster lehet (lehet?), akkor talán ez is beleférhet a kategóriába (Plymouth Prowler). A 300M 253 lóerős motorja repíti az autót:
"a bömös nem arról híres, hogy fukarkodik a motorral"
Nagyon visszás, amikor van egy dögös design, aztán valami jelentéktelen fűnyírómotor dorombol a karosszériában... Nálunk a 325i, 525i és 740i az alapmodell. SZVSZ ez alá menni egyet jelent a BMW sportos imidzsének a megtépázásával. Volt szerencsém(?) az X5 3.0 literes változatához - a motor csapnivalóan muzsikált abban a karosszériában.
lehet, de a "feeiling" olyan "légiessé" teszi őket. olyan szabad, vidám, lendületes, és a nyitottság miatt könnyűnek is látszanak. na, mindegy, én csak arra gondoltam, mint amikor egy kisautóba szerelnek tuningmotort, aztán lehet meglepődni..
A könnyű nyitott gép kifejezés nem fedi a valóságot, ugyanis a kabrióknak a merevítések+tetőnyitó mechanizmusok miatt a súlya semmivel sem kevesebb a sima merevtetős változatokhoz képest, sőt.
én a leonra írtam a 75 lovat, és az érzésre a hasonlóságot, amikor egy "hosszúorrú" BMW cabrio-ról kiderül, hogy "csak" 1.8-as.
Valszeg így is jobban megy, mint egy átlagautó, csak amikor kiderült hogy a motor "ekkora" én legalábbis vmi csalódásfélét éreztem, mert:
1. a bömös nem arról híres, hogy fukarkodik a motorral
2. a bmw cabrio meg különösen sportosnak néz ki.
Persze tiszta sor, hogy egy könnyű nyitott gép így is "megy mint golyó" de vhogy mégis "többet várna" az ember.
Persze lehet, hogy csak azért mert számomra a bmw a sportató fogalmához kötődik.
Üdv:
Hunter
Huh, Te aztán nem sokat értesz az amerikai autókhoz... Egy Corvette másfél tonnás, tehát elég messze áll az Általad hitt 2 tonnától. Ráadásul nincs is roadster kivitelben, csak hardtopot, coupet és kabriot gyártanak belőle. A tömeg-lóerő arányra vonatkozó megjegyzésed sem állja meg a helyét, a különböző kivitelek 4 kg/lóerő arány körül mozognak...
Ugye?:) De ha csak elszakad a szija, akkor nem annyira durva, felteve, hogy nem keveredik ossze a vezermuszijjal.(mar ahol egymas kornyeken futnak). Ha nem jelre rakjak, akkor nem csillapit, hanem osszeadodik azokkal, amik ellen odatettek...:)
No mindegy. Hat, kb csak annyi remegest erzel a kormanyon, mint egy Honda CB 900-en, pedig 1 henger vs 4 henger. De irhatnam a mitsut is, ott nagyon erezheto a kiegyelitotengely elfokolasa, vagy a hajtoszij szakadasa. Nem lesz kispolski feeling, de mindjar mas lesz az egesz. Szoval ki lehet egyensulyozni a negyhengerest is szepen.
Roadster:
Ott van talán a legszebb példa, az Elise: 140 lóerôvel gyorsul akkorát, mint egy Corvette, és nagyon sportos vezetési élményt is nyújt. Ugyanis könnyű, és ez a dolog lényege. Két tonnás pseudo-roadsterekbe persze kell az 5.7 v8, de szoknsk sem olyan túl jó a tömeg-lóerô aránya, inkább a nyomatékuk miatt élvezhetôek.
Mint már emlegettem, a legmenôbb hillclimb versenyzôk között is van sok, aki 2 liter alatti motorokkal megy, ott meg ugye KIZÁRÓLAG hegymenetrôl van szó, szóba sem jön, hogy alkalmatlanok lennének a feladatra. Csak nem úgy vezetik, hogy a két pedál közül a keskenyebbiket tapossák, a motor meg 1500-as fordulaton (glo-glo-glo) felhergeli a 2 tonnát a hegytetôre. Az más tészta...
Nem tudom, hogy csinálják a soröt esetében a kiegyensúlyozást, mindenesetre a Volvo 5 hengeres motorjain élére lehet állítani egy érmét, úgy is marad. A hangja meg fenomenális :-)
Régen a műegyetemen hallottam (tanultam), hogy a 4hengeres soros motort nem is lehet rendesen kiegyensúlyozni. Ahhoz, hogy a másodlagos tömegerőket is ki tudd egyensúlyozni min.6henger kell...
Ettől eltekintve (meg attól is, hogy BMW-buzi vagyok), ha ródsztert vennék akkor a honda s2000-t venném.
a z3 nak is van ///M változata 321 LE-vel, de tudod nem mindenki engedheti meg magának, és nem is mindenkinek kell 100 Le- feletti motor... egyébként nincs 75 Le-s bmw..
a legszarabb modell is 105 Le.... már jó ideje...
Nos én a régebbi 240-244-es szériáról beszéltem nem a mostaniakról. Lehet hogy nem saját fejlesztés de létezik 6 hengeres Volvo. Asszem a B20-as blokkok 6 hengeresek.
A maiak mégcsak nemis teccenek. Nomeg régebben 2L vagy 1.8-as volt a létező legkisebb Volvo motor ma pedig asszem 1.6-ossal is gyártanak vagy talán még kisebbel is nemtudom.
Hova fajul a világ....
V8 rulz :)