Sziasztok, a 98-as gépemen van gyári vonóhorog a lökhárítón és van alul a fedlap alatt elektromos csatlakozó kivezetés is, a forgalmimban mégsincs benne a vontatható résznél semmi. Nálatok benne van? Ezt külön kell engedélyeztetni vagy a hatóság elnézte a műszaki vizsgánál ami utóljára volt?
Kb másfél éve írtam ide először, amikor kitaláltam, hogy Explorer nélkül nem teljes az életem. Most, ahogy láttátok XGab írásából megváltam a szépséges szörnyetegtől (külföldre költöztünk és nem tudtam mind a két autót kihozni). Nagyon köszönöm mindenkinek a segítségét a vásárlásnál és azóta!
Személyesen én nem ismerem, de azért véleményt már tudok róla alkotni. De nehogy már itt téma legyen.
Lényeg, hogy a BG autónál nem javítanak aut. váltót leszedik, majd elviszik leszedve, majd vissza.
Ettől még lehet jó szakember. Autókkal foglakozik, javít kereskedik vele, és a többi. És baromira réár mert annyi hozzászólása van odaát mint az összes többinek eggyüttvéve.
Mondom nem ismerem, bár virtuálisan váltottunk gondolat menetet.
Nem, abszolut nem tévedsz. Van egy barátom, 15 éve Amerikában él. Mielőtt lelépett autószerelő volt, anno a Pártgarázsban tanult. Ott már a 70-es években szereltek és karbantartottak amerikai rendszerű automata váltókat, mert a nagy orosz limuzinokban az volt. Nagyon sokat tud a srác a témáról, kint is ezt csinálja. Az ő elmondása szerint a jó automata szerelőnek két dolgot kell tudnia: a leszerelt váltót szétszedés után belülről patyolattisztára takarítani és a felújítókészlet darabjait a megfelelő helyekre betenni (még az sem baj, ha nem tudja hogyan működik a szerkezet). Ennyi.
Csináljon az ilyen az anyukájából tekerős muzsikát! Cukrot a tankjába!
Nem hiszem, hogy annyira egetverő dolog egy automataváltó javítása! Hihetetlen pénzekről beszélgettek! Inkább csak a misztérium nagy körülötte! Vagy tévedek?
Bártfaiék már akkor nagy mocskos cég voltak amikor még más rendszer volt minálunk. Kőbányán voltak a 90es évek elején, annyi embert nem vert át senki mint ők az tuti.
Csoda, hogy még nem találták meg nagyon. Bár lehet. Szvsz kimondhatjuk, hogy itthon nem megy ez az autómata váltó javítás dolog.
Én a Bártfainál jártam meg az akkori Passatommal '06-ban. Direkt fokozatban 2-300-at "csúszkált" le-föl a fordulat, egy idő után nagyon idegesítő volt így járni vele. Valaki őket javasolta, elmentem hozzájuk és bár már a bejelentkező telefon után éreztem hogy nem stimmel valami, sajnos nem hallgattam a megérzésemre. A vonal másik végén beszélő nő stílusa olyan kioktató és rátarti volt, ami a mai világban már nem szokásos, az a tipikus szocialista korbéli kőgazdag maszek. Beült egy szerelő, ment egy kört a kocsimmal, majd azt mondta ez turbinazár probléma, nem nagy dolog, 140.000-ért 4-5 nap alatt megcsinálják. A 140.000 igaz lett, a többi nem, mert időben is megcsúsztak és a váltóm is ugyanolyan maradt utána. Visszamentem, beült ugyanaz a fazon majd félig vigyorogva közölte hogy ez egy elég szar váltója a VW-nek és úgy látszik más is rossz benne. Hogy ezt mi a jó édesanyjukért nem akkor csinálták meg amikor náluk volt arra nem tudtak válaszolni, azzal védekeztek hogy ők a turbinazárat felújították. Kiküldtek Szigetszentmiklósra egy váltódiagnosztához (asszem Fülöp a neve), azzal hogy az leszerelés nélkül is megmondja mi a baj. Ő egy valóban felkészült, jó szakember volt, de hiába kocsikáztunk vagy egy órát a rádugott laptoppal az ölében, nem talált szerkezeti hibára utaló jelet. Azzal váltunk el hogy menjek vissza a Bártfaihoz mert valószínűleg a vákumszelepeket nem tették rendbe "azt mindig elfelejtik, pedig minden automata javítást azzal kéne kezdeni". Azt is hozzátette, hogy ez nem lehet drága, mert hozzá lehet férni aknáról úgy, hogy nem kell újra leszerelni a váltót. A bunkó nő természetesen nem akart emlékezni se rám, se arra hogy ők küldtek Szigetszentmiklósra. Amikor elmondtam hogy a Fülöp szerint a vákumszelepekkel lehet a gond azt válszolta, hogy ha a Fülöpnek hiszek akkor javíttassam meg azzal. Egyébként pedig árat nem tud és nem is akar mondani, de a váltó le-fel szerelése önmagában 50.000, a többi akkor derül ki mikor szétszedik. Én hülye nem rúgtam azonnal szájba, pedig azóta már újra szabadlábon lennék és nem bosszantana a mai napig hogy annyiban hagytam az ügyet.
Később eljutottam Bartók Zsolthoz, ő is beült, laptop az ölbe, csatlakozó az aljzatba és hajrá. Vele is kocsikáztunk egyet, majd a túra végén kijelentette hogy a váltó szerkezetileg jónak tűnik, de kopott a turbinazárja! Nem tudta hogy egy hete lett felújítva, de amikor elmondtam neki azt válaszolta hogy akkor csúnyán átgurítottak. Egyébként szerinte azt 140.000-ből nem is lehet normálisan megcsinálni, úgyhogy ezek eleve az átbaszásra hajtottak. Bartók Zsolt 1173 Budapest, Kotász Károly utca 22. (20) 9 793 009. Végül nálam már nem került sor a javításra, bele tudtam ülni egy váratlan jó vételbe. Így azt a kocsit hibás váltóval adtam el, de a vevőt Bartók úrhoz irányítottam.
Ezt viszonylag egyszerű szétszedni. Két csavar a rádió alatt és utána az egészet ki lehet feszíteni, pattintani.
A váltómmal kapcsolatban is van újabb fejlemény. Beszéltem a Karaba Zoltánnal és azt mondja, hogy ez a hiba a konverter hibája, amit ő nem javított, így arra nincs garancia. Csak azt nem tudom mi a picsát csinált 400 ezer forintért.
Mindszenti váltóssal beszéltem kb. 200 ezer forintért meg is javíttathatom nála. Elmondta, hogy váltó javításnál nem kötelező, de erősen ajánlott a konvertert is felújítani, mert akkor csak 75000 ft többlett kiadás lett volna.
Szóval Karaba Zoltánt Gödöllön, egyben a váci Gajber Kft-t, és a www.valtodoktor.hu-t erősen nem ajánlom senkinek.