Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

petyaaa Creative Commons License 2020.08.19 0 0 182

Szia Balázs!

 

Én vidékre vittem :)

Szerintem tapasztalatokkal jobban el van eresztve a C4 Picasso csoport

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9216732

 

Milyen apró hibák jelentkeztek?

Előzmény: tomosvarib (181)
tomosvarib Creative Commons License 2020.08.18 0 0 181

Sziasztok!

C4 Grand Spacetouerünk van, amit idén február óta használunk. Néhány kisebb garanciális problémával szervizbe kell vinnem az autót. Budapesten Zuglóból vagy a Fogarasi út végén lévő Citroen Gablini, vagy a Szentmihályi úton lévő Citroen Pásztor van közel. Van valakinek tapasztalata ezekkel a szervizekkel?

Üdv

Balázs

petyaaa Creative Commons License 2020.06.05 0 0 180

Frissített már valaki térképet, saját magának, vagy márkaszervizzel?

petyaaa Creative Commons License 2020.05.04 0 0 179

Huh, kimaradtak az ajtók.

 

Már az elején leszögeztem neki, hogy 4-5 C4P járt nálam a céges autók közül, és egyiknek sem csukódtak ilyen bénán az ajtajai, mint nekem. Ráadásul kérdezzék meg az értékesítőmet, aki konkrétan ki is próbálta, és összehasonlította autómat egy cégessel és egy szalonautóval - mindezt persze felhúzott ablakkal.

 

Bár már jóelőre hárított a karosszériás munkafelvevő és a szaki is, de csak nekiálltak becsülettel.

A motorháztetőt és a csomagtartót tökéletesen beállították, az ajtókat is tekergették ideoda, állítgatták - de hogy miként sikerült, nem tudom megmondani. Az én kvázi szakmabeli fülem a kákán is csomót keres, nüanszokat is meghall. De mintha jobb lenne. Hézagolások egységesek, ajtók minden dimenzióban síkban állnak. Ami gond, az, hogy jóval kevesebbet használjuk az autót, így nem szembesülök olyan bénaságokkal, mint a félig csukódott ajtók miatt sipító rendszer. Különben is már legtöbbször lent van az ablak, nincs akkora légtömörülés.

 

A járvány miatt sajnos nem tudtam beülögetni közben a szalonautókba, mint azt szoktam volt. Egy árva adminisztráció sem történt, semmi doksit nem kértek, semmi papírt nem töltöttünk ki. De egy óra alatt megvolt a dolog, úgy, hogy ebből jó 20 percet ott álldogálhattam mellette.

 

Citroën Fábián Székesfehérvár

Előzmény: Greg úr (173)
petyaaa Creative Commons License 2020.05.04 0 0 178

Hola Greg!

 

Sajnálattal olvastam, miként jártál az automata váltóddal... Tudom, milyen érzés lehet; nekem egyszer Monoron lelassult az autó, a váltó szervizfunkcióba, azaz kvázi kettesbe rakta magát, és azzal kellett hazatötymörögnöm. Szerencsére csak egy Valeo trafó szállt el, ezért volt az óvatoskodás, de vacak érzés volt, na. Egyébként - és erre sokan biztos felszisszennek - 14 éven át nem került sor olajcserére :) de végig kitűnően működött. Holnap lesz egy éve, hogy eladtam, 203e km-rel, 1,15m-ért, egy hetes hirdetést követően (hahu, marketplace, joautok). Nem azért, mert vacak volt, hanem mert idegesített, hogy a piaci értékénél jóval nagyobb a használati értéke, és hogy ennek a piaci értéknek egyre nagyobb hányadát teszi ki egy sima szervizelés (olaj+szűrők, gyetyák), és közeledett a langéscsillapítók cseréje is.

 

Automata benzinest akartam, magas üléspozícióval, de nem SUV-ot. Ez '18 júliusban csak a hibrideket jelentette, nomeg a Lada Vestát. Toyota szóba sem jöhetett (unalmasabb autót elképzelni is nehéz), a Hyundai Ioniq játszott még, közel 10m-hez...

Elmentem a Lada Siposhoz megnézni a a Lada SW Cross. Ott mondta az értékesítő, hogy a C4P-nél is van benzin-automata kombó.

Így hát júliusban megrendeltem C4P THP165 EAT6 Feel-t (Shine-ig feltuningolva) 7,3m-ért; de ezt szeptemberben visszadobta a gyár (de szerintem a CH-nál kellett egy vezetőenk ez a verzió).

Így átrakattam az előlegemet egy P3008 PureTech130 EAT6-ra 6,9m-ra alkudva. Ám mivel nálam volt pár napra, rá kellett jönnöm, hogy nagyon nem az én világom a SUV; seggfejnek éreztem benne magam (+hátul vacak volt a lányomnak, elöl nem tudtam hova pakolni, és be voltam szorítva a bal1-be).

Ekkorra az EUR6.2-nél már jött automata benzines Suzuki Vitara és SX4 is, 5,3m-re alkudva.

A Renault-nál a Megane GrandCoupe 1.2T EDC7 volt még a lehetséges választott 6,3m-ért, ám a Scénic még mindig nem volt automata váltós.

A PSA-nál, mivel Peugeot-ban elérhető volt a benzin-automata, de Citroënnél nem, az értékesítő elkezdte felgöngyölíteni a gyári rendszerben ezt az anomáliát, és kiderítette, hogy októbertől már rendelhető lesz decemberi gyártással a C4ST PureTech130 EAT8, és visszatér qa Shine felszereltség is.

Ezért hát még szeptemberben ismét áttetettem az előleget, ezúttal a P3008-ról C4ST-re.

 

Napra pontosan fél évvel az autóvásárlási döntés meghozatalát követően '19. január közepén érkezett meg az autó végül: C4ST PureTech 130 S&S EAT8 Shine + ülésfűtés + pótkerék + metálfény, mindez 7,4m + 165e illetékekért. Ehhez jött az átrendszámozások költsége, ami 14e volt.

Egy héttel később kapott riasztót és rablásgátlót műholdas követéssel meg mobilalkalmazással, nomeg a Reds kéttónusú felniket Conti TS850P gumikkal, kerékőrrel.

 

Előzmény: Greg úr (173)
petyaaa Creative Commons License 2020.05.04 0 0 177

Irigyellek egy kicsit amiatt, hogy nem zavar az alsó képernyő kuksizása. Engem nagyon, sajnos.

Android Auto alatt békésen fut a Google Maps és a Waze is, nomeg olyasmi, mint a VLS vagy Youtube Music (egyik sem ad mozgóképet, csak hangot, ami mérgesít kicsit, mert álló helyzetben néha tök jó lenne videót nézni).

 

Én ezt - illetve verzióit - próbálgattam, sikertelenül
https://youtu.be/vNlIbFHI6oM

 

Az lenne a jó, ha valahogy nálunk is fel lehetne oldani... ha jutsz valamire, kérlek, oszd meg a tudást :)

Előzmény: sbojan (176)
sbojan Creative Commons License 2020.05.03 0 0 176

Köszi petyaaa.

 

Csak két megjegyzés:

 

- én a gyári navit is a 7"-es alsó kijelzőn használhatom, nem okoz akkora gondot az odapillantás, s tapasztalatom szerint a felső is elveszi a figyelmet, ha egy pillantásnál hosszabb ideig kell azt nézegetni.

- az Android Auto (gondolom, erre gondoltál Google Auto alatt :-) letölthető a Google Play oldalairól is, csak VPN-en olyan országba kell előtte becsatlakoznod, ahol az Android Auto hivatalosan is elérhető. Íly módon "csont nélkül", azaz mindenféle figyelmeztetések megjelenése nélkül feltelepíthető. Warez oldalról letöltött verzióval én amúgy semmiképpen sem próbálkoznék, és, mint írtam, nincs is rá szükség.

Előzmény: petyaaa (175)
petyaaa Creative Commons License 2020.05.03 0 0 175

Én kipróbáltam, használtam, és arra jutottam, hogy ebben a formában egy nagy humbug az egész. Felesleges parasztvakítás.

 

Eleve kábellel kell a telót csatlakoztatni, ami szerintem gáz.

Nem tudod a teljes telót tükrözni, csak egyes alkalmazásokat, ami szerintem még nagyobb gáz.

A telefonról indított navigációt pedig nem lehet feltenni a felső kijelzőre, csak a középsőn fut; az pedig nem igazán alkalmas vizuális navigációra, mert roppant balesetveszélyes állandóan le-lepillantgatni ide.

 

A Google Auto nem érhető el a régiónkban, csak warezoldalakról tölthető le, és direkt kell telepíteni, elutasítva a telefon védelmi rendszerének figyelmeztetéseit.

 

Az autónk egyébként a MirrorLink-et támogatja. A kompatibilis telefonok listája évek óta nem frissült. Én Sony hívő vagyok, nálunk az öt generációval ezelőtti csúcstelefonon fut csak (Xperia Z5 és verziói), de amivel próbáltam, az Xperia XZ3-an, azon már nem (akkor még megvolt az Xperia Z5 Compactom). Most Xperia 1 szolgál nálam október óta, de addigra feladtam a telefonhekkelést és a hiábavaló, dühítő próbálkozásokat, órákig pöfögő motorral (mert az autó ugye rövidesen elveszi az éltető elektromosságot). Ez tapasztalatom szerint csak a Sygic-et ismeri el navigációként.

 

Más márkához találtam olyan trükköket, melyekkel a teljes telefont lehet tükrözni, de PSA rendszerhez nem leltem ilyet.

 

Ám simán lehet, hogy én voltam elképesztően béna, és könnyedén lehet használni; továbbá csak az én elvárásaim nagyok, és minden további nélkül bőven elég az a tudás, amit tud.

 

Know-how etárgyban is jól jönne nekem is (playlist a másik, ugye).

Előzmény: sbojan (174)
sbojan Creative Commons License 2020.05.02 0 0 174

Sziasztok!

 

Akiknek van MirrorScreen funkció a kocsijukban és azt próbálták/használták is már, azoknak mik a tapasztalataik?

 

Az Androidos telókkal való együttműködés érdekelne, s ott is főként a navigáció, mint pl. Google Maps.

Ja, és milyen mobilokkal használjátok? Vajon a Google készülékeivel (Nexus 5X és a Pixel verziók) működik-e?

Előzmény: Greg úr (173)
Greg úr Creative Commons License 2020.04.30 0 0 173

Salut Pierre! ;)

 

A Renault Megane-unk 2004. májusi volt, és 68.000 km-rel vettem, gondos tulajtól, 5 évesen, 1.6-os benzines motorral. 10 évig megvolt, mivel kezdetben évi 6000 km-t használtuk csak, amely az utolsó 2 nálunk töltött évében kúszott fel 16.000 / évre. ~135.000 km volt benne, amikor beszámíttattam. Szerintem szuper állapotban volt, gondosan szervizeltettem mindig (ELF olaj évente, pedig csak 6000-et ment kezdetben, vezérléscsere 5 évente stb.) Kb. 2-3 éve volt nálam, amikor jött a "Check gearbox" felirat a műszerfalon és a leszabályzott szerviz üzemmód. Újraindítás után "megjavult", de a hibaüzenet előtt már azért voltak előjelek: durvábban váltott 1-ből 2-be. Elvittem Renault márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy semmi baja, nincs hibakód. A munkafelvevő megsúgta, hogy ő ezt egy automataváltó specialistához vinné, ők nem tudnak vele mit kezdeni.. remek, akkor járt a kocsi utoljára "szalonos" márkaszervizben.. Rengeteget bújtam a netet, meg a fórumokat, végül találtam egy csávót Kispesten, aki a jelenségek leírása után egyből megírta nekem, hogy ez egy típushiba ennél a francia váltónál, két olajnyomásszabályzó szelepet kell cserélni (+ ha már szerelik, akkor az olajt is lecserélik) és jó lesz, mindezt 60.000 ft-ért. El is vittem hozzá és jól tettem, valóban ez volt a baja, mert a hiba többet nem fordult elő. Az olajcsere után meg marha selymesen váltott az automata. Ezután 8-9 évig nem volt baja, 2018. karácsonyán, amikor már meg volt rendelve (kb 2 hete..) a Citroen, megadta magát egy újabb "Check gearbox" üzenettel.. gondoltam megérezte, hogy megcsaltam, elárultam.. :) Remek volt két ünnep között, meg január első hetében automataváltós szakit keresni.. Senkit nem értem el.. Végül elvittem a a szerelőmhöz (aki Renault-kra specializálódott és az utolsó 5-6 évben már csak hozzá jártam), de ő hangsúlyozta, hogy nem automataváltó szerelő.. mindegy, próbáld meg, mondtam.. ott volt a kocsi 2 hónapig, mire rájött mi a baja és be tudta szerezni az alkatrészeket: a váltókarnál alatt lévő elektromos kapcsoló adta meg magát és az tönkretette a váltóelektronikát.. ez utóbbit nagy nehezen talált bontva, kapcsolóból újat javasolt. Ezután jó lett a váltó, de csak 3 hónapig használtam már, mert közben sokat késve, de megjött a Citroen. (3 hónap helyett 6 hónap után) Sokat nézegettem a Hahun a hasonló Megane hirdetéseket az évek folyamán és azt találtam, hogy a az ilyen automata Megane-ok nem nagyon pörögnek, hosszú hónapokig hirdetik őket.. nekem ehhez nem volt türelmem, se kedvem. Beszámíttattam a Citroennél, adtak érte 550-et, akkor korrekt árnak éreztem. Átadtam az összes szerviz számláját, kb 1 millió ft összértékkel. A következő tulaj remélem elégedetten használja. Még a leadás után pár nappal rákerestem: 990-ért hirdették. :)

 

Kedves Mindenki! Bocsánat a sok off-topic-ért. Áttérek a C4SP-re..

 

Én ugye 2018. decemberben rendeltem meg a Spacetourert, 1.2 PureTech, EAT8 kombinációban, Feel kivitelben. 

Akkor egyből azzal nyitottak a kereskedések, hogy a listaárból alapból adtak 1.150.000 - 1.250.000 Ft kedvezményt, amit én félig-meddig kamu akciónak éreztem, mert nem hiszem, hogy bárki valaha is vett ilyen speckójú autót 8 millióért, plusz extrák nélkül. (Nyilván az 1.250.000-es kedvezményt ajánlót választottam végül) Szóval én akkor 6.645.000-ről indultam és akkor jöttek a választott extrák:

+ extrák: gyermek csomag, tolatókamera, homok metálfény, pótkerék, gyári riasztó
+ tartozék: vonóhorog, felszerelve (ez önmagában 300e volt..)

Ekkor ~7.2M lett az ára és megrendeltem. 3 hónapos szállítást ígértek, de kb. 2 hónap után hívtak, hogy késni fog az autó ~3 hónapot. Nem örültem, de az alkalmat megragadva megtoldottam a rendelést 17"-es Shamal könnyűfém felnikkel, mivel a kocsira várakozva végig azon lamentáltam, mennyivel jobban néz ki a prospektusban a kéttónusú 17-es felnikkel, mint az alap ezüst 16-ossal. Ezt végül nagyon nem bántam meg, sőt! (+130ezer..) Végül a horribils forgalombahelyezési lóvékkal együtt 7.5M lett a vége.

 

Ajtókkal kezdtek végül valamit a te szervizedben?

 

Előzmény: petyaaa (164)
petyaaa Creative Commons License 2020.04.30 0 0 172

Ha valaki sikerrel járt playlist lejátszásában, kérem, segítsen knowhow-val.

Szétvet az ideg... '94 óta foglalkozom számtech-kel, szvsz az átlagjúzer felett állok úgy tapasztalatban, mint programfelépítés logikájának ismeretében.

De ezzel egyszerűen... órákok keresztül, végtelen türelemmel játszom végig az összes elképzelhető variációt; négyféle playlist fájlt is legenerálok, ömlesztve tárolt, betüvel és számmal elnevezett mp3-ak közül válogatva, mégsem látja az audiorendszer Lejátszási lista menüpontja egyiket sem.

 

T-kom televan azzal, hogy különböző könyvtárakat kell generálnom olyan zenékkel, melyek így 5x6x fent vannak a pendrive-on, így hangutasításkor választanom kell közülük, ha direkt hallgatnám meg valamelyiket (de persze az enem derül ki, hogy mely könyvtárban lévő fájlt fogom választani). Ezen a problémán lassan 20 éve túljutottunk a playlist fájlok feltalálásával, de hogy a PSA is elképesztően ostoba szoftverezést állít hadrendbe, az elképesztő...

 

Úgyhogy, drága feleim, ha valakinek már sikerült playlist-et lejátszatni a C4ST audiórendszerében, kérem, árulja el, hogy tette mindendezt

Angyur Creative Commons License 2020.04.29 0 0 171

Sziasztok!

 

Köszönöm szépen a válaszokat. Felkeresünk egy-két kereskedést,meglátjuk mire megyünk. 

gregcomrade Creative Commons License 2020.04.27 0 0 170

500- és a gyerekcsomagot tudtam alkudni

petyaaa Creative Commons License 2020.04.27 0 0 169

Szerintem így, hogy pakkokat lehet hozzáadni, könnyebben érvényesíthető egy ilyen kedvezmény. Mikor én konfiguráltam az autót, a Feel-t húztam fel Shine-ra, több elem is bónusz volt.

Aztán ezt visszadobta a gyár, majd megint rendelhető lett a Shine... Azon felül én az ülésfűtést és a pótkereket kaptam ajándékba az árkedvezmény mellé.

 

Előtte a Scénic szőnyegeit, napszemüvegtartót kaptam, és a teljes automata váltó volt a bónusz ,:)

Előzmény: Angyur (166)
GSdriver Creative Commons License 2020.04.27 0 0 168

Nálunk a kiterjesztett garancia volt ez az extra. Az egyebek tekintetében szerintem lényeges, hogy honnan veszed az autót. Ha a készleten levőkből választasz, akkor nem nagyon van ilyenre lehetőséged (mármint, hogy pluszban beletegyenek ingyen bármit). Ha gyártásból, akkor talán, de az az autó nem másnapra lesz meg. Különösen a mostani helyzetben.

Előzmény: Angyur (166)
sbojan Creative Commons License 2020.04.26 0 0 167

Szeva!

 

Nyilván minden helyzet más és más. Nekem anno a xenont adták "ajándékba"...

Előzmény: Angyur (166)
Angyur Creative Commons License 2020.04.26 0 0 166

Sziasztok! 

 

Nagycsaládos autóvásárlási kedvezménnyel szeretnénk autót venni. Lehet a spacetourer lenne a választás. Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy próbáltatok egy kicsit alkudozni a vásárláskor? Nem a vételárra gondolok, hanem olyasmire, hogy mondjuk a live helyett megrendelném a feelt, akkor lehetne e belealkudni valami plusszt ebbe a felszeretségbe ingyen? Valakinek sikerült valamit kihozni ilyen jellegű témában? Vagy nem is foglalkoztatok ezzel a kérdéssel? Nem tudom mennyire működnek az ilyen dolgok? 

petyaaa Creative Commons License 2020.04.24 0 0 165

Egen, meghatározó volt ez is :)

'91-re inkább az EBM volt a kedvencem (Front 242, Nitzer Ebb, DAF, Die Krups, ilyenek)

De vegyesfelvágott voltam; segítettem anno a Duran Duran és a Wham klub alapításában is.

Előzmény: sbojan (163)
petyaaa Creative Commons License 2020.04.24 0 0 164

Hola Greg

 

que tal?
:)

 

Érdekesek az újabb párhuzamok :) és egyben irigyellek is, hogy neked marad ott a váltó, ahova a füllel parancsoltad. Nekem sajna nem fogad szót.

Renault automatáddal mi volt a gondod? Nekem szépen végigtolta a 14 év/200e km-t, és az új gazditól tudom, hogy most sincs baja. Mákom volt?

 

Szép volt a Magane Mégane-od. Milyen paraméterei voltak? Ő sem tűnik nem jó állapotúnak... kótyavetye latt a vége?

 

Rendszám 2005-től jön velem, ne kelljen újat megtanulni mindig, nomeg nehogy valami kretén kombinációt fogjak ki :D

 

Ami a szalonban történt, bár döbbenetes, de nem meglepő. Nincsenek illuzióim, miként bánnak az autókkal napi nyolcórában évek óta ezzel foglalkozó emberkék... csak remélni tudom, hogy nálunk ilyen nem fordult elő.

Keddre van időpontom Fábiánékhoz garis ajtóállításra. Csont nélkül fogadta a munkafelvevő, mikor mondtam: egyéves múlt az autó, lógnak az ajtajai már átvételtől fogva, ezt szeretném garanciában beállíttatni. Tuti magyarázni fognak ilyen faxságokat nekem is :) már próbálták megmagyarázni, de mondtam, hogy előtte három C4P volt nálam tesztre, mindegyiknek szépen falppan az összes ajtaja, felhúzott ablakoknál is; nomeg kihívtam a flottás értékesítőt - akitől vettem az autót -, és egy random céges C4P-t leteszteltünk; majd megnézte az enyémet, és annyit mondott: Ahá, már értem! Tényleg nem csukódik rendesen!

De majd beszámolok, mi lesz.

 

DM volt, nagyon is: a magyarországi klub alapítói közt voltam anno :) és az egyik legidétlenebb üzleti döntésem volt, hogy kiléptem. De '91-re már távolodott tőlem a zene meghatározó szerepe, ami egy tini életetét azért jellemzi, ugyebár. (Az érdekes a tükrös cipő/fehér zokni kombó, és a Bros volt akkoriban :D)

 

Greg, te rakattál riasztót meg miegymást ST-be?

Előzmény: Greg úr (162)
sbojan Creative Commons License 2020.04.24 0 1 163

"...nekem az Erasure meg Depeche Mode számokat.. no ez meg a fotódról jutott eszembe, bár lehet, hogy más zenék jöttek be..."

 

The Cure?

 

A frizurából... :-)

Előzmény: Greg úr (162)
Greg úr Creative Commons License 2020.04.22 0 1 162

Szevasz Petya!

 

Köszönöm a sok és kimerítő választ, háttér infót, elismerést, igazán örömmel olvastam soraid. :)

 

Igen, múlt héten, pont egy hete voltam az első szervizen kb. 14.600 km-nél. Mivel látszott, hogy online csak egy hónappal később vannak szabad időpontok reggel 8-kor, így jó egy hónappal ezelőtt lőttem be az április 15-öt, hogy kb. akkor leszek 15.000 km-nél. Tovább nem akartam húzni semmiképp. Én a Citroen M5-ben vettem a kocsit és útba is esnek munkába menet, így oda is vittem vissza, megvárós szervizre. Korrekt volt, mindenki maszkban (kivéve a recepciós hölgyet és az értékesítőket), az ügyfélvárót áthelyezték egy szellős részre a Peugeot részen, sűrűn fertőtlenítettek. (pl. elmentem klotyóra, de miután visszatértem, láttam, hogy a kanapé amin ültem le lett törölgetve tisztítószerrel) Mondjuk nekem kicsit furcsa volt, hogy a munkafelvevő azt mondta, hogy az 1.2-es motorra 15.000-es szervizt irányoz elő a gyártó Magyarországon, mert hogy szar a benzin.. Az átadáskor kapott karbantartási terv szerint 1 év, vagy 25.000 km volt, illetve fokozott igénybevételnél (taxi, sok városi rövidjárat, oktató kocsi stb.) meg 15.000. Én semmiképp nem akartam 15.000-nél többet várni az olajcserére, de meglepett, hogy a csávó szerint nem én voltam óvatos, hanem most KELLETT jönnöm amúgy is. Amúgy én 100-as benzint tankolok a kocsiba, mióta megvan (az adalékok miatt, meg hogy remélhetőleg elnyújtsam az élettartamát, mert azért ez egy kényesebb technika, mint egy szívó benzines).

 

 

*Érdekes közjáték: amíg a kanapén ültem, két másik sorstárs pedig velem szemben külön-külön ülőalkalmatosságokon, jött egy munkafelvevő csávó és beült a szalonban többedmagával álló egyik Peugeot 308 kombiba. Indított és elkezdett tolatni. Tőlem balra állt a kocsi, én csak periférikus látással "figyeltem", mert közben olvastam, de az még így is feltűnt, hogy van a Peugeot mögött egy oszlop és ahhoz mintha vészesen közeledne.. Hát nem beletolatott?! Kipattant az ülésből a csávó, majd jött egy másik és azt kérdezte tőle: "hát nem csipogott, amikor tolattál?" (amúgy nem) Hebegés-habogás, majd a vétkes annyit jegyzett meg: "ezt könnyen kijavítjuk." Amúgy nem igazán látszott a sérülés onnan, ahol én ültem, de azért ezt a kocsit nyilván eladásra készítették fel, azért álltak ki vele, vagy később fogják eladni sérülésmentesként. Rém ciki volt. :)

 

Visszatérve a 15.000-es szervizre.. Az átadás előtt jeleztem az ajtók lógását, fel is írták a munkalapra. Kb. 1,5 óra múlva szóltak, hogy kész van a kocsi. 65.000 Ft volt a számla. (fel voltam készülve, mivel te is 70 körül fizettél az első szerviznél.) 0W-s olaj, olajszűrő, pollenszűrő, kompjúteres diagnosztika van az árban, meg az átnézegetés.. Fizettem, majd átadták a kocsit. Ott elmondta nekem a munkafelvevő, hogy nézték az ajtókat, de ezek szerintük jól csukódnak, meg nem is lehet velük mit kezdeni, biztos a szalonautók, amiket próbáltam lehúzott ablakkal álltak és akkor jobban csukódnak az ajtók.. :) Mindegy, annyira nem vészes, nem érdekelt már, elhúztam..

 

Amúgy a kocsi - kopp-kopp - hibátlan, nagyon szeretem/szeretjük. Minden munkanap 60 km-t ingázom vele, fele város, fele autópálya és így, hogy vírushelyzet miatt kisebb a forgalom, 7 -7.3 l táján fogyaszt. Télen ugyanezen a viszonylaton 8 körül volt az étvágya, de akkor még több volt a városi dugó. Az 1.6-os Megane télen hasonló körülmények között hajtva 8.9 litert fogyasztott százon, szóval ez az 1.2 PureTech automata amellett, hogy majd kétszer olyan nyomatékos és 15%-kal erősebb, átlagban 1 literrel kevesebbet fogyaszt: legalábbis nálam.

 

És akkor a párhuzamok és egyebek.. :)

 

Ugyanolyan BMW-t hozott Belgiumból az unokatestvérem a rendszerváltás táján (kiscápa, 1.6 benzin), csak az acélkék volt. :) Én is vezettem, emlékszem, hogy milyen könnyű volt a nagy malomkerék kormánya szervó nélkül is és hogy milyen pontos volt a kis fagombos váltó. Volt benne jó kis kazettás magnó is, azon mutogatta nekem az Erasure meg Depeche Mode számokat.. no ez meg a fotódról jutott eszembe, bár lehet, hogy más zenék jöttek be neked. ;) Mindenestre ez a korszak bennem is élénken él. Szüleim racionálisak voltak, '89-ben Belgiumból egy Lada Samarát hoztak be, amúgy azt is nagyon szerettük. Apám ismerőse viszont abban az időben tucatszám hozta be a W123-mas Merciket, vitték a taxisok, mint a cukrot, csak dízel legyen.. Hozott amúgy mindenféle autót, számomra a legmaradandóbb élmény egy Peugeot 205 1.9 GTI volt, kívül fekete, belül meg vörös és fekete színben.. Hát azt még a mai napig elfogadnám, iszonyat király volt!

 

A Renault 4-sebességes váltóra én relatív sokat költöttem és ez a 8-sebességes Aisin számomra hipertér ugrás, de értem amiket írsz. Valószínűleg a 4 sebességet okosabban osztotta be a Renault, ez a 8 fokozat (plusz az egész motor) meg a károsanyag kibocsájtás csökkentésére van kihegyezve, ezért váltogat hamar fel, ezért nem olyan sportos. Talán. Mindenesetre a Kapy lejtőn relatív sokszor legurulok én is (újabb párhuzam!) és nekem kettesben marad a váltó. Mindenesetre a Renault-d nagyon megkímélt volt, jól járt vele az új tulaj. Látom a rendszám viszont a sajátod és átköltözött a Citroenre is. :)

 

A mi Megane-unk pont a C4 Spacetourer átvétele előtti utolsó lemosás után, mivel beszámíttattam szegényt. Nem bíztam benne, hogy bárki is megvenné, pedig nagyon egyben volt. Könnyes volt a búcsú..

 

 

Őt meg ismered jól..

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: petyaaa (161)
petyaaa Creative Commons License 2020.04.22 0 0 161

WOW, nagyon szép felnit választottál!

:)

 

Egy ilyenre vadásztam én is, de aztán eszembe jutott a Scénic, és annak téli kerekei... nagyon különbözött a két felnigarnitúra, és így óhatatlanul is jobban tetszett az egyik, mint a másik. Ezért 1-2 év után igyekeztem az eredetit fenthagyni minél tovább, illetve mihamarabb visszacserélni téliről. Ez pedig oda vezetett, hogy a téli gumijaim hamarabb lettek merevek, mintsem hogy elkoptak volna. Szívem mindig fájt, mikor tök jó futófelülető, de a ridegedés miatt csúszóssá váló téli gumikat újra kellett cserélnem...

Most még mindig a téli szett van fent - hadd kopjon! -, mert alig különbözik a nyártól.

:)

 

És nagyon, de nagyon szép az autód, látszik, büszke gazdája vagy

:)

Előzmény: Greg úr (146)
petyaaa Creative Commons License 2020.04.22 0 0 160

A másik párhuzam, az automata váltó

Anno ugyanilyen megfontolásból vettünk automata váltós egyterűt; ha feleségem gyerekkel megy ideoda, akkor ne kelljen ezzel vacakolnia, illetve budapesti tötymörgésben ne kapjon rángógörcsöt a bal lába a kuplungon.

 

De úgy alakultunk, hogy 95%-ban én vezettem az autót. És ráébredtem, hogy számomra a legfontosabb extra kényelmi funkció az, ha a tengelykapcsoló+váltómű rendszeres és kényszerű üzemeltetésével nem kell többé foglalkoznom.

 

Én nagyon szerettem a Scénic automatáját. Ugyan csak négyfokozatú volt, de ez kit érdekelt annak idején (nem érdekelt 2 éve sem).

A nyolcfokozatú Aisin valóban sokkal simábban vált, észrevétlenül le és fel egyaránt.

Ám a Reanult-e valahogy intelligensebb volt. Értem ezalatt, hogy ha sportoskodni volt kedvem, hamar felismerte, és később kapcsolt fel, hamarabb vissza; illetve pepitában: ha öreguras voltam, tötymörögtem, szépen hamar felkapcsolt, és hagyta a nyugis vezetést. Felhőszakadásban, hóban nagyon hamar felváltott, hogy ne pörögjön ki a kerék, gyors és pontos vissza visszaváltásokkal segítette a motorfék kihasználását - magam sem kapcsolgattam volta másképp a manuális váltót, úgy tudtam szép egenletesen, dinamikusan elmenni a többi autó között. Sokszor tapasztaltam, hogy mintha lenne egy virtuális félfokozat az egyes és kettes közt. A szekvenciális váltó gyorsan kapcsolt le és fel egyaránt; ez elsősorban a motorfék kihasználása maitt volt fontos (bár nem sokat használtam)

 

Aisin nyolcfokozatúja mindezt sokkal-sokkal simábban és észrevehetetlenebbül teszi, ám konstans ugyanúgy. Nincs előzménystílushoz történő alkalmazkodás, és a motorféket is hamar elengedi. Például: ereszekdek le a Kapy úton, ahol kettes kell ahhoz, hogy ne gyorsuljon az autó, ám egyszer csak felvált hármasba, majd négyesbe, az autó pedig megindul. A fülekkel kell vagy 1 mp, míg visszavált, két fokozat visszakapcsolás 2-3 mp-et igényel. Aztán kezdi újra. Nem értem, miért nem fogja fel, hogy én most motorfékkel akarok menni a lejtőn. A telemetria is elárulja neki, hogy épp gurulunk negyvennel, nincs gázadás, kettes motorféket választottam a kapcsolóval, de mégis úgy dönt, ide négyes kell. Dühítő és egyben balesetveszélyes is. Ebben sokkal jobb volt a tizenéves Renault automata.

A másik a kickdown. Szerintem erre a funkcióra nagyon rosszul hangolták össze a motorral. Hirtelen gázadásra túlságosan visszakapcsol, felüvölt a motor, mert az optimálisnál eléggé magasabb fordulatszámra kényszeríti a váltó - és épp ezért egy gyors megugrás után már alig gyorsul tovább, mert ekkor viszont nehezen szánja rá magát a felkapcsolásra. Ha belepiszkálok a kormányfüllel, hogy ugorjon egyet, akkor húz tovább szépen.

Nem mondom, hogy nem lehet ezzel együtt élni, de bosszantó, főleg, ha van előtapasztalat intelligensebb hangolású automata váltóval.

A Rönci 


A Rönci váltója


Előzmény: Greg úr (149)
petyaaa Creative Commons License 2020.04.22 0 0 159

Bár az érdekes párhuzamainkról már volt szó :) és ismét előkerül.

 

Anno '91-ben ellopták a Ladámat, és a biztosító a havi 150 Ft-os CASCO miatt fizetett érte 185e Ft-ot (nyilván volt benne brutál hi-fi meg bőrdzsekik meg értékes crowakészlet is :)).

Rá kb. 3 hétre sógorom hívott, hogy négyen mennek Hollandiába autókat venni taxizásra, de a sofőr visszamondta, így kellene valaki, aki hazavezeti azt az autót, amivel kimennek. Fizetni éppenséggel nem tudnak, de a koszt és kvártély jár, ofkóz. Agyaltam két percet, majd kimentem nővéremékhez, és másnap reggel indultunk is. Ott kint mindenki tudott autót venni, kivéve sógoromat :) ám egy kereskedésben feltűnt egy bizományban beadott 316-os BMW, jó áron. Miután kiderült, hogy 50es fazoné volt, aki 9 év után cserélte le újra, és még beszélni is tudtunk vele, nomeg egybenlévőnek tűnt, ezt vettük meg hamár sógorom nem jutott megfelelő taxisMergához (filmgyárazáshoz kellett volna neki).

Mire hazaértünk vele, a kinyomócsapágy persze elhunyt, de a vételárat, adókat, vámot és a kuplungszettet is összeadva 197e-ből állt meg a végén.

Azt mondanom sem kell, milyen iszonyúan hatalmas királyság volt '91-ben egy 21 éves nyikhajnak a 90 lovas BMW 316 (mindez cca. 12e forintért).... legegyszerűbben fogalmazva is életreszóló emlék és élmény.

 

Na, ez az autó volt bézs színű :)

És ez a bézs köszönt vissza C4ST-nél is, mikor megláttam.

 

'13 óta tetszik ez az autó, a tökfekete rohadtul cool. De tudom, milyen kényes a sötét szín tkp. mindenre, milyen rihadtul felforrósodik napsütésben, illetve vagyok/voltam annyira individualista, hogy zsigerből - azaz nem tudatosan, de végül is úgy is - kerüljem a nyárspolgárok értékrendjét, azaz menő vagyok fekete autóban, i-ez meg i-az, Samsung, Skoda, VW, Audi, Toyota, stb. stb, ezért a '97-es Megane után már csak világos színben választok autót.

És akkor kaptam képeket egy kedvezményes szalonautóról, mely bézs volt.

Addig nem is tudtam, hogy létezik bézsben. De amint megtudtam, megláttam, feltörtek a BMW-s emlékeim, és tiszta sor volt, az kell nekem (bár kereskedő szerint pont olyan, mintha csak lealapozózták volna, de a festés még nem került rá).

 

Azóta sem bántam meg :)

Roppant jól néz ki szerintem, az orr dögösségét a krómokkal kiegészítve elegánssá, de mégsem hivalkodóvá  teszi ez a szín. Olyannyira, hogy hiába hétéves ez a modell, mégis vagy tucat ismeretlen fejezte ki tetszését, random, az utcán.

BMW tulajjáválásom előtti napon


BMW tulajként (parkolóban pihi)

Előzmény: Greg úr (149)
petyaaa Creative Commons License 2020.04.22 0 0 158

Dögös, roppant dögös

:)

Jó választás volt, gratula hozzá!

Előzmény: gregcomrade (150)
petyaaa Creative Commons License 2020.04.22 0 0 157

Nekem néha a jobbegy támlája zötyörög, de még nem jöttem rá, hogy milyen együttállásnak kell bekövetkezni ehhez :)
Amit te írtál, az rohadt para :/ és már örülök, hogy csak a erre a cicergésre kell hegyeznem a fülem

Előzmény: legolego (152)
petyaaa Creative Commons License 2020.04.22 0 0 156

Szia Greg!

 

Eltelt az egy hónap :) így túljutottál az első szervizen.

Mik a tapasztalatok?

Lógó ajtókkal kezdtek valamit?

Autó hogy viselkedik manapság?

 

by(e)

Petya

Előzmény: Greg úr (146)
Greg úr Creative Commons License 2020.04.11 0 0 155

Szia! Tutira nincs jól bepattintva a helyére az ülés. Nekem nem mozog igazából semmi az utastérben, teljesen csendes, egyedül a gyerekülés nyöszörög, amikor nem ül benne a kisebbik fiam.

 

A motornál talán szokni kell, hogy fel kell épüljön a turbónyomás, ha alacsony tempóval tötymörög az ember kis fordulaton és hirtelen kilőne, de szerintem megszokás után bőven kárpótol majd az erejével és a nyomatékával. Főleg a nyomatékkal, ami egy szívóbenzines 1.6-os motor majd kétszerese. A manuális váltóról nem tudok nyilatkozni, de az automatánál azt én is észrevettem, hogy hamar felvált hármasba, ha lassú a forgalom - pl előttem vánszorog egy busz - és amikor azt kikerülném, akkor van némi késlekedés, meg erőtlen hatásszünet, amíg megjön az erő. Ilyenkor nekem azt kellett megtanulnom, hogy belenyúljak manuálisan a váltófüllel a kormány mögött és visszaváltsak még gyorsítás előtt. Neked is talán azt kellene figyelni, hogy nem 1500-as fordulatról próbálj kigyorsítani hármasban, négyesben.

 

Fel a fejjel, szerintem szuper hangulatos kis autó ez! 

Előzmény: legolego (152)
sbojan Creative Commons License 2020.04.06 0 0 154

Hali!

 

Nálunk meg sem mozdul az az ülés menet közben. S nyilván nem is lenne szabad neki.

Mintha nem lenne rendesen becsatlakoztatva a helyére...

Előzmény: legolego (152)
legolego Creative Commons License 2020.04.05 0 0 153

1,2es 130 lovas egyébként.
Kicsit zavar még engem a turbó, mintha fáziskésésben lenne ahhoz képest, hogy odalépek és egy kicsit késve kezd el húzni. A Xsara Picasso 1,6os benzinest nagyon szerettem, nem volt ekkora ereje, de valahogy jobban éreztem, hogy mi történik, akkor indult meg, amikor odaléptem. A navit tanuljuk, már csak a sebváltót kéne megszokni, elég lagymatag, de persze családi autó, nem sportkocsi, ne várjunk feszes, rövid úton járó, pontos váltót. Remélem, megbarátkozunk, ennél kicsit többet vártam tőle, lehet, hogy ez a baj.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!