Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Blackslac Creative Commons License 2022.01.30 0 0 798

Hát ... nem tudom, érdemes-e piszkálni ... a dugattyúk összes megtett fordulatából mennyi lehet kéthengerezés, talán 0,5%? A tarfók "jóságának" ennél bizos nagyobb a szórása. Persze ártani nem árt, meg ha valaki unatkozik, miért ne?

Előzmény: zéé72 (796)
Blackslac Creative Commons License 2022.01.30 0 0 797

"De vajon az 1.5 tsi kézi váltóval is lehetnek ilyen rezonancia bajok 2hengerézéskor,"

Mi az, hogy "is"? Pont hogy nem ... A kolléga aki panaszkodott, írta hogy kéziváltós, én meg írtam, hogy nálam minden OK, de nekem DSG.

Előzmény: zéé72 (794)
zéé72 Creative Commons License 2022.01.30 0 0 796

Nem is hivatalos márkaszervízekre gondoltam ők sosem tennének ilyet, a 2 hengerezést csak is a káros anyag kibocsátás miatt találták ki.

 

Azt olvastam német fórumokon hogy azok akik nem kapcsoltatják ki a 2 hengerezést, ott érdemes a gyújtó trafót kb.10e km-ként megcserélni a másik 2hengerével ami sosem áll le. Így kb.egyformán használódik el mind a 4 trafó.

Előzmény: Devfeco (795)
Devfeco Creative Commons License 2022.01.30 0 0 795

Nekem 1.5 tsi kézi váltós és szintén 2020 évj. Eddig még senki nem biztatott,hogy ki lehet kapcsolni,sem a Porsche Hungaria,sőt egyik szervíz sem!

Előzmény: zéé72 (794)
zéé72 Creative Commons License 2022.01.30 0 0 794

De vajon az 1.5 tsi kézi váltóval is lehetnek ilyen rezonancia bajok 2hengerézéskor, vagy inkább 2.0 tsi a fogékonyabb erre a hibára?

 

Nálam 1.5 tsi 2020évj. tünetmentes de ettől függetlenül ha lejár a garancia én biztos hogy egy motorszoftver frissitéssel kikapcsoltatom ezt a 2henger üzemmódót. Szerintem sokan megteszik majd.

Előzmény: Blackslac (783)
Blackslac Creative Commons License 2022.01.28 0 0 793

Ööööö ... hát erre valóban nem gondoltam.

Én továbbra is azt gondolom, hogy nem te csúsztatsz, hanem az automatika. Mint ahogy nem is te váltasz, hanem azt is az automatika (többnyire).

 

De tényleg mindegy, nem fontos.

Előzmény: fepeti001 (791)
fepeti001 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 792

https://cartarsblog.hu/10-dolog-amit-ne-csinalj-ha-automata-valtos-kocsit-vezetsz/

 

"Mivel a duplakuplungos és robotizált váltók szerkezeti felépítése nagymértékben hasonlít a kéziváltós tengelykapcsolókéra, nem meglepő, hogy van bennük kuplungtárcsa. Azt bizonyára te is tudod, hogy a kéziváltós autóknál nem szabad hosszú ideig csúsztatni a kuplungot, hiszen ez fokozott kopást eredményez. Duplakuplungos és robotizált váltóknál, például amikor emelkedőn, csak a fékpedál felengedésével indulsz el, pontosan ugyanez történik. Kevésbé nagy igénybevételt jelent, de így is érdemes kerülni a dugóban araszolás során a gáz nélküli gurulást: ha elindul a sor, enyhe gázzal indulj el, hiszen így azonnal összekapcsol a váltó."

Előzmény: fepeti001 (791)
fepeti001 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 791

Szerinted miért ne lehetne csúsztatni?

Álló helyzetben határozottan kell nyomni a féket.

 

Előzmény: Blackslac (790)
Blackslac Creative Commons License 2022.01.28 0 0 790

Hm, ezt nem értem.

 

"A száraz DSG váltóval ijesztgetnek, hogy nem tartós. 40e tájékán kuplungot kellett cserélni, ami azért valóban nem megnyugtató."

 

Ezek szerint neked ilyen DSG-d van. (Megjegyzem, nekem olajos 7 sebességes, a működés-jellemzést koárbban arre vonatkozóan írtam.)

 

"Nem a lábamban van a hiba, nem csúsztatom, tudok rá vigyázni."

 

Automatát, csúsztatni??? ... ja, akkor mégsem DSG.

 

 

Mit is akart a költő?

 

Előzmény: fepeti001 (789)
fepeti001 Creative Commons License 2022.01.27 0 1 789

" nekem úgy tűnik, hogy a probléma csak a kéziváltósak esetén áll fenn. ... a leghalványabb nyoma sincs annak, hogy épp 2 hengerrel jár vagy sem. A legjobb motor, ami eddig autónkban volt."

 

Pontosan ezt gondolom én is. Sok autóm volt már, mindenféle motorral, messze ez a legjobb motor eddig. A száraz DSG váltóval ijesztgetnek, hogy nem tartós. 40e tájékán kuplungot kellett cserélni, ami azért valóban nem megnyugtató. Nem a lábamban van a hiba, nem csúsztatom, tudok rá vigyázni.

 

Előzmény: Blackslac (783)
Devfeco Creative Commons License 2022.01.27 0 0 788

Már megírtam a panaszt,beleírtam, hogy mit mondtak illetve amiket leírtál! Annyi biztos,hogy nem hagyom a magam igazát és a végletekig elmegyek!pedig biztos,hogy nem nagy baja van és egy hozzá értő szerelő aki nem szervíz rájönne a hibára,de köt a garancia! Első tulajdonos vagyok, így tudom új korától milyen az autó! Kettő szervízben voltam! Nyíregyháza Platán, Kisvárda Babják! Mindenesetre köszönöm a segítségedet!

Előzmény: Blackslac (787)
Blackslac Creative Commons License 2022.01.27 0 0 787

Ganz egal, hogy milyen volt. Ha most xar, akkor most kell megcsinálni.

 

A levélben külön kitérnék erre a cinikus válaszra (t.i. hogy tartsd alatta vagy felette), ugyanis ez pont az a tartomány, ahol sacc/kb. a teljes életciklusa 80%-át tölti. Nem kérdezted meg tőle, hogy ő megvenné-e így? Ha meg nem, akkor kikértem volna magamnak azt a hozzáállást, hogy höülyének néz. (Merthogy magának nem, de a hülye ügyfélnek jó az így.) Hogyan gondolja?

 

Az biztos, hogy ez nem egy dokumentált működés (aki ezt mondja, az mutassa meg a gépkönyvben, hogy ezt így kell). Te illetve az első tulaj a kifizetett árban nem csak az "alatti" meg a "fölötti" működés árát fizetted meg, hanem azt is, ahol most rossz.

 

Egyetlen márkaszervizben jártál csak vele? Melyik volt? Kiváncsi vagyok, mi lesz a térténet vége.

Előzmény: Devfeco (786)
Devfeco Creative Commons License 2022.01.27 0 0 786

Köszönöm,nagyon kedves vagy az nekem egy kicsit messze van!😁400 km! Nekem 1400-1800 között elviselhetetlen,pont ahol a legtöbbet használom! De az a bosszantó,hogy senki nem hiszi el egyik szervízben sem,hogy ez nem volt ilyen! A cég ahol dolgozom rendelkezik 5 ilyen motorral szerelt autóval is(Audi,Skoda,3 db VW). Azért is mertem venni illyennel szerelt autót mert azok jók, és mindbe 100000 km fölött van már! Ezekből 4 szintén manuál 6 váltós!

Előzmény: lambesz (785)
lambesz Creative Commons License 2022.01.27 0 0 785

Kedves Devfeco, az én touranom 2019. decemberi gyártású, kéziváltós, 83 ezer km-nél járok. Hallom illetve érzem, amikor kéthengerez, de egyáltalán nem zavaró. Feleségem észre sem veszi. Amit talán észrevettem, hogy olyan 50-60 km/h-nál kicsit jobban rezonál mint 100 környékén.

Ha gondolod, keress meg privátban (attila.lambert@gmail.com), ha megakarod hallgatni az enyémet, szívesen megmutatom. Kistarcsai vok....:)

Előzmény: Devfeco (784)
Devfeco Creative Commons License 2022.01.27 0 0 784

Köszönöm a részletes választ!igen kéziváltós 2020. VW Touran! Még most megfogalmazom a panaszt és az általad leírtakat! Amúgy azzal engedtek el tegnap a szervízből,hogy érzik az erős rezonanciát,de kipróbálták és tartsam 1300 alatt vagy 2200 fölött mindig a fordulatot,mert ott nem kéthengerezik! Ez szép válasz volt.....röhejesek!

 

 

Előzmény: Blackslac (783)
Blackslac Creative Commons License 2022.01.27 0 0 783

... ja látom, 2000-es kéziváltós. Akkor még garanciális, tehát mindenképp érvényesítsd.

 

Nem mondom, hogy minden hozzászólást elolvastam eddig, de abból, amit láttam, nekem úgy tűnik, hogy a probléma csak a kéziváltósak esetén áll fenn. Nekünk a kocsi 2019 májusi, DSG-s, közel 50 eKm van benne, de a leghalványabb nyoma sincs annak, hogy épp 2 hengerrel jár vagy sem. A legjobb motor, ami eddig autónkban volt.

 

Úgyhogy én tartok tőle, hogy ott valami más egységgel (vagy egységek együttműködésével) van probléma.

Előzmény: Devfeco (779)
Blackslac Creative Commons License 2022.01.27 0 0 782

Panaszlevelet azért valóban fogalmazz meg a PoHu felé.

 

Amúgy az, hogy nincs hibakód, az csak arra jó, hogy lepattintsanak - ha hagyod magad. (Csak gondoljunk bele: mi van akkor, ha az a szenzor is beszart, ami a hibakódot generálja? Akkor sincs hibakód.) Meg kell írni, hogy szavatossági problémád van, milyen lépéseket tettél, mi volt erre a reakció. Jelezd, hogy nem érdekel, hogy van-e hibakód vagy nincs, mert a hiba ettől függetlenül fennáll. Azt is jelezd, hogy amennyiben a kijavításra vonatkozó kérésed elutasításra kerül, független szakértői vizsgálatot kérsz, melynek kimenetelében - az előzmények alapján - kétséged nincs, és aminek díját rájuk fogod terhelni (a javításon túl).

 

Lehet email is, csak azzal fejezd be, hogy a levél "átvételéről és olvashatóságáról válaszlevélben visszajelezni szíveskedjenek" (ez tehát nem azonos automatikus olvasás visszajelzéssel).

 

Amúgy milyen gk.ról van szó? Mikori? Garanciális még?

Előzmény: Devfeco (779)
Blackslac Creative Commons License 2022.01.27 0 0 781

Kéziváltós?

Előzmény: Devfeco (779)
fepeti001 Creative Commons License 2022.01.27 0 0 780

Rejtélyes. Nekem Karoq-om van, valahol 47e km tájékán tartok és a legkisebb mértékben sem mutatkozott a jelenség. Abszolút! Ha akarják, szívesen megmutatom.

Mindenesetre én írnék egy tértis levelet a PH-nak, hogy legyen nyoma, a szerviz pedig továbbítsa a panaszt, hogy útmutatást várnak.

Előzmény: Devfeco (779)
Devfeco Creative Commons License 2022.01.26 -1 0 779

Üdv mindenkinek!Aki tud segítsen,hogy hova tudok fordulni garanciális problémával! A hiba a már sokat említett hengerlekapcsolási rezonancia! Tudom a kéthengernek van ilyen jelensége,de nem tudom kinél mennyire jelentkezik!Nekem is 10000 km után kezdett el egyre jobban jelentkezni, addig is érezhető volt, de csak minimálisan,mára oly annyira,hogy sem 1400 sem 2000 fordulaton nem lehet élvezni az autózást,szó szerint elviselhetetlen, a gyereküléstől kezdve a csomagtaróban lévő dolgokig az egész karosszéria reszket,de nagyon! Az egyik szervízben jeleztem a hibát,a szerelővel kipróbáltuk,azt mondta hogy ez tényleg természetellenes,de mivel nincs hibakód nem tudnak vele mit kezdeni! Akitől újonnan vásároltam az autót,a cég tulajdonosa személyesen próbálta ki,ő is azt mondta hogy ez nem jó! Erre cseréltek benne egy kettőstömegű lendkereket 32000 km-nél, hogy hátha az. Ez sem jött be,azt mondták használjam, mert nincs rá megoldás mivel a porsche hungária szerint még nem érkezett ilyen jellegű panasz,így nincs is rá orvoslat! Pfu köszönöm! Egyik szervíz sem érti meg,hogy valami biztos,hogy elromlott,mert ez az autó nem ilyen volt, 10000 km alatt csak akkor lehetett észrevenni a kéthengerezést, ha rá néztem a kijelzőre. Kihez érdemes fordulnom? Független szakértő,fogyasztóvédelem,bíróság stb? Már nagyon tanácstalan vagyok! Köszönöm a válaszokat!

zéé72 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 778

Szia! 14évig használtam kézi váltós Polót új korától, és végre szerettem volna T-Roc automata váltóst. Utánna olvastam a DSG-nek és inkább a kézi váltó mellett döntöttem, jóval kevesebb a hibalehetőség és ugyan olyan szépen/pontosan kapcsolható mint amit a Polónál megszoktam.

 

 

Előzmény: Barangolo55 (777)
Barangolo55 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 777

Akkor lehet, hogy nem kell sajnálnom a botos választásom.

Semmi bajom vele, de pesti lakosként sokszor tépem a hajam a dugókban.

Legszívesebben lecserélném egy 2.TDI-re, de a mostani diesel utálat miatt nincs  hozzá kedvem, pedig nekem nagyon bejönne. Ráadásul akkor ehhez már olajos lenne a DSG.

Eredetileg azt akartam, de lebeszéltek róla, mert hogy az 1.5 tsi az egy szuper motor.

Egyébként tetszik a sok humorral tűzdelt írásod.

 

Előzmény: bigjohni (774)
bigjohni Creative Commons License 2022.01.03 0 0 776

Tudtommal pedig de. Sajnos. Ez a negyedik ilyen autónk amiből 1 volt jó.

Egy hasonlat jut eszembe a garanciás javításról, és arról, hogy miért nem lesz jó soha.

Képzeld el, hogy egyik napról a másikra kiég az összes izzód az autóban.

Bemész a szervizbe ahol szó nélkül gyorsan kicserélik az összes izzót.

Mész az autóval 4-40000 kilométert amikor megint kiég az összes izzó.

Bemész a szervizbe ahol szó nélkül gyorsan ismét kicserélik az összes izzót.

Mész az autóval 4-40000 kilométert amikor megint kiég az összes izzó.

Kb. ekkor már nincs garancia az autón. Elmész egy villanyszerelőhöz aki 5mp alatt megállapítja, hogy túltölt a generátor.

A világ összes pénzéért kicseréli, majd ezután jó lesz az autód mivel az utakon sokkal több olyan van amelyikben nem kell soha izzót cserélni.

 

Én már vittem garancia után váltóshoz az autót. Megmutatta, hogy folyamatos haladás alatt is melegszik az egyik kuplung. Ezért fogy el/ég meg rövid idő alatt.

1M + Áfa lett volna a javítás ami nem a tünetet kezeli hanem az okot szünteti meg.

 

(Amikor 3db kuplungot cserélnek egy autóban vicces kilométer alatt és nem az okot keresik hanem a tünetet kezelik, akkor sajnos az annyit sem ér mint halottnak a csokoládé.)

Előzmény: fepeti001 (764)
bigjohni Creative Commons License 2022.01.03 0 0 775

Kopogó hang. Olyan mint régen volt a hidrotőke hang csak erősebb.

Leginkább csapágy hangra hasonlít de az nem lehet mert már rég szétesett volna.

A régi 1.4 16V motoroknak volt hasonló hangja amikor zörgött bennük a dugattyú.

0w20 olaj van benne és nem változott a hang olajcsere után.

 

Mit mondtak?

Jó így. Nincs semmi baja.

 

(Az 1.6 Golf 5-nek igazi békebeli zümis benzinmotor hangja van. Van egy másik benzines autóm abban 2db mechanikus nagynyomású pumpa van. Onnan jön jellegzetes hang. Az a hang amire azt mondják, hogy sosem lesz olyan mint a régiek. Mind1, ilyen és kész. Az 1.5tsi hangosan zörög/kopog.)

Előzmény: mobazs (769)
bigjohni Creative Commons License 2022.01.03 0 0 774

A kompresszornak sincs jó hangja, de én még jó hangú kéthengeres motort sem hallottam. (autóban)

Nem lehet váltót választani.

1.0, 1.2, 1.4, 1.8tsi és az 1.6crd száraz, a többi olajos.

Én jellemzően városban használom. Budapesten nem Hajdúszoboszlón pedig az is város.

Ha nem városban használnám soha nem jutna eszembe sz@patni magam száraz DSG váltóval.

Érdekes, hogy váltós szakik szerint messze a legjobb váltó a mostani autókban lévőkhöz nézve.

Igazából három fő része van. Az egyik soha nem romlik el. A másiknak nem szabadna 4-40000-nél meghibásodnia ha jó lenne a harmadik egység.

A harmadik egységet ma már normális áron garanciával újítják fel.

Előzmény: Barangolo55 (767)
bigjohni Creative Commons License 2022.01.03 0 0 773

Indulásnál és váltásnál beremeg az autó, és nyikorogni is tud.

Előzmény: f_zoli (765)
lambesz Creative Commons License 2022.01.03 0 0 772

Nekem a 60 ezres szervíznél cserélték. Elég borsos lesz az ára...

Előzmény: garazszoli (771)
garazszoli Creative Commons License 2022.01.02 0 0 771

Gyertya csere mikor esedékes ? 1.5TSI motoroknál.

Barangolo55 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 770

Lambesz, köszönöm a kimerítő, korrekt választ.

Ezek után lehet, hogy átértékelem ezt a DSG nyűgömet.

üdv

Előzmény: lambesz (768)
mobazs Creative Commons License 2022.01.01 0 0 769

Szia!

 

Érdekelne hogy mit érteszt kopogás alatt? Nálam gyorsításkor jelentkezik (2000es fordulat felett), kelepelő hangként, és roppantul bosszant :-(   (a 2 hengeres üzemmódot már nem is említem)

 

Csináltattam köztes olajcserét (10e km-nél), 0w20-at kértem bele, előtte viszont szerintem gyárilag 5w30-al adták, legalábbis 5w30-at adtak utántöltésre, amikor átvettem mint új autót.

 

Ami érdekelne:

- milyen olaj van az autódban?

- ha cseréltek benne olajat, utána változott-e a kopogó ("kelepelő") hang?

- szervíz (ha vitted hozzájuk) mit mondot?

 

Köszi a választ

 

 

Előzmény: bigjohni (763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!