Mutameg! Filmes fotógaléria
Én azt gondolom - naívan -, hogy valamiért a fotózás, fényképezés része a fotó is. Amin vannak mindenféle dolgok, mint például emberek, utcák, tájak, érdekes témák, és nem csak mérhető szürkeárnyalatok. Én nem tudom, hogy ez az én fejemben, hogyan kapcsolódik össze, de valamilyen módon látok kapcsolatot a fotózás és a fotó között. Azonban azt vettem észre, hogy itt, a filmes analóg fórum topikjaiban alig vannak, vagy szinte egyáltalán nincsenek már képek, ellenben a verbális fotózás mesterfokozatú művelése megy jelentős energiabefektetéssel. Ezért gondoltam, hogy létrehozok egy képeket mutogató, azokról beszélő topikot, ahol remélhetőleg a képek lesznek túlsúlyban. Nem az a cél, hogy egy kép után végtelen szájtépés induljon, hogy alexpós, felexpós, és én így csináltam volna, meg innen vagy onnan csippentettem volna, és én máshonnan fotóztam volna és én inkább szőke lányt fotóztam volna, mert én errefelé nem találkoztam még olyanokkal, akik joggal taníthatnának bárkit a fotózás "művészetére". Én ezt valamifajta fekete-fehér (vagy színes), filmes fotókiállításnak szánnám, és őszintén remélem, hogy lesz is benne kép. Persze lehet a képekről beszélni, de mindenkinek a józan ítélőképességére bízom, hogy a bőre eresztett kommentáradatot ki, mikor fogja megszakítani egy újabb képpel. Nyilván valami leírás jól jön az adott képekhez.
Lehet kezdeni.
@ Sándor: Igen, értem. Azt jól látod, hogy nem kifejezetten az önkorbácsolás volt a célom, de a korrektség okán ezt is meg kellett ejteni. Magasságaink és mélységeink egységéből áll össze valós arcmásunk. Mélységeinket ismerni voltaképp egyfajta magasság. De hagyjuk a filozofálást.
A kollódiumos képeket viszont egyrészt abból az egyszerű okból tettem itt közzé, hogy majmokbolygólya szomorúságát kicsit csillapítsam - "Jól megbukott ez a topik" - , másrészt népszerűsíteni szerettem volna ezt a gyönyörű fotográfiai technikát, melynek még a neve is csodálatos: kollódiumos nedves eljárás. Sándor, ismét köszönöm az elismerést.
Nem ugyanolyanok az elvárásaim egy kollódiumos felvétellel szemben, mint egy ipari sztenderd Kodak anyagra készült felvétellel szemben. Vannak hibái a felvételnek, ezzel szemben vannak erényei, az a kérdés merre billen a mérlegnyelve. Nyilván mindenkinél más merre, én egy kísérletező, a Low Fi technika határait súroló felvételnél nem vagyok olyan szigorú, nyilván te sem azért tetted ki a képet, hogy aztán a nagy nyilvánosság előtt korbácsolhasd magad. mosoly
@ Sándor, facsavar :-))) hiába próbáljátok elhumorizálni, de ettől még a tény az tény marad: nem úgy kell világítani, hogy az egyik arc óriási árnyékot vessen a másikra. Ha meg valaki így csinálja, ez dicsőségnek semmiképp nem mondható. Ezen az sem sokat változtat, hogy ilyen hőségben ha az ember kint dolgozik, elég kevés idő van a végső beállításokra, mert a felöntött lemez nagyon gyorsan megszárad...
@ kttomi, Minarik: Köszönöm, de távolról sem mesteri, nagyon rossz a megvilágítás, a segédem elfuserálta a derítést, én meg nem figyeltem oda. Szégyen ránk.
Pl. ezen a képen sokkal jobban sikerült a világítás, ugyanis stúdióban készítettem, elég sok időt töltöttem a kompozícióval és főleg a fénnyekkel. Más a háttér is, de más összetételű kollódiumot is használtam.
Kollódiumos nedves eljárás - ambrotípia 30x40 cm, de készíttem erről a beállításról 18x24 cm-es ferrotípiát is Kollódium: Lea No.3 formula ( CdI2+CdBr2 ) sajár keverés Érzékenyítő: 10% AgNO3 Előhívó: FeSO4+jégecet+etanol... saját recept Fixír: 20% nátrium-tioszulfát
Valahogy mégis az elemtől függött ez, mert csomó ilyen "fehértetetjű kép lett", sőt az összes azon a tekercsen kb a közepétől. Utána elemet cseréltem, és egy sem lett utána. Tényleg nem tudom, mi lehetett az oka. Az F3-ban még nem fogyott ki soha az elem, illetve a kifogyás első jelére cseréltem. A Bronicanál az volt, hogy nagyon erősen sütött a nap, és nem is láttam emiatt szinte, hogy a fénymérőben alig pislákolnak a számok.
Viszont készítette Fenyő Miklósról egy műtermi sorozatot egy nagyszabású fotózás keretében (ami persze digitális fotózás volt), de én vittem a Bronicat. Na azok elképesztőek lettek... Sajnos viszont ezeket itt nem tudom egyelőre megosztani, csak akkor ha jóváhagyta őket.
Az elem állapota nem tudja részlegesen befolyásolni a kockát. Vagy működik a zár, vagy nem.
Az F3 elem nélkül is exponál, az optikától jobbra lent a kis kar elexponálja lemerült elemekkel is, ilyenkor egyetlen zársebességet, kb. 1/80 szekundumot használ.
Igen, erre jól emlékszem. Én az Erzsébet Királyné útján laktam, a házunk előtt állt meg a 62-67-69-es villamos:)) Rendszeresen jöttek ezek a kis szürke "mozdonyok" is.
Az utolsó képen látható mozdonykának érdekes története van. Amíg még voltak a városban olyan üzemek, amik vasúti szállítást kértek, ezekkel a kis mozdonyokkal, a villamossíneken vontatták a teherkocsikat a gyárakba (pl. Ganz Vill. Művek a Széna térnél). Aztán amikor ez megszűnt, elvitték a mozdonyokat a vastelepre, ezt az egyet meg valamiért meghagyták a vasasok, talán raktárnak? De azóta is megvan :) A BKV-nak is van még pár ilyen, leginkább üzemképtelen villamosokat vontatnak velük.