Valójában az törént, hogy a Szent Lukács Gyógyfürdőnél meghalt a FUTÁR, (gondolom újraindult), majd amikor újraéledt, akkor a menet kiválasztása után azt hitte, hogy még a végállomáson van, így jött ki a késés. Mondjuk, hogy ez miért hatott ki a Széll Kálmán tér utáni szakaszra is, az jó kérdés.
Üdv! Azt szeretném kérdezni hogy miért van az az 1-es villamosnál hogy amikor egy Angyalföldi kocsi kiáll a nap végén a garázsba akkor pl: Bécsi útról Lehel körút megállóig ilyen nem "hivatalos" járatban megy? (Pl: 03.11. 1/F5 -> Bécsi út ind: 20:22 -> BKK_0-20160311-b8afa158-6d5d-4ae1-a702-79dc3b03d2a4 ezt a kódot írja mint menetszám) és aztán amikor a 14-es vonalán kocsiszínbe megy ott már megvan a rendes menetszám? (Jelen pl: B450555611J) Illetve hogy ebből a 2 járatból mennyi vehető igénybe utazásra? Köszönöm előre is!
Napi FUTÁR: Tartalék sűrít, diszpécser előtte felvesz neki egy menetet, rendesen látszik, hogy mikor fog indulni. Beáll a végállomásra a jármű, a korábbi menet eltűnik, de van egy új, mintha 0-s forgalmival lépett volna be (más megállók közti menetidőkkel) - ez természetesen már nem tud a tervezett indulásról, azonnali indulást mutat. Elindulunk, aztán viszont látom, hogy a másik menet újra él. Így mentünk végig, hogy egyszerre kettő aktív menete volt a járműnek, ráadásul mindkettőnek frissültek az idejei, de csak az utóbbihoz mutatta bejelentkezettnek a járművet. Szerencsére a köztéri kijelzőn nem jelent meg duplán.
Ilyet én is tapasztaltam ma, de a 2-es villamoson. A Közvágóhíd felé mentünk, az utcai kijelzőn villogott a "2 Jászai Mari tér" felirat, illetve bent is a Jászait írta végállomásnak. Aztán a Boráros téren valamiért megjavult.
Szerintem ez nem a futár hibája, hanem az általa használt térkép (MapQuest) a hiányos. Váltsd át az OpenStreetMapre vagy Google Mapsre, azokon már fenn vannak az új sínek.
V2225: a kijelzők (külsők és belsők egyaránt) a másik végállomást mutatták, mint amerre mentünk, miközben a "titkárnő" jó irányba mondta a megállókat. Értsd, a "Mexikói út M" felé haladtunk, de a kijelzők a "Gubacsi út/Határ út" végállomást mutatták. Sok ilyen CAF 5 modulos szerelvénnyel találkozni.
Az "online" futár oldalon úgy tűnik, mintha a villamosok ott bóklásznának a síneket keresgélve, mint egy-egy hajdani pac-man... Ugyanilyen hiányosságokat mutat a 12-14-esen a Görgey utca, na és a klasszikus, a Moszkva Széll K. tér is, az "ideiglenes" Krisztinás végállomásával.
Kérném szépen, ha akad a közelben fél méternyi fekete vonal, valaki tegye fel a térképre a hiányzó helyekre. Jobban fog kinézni, tényleg.
Mai tapasztalatom a 4153-as psz.-ú Tatra T5C5 típusú villamossal: a külső kijelzői működtek, de a BKK utazástervezőjének applikációja már nem jelenítette meg. Azt nem tudom, hogy beszélt a "titkárnő", mert csak kívülről láttam a kocsit. A párját (4217) rendesen mutatta a telefon.
Illetve szomorúan tapasztalom, hogy még mindig nem sikerült változtatni a járműveken használatos forgalmi változásokat bemondó szövegeken. Ha a következő megálló bemondása után egyszer elmondja a hasfájását, akkor miért kell azt ajtónyitás után is? Az a baj, hogy két rövid távolságú megálló között "feltorlódik" a szövegelés. Mondja egyszer a megállót, utána a változást (de már megérkezett a megállóba), ajtót nyit, cseng és csuk, elindul (befejezi a szövegét), mondja az elhagyott megállóhely nevét, és elölről kezdi a pofázást... Ez még egy halk "titkárnővel" nem annyira baj, de ami hangos, és egy irányba van 2-3 forgalmi változás, az már baj dolog. Kérhetnénk az illetékeseket ezen probléma orvoslását?
A kettévágott 2-es északi szakaszán busz piktogrammal jelzi az Utazástervező a villamosokat, mert a VP02 azonosítójú viszonylathoz vannak rendelve. Ennélfogva a végállomások és a térképen kirajzolt útvonal is hibás, a Boráros tér - Nyugati pu. útvonalat mutatja.
Minden nap nagyon sok, nem régiben forgalomba helyezett Mercedes Citaro O530 típusú buszt látok sötét külső kijelzőkkel. Igen igényes képet mutatnak az ilyen-olyan módszerrel elhelyezett viszonylatjelző táblák.
LYH-110: már megcsinálták az OBU-ját, a kijelzők is rendben működnek
MHU-713: a belső, forgózsámolynál lévő kijelző full sötét
MHU-716: a külső kijelző hetek óta szintén sötétek.
Csődeljárás lefolytatása iránti kérelmet nyújtott be a Fővárosi Törvényszékre a Synergon Informatika Nyrt. kizárólagos tulajdonában álló Synergon Integrator Rendszerszolgáltató Kft.
A Synergon Informatika Nyrt. közleménye szerint a társaság likviditási problémái alapvetően a FUTÁR-projekt kivitelezéséből erednek. A felmerült műszaki problémák megoldásának és a kényszerű alvállalkozó-váltásoknak a többletköltségei, valamint a rendkívüli mértékű kötbérek jelentős többletterhet róttak a társaságra, olyan likviditási problémát okozva, hogy annak megoldásához jelentős reorganizáció és a hitelezőkkel történő csődegyezség szükséges a társaság további működésének biztosítása érdekében.
Sokadszorra tapasztalom, hogy garázsmeneteknél az útvonalon nem érinthető, vagy egyenesen nem létező megállók vannak az OBU megállólistáján*. Tipikus, hogy Kőbánya garázs Pongrácz úti kapuja felé a Hungária körúton érkező (Stadion felől) kocsiknak két Hős utca megállója van; egy a Hungária körúton, egy a Pongrácz úton. Ha viszont az előbbiben netán beállnék a megállóba, onnan már nem lehet balra kanyarodnom a Hős utcába. Vagy a tegnapi; a Boráros térről garmenet Kőbányára: elsőként két Haller utca megálló szerepel (az első, gondolom, Haller/Soroksári, a második Haller/Mester), a gond vele ugyanez: az elsőt nem lehet érinteni, mert akkor már nem lehet bekanyarodni.
A legvicceseb azonban ugyanezen az útvonalon (tehát Boráros tér, Soroksári út, Haller utca, Orczy út, Elnök utca, Könyves Kálmán körút, Salgótarjáni út) a Nagyvárad téri és a Rezső téri megállók utáni Benyovszky Móric utca nevű, még a Vajda Péter utcai megálló előtt. Na, itt híre-hamva semmilyen megállónak, úgyhogy ez még nagyon régről maradhatott. Még anno hajdanában az 1-es villamos Lágymányosi hídig meghosszabbítása előtt valahol pontosan itt tényleg volt egy megállója a 23-as villamosnak...
* Lehet, hogy ez csak nekem gond, de sokszor - addig ismeretlen vonalról - ez a lista alapján derül ki számomra, hogy merre is kell mennem garázsba. Szerencsére én elég jól ismerem a várost ("szülőfalumat"), de mi van, ha utas is van a kocsin, aki (az első példa alapján) a Hungária körúton jőve a Hős utcánál kívánna leszállni, de ezt csak az úttest kellős közepén tehetné meg a balra kanyarodó sávban?
Tegnap kívülről bekukucskáltam a 08-11 és a 17-71 fülkéjébe, és bizony nem természetes eredetű az OBU-k sérülése. Ki és beállásnál az őrök nézzék, váltásnál átadás/átvétel tárgyát képezze, és akinél rendellenesség van, arra könyörtelenül ráhúznám a 440000 + Általános Forgalmi Adót.
Más észrevétel: mai nap, H7-pótló, LOV-862. Még a zavarosok sem értek ki a végállomásokra, de a titkárnő már mondja, hogy a HÉV újra a teljes vonalon közlekedik, türelmet kérnek hasonlók. Miért kell ezzel hülyíteni a népet? Hozzátenném, nem először találkozok ezzel a jelenséggel, más kötöttpályás járat pótlásnál is ez megy. Még fel sem szállnak az emberek, de már semmi gond nincs a vonalon.