Egyszóval úgy tudnám jellemezni hogy kopott. Ez abban nyilvánul meg, hogy télen minél hidegebb van, annál nehezebb berakni 1-2-R-be. Ahogy kezd melegedni az olaj úgy könnyül a váltás, illetve amikor
"nagyon meleg" az olaj alacsony (40-50 Km/h) sebesség körül felváltok 5.-be egy erős mély hangú morgás hallatszik és ahogy gyorsul az autó, úgy halkul el. Szerintem az a jelenség is a túlzott kopásra utal, hogy amikor előre menetből hátra illetve fordítva indul el az autó egy erős fémes koppanó hang hallható, ugyanakkor egy kisebb rántás is érezhető.
Sziasztok. Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy 93-as citroen zx 1.4i autóm. Néha ingadozik,de inkább magas az alapjáratom. Most vettem bele alapjárati szabályzó motort,teljesen újat. Akkor sem lett jobb. Tudtok erről valamit?
Köszönöm a segítséget FeZ.Egy ismerős javaslatára lekaptuk rola a kipufogot és azonnal rendbe jött a gép,ugyhogy új rendszert fog kapni.Sajnos a rengeteg 3 km-es utnak köszönhetően teljesen eltömödött a rozsdától.Nem lesz olcsó de hát mit tudok mást tenni.Egyenlöre kikopácsoltuk belőle a naggyát(volt benne bőven!)de ujat kell rá rakni.Sose gondoltam volna,hogy ilyen létezik.Mégegyszer KŐSZI
A hibajelenséget több dolog is okozhatja. Ha nem akarod a "zsebpénzed" próbálgatásra költeni, akkor kéne csinálni rajta egy diagnosztikát , esetleg paraméter méréssel együtt, hogy mit mutat, milyen hibakódok vannak, stb. Azon a vonalon azután már könnyebb elindulni.
Én azért reménykedem, hogy privátban megkeres valaki, akinek van pdf-e, és szívesen megosztaná!
Nem kell itt mindent harsányan intézni! ;)
Ma volt idő, kedv, napsütés egy kis legózáshoz. Kiszedtem a felső holtpont érzékelőt, hát volt mit lepucolni róla! Leszedtem az összes csatlakozót a gyujtásról, befecskendező szelepről, a folytószelep potiról, megpocoltam mindet. Álló helyzetben hideg motorral indítva, hagyva felmelegedni, most nem jelentkezett a motor leállogatás-kihagyás. Úton tesztelés holnap.
A fűtés nálam jó, csak éppen ha feltekerem, akkor jön be a fagyáló szag a kocsiszekrénybe.
Nem szeretném, ha eldurranna cső, holnap lesz a napja annak, hogy mögé nézek a dolgoknak.
Csak hát ugye nincs manuálom, és f..gom sincs, honnan kezdjem lebontani a micsodát, hogy odaleshessek a dolgok mögé. :)
Sziasztok.Olvasom a hozzászolásokat és látom,hogy sokaknak problémát okoz a koszos üzemanyag.Lehet,hogy nálam is ez lesz a gond,de azért megkérdezlek benneteket.95-ös kdx-es motorkodu avantage zx-em van.Imádom,de egy ideje szorakozik velem.Menet közben 2000-es fordulat körül berángat.Ha ilyenkor félreállok és hagyom alapjáraton pötyögni akkor 500 és 2000 között hullámzik,majd leesik 500-ra és kigyullad a motorcseklámpa.Olyan mintha csak 3 henger menne.Ha rálépek a gázra és felpörgetem 3000 fölé,akkor olyan füst jön ki belöle mint 1 rossz dieselböl,viszont elalszik a lámpa és az alapjárat is viszaáll 1000 köré.Utána 1-2 napig minden oké,aztán kezdjük ujra.Van valami ötlet,hogy merre keressem a hibát?Válaszokat köszönöm.
Akármennyire hihetetlen, de lehet, hogy a radiátor a ludas. Hiába az átmosás, stb. ha el van tömődve sok cső és egy még szabad, azon átjön a folyadék, de mégsem melegszik fel a radiátor rendesen. Ráadásul ami leült az aljában a radiátornak, azt legfeljebb kiszedve és fejre állítva tudnád csak kimosni.
Én már végigjátszottam ilyet, hogy nemrég lett cserélve, az nem lehet a ludas, de a hosszas nyomozás vége a radiátor lett mégis.
Én úgy próbáltam ki akkor, hogy végül egy új (!! és ez fontos. bontott vackokkal ne foglalkozz, ugyanolyanok lehetnek, mint a tiéd és nem látsz bele. a legolcsóbb új meg van vagy 4e ft)
radiátort rákötöttem a motortérben a fűtéscsőre és járattam a mocit. Pár perc után már az egész radiátor teljes felülete (tehát az alja is és ez a kulcs) tök meleg volt.
Kicseréltem a radiátort végül a kocsiban és lett fűtés. :-)
A másik eshetőség, hogy hengerfejes gép és azért vacakol a fűtés.
Van egy eredeti Haynes-em eladó, 2e ft-ért. Vagyétek meg Dave-el és osztozzatok rajta ! :-D :-P
Különben itt épeszű embertől nem fogod megkapni a digitális változatot, mert már volt rá példa sajnos, hogy a Maróti (a forgalmazója a Haynes-nek) be akart valakit perelni és komoly pénzt kellett fizetni, hogy ne tegye.
Szóval vagy kitartóan Google-zod a netet vagy.....lásd első sor ! :-)
A PDF engem is érdekelne, ha megvan valakinek kérem tegye nyilvánossá. :)
Van egy kis problémám a fűtésemmel ha van valami ötletek kérlek írjátok meg, nincs kedvem az egész műszerfalat szétborítani feleslegesen. :D
A következő a helyzet:
Az autó eléri a 90-100 fokot és maximum csak langyos levegőt jön be az utastérbe, de az is csak akkor ha már mozgásban van.
Ha bekapcsolom a ventilátort (amit már átkötőt valaki potméteresre) akkor egy kis ideig langyosat de utána szinte egyből hideget fúj befelé.
Szépen felmelegszik üzemi hőmérsékletre és jól működik, annyi szépség hibája van a dolognak hogy elől a hűtő tetején a műanyag légtelenítő csavarnál egy kicsit szivárog a hűtő víz.
Fűtő radiátort már átmostam vizel ezen felül hűtővizet lecseréltem már háromszor, elég erősen koszos volt a hűtőkör, és muszáj volt amúgy is. Fűtő radiátor vízcsövei forróak, fűtőventilátor működik le lett légtelenítve többször is a rendszer és még se működik rendesen.
1-2 délutánom elment már a kereséssel, de a 16 oldalason kívül nem találtam mást.
Vannak bajok a kocsival, a legsúlyosabb talán a rángatás.
Hidegen nem csinálja, aztán ahogy elkezd bemelegedni, elkezdi.
A jelenség: gázadáskor le-leáll, felpörög. Melegen viszont megszűnik a hiba.
A felső holtpont jeladóra tippelek, de tényleg csak tipp.
A kanyarban motorleállás sajnos nálam is megvan, ahogy itt olvastam egy régebbi hozzászólást...
Ami zavaró, hogy a pedálok nagyon közel vannak egymáshoz. 43-as lábbal is. :D
A (műszeres) magas motorhő fura, hogy 5-ben 100-nál kb. 3000 rpm-et forog, az elektromos ablak gombjai fura helyen vannak, stb-stb... Ezeket csak szokni kell.
Jópofa és kényelmes jószág :) Annyi a problémám, hogy valami ökör vagy nekiment a bal oldali visszapillantómnak, vagy csak rácsapott kézzel, nem tudom, de nincs a helyén.Jelenség: nagyon remeg mikor a 90-et elérem. Kérdésem, hogy nekiálljak-e leszerelni és megnézni, vagy inkább bízzam szakemberre?Nem tudom mennyire bonyolult... Köszi
Üdv mindenkinek. Vásároltam egy citroen 1.4i avantage modelt és az a problémám,hogy az üzemanyag szint mérő vagy tele tankot mutat ha félig van akkor is vagy nagyon keveset mutat ha 15 liter benzin van benne. Valaki találkozott már ilyen problémával és ha igen esetleg megosztaná velem mi lehet a megoldás? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv Lala