A Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Ezek a mozdonyok belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítmény, több feszültségű, egy és kétáramrendszerű (AC, DC illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtású is lesz.) rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesznek lehetővé.
Nem tudom hány tehervonattal szántják fel a pályát évente, de minden évben előfordul többször is, hogy a féksaru az első váltónál kiugraszt egy kocsit, aztán megy tovább mint egy világtalan, felbontva a pályát..
Eddig kettőről tudok, hogy Vectronnal volt. Én minden vonattal aminek van ablaka, úgy indulok el, hogy az ki van nyitva, kinézek, hallgatózok, stb. Nyilván, meg lehet állapítani kihallgatózás és nézés nélkül is, hogy fog e valami vissza, de azért csak jobb, ha több érzékszerv is résztvehet a megfigyelésben.
Én tehervonatra kimondottan előírnám, hogy a tükör és oldalablak kötelezö.
Anno a V43-ason ha jól emlékszem nem volt klíma, így a függöny segített a fülke temperálásában is, meg ugye ott sokszor pihenni is kellett, ahhoz is jól jött a függöny. Én a Vectron előtt más gépen nem tapasztaltam ezt a "csőben" ülök érzést, nekem talán ezért is nehezebb megszokni. A belgáknak is van ablakos Vectron "előd" mozdonyuk (ES60U3), nekik még tükör is van hozzá. :-))
Ha lesz rendes ülés, akkor már csak azt kellene kisírnotok, hogy lehessen hozzá kapni az OBI-ban oldalablak beépítő készletet, az engem is érdekelne. :-))))))
Rengeteg 1216 legel nálunk is az előzőekhez képest (a személyforgalomban jobbára), de egyre több a Vectron (teher). Az északi oldalon, cseh átmenetben már szinte csak az.
Akkor mégsem jók? Én csak a hivatalos közleményt láttam az örömteli hírről (Betriebsrat), hogy célt ért a nyavajgásunk, mert a 60-tól felfelé már jobb ülések vannak rajtuk