Elég sok a kiégett, vagy nagyon erősen kontrasztosra húzott kép. Ezzel legyél óvatosabb! Tudom, hogy arrafelé kontrasztosabbak a fényviszonyok, de ezen lehet segíteni. Egyrészt az előzetes beállításokkal, másrészt a konverzió során is oda kell rá figyelni. Ha egy képrészlet egyszer már kiégett, azt többé nem tudod visszahozni!
Én azt a tanácsot tudom adni, amit én jónak látok. Ami persze nem azt jelenti, hogy ez az etalon. Ezért elolvasod és vagy megfogadod vagy túl lépsz rajta.
Leírom az én fotózási nézeteimet tömören.
1. Nem rakok fő témát középre, csak ha tényleg nagyon kell. Szimmetriát sem igazán szeretem, csak ha indokolt. Szimmetria indokolt szakrális, vallási jellegű témáknál (Seeman tanítása, amivel egyetértek tökéletesen).
2. A lényeges kép elemeket elkülönítem a lényegtelentől, fénnyel, képkivágással vagy DOF-fal.
3. Nem törekszem a tökéletes megvilágításra. Nem baj, ha valahol beég a kép, az fehér lesz úgy is és az sem baj, ha a sötétszürke feketébe bukik be.
4. A néző nem volt a helyszínen (legalábbis az esetek többségében) nem tudja milyenek voltak a színek. Ezért én szoktam is kicsit csalni. A döglött égboltra ráhúztam volna LR-ben egy kis kéket. De lehet az egész kép is elbírta volna.
5. Ahol csak lehet próbálom a szemet vezettetni valamivel. Közelről a távoli felé, vagy a lényegtelentől a lényeges felé. Legyen "híd" köztük. Ha meg nincs köztük, akkor vagy leveszem a fényt (studió fotózás) vagy a DOF-ot úgy állítom be, vagy a képkivágást úgy szerkesztem meg.
6. Az ember ülve, állva kb. 50mm-es objektívnek megfelelően nézi egész életében a világot. Ha így mutatnám be, szerintem unalmas lenne. Érdekes gyújtótávolságú obit használok, vagy érdekes nézőpontot, vagy érdekes távolságot, stb.
Na, ennyi kb. a tömör felfogásom a fotózásról. Persze nem teljes, csak ami eszembe jutott.
(A második képet én 100%-on is élesnek látom.. és komoly bajaim vannak a mostani, éles/kontrasztos fényekkel, nem igazán tudok a kép egészére érvényes szép, természetes színeket produkálni... Tavaly ilyenkor ez még nem volt baj, mert akkor éppen azzal voltam elfoglalva, hogy hogyan tartsam a vázat, de mostanra kezd idegesíteni - pl - az a döglött égbolt, aminek szép kéknek kellene lennie...)
Első ránézésre jók a fotóid! Jól vannak exponálva, jók a színek is. Megfelelő kontraszt, megfelelő szaturáció. Jó, hogy részleteket mutatsz be.
Felülről kezdem. 1 kép: Vagy szűkebbre vagy tágabbra vettem volna a felső részét. Mivel nincs olyan sok részlet a motoron a visszapillantója még bele férhetett volna. Ha meg a Honda felirat fölött vágod le, harmónikusabb lenne, viszont túl egyszerű.
2 kép: A vízfröccsenést még jobban szélebbre helyeztem volna. Amúgy teljesen jó.
3 kép: Ez jó! Kicsit döglött az égbolt, de erről nem te tehetsz.
4 kép: Ez a két kő a háttérben, megint túl szimmetriában vannak nekem. Valamelyik oldalából vágnék.
1. kép: jónak mondható. Mosottabb háttérrel talán elgánsabb lenne. Így meg azért jó, mert felismerhetők a sziklák.
2. kép: a pillanat jó, kompozíciója is tűrhető. Túl sötétnek találom.
3. kép: ez a legjobb! Sűrítve minden benne van, a mediterrán hangulat és a moci is. El tudnék képzelni egy kicsit elevenebb színvilágot, de ne legyen kenbrokis!
4. kép: nos itt kifejezetten hátrányos a nagy DOF. Kár volt összekomponálni az előteret ezzel a háttérrel. Zavaros fotó.