Bocsi, hirtelen elbizonytalanodtam, hogy lehet, nem is tápfeszt kell ráadni a mutató mozgásának ellenőrzéséhez, hanem le kell testelni a jelbemenetet. Majd otthon megnézem, most nincs előttem a konkrét kapcsolás, de emlékeim szerint egy sima hányadosmérő. (Majdnem tökugyanaz, mint a benzinszintmérő, csak ugye más ellenállás-tartományban működik.)
Én sem okoskodásnak ill. vészmadárkodásnak szántam, csak 5 év alatt pár pofonba belefutottam ennél a vasnál, azért írtam le, hogy mik lehetnek buktatók.:-) Meg még ezer más persze... De ha már hűtés: konkrétan a fotón mutatott alu hűtőborda lyukasra rohadása (amin így a szentlélek tartotta csövet), nem látszik kívülről, amíg le nem veszed magát a vízcsövet is. Nekem csak az tűnt fel tavaly nyáron, hogy elfogyott a vizem. (Illetve először az, hogy baromira melegszik*, mintha nem nyitna a termosztát.) Kiderítettem, hogy nem igazán volt már nyomástartó a vízkör, többekközt pl. a tágulási tartály sapkája sem tartotta meg a ráírt max. 1 bar nyomást. Szóval arra gondoltam, hogy a víz elfogyása inkább ilyen-olyan tömítetlenségek, és szivárgás miatt volt. Bár az lett volna! Valójában az olajba távozott a víz...:-( Pedig még mintát is vettem az olajból, és nem volt rajta semmi gyanús. De két hónapra rá, amikor a tágulási tartály sapkáján (amikor lecseréltem) látszott az ilyenkor szokásos hab... Akkor már bizosan tudtam, hogy gebasz van: másnap meg kinyomta a fehér füstöt, ahogy kell. De azért lábon elment a szerelőhöz.:-D Én hengerfejre tippeltem. Nem az volt.
*: 86 foknál kapcsolja a hőgomba a ventit. Pontos, mint a halál, pedig olasz gyártmány.:-D Viszont a gyári vízhőmérő az nagyon tájékoztató jellegű: se egy normális beosztás, se egy rohadt szám nincs rajta, hogy mégis mi a fenét akar mutatni? Végtelenül primitív szerkezet amúgy! Ennek ellenére simán lehet rossz, ha mondjuk elszakadt benne valami: elengedte magát egy forrasztás pl., esetleg beragadt a mutató, bármit el tudok képzelni. Tesztelhető, ha tápfeszt kötsz a jelbemenetére: ki kéne vágnia a mutatót végállásba, mint a pinty. Ha nem teszi, akkor hibás. (Nekem van egy pár darab bontott elfekvőben...:-D)
De természetesen lehet a jeladó hibája is: az is tesztelhető. Ki kéne mérned, hogy milyen ellenállása van alapból ill. megfújva mondjuk egy hőlégfúvóval/hajszárítóval. Én mondjuk sose vacakoltam vele, hiszen elég gyorsan kukáztam a gyári jeladót, helyette egy szabvány 10K NTC termisztor dolgozik, amivel a KOSO fordulatszám mérőm alján egy LCD jelzi ki a konkrét vízhőfokot. Innen tudom, hogy a ventit kapcsoló gomba tökéletes, hiszen pontosan 86 foknál indul a venti.:-) Ma is így tett, mire beértem a céghez, habár ma nem volt olyan meleg a levegő. Viszont ez a meleg oldal, a termosztátházon mért hőfok! Ha egyszer (neadjisten) a termosztátod ragad be zárt állásban, akkor alig lesz vízáramlás, nagyon gyenge lesz a hűtés, és kb. folyamat megy a venti. Nade, ha raksz be egy hőmérőt a másik (hideg) oldalra, láthatod, hogy ilyenkor a hideg víz tényleg "hideg" marad, mondjuk csak 50-60 fokos, míg a meleg oldal meg 80-90 akár, vagy több. Na, az a nem jó. Nagyon nem. (Bár drága így diagnosztizálni.:-D De megint elkalandoztam.)
Ja, és ha már termosztát: nekem a műszakilag tip-top gépnek hirdetett vasban konkrétan nem is volt benne. Tömítőpasztával volt összetaknyolva a fedél, "jóleszaz" alapon. Ezért mindig nehezen melegedett be a motor, viszonylag sokáig kellett neki a szívató, meg ilyen apróságok... Röhej, de ez van. Amikor szétszedtem, akkor jött a meglepi, hogy basszus, ebben nem hogy rossz a termosztát, hanem konkrétan NINCS is benne. Mondanom sem kell, hogy a folyamatosan túlhűtött blokk mennyivel jobban kopik. (Kis aranyos sündisznónak nézett ki a mágneses olajleeresztő csavar az olajcserekor.) Ja és a hab a tortán, hogy a termosztátfedelem is olyan szinten rohadt volt, hogy az már egy mélytengeri búvárnak is megtetszene... Mint egy mini hajóroncs: készítettem is róla egy videót anno!:-D http://youtu.be/pF8-uokWMNs
Nem nem bontottam le ,ne erts felre nem okoskodasnak szantam ...csak elövigyäzatos vagyok , olasz auto tulaj leven :) Es igen befeküdtem ala, megneztem a vizcsöveket . A vizhöfokóräm viszont fekszik ,ez naturban csak a gomba hibaja lehet altalaban? Vagy lehet oraegyseg hiba is ?
Bontott ülesem ha kell eladó ,de ujra kell huzni ! Bocs nemetnyelvü billentyüzetröl irtam ""
Írtam erre egy humoros(nak szánt) hozzászólást, de sikerült a mobilnak eldobnia...:-( Lényeg az, hogy mindenre nem lehet felkészülni, és nem csak a műanyagok alá nem lát be az egyszeri robogó-használó, de a vízcsövek alá pláne nem. De lehet, hogy ő már lebontotta gatyáig, és nem látott semmi rohadást, ezért ennyire biztos a dolgában...:-) A donor motor sajnos nem nagy segítség, amikor az ember lerohad a világ végén. Vagy viszi magával tréleren, és az út szélén átműti, ami épp kell? Szó se róla, jó lehet a donor a háznál, amikor otthon szerelgetsz... Aztán ha kész, reméled a legjobbakat, hogy a szar csak másnak üthet be, neked soha!:-D Btw. a kibontott ülésére akár vevő is lennék!:-)
Illusztrációként 3 saját kép (az utolsó a jó hír, összeraktam a karbim, így újra járóképes a gépsárkány):
Hát most meg megy vagyis eddig.A kipuf levétele az elsó,Hatos imbuszkulcs,és 13-as csillag villással megoldható.Ha lent van A kerék anyáját a sasszeg oldása után 24 vagy 22? nem emlékszem 1/2" crovával már meg lehet oldani.Fontos ezt visszaszerelésnél is jól megtépni(Mert esetleg lógni fog a kerék.Aztán a hátsó féket is komplett munkahengerestűl le kell szerelni a variűtor oldalon. aztán a telo álványzattal együtt lefele 16-17 csillag meg villás ellentartani.Ennyit engedett felrakni
Szerintem nincs bendix a maxipokban,egy sima áttételen és szabadon futón keresztül közvetlen a fötengelyt forgatja 25E pénz az oem part-ban,de nem kötözködni akarok.Csak már szedtem szét azt a részt vezmű lánc csere miatt. Ami teljesen felesleges volt 60E után még.Viszont segithetnétek hogyan tegyem a mobilommal készitett képeket kompaktibilissá a forum képek befogadására .Csináltam átalakított (stabilabb)kitámasztot,oldaldobozt spider maxra hátha valakit érd. vagy a gumi csere lépései,szij ,variátor csere...
Na végül gumi csere kész , nagyon jó a gép :) ez h mindenki beszívja vele ez kicsit olyan mint az Alfák előítélete . Én figyelek rá , láttam a vízcső is cserés lesz , akinek meg nem tünik fel és úgy megy túrázni arra nem tudom mit mondjak. Nekem van mellé még egy komplett madison400 ,donornak . Olajból 2,1 liter megy bele és repsolt kapott 15w50 ,igaz a gépkönyv Q8at ír. Shelllubematch.com Egyedül a műanyagok kopottsága zörgése nem tetszik ,az kissé fiat regattás :)
Beírtam a keresőbe, hogy Bing, erre 2 kattintással az előző tulaj jó 7 évvel ezelőtti HSZ-einél találtam magam (legalábbis 99%-ra teszem, hogy ugyanaz a motor), aki már akkor sokallta a fogyasztását, és nem értette, miért annyi az annyi...:-D A(z újabb) 300K ráköltése a vasra valóban nem racionális, tudom! Anno mindössze 340-ért vettem!:-D Bár azt is tudom, hogy HA most vennék 340-ért egy hasonló gépet, az ugyanúgy kotla szar lenne.:-( Sőt... Az enyém legalább fel van újítva: ami ebbe bekerült, azt tudom, hogy benne van! (Pl. csak a motortartó szilentek: 50K) Nem, ANYAGILAG egyáltalán nem érte meg. Abban az értelemben mégis megérte, hogy (autodidakta módon) megtanultam az "alap" robogó-szerelést. És ezt kamatoztatva az évek során egy csomó tuningot építettem bele: ez az emocionális része a dolognak.:-) Meg is jegyezte a Malaguti márkaszerviz vezetője, hogy nem vagyok teljesen normális, ennyi műszerrel... (Csak olajnyomásmérőből volt benne akkor épp kettő: nem is tudom, mi volt benne még gyári? Semmi?)
Szóval ez az a vas, amit már soha nem éri meg eladni, mert már TÚL SOKAT költöttem rá.:-D És mindig abba az illúzióba ringat, hogy ha még ezt az egy kis hibát kijavítom, és akkor végre tökéletes lesz. Amúgy ebben is van valami: volt idő, amikor simán el mertem indulni vele túrázni. Konkrétan Szlovákiában is jártam vele. De mondjuk pl. hűtővíz nélkül én biztos nem hajtottam volna hazáig*, mert azzal nyilvánvalóan GTK-vá lehet varázsolni a gépet, eldeformálva a hengerfejet (és akár még sok minden mást). Mondjuk nekem is volt gondom a hűtéssel tavaly (innen jön a főtengely probléma): a vízpumpa tömítés fosta össze magát, továbbá letörtek a lapátjai. Kicsit későn vettem észre, hogy mi a baj, így jártam egy kicsit olajos vízzel, vagyis ami inkább gond, hogy vizes olajjal. Szerintem akkor kapott a hajtókar is, egész pontosan a dugattyú csapszeg kopott el kotyogósra. De ez csak elmélet: lehet a csillió km futástól is. Úgy vissza volt pörgetve az óra 2013-ban, mint annak a rendje. (28K egy 9 éves vasban: LOL!) Nekem viszont egyszer sikerült véletlenül kinulláznom az egészet, de én vagyok az a fazon, aki ezek után még véletlenül sem 0 km-esként hirdeti meg (vagy mondjuk használja lazán addig, amíg, "álomkergetőknek hihető" óraállásra áll vissza, és akkor adja el), hanem rányomtam egy jelgenerátort a fedkompra, és előretekertem az órát (!) pontosan az általam ismert (aktuális) futásteljesítményre...:-D És az élet megy tovább.
YP250-em nekem is volt, szerettem, kényelmes volt, bár kraft az nagyon nem volt benne. Végsebessége sem igen volt, bár városban még elment: 100 km/h körül fogyott el a tudomány. Ellenben arra a vasra költöttem ezidáig a legkevesebbet, és mivel többért sikerült eladni, mint amennyiért vettem, összességében, ha tartós bérletnek fogom fel, nagyon olcsó volt! Meg kellett volna tartani... hiszen most, amikor a Madison (megint) szívat, lenne mivel járnom... Csak akkor nem nagyon tudtam már hova rakni. És valljuk be, hiába volt takarékos a Majesty, emocionálisan még mindig a vaddisznó vitte a prímet, számomra.:-)
SW600 nálam is képbe került, egy kollégám árulta. Egy próbakörre majdnem sikerült is elkérnem, de végül elvitték, mielőtt fordultunk volna egyet. Azért az 50LE odab*szott volna, meg szeretnék régóta ABS-es vasat (főleg, amióta kiesett alólam a Madison egy esős napon). Igaz, nem biztos, hogy arra a napi néhány km ingázásra célszerű lenne egy ekkora batár motort vásárolni. Nem tudom. Ha már Honda, akkor sokkal racionálisabbnak érzem az NSS300A-t. A túrázás engem sosem vonzott: egyszer voltam a Mátrában "szerpentinezni" (2014-ben), és amúgy tök jó is volt, csak amíg odaértem, meg vissza... Hááát... Ráadásul visszafelé (unalmamban) már azt számolgattam, hogy vajon meddig fogok eljutni tankolás nélkül? És ez összességében idegesített. Aztán két évvel később építettem be egy külön mérőműszert, benzináramlás mérővel, amivel a számolgatást levenné a technika a vállamról, csak az meg sose működött elég pontosan. Aztán amikor végre igen, akkor meg frankón lerohadt a vas.:-D Ez már csak ilyen.
De nem fárasztalak tovább a történetemmel: hosszú! És drága. Nem akarod tudni, hogy összesen mennyit költöttem már erre a motorra. Elég az hozzá, hogy ez az idei 300K a végösszeghez képest mégis "aprópénz". (És még most van a VÁM-on a FH020AA fesszab, az még egy laza 50-es lesz. Plusz ÁFA. Viszont, ha már így van, akkora akkut fog etetni, ami gyárilag nem fért volna be: de kis kreativitással...)
*: én lapos első gumival jöttem haza, és csak azon csodálkoztam, hogy miért van vége 147 km/h-nál, pedig vinnie kéne a 150-et. A szelep fosta össze magát, de valahogy csak kitartott hazáig: mázlim volt!
Én anno egy Xciting 500-on buktam ennyit felújítgatás és eladási ár minusz vizsonylatban, az nekem rengeteg volt már akkor is. Ugyebár ezek a gépek szerintem mostani áron érnek ennyit, még egy ekkora ráköltés gazdaságilag nagyon nehezen magyarázható, kivéve, ha emocionális okok vannak a háttérben.
Adódik a kérdés, hogy miért kellett főtengelyt cserélni, furatni, gyűrűzni?
Ez egy furcsán fekvő blokk, nagyon rossz hengerfekvéssel, sajnos mint a 2007 előtti burgmanoknál, ezek is könnyen kopnak a fekvő henger, elégtelen olajzás miatt. Drága mulatság.
Nekem az YP250-es verzióm volt, azzal én kimentem a világból, csak idővel az erő lett kevés. Aztán jött az Xciting némi egyéb motoros kitérővel, aztán nagymotor, de városra visszaálltam nagyrobeszre, most Silverwing van alattam, ég és föld, az egyhengeres hütyögéstől már rosszul voltam.
Bing karbi van rajta: 64/33/311A Ilyesmi karbikkal öreg BMW-ket szereltek, meg vmi kisrepülőgépket is, tehát alapvetően jó, megbízható konstrukció. Bár valóban nem olyan takarékos (sőt), mint egy injektoros Burgman. De azért városon kívül nekem sosem sikerült 5L fölé kergetnem, sőt, még a legrosszabb fogyi is 4.7L volt 2013-ban, akkor, amikor annyira szarul volt beállítva a karbi, hogy 120 km/h-nál láthatóan kormolt nyelezésre. Normál esetben, normál tempóban inkább 4L környéke. Van, aki még ezt is sokallja, hiszen pl. a maxipók kevesebbet fogyaszt, de hát az injektoros... Igazából városban állatkodva (nyelezgetés) lehet a legtöbbet megetetni vele (5-6L), vagy városon kívül, ha tartós 140 fölötti tempót mész. Ez ilyen. A balatoni (szabályos) karika után még én is meglepődtem a 3.7L-en, már csak azért is, mert a 14-es görgőkkel mentem.:-D De hát ennyit tesz a jobb csukló...
Mindazonáltal: senkinek NEM javasolnám, hogy ilyen gépet vegyen! Az olaszból behozott kotla szarok konkrétan időzített bombák, és valóban kisszériás a blokk, tehát zsebbenyúlós egy felújítás. Nekem csak idén 300K-ba van, nagyjából, és idén alig mentem vele. Ebben az árban benne van egy főtengely-csere, új gyűrűk, stb. (Amúgy pont a főtengely még nem is volt drága: 68K)
Általánosságbanbiztos jobb a Burgi, menettulajdondágait tekintve viszont vannak kétségeim. (Hajtásban ugye K7-ig ugyanaz, de a gyári hangolásuk ég-és-föld... sportos vs. lomha! Csak egy példa: Burgiban a J.Costa varió hatalmas ugrás, elájulnak tőle. Sportvarió! Madisonban viszont lomha szar. Konkrétan rosszabb a gyárinál. Nem csak seggre érzed azonnal, de mindenen mérheted is: nem forog, nem gyorsul, de takarékos... Keveset eszik, viszont nem megy!:-D)
Egy jóbarátomnak volt 400-as Madisonja, tényleg szedte a lábát.
De az a Weber (úgy emlékszem) karbi rajta nagyon etette a gépet. majd 4 liter olaj ment bele, ez rengeteg, aztán egyszer egy szlovák túrán eldurrant egy vízcsöve és elment a vízhűtése. De lábon hazajött, csak a javítás annyira költséges lett volna a kis számban gyártott blokk miatt, hogy félmegoldást követően eladta inkább, tájékoztatva a vevőt a hiányosságokról.
ENgem nem győzött meg, a kereke kicsi, szerintem a Burgman 400-asa fényévekkel jobb, de ha olcsón beszerezhető, akkor talán jó szolgálatot tehet, valamint az előző tulajok gondoskodása kifezetődő lehet.
Köszönöm :) Hogy miért ezt vettem ?? Hát kissé mazochista vagyok :D De kaptam mellé egy donor motort is ,így két blokkom van , most épp hátsó gumit keresek márkában több van, nem tudom melyik legyen.Olajat szűrőt beszereztem már . Fogyasztás 6kb ,de megy mint a disznó :))
Segítséget szeretnék kérni Spidermax önindító ügyben. Ma reggel nem indult be csak forgott az önindító de nem forgott át a motor. Próbáltam keresni itt a fórumon de nem találtam egyértelmű választ. Láttam valami köztes fogaskereket de nem vagyok biztos, hogy jót találtam. Mi lehet a probléma? Elkopott a fogaskerék?
Üdv mindenkinek , 2 hete vásároltam egy MADISON 400 tipusú gépet, lenne pár kérdésem : olajszürö CSAK gyáriban létezik ??? ELső és hátsó tárcsa is CSAK gyáriban ????
Udv! Köszönöm a választ,olyasmin gondolkodtam ami egy kicsit még fickosabbá tehetné a gépet.Eredetileg gép cserén gondolkodtam de idén az nem jön össze,így marad az öreg maxi pok vas.Viszont a tórákról most sem akarok lemaradni,viszont eddigi tapasztalataim némi hiányosságokat tártak fel,amire hátha nektek is van jó ötletetek. Ezekből az egyik a kicsit szerény teljesítmény,de őszintén ez zavar a legkevésbé.Ezért is gondoltam egy sportos variátor beszerelésében.Ha van valakinek,ossza meg véleményét hozz e annyit mint amit kérnek érte kb60E ft.
A pakolás a másik!! Tudom rengeteg hely van egy spideren,de ha az ember egy nővel megy! Hát vannak oldaltáskáim bár nem nagyok,tán 15L darabja,de az kevés.Már a dobozra is raktam egy magam gyártotta rácsot amire megintcsak egy sport táskát lehetett gumipokozni,de nagyon cigányos már az összkép.És az oldaltáskákat is csak gumipokkal tudom a kapaszkodokhoz rögzíteni de így az utas nem tudja fogni a "majrévasat",a középsztenderről való lerángatás meg kész rémálom mert magam se tudom rendesen megragani ott.És ebből következik még egy gond,a kitámasztás.Oldal sztender szinte egyáltalán nem választható a tán megváltozott sulypont miatt.Kicsit is szar egyenetlen az ut már borul is.Hátha használt már valamelyikőtök rá ilyen lábközé rakaható táskát,bevált e vagy oldalra valami nagyobb oldaltáskát?Annak rögzítése? Pár képet kommentelek plusz ha valakit érd.Felrakok gumi cseréről is mert gondolom nem két fillér ha szervizben csinálják.Mégse rakok fel képet mert azt mondja túl nagy.Majd ha megtalálom a megoldást. Üdv,mindenkinek