Adagoló gondom van, folyat a Zexel elektromos adagolóm, hidegen nehezen indul leállogat, melegen szinte jó csak alacsony az alapjárat.
Valakinek valami tipp a javításra? Mechanikus adagolót javasoltak, de nem nagyon találok. Állítólag Ducato adagoló is jó lehet. Nincs valami tippetek ezügyben, vagy tudtok ajánlani valami dízel szakit aki elvállalná ?
Szia! Nekem nem lyukas volt néhány helyen, hanem hosszában kb. 1 méteren hiányzott az alváz alja a hátsó kerekeknél, rugótányér nyomokban volt meg, mégis meg lett mentve a verda, hibátlanul üzemel. Az biztos, hogy ilyet csak a bódé leemelése és a híd és egyéb alkatrészek leszerelése után lehet jól megcsinálni és nem aknából foltozgatva. Nem olcsó, de jó pár évig nem lesz gondod vele.
Négy darab acélfelni eladó. 15 colos, 6 col széles. Terrano nyomtávján kb 2 cm-t szélesít, így a kerekek még nem lógnak ki a sárvédő alól, így a szerv sem tud belekötni. Minden japán típusra jó, ha terranóhoz kell, adom hozzá a 4 db tehermentesítő gyűrűt is. Fix 40 ezer. Posta megoldható.
Nem biztos, hogy az halt meg, nem sok dolog van, ami elromolhat benne. Le kell venni a kapcsolót, rövidre zárni a vezetékeket és kiderül, hogy az e a hiba oka. Lehet, hogy a vezetékelésben van a hiba, vagy ki tudja hol. Ebben a korban már bármi lehet. Az előző autón nekem sem működött az egyik ajtón, de hiába cseréltem fel a kapcsolókat úgy sem lett jó........
A kormányműből kiálló kormánykar(?) végén ugye egy gömbcsukló, alulról koronás anyával-sasszeggel biztosítva, ezen a gömbcsuklón keresztül kapcsolódik ugye a rudazathoz.
A gond:
a gömbcsukló lefele álló csavarja, amin ez a koronás anya van, bizonyos kormányállásban, jobbra kitekerve a kormányt, kanyarodáskor "belever" a stabilizátor rúdba, szinte ki van kopva kis csíkba, a csavar szintén .
Van, aki javasolta, emeljek a torzióssal, de a sárvédőív magasság az itt a fórumon javasolt 81 centi földtől, pontosan.
konstrukciós hiba, vagy mi lehet?
Egy tippem van csak: a stabilizátor rúd kicsi függőleges gömbcsuklóinak, amivel a lengőkarhoz kapcsolódik, nekem hosszúnak tűnik a szára, szóval a gömb rész és a lengőkar között hány centinek kell lennie?- hátha nem ehhez valót tettek bele?
Sziasztok Fórumozók ! Segítséget kérek: Terrano II TDI rövid 1998-as évjáratúm van, problémám, hogy az akkumulátort hamar lemeríti (állás közben). Jelenség: akkun 12,32V mérek, amikor kikötöm a pozitív pólust. 12,3V-ot mérek rákötve. Központi zár nyitva. Pozitív sarut leveszem, áramerősség 0,04A. Bezárom az ajtókat, újra leveszem a pozitív sarut és áramerősséget mérve 0,01A kapok. Ezekkel az értékekkel nem szabadna pl 1 nap alatt lemerülnie az akksinak. Mivel nem használom, minden nap, így a pozitív pólusról a sarut le szoktam venni, így egy hét múlva is az akksi tökéletes, könnyen indít. Legutóbb úgy jártam, hogy 2-szer beindítás és leállítás után, harmadszorra beindítva és kb 5-10 perc közlekedést követően a kapuban kb 20-30 perc múlva már meg sem fordította a motort (mindhárom alkalommal könnyen indult, nem éreztem akku gyengeséget). Az ajtók zárva voltak. Esetleg valami ötlet, vagy módszerbeli segítség - lehet rosszul vagy nem azt mértem amit kellett volna.
Úgy emlékszem, nem volt hozzá. Bementem a csapágyboltba és vettem.
Ha a tűgörgők az agyban már nincsenek a topon, lesz egy mozgása a féltengelycsonknak fel-le. Ez aztán pofozgatja azt a gyűrűt ami a csapágynál van és ha az enged, akkor kicsúszik a féltengelycsonk a hub-ból én szevasz hajtás. Egyrészt elrágja a bordák végét a féltengelycsonkon, másrészt ez nyilván nem az aszfalton fog megtörténni hanem ott, ahonnan két kilométert kell a felázott repceföldön gyalogolni, külön opcióként a gyerekkel a nyakamban... :-)
Amúgy jó eséllyel 27-es lesz a tied is. Az én vasam is '98-as, arra is 27-es kell. A belső fogszámban szokott eltérés lenni a "túloldalon".
A féltengelycsonkon az elején is van egy nút a sieger gyűrűnek. Amíg automata agyat használsz, az üres marad. Ha megveszed a kézi kapcsolásút, a békesség kedvéért tegyél oda is egyet, ugyanaz a méret mint ami belül van a csapágynál.
Szia, ez tipusbetegség sajnos :-( egy ügyes lakatos szépen rendbeteszi. Sajnos ha megindul az alváz rohadása akkor folyamatos törödést igényel az autó. Évente átnézed az alvázat kijavítod az uj hibákat azután alvázvédövel lekezeled. Nekem ez vált be kockalámpás terrano II. A motor szinte tönkretehetetlen.
Nekem két garnitúra 31x10.5.ös van, az egyik gyári alu, a másik ugyancsak gyári lemezfelnin. A küszöbnél egyik sem ér be viszont a lemezfelnire szerelt elől teljesen alászedve kicsit "súrol".