Keresés

Részletes keresés

Sárki85 Creative Commons License 2024.01.21 0 2 24787

Sziasztok!Egy kis segítséget szeretnék kérni. Kaptunk ajándékba elég sok piko A sínt és sok hangos mozdonyt és vagont. Gyereknek szeretnék belőle építeni egy kis terepasztalt, a hely nem sok sajnos 1.60x100.Nyilván csak mozdony és 1 kocsis szerelvények fognak elférni,de szeretne tolatásokat is játszani.Tudnátok segíteni milyen páyatervet lehetne kihozni ennyi helyen az adott vágányokból?Előre isköszönök mimnden segítséget.

C50k1 Creative Commons License 2024.01.21 0 0 24786

Így igaz, én szeretném megvenni, (már megvettem).
Csak annyit szerettem volna kérdezni, hogy megvegyem-e. Elnézést ha félreérthetően fogalmaztam.

Előzmény: Szilrobi_index (24783)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.01.20 0 1 24785

"a csúcsszíven vagy hogy is hívják."

keresztezési csúcs, vagy váltószív

Előzmény: Szilrobi_index (24784)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.20 0 0 24784

Sziasztok!

 

Megdörzsiztem a Mehano vágányokat. Meg is táltosodtak a mozdonykák rajta. Egyelőre a padlón raktam össze a tervezett "fejpályaudvart" (Egy jobbos kitérő irányán egymás után két balos egyenes irányban, majd kis ívekkel beállítva a negyedik párhuzamos vágány is, majd ez az egész tükrözve is). A 6-ból két váltónál gond van amikor áthalad a csúcsszíven vagy hogy is hívják. Holnap még rájuk nézek, hogy mi lehet a gond (gondolom a mozgó alkatrész nem érintkezik a fémlapkával rendesen).

Ezt leszámítva vígan futott végig minden irányba a kis BR80-as. Ami igaz az igaz, a sínösszekötők gyalázatosak. Fogóval próbáltam igazgatni rajtuk. Ami még hervasztó, hogy egy négytengelyes forgóvázas LIMA kocsi minden esetben siklott, ha nem "súlyoztam le" a kezemmel, ellenben a Roco gáztartály simán végiggurult minden irányban. Inkább a kerekek átmérőjében lehet a bibi, de ez csak tipp. Holnap még gurítok rajta néhány dolgot, hogy kiderüljön mi a jellemzőbb a siklás vagy a "rendes" működés.

Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.19 0 1 24783

Szerintem arra kérdezett rá, hogy érdemes-e megvennie ezeket külföldről. Legalábbis a kb. ár erre enged következtetni. Persze lehet, hogy tévedek...

Előzmény: Avant1 (24782)
Avant1 Creative Commons License 2024.01.19 -1 0 24782

Szia, engem érdekelne. Tudsz email üzenetet küldeni?

Előzmény: C50k1 (24781)
C50k1 Creative Commons License 2024.01.12 0 1 24781

Sziasztok,

Találtam pár darab angol váltót és polarizált íves váltót. Angol váltó darabja ~6000 ft az íves darabja ~4000ft
Elég újnak néznek ki a képeken. Szerintetek érdemes vele foglalkozni? Összehasonlítottam a VMC képeivel és a képek alapján ezek jelenleg a legújabb típusúak.


Találtam ~6000 forintért régebbi verziót is, de ezzel nem szeretnék foglalkozni.


Szerintetek?

diginewl Creative Commons License 2024.01.12 0 1 24780

Nem kell sűrűn tisztítani, csak amikor koszos lesz. Hamarabb koszolódik, mint az újezüst kemény sínszál. Ennyi. Az is tömör fém, így sokáig jó lesz.

Előzmény: Szilrobi_index (24778)
zetaman Creative Commons License 2024.01.12 0 0 24779

Egy aprócska próbapályám van egy régi Mehano készletből „épült”: egy ovál, egy pár kitérővel. Amíg a nagy készülget, ezen terápiázok néha az újabb dolgokkal. Meg a gyerekeknek is jó ujjgyakorlat kezelés szempontjából.

 

Nagy gond nem volt vele, tizenév után szedtem elő újra, addig a szobában állt egy szekrény mögött. Finom polírpapírral (800-as és 1200-as) át kellett húznom a futófelületet a jó áramszedésért. Utána nyilván a fémpor miatt áttöröltem. Ez volt két éve. Ezen kívül azóta semmi gond. Az MTB M44 is szépen csigázik rajta.

Előzmény: Szilrobi_index (24778)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.11 -1 0 24778

Akkor ezek szerint ha sűrűn tisztítom, akkor nem kell kukába dobni? Foltbenzin jó lehet ezekre is?

6db váltóm van, amikből jó lenne egy "fejpályaudvar szerű" indítómodult építeni. Ezen nem volna terep, maximum "föld imitáció" és letakarva lehetne tárolni. Akár minden játék után át lehetne finoman törölni benzines ronggyal...

Próbálok beszerezni "modern" síneket (PIKO A), de még használtan is tétel számomra 6db váltót csak úgy kidobni. A kalapsínes cuccokat/váltókat már eladtam a héten (papírtalpfás sín még van, lásd Börze :) ). Azt is fájó szívvel/pénztárcával tettem, de be kellett látni, hogy azokkal a terepasztal nem fog működni.

Előzmény: diginewl (24777)
diginewl Creative Commons License 2024.01.11 0 0 24777

Az alumíniummal nem az a baj, hanem hogy puha, és ezért egyenetlen a felülete. Így minden kosz/szikra stb. könnyen rárakódik.

(((Az oxid réteg néhány pillanat alatt kialakul - mint az közismert. Ezt minden, alupalackból (citrátot is tartalmazó) oldatot fogyasztó ember tudja, ezért vár felnyitás után egy picit (2-5sec), aztán nyomja be teljesen a fedelet a lébe, és iszik belőle... ugye közismert? Nem sietünk.)))

Előzmény: Szilrobi_index (24776)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.11 0 0 24776

Sziasztok!

 

Visszatérnék még egy kicsit a Mehano sínekre, váltókra. Itt azt írtátok, hogy a régiek alumíniumból vannak. Az alumínium - tudtommal - "önmagában" oxidálódik, nem kell hozzá víz sem. Az alumínium oxid rossz vezető tulajdonságokkal rendelkezik. Ebben az esetben akkor ezek a sínek soha nem is működtek jól? Azt olvastam, hogy hiába távolítom el az alumíniumról az oxid réteget valahogy, akár egy hét alatt visszaoxidálódik. Akkor ez megint azt jelenti, hogy ezek a sínek sosem lesznek használhatóak!?

C50k1 Creative Commons License 2024.01.09 0 1 24775

Köszönöm szépen :)

Előzmény: porszívómester (24772)
418104 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 24774

Sziasztok!

Melyik flexibilis sínnel egyszerűbb dolgozni?

Piko A vagy Peco streamline?

 

Mire kell náluk figyelni?

porszívómester Creative Commons License 2024.01.08 0 1 24773

Illetve még ezt nézd meg ha kiveszed a rugokat:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=156822798&t=9183208

Előzmény: C50k1 (24771)
porszívómester Creative Commons License 2024.01.08 0 1 24772

Elképzelhető, de ez is tökéletes. A szív polaritas váltásának így is jól kell működnie a dekoder által, pont amikor a csucssinek átállnak. A szív az enyémen is így van 2 darabból összeillesztve csak kevésbé látszik.

Előzmény: C50k1 (24771)
C50k1 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 24771

Köszönöm szépen. 
Gyorsan szereztem Ricardoról polarizált váltót.
Ami feltűnt, hogy a szív elött a csúcssínek felé nincs elvágva a sínszál, mint a képeken amin láttam és a Szívtől induló vágányok 2 darabból vannak a váltóra szerelve. Lehetséges, hogy ez egy régebbi darab?


Remélem látszik a fotón.

Előzmény: porszívómester (24767)
418104 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 24770

Még az lehetséges, hogy a kezdőkészletes íves váltók egyszerűbbek, a külön kaphatóak pedig jobb minőségűek?

Előzmény: Avant1 (24769)
Avant1 Creative Commons License 2024.01.08 0 4 24769

Én vettem Piko A íves váltókat, pont ennek ellenőrzésére is építettem próbaszakaszokat, és mindenféle járművel próbáltam Semmi probléma. Vagy urban legend, vagy egy ritka eset extrapolálása.  Talán a Stummi fórumban olvastam, hogy egyes háromtengelyes kocsiknál (amelyek könnyűek) íves átszelésnél merült fel némely embernél ilyen.

Előzmény: 418104 (24765)
418104 Creative Commons License 2024.01.07 -1 2 24768

5-6 éve azt írták (itt a fórumon is), hogy a Piko egyenes váltói módosítva lettek, de sehol nem láttam infót azóta, hogy az íves váltókon is változtattak volna.

Előzmény: Szilrobi_index (24766)
porszívómester Creative Commons License 2024.01.07 0 4 24767

Szia

Nem elég vagy nem biztos hogy elég. Digitben a polarizált szív darabot érdemes bekötni a funkciodekoder ezen kimenetére és így lesz tuti megbízható az áramellátás azon kívül hogy szebb is. Digitools digiservo ezt kiválóan kezeli. Illetve ha a leírása szerint az átkötéseket kiszeded a váltóbol de nem polarizálod akkor teljesen megszűnik a szív áramellátása. Ha bent hagyod őket akkor pedig csak az átálló csúcssinekrol kap áramot ami nem túl megbízható főleg festett síneknél. Ha servoval oldod meg az állítást akkor a rugót is érdemes eltávolítani. Streamline code 100as használok settrackal vegyesen és a settack szigetelt íves kitérőkon néha előfordul zárlat egyes 6 tengelyes mozdonyokkal ha a középső tengely áthidalja a vékony szigetelést a szív darabban. De tényleg nagyon ritkán. Mindkettő jó de ahol lehet azt ajánlom használj polarizált kitérőt.

Előzmény: C50k1 (24763)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.07 0 1 24766

Ez a PIKO A íves váltós probléma általános? Úgymond köztudomású?

418104 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 24765

Szia!

Én az íves váltókról hallottam rosszakat, kérdés, hogy ez ügyben történt-e manapság változás?!

Ár/érték arányban szerintem a Peco sínek jobbak, mint a Piko A, de a Peco sajátos a geometriájával szemben a Piko A geometriájé pofon egyszerű, azonnal átlátható.

Előzmény: Szilrobi_index (24762)
C50k1 Creative Commons License 2024.01.07 0 1 24764

Én nálam is tervben volt a Piko A gleis, de a Gold vasút lebeszélt róla. Szerintük minden jó Pikóéknál, csak az íves váltó, mint fogalmazott a siklás melegágya.

Előzmény: Szilrobi_index (24762)
C50k1 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 24763

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni :)

Szeretnék egy komlpett digitális terepasztalt építeni. Viszont a szakirodalom elég hiányos, vagy csak nagyon innen-onnan összeszedős. Okosítom magam a témában, de van egy dolog amiben nem vagyok biztos. 
Peco sínrendszert szeretnék használni de kitérőknél van szigetelt és polarizált kivitel. Értem a működési elvüket, de nem tudom melyiket használjam. Láttam képeken, videókon, hogy a szigeteltet használják többen. Nekem viszont a polarizált váltó szimpatikusabb. Elég ha annyit teszek, hogy a szívhez kapcsolódó sínszálakat a váltó végén szigetelem? 
Vagy ti mit tudnátok ajánlani?
Válaszaitokat előre is köszönöm :)

Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.07 0 0 24762

Szia!

Mi negatívat olvastál róluk? Itt a fórumban? Én abban a tudatban vagyok, hogy ár/érték arányban jó a PIKO A sínrendszer...

Előzmény: 418104 (24761)
418104 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 24761

Sziasztok!

Visszaolvasva, nem túl jó véleményeket olvastam a Piko A váltókról.

 

Változtatott a gyártó Piko A sínrendszer váltóin az utóbbi időben? Javítottak valamit rajtuk? 

 

 

daruguru Creative Commons License 2024.01.06 0 0 24760

"El sem hiszem, hogy 40 CHF az egész... :)" - mert csak a terveket kapod. :) A vitrint már eladta korábban.

Előzmény: PLACI (24759)
PLACI Creative Commons License 2024.01.06 0 2 24759

Köszönöm. Én is találtam valamit, kicsit egyszerűbb, praktikusabb, ilyesmire gondoltam:

https://www.ricardo.ch/de/a/befahrbarer-zug-lift-vitrinenbahnhof-h0-plaene-f-eigenbau-1249820344/

 

Itt a videó is a működéséről:

https://www.youtube.com/watch?v=mAcmFw5yRos

 

El sem hiszem, hogy 40 CHF az egész... :)

Előzmény: Tyapa (24758)
Tyapa Creative Commons License 2024.01.06 0 2 24758

Nem csináltattam még ilyet, de tőlük egy kérdést megér:

 

https://www.modellbaulift.de/

 

https://digirail.de/loklift/

 

https://www.modellbau-weber.de/anlage-loklift.php

 

Az egyedi méretek miatt úgyis sok mindent egyedileg kell hozzá tervezni/gyártani, szerintem legyártanak bármit.

Előzmény: PLACI (24757)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!