...felrakásnál a belső gumiba kell egy kis nyomást tenni - ezáltal a belsőnek is lesz egy kis alakja - nem olyan könnyű begyűrni vagy kicsipni.
Ez az, ezt rontottam el :(((( Most már rémlik, hogy a videón is szusszantottak bele egy kis luftot. Mindegy, ezt a belsőt megtartom, gyakorolni jó lesz :)))) És gyakorolni kell, mert ezekre a praktikákra nem a mongól pusztán szeretnék rájönni :DDDDD
Köszi a tippet, meg is nézem, hol lehet teherautós gumijavító szettet venni.
Amivel sokat tudsz javítan az "átugrasztáson" az az, hogy a túloldalt (szeleppel szembe) a már felrakott külsőköpenyt megpróbálod minél jobban beletaposni a kerék közepén futó vájatba... ha ügyes vagy, akkor ezzel a módszerrel bizonyos gumikat szerelő vas nélkül is fel tudsz tenni. (Pl. a mitasokat elég könnyű, de pl. a mischlenek meg alig akarnak még így is felmenni...).
A kicsípés elleni védekezés egyik jó módszere (a megfelelő szerszám használata mellett) az, hogy felrakásnál a belső gumiba kell egy kis nyomást tenni - ezáltal a belsőnek is lesz egy kis alakja - nem olyan könnyű begyűrni vagy kicsipni.
Ragasztó készletként olyat vegyél, amit a teherautókhoz szoktak használni, mert ha pl. ráfutsz egy szögre és mire észreveszed, hogy defekted van, addigra olyan sok helyen átdöfködi a belsődet a szög, hogy már csak kb. 5-10cm átmérőjű folttal lehet eltüntetni... hidd el megéri. (nem beszélve arról, hogy ebben van elegendő mennyiségű ragasztó is.)
Akkor ajánlhatnál nekem valami használható "javitókészletet" belső gumihoz :DDDDD
Az "átemelés" alatt az a mozdulatot értem, amikor a külső gumi peremének 95 százaléka már a felnin van és a "maradékot" is próbálom a peremen átugrasztani. Én úgy csináltam, hogy a szeleppel szemben lévő oldalról kezdtem az "átugrasztást", és a szelepnél került a helyére a legvégén.
bike-r: nekem hatalmas gyakorlatom van... :)) A szelepen átemelésen nem tudom, hogy mit értettél... mert én olyat soha nem csinálok. Hiszen, ha teljes gumicserét csinálok, akkor az külős egyik felét úgy tesszük fel, hogy nincs belső... igy azt nem kell semmin sem átemelni. Aztán megy a belső - középre és jöhet a külső másik oldala, amit újra nem kell semmin sem átemelni.
Szóval nem értjük az átemelés okozta gondot - részletezd! ;)
Nos, túl vagyok életem első sajátkezű gumiszerelésén :) A végeredmény: 1 szelepnél kicsípett belső :DDDD A felnit szerencsére nem "gyaláztam" le, de a visszaszerelés utolsó mozdulatánál, amikor a szelepnél átemeltem a gumit, már hallottam a "gumiropogást" :((((
Hiába nézegettem a gumiszerelésről videókat, a valóságban azért nem olyan könnyű... Még van mit gyakorolnom... :DDDD
a fejidomnál ha egy mód van rá, akkor arra törekedjél, hogy plexiből legyen - legalább a teteje, mert ha netán-tán elfáradsz terepen és nem akarsz állva motorozni, akkor nem baj az, ha nem csak a plexi felett látod a motor előtt lévő dolgokat.
:)) ez nem rossz gondolat... sőt - szimpi. De sajnos azokra a területekre előre kell behajtási engedélyt szerezni, ha jól tom... - igy a hírtelen felindulásból elkövett mentésre nincs esély.