E36 325TD-t átépítettem TDS-re . Amiket cseréltem: turbó, adagoló, motortér kábel, motorvezérlő, intercooler. A problémám az, hogy nem működik jól a fordulatszám mérő, sem a pillanatnyi fogyasztás. néha felmegy a fordulatszám mérő de legtöbbször megáll 1000 körül és nagy fordulatnál is csak 1500 körül mutat. A fogyasztás mutató pedig random kiakad aztán néha visszatér és jónak néz ki majd kiakad a másik irányba vagy egyszerűen meg sem mozdul. Van valakinek ötlete mit csináljak?
Sziasztok! Megoldódott a probléma. Irtam hogy egy hibátlanul letett kocsi pár hét után nem indul, elektromos adagolós és a mágnesszelepen gyujtás ráadáskor csak egy pillanatra van áram, inditaskor sincs. A kesztyütartó fölötti vezérlök közül a felsöt kicseréltem (ez vezerli az adagolót). Utana indult ahogy kell. Kiváncsiságból rámértem, gyujtáson is ott van folyamatosan az áram a mágnesszelepen.
De jó, hogy itt vagy! Járóképes megy minden nap, még a Balatonra is leugrottam vele. Annyi, hogy nincs benne erő mintha a MAP csöve nem lenne rajta. Ja meg reggel hidegen gázt kell adni, mert ugye felpörög 1800 fölé, de hidegen ott gondolkodok kicsit és leáll. De ha gázt adok beáll alapjáratra.
Tudja esetleg valaki biztosra, hogy abban a tds-ben ami gyárilag sperrdifi-vel jött ki, az alatt lamellás vagy visco sperr van? Vagy jött ki mind a kettővel és vagy-vagy?
Nem a helyét kell megnézni,hogy száraz,hanem magát a vezérlőt,hogy kivétel után tudsz-e kirázni belőle vizet. attól függetlenül,hogy "már" minden száraz körülötte.
Bár úgy lenne! De pont kb. két hete néztem ott szét és semmi nedvesség. Mondjuk sose volt. Az elmúlt pár napban komoly eső nem is volt. De azért ránézek.
E34 tds a következő hibával állt elő csak úgy, minden előjel nélkül. Indítok és indul is pöccre. De amint beindul megindul a fordulatszám felfelé, de mintha nem menne minden henger. Ám úgy 1800-2000 fordulatnál nem megy feljebb. Beáll szépen az alapjárat és világít a befecskendező lámpa. És teljesen normálisan használható az autó. Talán csak annyi, hogy nincs benne erő. Olyan mint amikor a map szenzort kiiktatja az ember. A kérdésem az lenne, hogy van-e valakinek diagja Szigetszentmiklós vagy Bp. környékén kiolvasni a hibát. Vagy akár eladó diag is érdekel.
ma megpiszkáltam a csatit a holtpontjeladónak, erre beindult és megint padlóig forgatta. Eddig ezt csak akkor csinálta ha adtam direkt áramot a mágnesszelepnek. Most magától, kétszer. harmadik próbára már semmi. De amikor igy beindul, nyilván csak egy pillanatra hagyom, de most megfigyeltem hogy nem mutat a fordulatszámmérő.
Sziasztok! Új vagyok itt, vagyis nagyon régen írtam már más csoportokba. Most egy barátomnak az autójával akadtem el, abban kérnék tanácsot hátha valaki találkozoott ilyen hibával. E30 2.4 td az autü, teljesen felújított állapot, nagyon ritkán van használva. Eddig mindig egy izzitás, inditás és ketyegett, most viszon nem akar indulni. Ha gyujtást adok, az adagoló kattan kettőt, viszont a mágnesszelepen csak egy pillanatra jelenik meg áram, indításkor sincs. Biztik, relék átnézve, úgy nézem minden jó. Ha adok áramot a szelepnek, akkor beindul, viszont padlógázon megy és kormol. Addig eljutottam hogy a mágnesszelepet a vezérlőelektronika vezérli közvetlenül, legalábbis kisipolva ott volt volt a vezeték "másik vége". Lehetséges hogy ez a vezérlő a hibás? Vagy esetleg az adagoló? Kettő vezérlő van benne, a felsőt gondolom az adagoló vezérlőnek, mert azt lehúzva nincs kattanás és a pillanatnyi áram sincs a szelepen. Azt nem tudom, hogy gyujtásra téve állandó áramnak kell lennie a szelepen, vagy a vezérlő vezérli hogy csak inditásnál és járó motornál legyen, tehát mondjuk a holtpont jeladó jeléből?
Turbót ugyan nem vettem le, csak a kipufogót, de a bypass szelep tökéletesen zár. Még olyan jutott eszembe, hogy a katalizátor esetleg lehet el van dugulva és nem engedi át a kipufogógázt és fojtja a motort. Lehet lekötöm a katalizátor előtt a kipufogót és csapok egy kört úgy. Aztán ha úgy jó, akkor katalizátor kivág.
Erre gyanakodtam én is. Vagy szorul vagy lekormolódott, fene se tudja, aztán nem zár vissza rendesen. Ha jobban lesz a hátam, akkor leveszem a turbót és belenézek.