Lehet, hogy tévedek, mert ez is benne van a pakliban, de nekem ez a hozzászólás nagyon úgy tűnik, mintha valaki olyan írta volna, aki a legkevésbé sem lakást vett itt, inkább a másik oldalról érdekelt...
De tételezzük fel, hogy nem így van, és akkor a válaszom:
Kedves Lakótárs!
A közös költséget bárhogy meg lehet határozni, nem is várom el, hogy egyelőre azt fizessem, ami a tényleges költség forintra pontosan kiszámolva (mint ahogy ilyen sosem lesz). De az akkor is erős, hogy megbecslik, hogy mennyi lenne, ha lenne, és azt fizessem, nem gondolja? Tudniillik, egyelőre megbecsülni sikerült, de szemétszállítást, kukát biztosítani nem, a sarat eltakarítani (függetlenül attól, hogy ki hordja be), szintén nem sikerült. Kertészt keríteni úgyszintén nem sikerült. Egyébként meg a lakók egyelőre kevesebben vannak az épületben, mint a munkások. A villanyt sem a lakók kapcsolgatják nap közben túlnyomó részt, belőlünk - Önt is beleértve - lényegesen kevesebb jut egyelőre 1 nm-re, mint munkásból...
Én még közösköltséget visszaultani életemben nem láttam...
Viszont ha már itt tartunk, arra például nagyon nagyon kíváncsi lennék, hogy hogy lehetséges, hogy a fűtés átalányt, és a közösköltséget egy azon számlára kell utalni? Nem lenne célszerű és ésszerű - lévén két igen-igen különböző költségről van szó - ezeket külön kezelni???
Viccet félre téve, hogy abból a garázsból csak teljes gázzal tud valaki kijönni, ha kitud egyáltalán, akkor viszont fent mentsen meg a jóisten minden járókelőt, mert hogy azon a felhajtón a teljes gázfröccsös lendületből meg nem fog tudni visszavenni a felfelé kászálódó autós az tuti...
Egyetértek az elözöekkel a közös költség ügyben. Engem is nagyon felháborított az hogy fizessünk azért ami még nincs is, főleg hogy még a ház és a kert nincs is kész. Nem azért fizettük a 0.havi közös költséget, hogy ezeket majd rendberakják?
Egyébként látáttok a garázslejárót? Milyen kocsival lehet ott lemenni felakadás nélkül?
Akkor aki még nem íratta a nevére és majd a Pólusba megy be, az készüljön, hogy ott kérnek ilyet. Én is ott voltam egyedül, kaptam hozzájáruló nyilatkozatot és másnap mehettem megint. Sebaj már a nevemen van. :))
Akkor ezek szerint örülhetek, mert Te vagy a második ember, akitől ezt a felhatalmazásos dolgot hallom, és nem lett volna kedvem még egyszer másfél órát ott csüccsenni! :-D
Ez nagyon érdekes! Én is az Árkádban voltam és először azért küldtek el, mert nem volt meg ez a hozzájáruló nyilatkozat. Pont azért írtam, hogy más ne járjon így.
Az Árkádban lévő Elmü ügyfélszolgálaton tőlem a kutya nem kérte a felhatalmazást...
Nálunk jún végétől csak romlottak a viszonyok. A főbejáratunk előtt tegnaptól már régészeti tárlat nyílt... isteni... egyre könnyebb megközelíteni a lépcsőházat.
Az építési törmeléket meg nagyon szívesen nézegetem esténként... szép látvány.
Sok sarat a lakók hordanak be, de az építési munkával összefüggő törmelékeket, maradványokat biztosan nem. Engem speciel akadályoztak a lépcsőfordulókban és a folyosókon hagyott gépek, csempék, festékesvödrök, miközben nehéz dobozokat cipeltem. Ugyanakkor el kell ismerni, hogy a beköltözés (június 26.) óta nálunk sokat javult a helyzet.
Egy kis segítség a villanyóra átírásához: ha több tulajdonos van, de csak az egyik jelenik meg az ügyfélszolgálaton, szükség van a tulajdonostárs hozzájáruló nyilatkozatára. Például: hozzájárulok ahhoz, hogy a szolgáltató X-szel szerődést kössön, a mérőórát az ő nevén tartsa nyilván és a számlákat az ő nevére küldje.
Nem rég vettem én is lakást a lakóparkban és szeretném mindenkinek a figyelmébe ajállani azt a tényt hogy ez egy ÚJ TÁRSAS HÁZ! A közösköltséget úgy határozzák meg, hogy az előre várható költségeket megbecslik, és ez osztják szét, a vásárolt lakások négyzetméterének arányában. Az év végén , vagy a jövő év elején lessz egy tétteles elszámolás és az előző évben befizetett többletköltségeket jóváírják (vagy vissza utalják?) esetleg plusz befizetésre kerül sor. A fenn álló álapotokhoz pedig csak annyit szeretnék hozzá fűzni, hogy a lépcsőházakban ugyan úgy én is és önök is be hordják a koszt a sarat is ; az építési anyagok pedig nem hiszem, hogy útban lennének.
Az jó, ha Nektek már csak sár van a lépcsőházban... mert a miénket még jó néhány törött padlólap, festékfoltok töménytelen mennyiségben és sitt ékesíti... bár a már a második havi takarításdíjat kéne fizetnem... :-((
Arról már nem beszélek, hogy a főbejáratnál röpke egy hónapja lett újrabontva a viacolor... ami azóta is úgy balesetveszélyesen ott figyel figyel (bár már többször szóvá tettük, igazán senki nem tudott rá érdemben válaszolni)... a sétálóutca helyén meghúzódó sártengerről meg már nem is beszélek...
Amúgy milyen tartalékot alapot kell képezni egy még garanciális társasháznál? A javítások jó része még éveken át garanciából kell, hogy történjen...
Azt meg már csak költőien kérdezem, hogy a teraszom fele után miért kell fizessek fűtés és melegvíz átalányt?
Mi megkaptuk az illetékről a levelet kb. 3 hete, és mi is beadtunk egy mérséklési ill. részletfizetési kérelmet. Arra még nekünk sem jött válasz.
Közös költség:
Elvileg tegnapig kellett fizetni. Volt róla egy levél a postaládában. De én nem értem, hogy mire fizetünk. Nekem közel 13 ezer Ft, de mi van benne? Mire fizetek már most ennyit? Kertész nincs, a közös kert valami borzalom. Fű sehol, hatalmas gaz mindenhol, viszont kerti tó az van, úgy áll a víz, a kukákat kirakták ugyan, de zacsi nincs benne, szemét viszont már van, kiürítve viszont nincs, lift nincs, szemétszállítás nincs, mert hogy kuka sincs, nincs is hova dobni a szemetet. Akkor mire is fizetem??? Oké, a biztosítást aláírom, az valós költség már most havonta. De ennyi. Ez szerintetek normális?
Vagy az, hogy fizetni kell máris a felszíni beállókra? És nem a 300 Ft, nem ebbe megyek tönkre anyagilag, hanem az, hogy nincs is még felszíni beállóm!!! Mire fizetek??? Arra, ami meg fog épülni? Annak a takarítására vagy mi a fenére?
Ne haragudjatok, de talán ez háborított fel engem a legjobban.
Miért nem akkor szedjük a pénzt, amikor már van mire? Amikor már volt lakógyűlés és meg tudtuk beszélni, hogy mire, és mennyit? Szedjenek most a biztosításra 2500-at, vagy nem tudom mennyi, szedjenek a közös világításra x-et (megjegyzem a kertben még nincs is), de ne szedjenek már annyit, amennyit majd akkor is fogunk, amikor már minden lesz. Pont erre való a lakógyűlés, amiről még szinte semmit nem is hallottunk, csak hogy majd lesz, talán augusztusban. Miért nem lehetett ezt korábbra tenni? És akkor annyit fizetnénk, amennyit megszavaztunk. Értem én azt is, hogy kell tartalék, de akkor meg ezt kellene kommunikálni. Most effektív semmire nem fizetsz, csak félretesszük. De nem ezt mondják. Meg mondjuk szerintem ez is olyan, hogy szavazzuk meg, hogy mennyivel fizetünk havonta többet - konkrét ellenszolgáltatás nélkül, csak arra, hogy legyen tartalék. Vélemény?
A közös költségről elvileg mindenkinek a postaládájában volt egy értesítő, júli 15-ig kellett befizetni. Mondjuk nem teljesen értem, hogy mire, mert lift nincs, kertrendezés nincs, lépcsőházak folyamatosan sárosak, kuka nincs.
Ezzel az illetékesdivel meg jól összekavarodott az apeh, mi pl. már múlt karácsonyra megkaptuk az értesítést, hogy fizessünk.
Bútorasztalos vagyok és azok segítségére szeretnék lenni akik egyedi bútort szeretnének csináltatni.Tervezés és látványterv készítését vállalom rövid határidővel.Forduljanak hozzám bizalommal!
ez azért egy igazi örömhír :-) Bár a földszintre még nem értek el vele, de akkor legalább megvan :-) Azért alakul a kinti rész is, már nincs palló, simán be lehet jönni. Jó, még csupa homok, és sár leszel, de legalább az akadálypálya megszűnt :-)
Mi a Terra Zebrától kaptuk meg a határozat első oldalát, úgyhogy az adásvételín kívül azt is vittük az okmányirodába. Pár perc alatt megvolt.
Szerencsére az E-ben is előkerült a seprű, a 2. emelet egész rendezett lett. Furcsa is volt, hogy nem kellett akadályversenyt rendezni a lakás megközelítéséhez.
Tegnap a mi lépcsőházunkhoz is megtalálták a söprűt! Este örömmel tapasztaltuk, hogy össze van söprögetve... úgyhgy a köv. lépés már a festéknyomok eltávolítása lenne... jaaa meg közvetlen a bejárat előtt két hete visszabontott viacolor újra lerakása, hogy a homokot ne hordjuk vissza a lépcsőházba :-))
Mi kaptunk egy fénymásolt határozatot... (ha gondolod, akkor szívesen átküldöm) azt mondták, hogy ez alapján lehet próbálkozni, de még nem hivatalos :-))
És várhatóan nekünk is ma pecsételik az LBC garancialevelét... remélhetőleg összejön, mert nem álltak tegnap (sem) a helyzet magaslatán... délelőtt lebeszélem M-mel, hogy akkor ma délután jönnek és hozzák a számlát... erre délután felhív, hogy akkor ma tudnánk-e találkozni... no comment... majd ma meglátjuk, hogy mi sikerül :-))
Cím ügyben: anno nekünk sem volt címünk. Vittük a szerződést az okmányirodába, a néni pedig megkereste az Önkormányzat határozatát, hogy ehhez és ehhez a helyrajzi számhoz ez és ez a cím tartozik.
hogy sikerült átiratni a lakcímet? Mi alapján? Mert ugye az adásvételiben csak a hrsz van... én igazolást még nem kaptam a címről, hogy mi az hivatalosan. Mégsem mehetek oda, és diktálhatom be, hogy én úgy tudom, hogy József u. 177... Kaptatok valami igazolást?
Az E-ben tényleg áldatlan állapotok vannak, az F lépcsőháza tiszta, kultúrált, nálunk viszont még mindenhol szemét, építőanyag, kosz, palló... borzalom. De remélem pár napon belül jobb lesz, mert már csinálják a parkolóhelyeket, meg a ház előtti részt.
Saci,
a La Bellával sokunknak meggyűlt a baja. Én is gépeket vettem náluk, de nem volt zökkenőmentes. Én végül Whirlpool-t vettem, akkor az is volt. De volt azért náluk többféle is. TEKA, FAGOR még biztos. AEG nem tudom volt-e, de azért az nagyon durva, hogy ők nem tudják, hogy mit forgalmaznak... nálunk is ez volt, amit találtam, abból tudtam nézelődni, mert fogalmuk nem volt róla, hogy mit lehet rendelni, és melyiket érdemes megvenni. Nem értettek hozzá. Aztán nem sikerül kihozni lakásátadás után több, mint egy hétig, kicsit sem volt zökkenőmentes a géphez jutás. Rengeteg telefonálgatás, és annak ellenére sem tudtam átvenni egy hétig, hogy felajánlottam azt is, hogy érte megyek bárhova. Azt sem lehetett. Végül nem kaptuk meg a jótállásokat, azokat ma jönnek ki lepecsételni?! Csak a kapuig hozzák, onnan cipelheted be, meg ilyenek. Szóval meg sem vagyok lepődve, hogy nem sikerült nekik olyan bútort legyártani, amit szerettél volna...
Eddig csak beleolvasgattam a hozzászólásokba, viszont most írásra is vetemedem! Már egy ideje küszködöm La Belláékkal először konyhabútor, most pedig gardrób témában. Eléggé reménytelen a helyzet (amit egy bútorasztalos meg tud csinálni, arra ők azt mondják úgy nem kivitelezhető. Én pedig ragaszkodom a saját elképzelésemhez, hisz majd én használom nap mint nap a gardróbot) így akkor marad a beépíthető készülék vásárlása. Sajnos a választható termékek/márkák listáját egyenlőre homály fedi, mindössze Teka katalógust véltem náluk felfedezni (Meg talán Fagor is van). Esetleg van valakinek tudomása arról, hogy forgalmaznak-e AEG kerámia főzőlapot, netán vásárolt is?! Zökkenőmentes volt a megrendelés/vásárlás, vagy csak sok utánajárás árán jutott a készülék(ek)hez? Mivel Két hét múlva költözni szeretnénk (E épület) nem szívesen nélkülözném hónapokig a főzőlapot. Előre is köszönöm a tanácsokat!
Június 20-án zökkenőmentesen megtörtént a műszaki átadás és a birtokbaadás.
Múlt csütörtökön költöztünk, ami viszont meglehetősen körülményes volt: a teherautó nagy nehézségek árán tudta megközelíteni az E épületet, ahová egy keskeny pallón keresztül lehetett bejutni. Szóltam az építésvezetőnek, hogy ha már palló van, akkor legalább hozzanak egy szélesebbet, mert nem örülnék neki, ha a rakodó, miközben 50-60 kilót cipel, esetleg leesne róla. Végül szereztünk egy biztonságosabb pallót és azon keresztül a költözés is rendben lezajlott.
A lakás szép és jó, a folyosókon viszont törmelékek, csempék, gépek, festékesvödrök nehezítik a közlekedést.
Lakatos Úr szerint, a garázst két hét múlva lehet használni.
A postai szolgáltatásra én is rákérdeztem, de érdemi válasz hiányában átirányítottuk a postát anyósomhoz.
A lakcímkártya igénylése könnyen ment, szerencsére nem voltak túl sokan. A XVI. kerületi okmányiroda a Baross utcában található.
Az Árkád T-Pontban először azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a T-Online "talán" szolgáltat, a Telephantban viszont azt mondták, lesz.
Hát ha a postás megtalálja ezt a házszámot, épületet (mert, hogy ugye még ezek sincsenek kiírva), és kitotózza, hogy melyik feliratozatlan postaládába dobja a levelet, akkor talán... :-))
Én még egyelőre a postáimat a régi címemre fogom kérni azt hiszem... :-))
Micsoda veletlen, de en is teljesen hasonlokeppen jartam a redonyossel, ugy hogy en is feladtam. Legyszives add meg a redonyosod elerhetoseget az email cimemre (zoltan.eigner@chello.hu).
Klassz, hogy lehet T-Home, mert eppen ezt szemeltem ki. 30 napjuk van ra, hogy bekossek? Nos, akkor nekem is eppen ideje megrendelni, hogy mukodjon mire bekoltozunk.
Egyebkent ti mar be is jelentkeztetek erre a lakcimre az onkormanyzatnal?