Keresés

Részletes keresés

istone Creative Commons License 2007.08.06 0 0 443
Thx!
Előzmény: Konnektororrú (442)
Konnektororrú Creative Commons License 2007.08.04 0 0 442
Az "i"-vel nyitsz egy inventárt, és ott vagy kétszer rákattintasz a használandó cuccra, vagy jobb gombbal egyszer, és a felbukkanó menüben "use". Elsősegélycsomagra és kötszerre külön gyorsbillentyű is van, hogy izibe beadhasd magadnak harc közben. Azt nem tudom, mi az alapértelmezett gyorsbillentyűjük ezeknek, én az "ű" és "ú" billentyűkre tettem, nézd meg a játék menüjéből.
Előzmény: istone (441)
istone Creative Commons License 2007.08.03 0 0 441
Biztos lámer kérdés, de nem találtam meg, hogy a nálam lévő cuccokat hogy tudom használni? Pl. vodkát inni, sebet kötözni, enni (konzerver, kenyeret, szalámit)
SaGa Creative Commons License 2007.07.06 0 0 440
Be kell írni a konzolba, vagy a user.ltx-be:
bind cam_1 kF1
bind cam_2 kF2
bind cam_3 kF3

F1: FPS nézet
F2: külső nézet, arra megy, amerre néz
F3: külső nézet, arra megy, amerre nyomod a kurzort, "körberepülheted"
Előzmény: Törölt nick (439)
SaGa Creative Commons License 2007.07.05 0 0 438
Stimmel. Egyetlen hibát találtam: magának a játékosnak csak static lighting-gal van árnyéka. Ha külső nézetre váltok, akkor rendesen árnyékot vet a környezetre, dinamickal is, de belső nézetben csak staticra állítva...
Előzmény: Törölt nick (437)
Mr_Fusion Creative Commons License 2007.07.05 0 0 436
Ahhoz nekem vagy 2 nagységrenddel nagyobb videokártya kéne, a static lighting-on kívül nem is enged mást beállítani. Biztos szép lehet a Dx9 rendererrel (mondjuk érdekes, hogy a HL2 pl. simán Dx9 módban használja ugyanezt a kártyát, full bloom+HDR játszik, igaz, épp csak súrolja úgy a játszhatóság határát, nem tudom, a STALKER miért nem hajlandó egyáltalán engedni se).
Előzmény: SaGa (434)
madmanic Creative Commons License 2007.07.05 0 0 435
Simán kinyílt :)
Előzmény: SaGa (427)
SaGa Creative Commons License 2007.07.04 0 0 434
Meg ha be van kapcsolva a Nap mint fényforrás opció, minden felhő, madár, a helikopter, mind árnyékot vet a tájon.
Előzmény: Mr_Fusion (433)
Mr_Fusion Creative Commons License 2007.07.04 0 0 433

A minden apróságba beleakadást én éppen hogy baromira zavarónak találom, mikor sprintelés közben állandóan visszavált normál sebességre, ha bármi kis akadályon kell átmenni (vagy éppen eltalálnak), és lehet újra bekapcsolni.

Az eldobált tárgyak elmozdulását én elég sok helyen láttam már, viszonylag régi játékokban is, szóval nem igazán volt újdonság. Egymáshoz képest egyébként nem működik, bele tudnak esni egymásba. Ráadásul ha túl sok tárgy van egy bizonyos távolságon belül, akkor a régebbieket elkezdi láthatatlanná tenni, aztán ahogy szeded fel a többit, újra megjelennek (persze ez gondolom csak teljesítmény-zsonglőrködés).

 

Ami viszont már elsőre is nagyon tetszett, az a szélfútta fű megvalósítása, ahogy látszik rajta a szél örvénylése, akár egész nagy területeken is, ha nézed, mikor egy mezőn működik az effekt.

Előzmény: Törölt nick (432)
SaGa Creative Commons License 2007.07.04 0 0 431
A Stalkerben az actor meglehetősen részletesen le van modellezve. A sebzésnél ujjpercenként definiálták, melyik mekkora sebzést jelent, ha eltalálják. A "doboza" is meglehetősen kicsi. Mivel egyetlen szám átírásával meg lehet változtatni a nézőpontját (eredetileg 1.83 centi magas, viszont a tereptárgyak ehhez kicsit magasra lettek méretezve, a legtöbb modban ezt átírják 1.95-re, így nincs olyan érzése az embernek, hogy valahol az álla magasságában van a szeme), ez az ajtókon való beférésést, a megugorható magasságokat is befolyásolja. Kipróbáltam...

A fegyverek is külön fizikai modellként jelennek meg. Pl a csavart lehet úgy használni, mint a filmben. Az anomáliák reagálnak rá. Meg mindenre, amit el tudsz hajítani. Azt nem tudom, hogy a csavarnt miért nem veszik észre, ha megdobok vele valakit, iletve nem koppan a falon, ha hozzávágom, de szépen visszapattan róla, ileltve porzik a helye. Valószinűleg nem rendeltek hozzá hangot és sebzést, ezért ilyen kettős a viselkedése...
Előzmény: Mr_Fusion (430)
Mr_Fusion Creative Commons License 2007.07.04 0 0 430

A tárgyak igen, de az actor és minden, ami vele kapcsolatos, nincs lemodellezve, nem tárgy, valójában, a fizikai motor szempontjából, nincs is ott. Csak egy általános "izé" van helyette, egy placeholder a collision detection-hoz (ez itt pl. baromira feltűnő, semmit nem tudsz max fél, de inkább egy méternél jobban megközelíteni, mert túl nagyra vették a placeholdert ahhoz képest, amekkorának te érzed a karaktert a csak neked megjelenített látványa alapján) meg a hitbox-számításhoz.

Legalábbis a játékok 99%-ában, erőforrás-spórolásból kifolyólag így szokták megoldani; azok a részek, amiket te a karakteredből látsz (a keze, meg a benne levő fegyver), nem azért látszanak, mert ténylegesen ott mozognak a pályán, és képesek (lennének) azzal interakcióra, hanem csak oda teszi őket az engine a te nézőpontodra pozícionálva, hogy érzékeltesse a jelenlétedet.

 

Ettől még persze lehet, hogy a GSC-s arcok szembe mentek ezzel, és részletesen modellezik az actort is, fegyverekkel, mindennel, bár elég értelmetlen volna, mivel nincs rá szükség (hacsak nem direkt tervezett játékelem lett volna ez a feszegetősdi, amihez konkrétan kellene, de ilyenről nem volt szó).

Előzmény: Törölt nick (429)
scottish Creative Commons License 2007.07.03 0 0 428
Öööö... Nálam működött. Mármint, hogy "fejből beírtam a kódot" és kinyílt az ajtó. Bár ezt csak a pszi reaktornál próbáltam, mert már senki élő nem volt a pályán, az átjárót nem találtam, azt hittem az ajtó mögött lesz, de ott csak a szoba volt. Akkor kezdtem el kutakodni. Aztán a menekülés során az egyik lelőtt katonánál megtaláltam a kódot.
Előzmény: SaGa (427)
SaGa Creative Commons License 2007.07.03 0 0 427
A kódot hiába tudod, mindaddig, míg a játékban nem került a pda-dba, nem fog működni...
Előzmény: madmanic (426)
madmanic Creative Commons License 2007.07.02 0 0 426

Ahol egy mesterlövész van fent?

 

EÜ csomagok vannak csak bent, sg stalker fórumán valaki beírta a kódot 8 vagy 9 jegyű

Előzmény: Mr_Fusion (422)
scottish Creative Commons License 2007.07.02 0 0 425

A pszi reaktornál volt csak gondom. A közszájon futó leírás szerint az egyik katonánál lenne a számsor, amelyik a továbbvezető ajtót nyitja.

Ahogy itt is mondták, az a kód csak egy szobát nyit, ahol gyógyszerek, meg lőszek, meg gránátszerek vannak. A továbbjutáshoz nem kell. Nincs olyan zárt ajtó. Az már csak hab a tortán, hogy visszafelé jövet jól szétlőttem mindenkit, és a végén találtam meg a kódot az egyik hullánál.

Előzmény: Konnektororrú (423)
SaGa Creative Commons License 2007.07.02 0 0 424
A kettőből az egyiket meg lehet találni egy freedomos hullánál, valami olyan szöveg kiséretében, hogy "itt egy számkód, de már nem emlékszem melyik ajtót nyitja). Amögött egyébként csak pár doboz lőszer van...
Előzmény: Mr_Fusion (422)
Konnektororrú Creative Commons License 2007.07.02 0 0 423
"Gőzöm sincs, hol lehetne hozzájuk a kódokat megtalálni, még a szövegkészletből is csak egy számkód rémlik arra a területre (asszem a baleset dátuma), de hogy az melyik ajtót nyitja..."

Ráadásul, ha nem "találjuk meg" a játékon belül a számkódot, akkor hiába pötyögjük be a jót, nem engedi kinyitni.
Előzmény: Mr_Fusion (422)
Mr_Fusion Creative Commons License 2007.07.02 0 0 422

Ez nekem így látatlamban elég hoax-szagú (a videót nem láttam), leginkább azért, mert az actor kezében levő tárgyaknak (fegyver, pl.) nem szokott valós modellje lenni, ami  képes közvetlen interakcióba lépni a környezettel a fizikai motoron keresztül (kivéve persze, amikor konkrétan arra van tervezve a kérdéses tárgy, pl közelharc-fegyver, de az is inkább csak a támadás funkció mellékhatása). Arról már nem is beszélve, hogy az az ajtó valószínűleg nem azért nem nyílik, mert fizikai motornak az van mondva, hogy tegyen úgy, mintha fizikai akadályba ütközne a kinyitása, hanem mert az engine szimplán nem hagyja kinyitni, míg a szükséges trigger nem teljesült.

 

De ha már bezárt ajtók; én anno a Brain Scorcher-nél találtam legalább kettőt.

Az egyik ott van, ahol át lehet bújni a radarállomást övező kerítés alatt, ha a Red Forest-en keresztül jössz az út helyett; a kerítés fölött fut egy zárt futóhíd-féle, az egyik végén egy számkódos ajtóval. A másik meg valahol lent a bunkerben.

Gőzöm sincs, hol lehetne hozzájuk a kódokat megtalálni, még a szövegkészletből is csak egy számkód rémlik arra a területre (asszem a baleset dátuma), de hogy az melyik ajtót nyitja...

Előzmény: SaGa (421)
SaGa Creative Commons License 2007.07.02 0 0 421
Az titkos lab ajtaját (amihez a dekóder kell) fel lehet feszegetni. A yotube-on van egy videó a módszerről, állítólag többen kipróbálták és működik. A fegyver csövét be lehet feszíteni a zsanér fölött az ajtó és a fal közé és ha eleget próbálod, kinyílik...
Előzmény: Törölt nick (420)
flugi Creative Commons License 2007.06.30 0 0 419
ha már ott vagy a dekóder nélkül, akkor ez ennyi. Nem lehet visszajönni sehogyan. Tölts vissza egy régi állást, ha a többi befejezést is meg akarod nézni, ez a játék "gazdagakaroklenni" végű lett, és nem lehet már másmilyen.
Előzmény: Törölt nick (418)
SaGa Creative Commons License 2007.06.29 0 0 417
Kicsit jobban elmélyedtem a dologban:

A fegyverekhez egyáltalán nem nyúl a mod, így kénytelen voltam egy általam krábban módosított fegyverkészletet beletenni. Ez annyiben különbözik az eredetitől, hogy a nem távcsöves cuccok nem zoomolnak célzás közben, illetve a valós megfelelőiknek nagyjából egyezőre van állítva a különbség közöttük...

A MrKlorox féle Darker night-sot helyből beletettem, kiegészítve a szintén átala módosított m_stalker.ltx-szel, ami az éjszakai összecsapásokban jó, mert így az ellenfelek kb ugyanannyit látnak, mint én és nem lőnek le a pálya túlvégéről.

Az anomáliák az uhsf mod SMART verziójában nem látszanak, detektor kell hozzájuk. A tradernél ellenben minden kapható. Ez a verzió letölthető a stalker.filefront.com szerverről...

Pillanatnyilag ennyi, még tesztelem tovább.
Előzmény: Mr_Fusion (415)
SaGa Creative Commons License 2007.06.29 0 0 416
A fejlesztőkhöz nincs közöm, csak tanácsokat adogatok nekik, hogy miket ne pakoljanak bele. Kb azokat, amiket Te sem szeretnél, és ha jól tudom, nem is tettek ilyet. Illetve a trader mod mintha benne volna, még nem tudom, milyen mélységben (mennyi cuccot lehet kapni az elején). Az anomáliákhoz detektor kell, mert nem látszanak, emiatt lett az öv 5 helyett 10 rekeszes. A villámló anomáliákból egy halom ki lett szedve, hogy a miattuk megközelíthetetlen helyekre is el lehessen jutni.

A fegyvereket nem rontották el elvileg, és az éjszakák is sötétek, ha igaz. Ellenben pripjatyban kicsit naposabb a nappal, meg az erőműben is... Ki kell próbálni...

Az alapkoncepció az, hogy minél közelebb vigye a játékot az eredeti elképzeléshez, amivel anno indult: jó nagy, szabadon bejárható terep, nehéz, de kalandos élet a Zónában...

A nagy, megamodokkal nekem is az a bajom, hogy mindegyikben van jó ötlet, majd mindegyikbe belebarmolnak valami idétlenséget (szuprfeygverek, nagy teherbírás, ilyesmik). Ami eddig bejött, az a redux (volt realit enhancement) a darker night-szal kiegészítve...
Előzmény: Mr_Fusion (415)
Mr_Fusion Creative Commons License 2007.06.29 0 0 415

Fegyverek sebzése, árak, kereskedők készlete (minden mindenhol megvehető ész nélkül), ilyesmi sincs piszkálva benne?

Nézegettem már pár ilyen megamodot, de általában mindegyikben volt valami olyan könnyítés vagy nagy játékmenet-módosítás, ami miatt nem akartam feltenni. Az ilyen extrák viszont, hogy több monster, visszarakott területek, stb, jöhetnek.

 

Esetleg ha van közöd a fejlesztőkhöz: van egy nagyon jó kis Darker Nights mod (egy mrklorox nevű fazon fejlesztgeti, biztos ad rá engedélyt, más mod-csomagokban is használják már), érdemes lehet belehegeszteni, illetve nekem bejött az a minimod is, ami a gravity típusú anomáliákat láthatatlanná teszi, így hajigálni kell a csavarokat, ha el akarod kerülni őket (a kép zizisedése meg a pittyegés marad, de attól még könnyen beléjük lehet szaladni, főleg éjszaka, főleg a Darker Nights moddal, amitől éjszaka tényleg éjszaka lesz, nem ilyen borús kora délelőtt, mint alapban van).

Előzmény: SaGa (414)
SaGa Creative Commons License 2007.06.29 0 0 414
Mindenkinek, aki szereti a sztalkerek életét: keressétek meg az UHSF mod-ot. Ezt a United Hungarian Stalker Forum közönsége, pontosabban Dezodor és segédei rakták össze. Még mindig fejlesztik.

Jelen állapotában: a kimaradt mutánsok visszatéve, járművek visszatéve. Minden pályán van blowout és pszi attack, véletlenszerűen és ahogy közeledsz az erőmű felé, egyre erősebb. Fedezéket kell keresni előle. Ellenben az erőműnél nem kell rohanni, az ottani blowout nem pusztít el, ha időben elbújsz valami zárt helyre. Elvonul és nézelődhetsz tovább. Az erőmű túloldalán lehet a földön is kóborolni, cserébe ott is van pár keményebb mutáns. nem repít át a pripjatyi stadion bejáratától az erőműhöz. Pripjatyban is van kereskedő, a Bar környéki pálya valamelyest nagyobb lett, stb...

Nincs benne űberfegyver, teherautóként felmálházható játékos és ilyesmik. Készül a teljesen free play verzió is, amiben nincs benne a jelenlegi fő küldetés (Strelok szál), helyette egy teljesen más karakterrel (a hadsereg kutatója) kezdesz, teljesen más feladattal, visszajöhetsz az erőműtől és hasonlók

Letölthető innen

A készülő, 1.1-es verzióhoz egy video itt

SaGa
Smokehev Creative Commons License 2007.06.26 0 0 413
Elnézést egy kicsit NAGYON félreértettem :S jahh és kössz
SaGa Creative Commons License 2007.06.26 0 0 412
Nem. Az "antennák" a Red Forestben vannak és a Brian Scorcher hajtja meg őket. A "medence" mint kijárat a Yantari X16 Labból vezet ki. Ott egy kör alakú szerkezeten fölfele 3, majd a tetején egy negyedik kapcsolót kellett lecsapni, hogy megszünjön a pszi sugárzás...
Előzmény: Smokehev (409)
Konnektororrú Creative Commons License 2007.06.26 0 0 411
Exoskeleton ingyen felvehető valahol a szarkofágon belül. Előtte meg egy majdnem olyan jó Military Armored Suit van a pripjatyi hotelben. Persze bizonyos esetekben ezek az előtalálási helyek kicsit későiek :)) Ja, meg még van egy elég jó Dutys ruci a vörös erdőben. Egyszer bal-elölről mesterlövész lő egy magaslesről. Na azt ki kell nyírni, aztán oda kell menni a magasleshez (vigyázni kell, mert piros sugárzás van), és ott van a ruci. Meg még a Freedom-bázison is vannak jó Freedom-ruhák, Lukas házában a főccinten mindjárt jobbra. Egy őr védi a helyiséget, aki nem enged oda, de késsel lebökhető, mert valami bug miatt nem veszi észre a többi Freedom (exploit rulla :)))
Előzmény: Mr_Fusion (410)
Mr_Fusion Creative Commons License 2007.06.26 0 0 410

"...a kötelességi vezetőtöl..."

Argh... Bánccsa a fülem, mikor valaki a rosszabbik magyarításból idéz... :S

 

Egyébként 1.0003-as patch után elvileg venni is lehet valahol, 200k körül hallottam emlegetni. Viszont érdemes tudni, hogy nem véd sugárzás ellen, és nem lehet benne futni.

Előzmény: Smokehev (407)
Smokehev Creative Commons License 2007.06.25 0 0 409
Az antennáknál gondoltad...? Ott is van egy medence...
SaGa Creative Commons License 2007.06.25 0 0 408
Menj vissza oda, ahol a Controllert elintézted. Nézz körül, az egyik dróthálós rekeszben a kis medence alja kirobbant. Ott menj le...
Előzmény: Törölt nick (406)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!