Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
1979 februárban vonultam és 1980-ban szereltem le. Börgönd Hírszázad állományába tartoztam. Munkaköröm: IDŐJELZŐ katona a toronyban. Ez a repülésmeteorológia észlelői munkakörét jelentette. Én főiskola után vonultam be, már kopaszként is korom szerint öregnek. Ez a korszak a Mi-1 es és a Ka-26 időszaka volt a reptechnika vonatkozásában. A folyamatos szolgálat miatt a laktanya épületekben a hírszázadnál csak az alapkiképzés alatt voltam, majd a napjaimat a toronyba töltöttem. (Ott volt egy pihenőszoba) Mikor lejárt a munkaidő a nőtlen tiszti szálláson volt az elhelyezésem, a kerítés külső oldalán a kisbolt mögött, mert a munkakör tiszthelyettesi volt, állandó kimaradási engedéllyel. Az észlelő szoba a rádiós és géptávíró helyiséggel együtt a diszpécserekkel egy szinten helyezkedett el. A 18 hónap alatt 3 szinoptikus tisztel szolgáltam: "Hanyi" bácsival (akkor százados); Borsos József (akkor) főhadnaggyal (aki elvégezte az ELTE meteorológia szakát!) valamint Hatvani századossal aki műszaki tisztből gyorstalpalón került átképzésre. A synop kód, a speci távirat, a temp rajzolás, a körzeti térkép rajzolás, a nonstop észlelés és óránkénti észlelőnapló vezetés és a szentkirályi valamint a szolnoki időjelzőtől az aktuális időjárás begyüjtése, valamint továbbítása a RIK-be (Sirató örnagy), rádiózás nem fixfrekvenciás készülékekkel hanem folyamatos hangolással, a dekóderrel géptávíróra való küldés, a Ladoga térképtávíró, a felhőalapmérés fényszóróval, katódsugaras műszerrel vagy pilotozással (Teodolit, balon+Molcsanov koronggal); felhőatlasz ismeret, időképek felismerése, hőmérőház és barométer műszerei ismerete stb.
A heti 3 repülési napon a torony előtti betonplatzon felsorakozott az ADK25 daru, a mentő UAZ, a Skoda tüzoltó 3 tengelyes jármű, a műszaki mentő Csepel, és éjszakainál a fényszórós kocsi. Ezen kívül természetesen a hajózó állomány, a repelőtti eligazítást tartó parancsnok és a meteorológus a térképpel. Ezt követően már csak folyamatosan az időlapokat állítottuk ki az aktuális reptéri és útvonali adatokkal.
Van pár fotóm, de most épp nem találom őket, pedig minden látszik a börgöndi toronyépület fénykorából. Meg az aug. 20. díszelgésre történő felkészülésről, amikor is Mi-8-asok is "ellepték" a füves pályát.
A kor meghatározó volt életemben, mert ennek hatására kezdtem érdeklődni a repülés iránt, (leszerelésem után előszőr Hidegkúton gyalogsárkány, majd a Csepel klubba Gobé); repülőmakettezést feleségem "örömére", majd munkahelyet is váltottam a ferihegyi reptérre. Itt aztán több Börgöndi hajózóval is találkoztam később, akik a Légirendészeti Mi-2 és MD-500-asokat repülték. (Most már nyugdíjasok)
A rakétás "Objektum" mellett gyalogoltam ki rendszeresen át a "piroson" a toronyba, oda egyszer sem jutottam be mert annyira titkos volt.
Megvan még valahol az obsitom is piros bársonyba kötve, de azt sem tudom épp hol van.
Elődöm, aki szintén sorállományú volt Mellen szakaszvezető, aki a kiképzésünk oroszlánrészét végezte, teljesen normális volt velünk.
Itt kezdtem meg a véradást is (két nap eltáv..) és ez tart a mai napig is (csak szabi nincs).
Részt vettünk a nemzetközi Pajzs 79' gyakorlaton is a Bakonytól az Ercsi átkelésig időjelző dobozos Csepelünkkel, de ez egy másik történet...
(Facebookon nem vagyok rajta.)
Szívesen részt vennék börgöndi laktanyabejáráson, ha egyszer valaki szervezne...
Pontosan! A tűzoltók kint a reptéren, a torony mellett voltak! Az 1- a D üteg lehetett, 2- őrszoba/fogda, 3- szerintem a ruházati raktár. A D ütegen Gányási Ferenc Polgári alkalmazott volt a főnök.
A 2-es épület a tűzoltóké volt. Ha jól emlékszem, két autó is elfért benne, valamint legénységi szállás is volt benne. Az egyikben kocsiban (Tatra) fürödtem is.
az általad felsoroltak biztosan nem, 31 éve szereltem le, de az biztosan állíthatom (mint őr-katona voltam ott) az őrszoba egy hosszú épület volt aminek az egyik fele volt a fogda, párhuzamosan vele, de a háta mögött volt egy ugyan olyan épület, az volt a fegyverkarbantartó, fegyvermesteri épület (6 sz. őr-hely) mellette volt a "D" üteg.
De hogy ebből a légifelvétellből megnem mondom neked mi micsoda az tuti, azt sem tudom (vélem) felfedezni, hol a kapu
Én pont ez után vonultam be 85 szeptemberében, és ezzel a szomorú esettel riogattak minket a kiképzők, nehogy megpróbáljunk "dobizni".
Egy másik sajnálatos esetre is emlékszem. Egy öreg vagy gumi társunk (nevére nem emlékszem már) piásan rodeózott egy UAZ-zal a reptéren talán, több sorkatonával egyetemben. Felborultak, és volt halálos áldozat is. A hadbírósági tárgyalása a HEMO -ban volt, oda kivezényeltek bennünket nézőként. Több év futkosót kapott emlékeim szerint.
Egy kis segítséget kérnék, 30 év elteltével már nem mindenre emlékszem pontosan. A lenti képen mi az 1-2-3 jelű épületek funkciója? Talán 3=fogda, 2=ruházati raktár, 1=?
Hölgyeim és Uraim! Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület 2017.augusztus 5-én, 17.00-kor Emlékhely avatót szervez Balatonalmádiban 3, a Balatonba zuhant helikopter személyzetének emlékére. 1974.05.30-án egy Mi-8T típusú helikopter 3 tagú személyzete és 2 fő sorkatona, 1976.01.22-én szintén egy Mi-8T típusú helikopter 3 főnyi személyzete és 1977.03.09-én egy Kamov K-26 típusú helikopter 2 főnyi személyzete hunyt el a Balaton hullámsírjában. Az ő emlékükre és tiszteletükre szervezzük az avatót. Mindhárom helikopter Balatonalmáditól nem messze lett a tó áldozata. Az önkormányzat mellénk állt és a város egy frekventált helyén biztosít területet az emlékműnek. A 10 fő áldozatból, 9 áldozat családtagját megtaláltuk, velük felvettük a kapcsolat. Egyedül, az egykori börgöndi, Fazakas Miklós törzsőrmester családját keressük még gőzerővel. Annyit sikerült kiderítenünk, hogy Szolnokon található a sírhelye. Az avatóval, illetve a felajánlásokkal kapcsolatos információkkal az egyesület elnökségi tagjához, Simon Róbert Sándorhoz fordulhatnak bizalommal. Elérhetőségek: Mail: info@azegkatonai.hu Telefon: 06-70-388-0671
Nem rémlik a neve. Úgy emlékszem a csrp parancsnok csak az lehetett, aki aktív ,,hajozó" volt. Azok meg alapvetően jó fejek voltak. Nem egy őrnaggyal, ezredessel tegező viszonyban voltam, persze szolgálaton kívül.
Igen.. 89 aug. vonultam, az arany tamás volt a rajpk.-m.. Jónás Miki gimnáziumban osztálytársam volt, tiszti iskolába járt fél évet, ezt beszámítoták neki a sorállomány idejébe. Leszek zászlós nem valami nagy bajszos, szemüveges gazember volt?
Hogyne ! Ismertem mindegyiket! Arany Tomi már gumi volt mikor én vonultam, jó laza srác volt. Jónás Miki írnok volt, ugye ha jól emlékszem? Szerintem ismerhetjük egymást. Mondjuk nekem sokat kopott a memóriám, de van egy kedves barátom Csornán akit ott Börgöndön ismertem meg és azóta is rendszeresen összejárunk, na neki nagyon jó a memóriája ! Ha valaki nem ugrik be akkor tőle szoktam megkérdezni. Módli Béla idején Palkovics László főtörzs volt a század pk helyettes, ő is imádta a sorállományt szívatni. Mindig úgy mutatkozott be a telefonba : ,,Palkovics leszek zászlós" ! Mondanom se kell, sose lett ! :-))
Néhány hónapja vagy éve, valaki kutakodott bunkerek ügyében. Nos, Börgöndön a betonkerítésen belül, a rakétásoknál is épült egy bunker. Sajnos a dús növényzet miatt, nehéz lett volna megközelíteni. Létezik még a laktanya belső része? :)
1989-ben vonultam Börgöndre. Szolgált ott egy Gáspár nevű hadnagy akinek a keresztnevére sajna már nem emlékszem. Egy foglalkozás alkalmával bevallotta nekünk csalódottságát a hadsereg állapotával kapcsolatban...
Fiatal,a főiskoláról frissen érkezett ambiciózus, büszke ember volt.