Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2023.08.18 -2 1 10887

:-)

 

Megjegyzem: pont Te írtad le, hogy az NDK-ban a háború után hogyan csinálták az Umbauwageneket. Azokat jobban átépítették, mint ezt. Továbbá, nézd meg ezt a képet:

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-a3BDTkhaNjRyL0VmQVcwNEcvbHpDZz09

Elég rendesen szétkapták ezt a kocsit is, nyilván a hogy a 25-30 év alatt eléggé elrohadhatott sok helyen. Ehhez képest a C4ü átalakítása nem sokkal több.

 

Viszont a filmen látható kocsi egy C4ü-36-os lehetett, ugyanis az egyik ablaka keskenyebb, mint a többi, és ez ennek a típusnak volt a jellemzője:

Hátulról az 5. fülkeablak.

 

Itt meg egy jó kép egy gyártáskori állapotú C4i-36-os kocsiról:

https://s1gf.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=38293&h=5b6df273a00ec464bd3e5eca8720106b304806cb&s=577f2d887c88bb5cf0230d1ca37feca4deca237a

Előzmény: György barát (10886)
György barát Creative Commons License 2023.08.18 -3 0 10886

KI 

találtam egy korabeli interjút. A KGB egyik ügynöke adta a Jereváni Rádiónak. Elmondta, hogy ennek az egy vagonnak az átépítési költségei teljes egészében fölemésztették a MÁV azévi járműbeszerzési és pályafenntartási keretét. 

BEeee 

Előzmény: alkotasu (10885)
alkotasu Creative Commons License 2023.08.16 -3 2 10885

Fedvény:

elért

eltért

Előzmény: alkotasu (10884)
alkotasu Creative Commons License 2023.08.16 -2 3 10884

Köszönöm az információt! Érdekes darab lehetett, de szerintem kissé elért a magyar átalakítástól. 

Mivel barkácsolom a Ba(u) 5740-est (illetve 5840-es lesz a pályaszáma nálam), időnként előszedem a képeimet. Találtam is egyet amelyiken egy ilyen kocsi látható (egy nagyobb képből kivágva):

Nézd csak meg, 10 fülkeablak látszik (amit a középre, vagyis az 5. és 6. fülkeablak közé festett MÁV felirat is alátámaszt), és ezen a képen - ellentétben a filmmel - a WC ablak látszik. Vagyis a WC közelebb került a kocsi végéhez, az eredeti WC helyére normál ablakkal egy fülke (vagy páholy) került.

Előzmény: György barát (10883)
György barát Creative Commons License 2023.08.11 -2 1 10883

Végeztem egy csöppnyi kutatómunkát. Idő × óradíj = sok. 😗
A DB 1950-ben szívességet tett neked. Barkácsoltak egy (azaz 001) darab ilyen különcélú kocsit (Gesellschaftswagen). A járműszekrény ugyanaz, a toldalékok szintén megegyeznek. Azidőben harmonika átjáró volt rajta, később gumihusi.
DE
Az eredeti WC ablakokat nem szabad megnagyobbítani, és a kiegészítő darabokon pedig be kell csinálni ... azokat. A vagon 1979-ig volt a DB-nél, és vörös ruhát hordott. Selejtezés után egy bajor klubé lett, ott fehér-kékbe öltözött. (Fotó: 2000.) 2010-re viszont helyrepofozták 3. korszakos kinézetre.

Remélem, segítettem.
(Forrás: DB Gesellschaftswagen aus Altbaueilzugwagen; GeraMond Verlag.)

Előzmény: alkotasu (10882)
alkotasu Creative Commons License 2023.08.11 -4 2 10882

"A DRG/DRB 1930 óta soha soha nem állított forgalomba tíz ablak + egy-egy WC + egy-egy ajtó kinézetű görgeményt."

 

Ez így van, ezért írtam, hogy a MÁV-nál alakították át a kocsit 10 fülkesablakossá. Sőt, létezik egy belső kép üzemi korából, ahol az látszik, hogy az ablakok előtt egyik oldalon volt kapaszkodó, a másik oldalon nem, tehát fülkéssé barkácsolták át az eredetileg termes kocsit. Jó eséllyel az 1963-as átszámozáskor, mert a Bau 5791-es is az 1961-es felújításkor kapta meg az az ABa 26xx-es pályaszámát.

György barát Creative Commons License 2023.08.05 -1 0 10881

Pontosítok: 1930 óta soha ... 

 

 

 

 

 

Előzmény: György barát (10880)
György barát Creative Commons License 2023.08.05 -2 0 10880

Fussunk neki újból ! 

 

Az általad megosztott első képre nézve fölismertem a BC4ü-36-os vagont az ablakairól. (Nyolc + egy-egy WC + egy-egy ajtó.) 

Lovász Gyuri (vagy István) fényképéről egy szót sem írtam. Tudom, hogy C4i-34 (vagy C4i-30). Nyolc ablak + egy-egy WC + két-két ajtó.) RhB kolléga mindkettőt rögzítette üzemi korukban (sok ajtóval). 

A DRG/DRB soha nem állított forgalomba tíz ablak + egy-egy WC + egy-egy ajtó kinézetű görgeményt. 

 

Pofon. De én bekötöm a zsák száját. Ne piszkáld a madzagot! 😆 

 

Előzmény: alkotasu (10879)
alkotasu Creative Commons License 2023.08.05 -3 2 10879

(Nem vagyok én mester, csak egy barkácsoló modellvasutas... :-)

 

No, akkor nézzed meg a filmrészletet, és számold meg a fülkeablakokat:

https://www.youtube.com/watch?v=F-1fOR-vnV0

(Súgok: 10 van belőle.)

A BC4ü-36-nak meg csak 8 ablaka van, ráadásul nem is egyformák. A C4ü-36-nak is csak 9.

Ráadásul nincs meg Neked Lovász Gyuri képe. Azon egyértelmű a 10 ablak, és a pályaszám alapján egyértelmű a C4i-30-as eredet. Emelem a tétet: valószínűleg a képen látható kocsi csak egy hasonlóképp átalakított darab, mert a kocsi végén itt nem látható egy merevítő borda, ami Gyuri képén igen.

 

Nem vagy Te Főgonosz, csak egy eltévedt bárányka... :-)

Előzmény: György barát (10878)
György barát Creative Commons License 2023.08.05 -1 0 10878

Szervusz Mester!

Adtál egy pofont a sz...épségnek. A film sztárja egy BC4ü-36 típusú jármű. Bármilyen lapos szögben fotózták, de a jellegzetessége látható. Ablak/szegecs számlálás (hátulról): WC + 4 fülke + 1/2 fülke + stb. Az innenső ablakok pedig szélesebbek a túlsóknál.
A vagon tehát eredetileg is fülkés, gyorsvonati kocsi. Az (ilyen jellegű) itthoni átépítésre utaló szöveg tévedés.
(A filmet nem nézem meg, a betett baloldali, állomási képről mesélek. Lehet, hogy nyílt vonalon beugrott egy dublőr? 😄 )

Üdvözöl a Főgonosz

Előzmény: alkotasu (10877)
alkotasu Creative Commons License 2023.08.04 -2 11 10877

Egy újabb átalakítási kísérletbe kezdtem túl az ősrégi PIKO kocsik felújításán.

 

Korábban az alábbi képeken látható kocsit olasznak gondoltam, majd braun topiktárs figyelmeztetett, hogy ez egy német eredetű. Elsőre a C4ü-35 (vagy 36) ugrott be, de annak a fülkeszáma nem stimmel. Aztán egyszer Lovász Gyuritól kaptam egy nem publikus képet, ahol egy ugyanilyen kocsi látható üzemi állapotában. A pályaszám alapján az (meg ez is nagy valószínűséggel) egy C4i-30-as. Vagyis az eredeti kocsit sikerült úgy átalakítani, hogy a tervezője sem ismerne rá. Illetve annyira nem, mert csak az történt, hogy a kocsi egyik ajtaja helyett egy szélesítés történt a budi részére, illetve a termes személyvonati kocsiból fülkés gyorsvonati lett. Feltehetőleg ez az átépítés a '60-as évek eleji átszámozáskor történt. (A filmből ez a vasutas rész a youtube-on megtalálható, és akinek kedve van megszámolhatja a fülkeablakokat is.)

 

A modellhez nem kell más, mint 2 db SCHICHT, vagy Sachsenmodelle C4-i-34 kocsi. Mivel volt az egyik fórumtárs jóvoltából van egy itt-ott törött alvázú kasztni, ezért első körben ezzel próbálkozom. A szétvágni valót pedig korábban kaptam egy totális roncsként.

Az alap:

 

A feláldozott roncsnak a tetejéből is kellett vágni a fűrészkoronggal, hogy utána pontos magasságú darabot lehessen belőle készíteni:

 

Az alapkasztniból is ki kellett vágni a fölösleges részt.

 

A beragasztások után így néz ki:

 

Közelről nézve látszik, hogy csak a bal végén reszeltem ki pontosan a ferde felületet, a többinél sikerült olyan rövidre vágni, hogy ha ott is kireszelem ferdére, akkor már kicsi lesz a darab.

 

Ezért ott azt a megoldást választottam, hogy a kis felületű műanyag ragasztás után a hézagot pillanatragasztó géllel töltöttem ki, ami egyrészt rögzít, másrészt hézagot tölt ki. A kiemelkedő rész pedig lecsiszolható. 

 

A kocsi belül ilyen, látható hogy a kiálló rész zavaró lehet még az ablakok elhelyezésénél. Olfa pengével ezt a kép készítése után le is vágtam.

 

Jelenleg a rések gittelése folyik, aztán majd jön az ablakok kivágása.

e_zsolt Creative Commons License 2023.07.29 0 0 10876

Köszönöm a segítséget mindenkinek!

gas136 Creative Commons License 2023.07.28 0 1 10875
Előzmény: e_zsolt (10869)
felisut Creative Commons License 2023.07.28 0 1 10874

Van egy hely, ahonnan lehet RAL kód alapján saját modellfestéket rendelni:

 

https://elita-shop.de/modellbaufarben-lifecolours-ralfarben

https://www.youtube.com/watch?v=3608mxiIOc0

 

Előzmény: e_zsolt (10870)
V63-017 Creative Commons License 2023.07.28 0 1 10873

Achátszürke lesz az! RAL7038

Előzmény: e_zsolt (10872)
e_zsolt Creative Commons License 2023.07.27 0 0 10872

Köszönöm! A 230-é így már biztos.

A 129-es jóval világosabb.

Vagy 7038 vagy 7035.

Előzmény: rezgaras (10871)
rezgaras Creative Commons License 2023.07.27 -1 2 10871

A RAL 7031 neve "kékesszürke". A német neve "blaugrau". Elvileg ez a MÁV járművek alvázának a színe.

Előzmény: e_zsolt (10869)
e_zsolt Creative Commons License 2023.07.26 0 1 10870

Találtam egy hasznos pdf-et.

Ral Konvertierung.pdf (kirmesmodellbau-ebenhoch.de)

 

Már csak azt kellene tudni, hogy a ral kódok jók-e a két szergejhez.

e_zsolt Creative Commons License 2023.07.26 0 0 10869

Szasztok!

 

Segítséget kérek az alábbi kérdésekben.

 

Az megállja a helyét, hogy a Roco M62 129-nek a kerekei ezzel a szürkével vannak festve?:

világosszürke RAL 7038 (Talán úgy lenne helyes ha azt kérdezném, hogy az eredeti mozdony szürkéjének mi a ral kódja.)

Ha nem akkor mi a helyes Ral kód?

Illetve milyen modellfesték számozása felel meg ennek. Pl: Humbrol akril

 

 

Ugyan ez a kérdésem a Roco M62 230 kerekeivel kapcsolatban is. Ezzel a szürkével vannak festve?:
sötétszürke RAL 7031 (Talán úgy lenne helyes ha azt kérdezném, hogy az eredeti mozdony szürkéjének mi a ral kódja.)

Ha nem akkor mi a helyes Ral kód?

Illetve milyen modellfesték számozása felel meg ennek. Pl: Humbrol akril. Ennek talán a Humbrol Acrylic 27 felel meg ha minden igaz.

M Tom Creative Commons License 2023.07.16 0 0 10868

Klein Modellbahn lesz az.

Előzmény: róbertke (10803)
alkotasu Creative Commons License 2023.07.14 -3 0 10867

Válaszoltam a leveledre, de visszadobta. A másodikat megkaptad?

Előzmény: Förster (10865)
alkotasu Creative Commons License 2023.07.10 -3 0 10866

Érdekes, pedig mindkettő működik. (A freestartosak már nem.) Írtam.

Förster Creative Commons License 2023.07.10 0 0 10865

Próbállak elérni privátban, de az itteni publikus címedről, illetve a korábbi freemailes-ről is lepattan a levelem. Írnál nekem a dcflieger@yahoo.de-re, szeretnék kérdezni. Köszönöm előre is.

Előzmény: alkotasu (10863)
Bad Schandau Creative Commons License 2023.06.28 -1 3 10864

a Roco modell átalakítását valamelyik fórumon beszélték már.

Kikopiztam magamnak, hogy meglegyen, ha ilyet csinálnék:


411-es átalakítása Roco alapon:

Mozdonysátor

1 Mozdonysátor megmagasítása, esővető készítése

2 Mozdonysátor tetején a szellőző kialakítása

3 A mozdonysátorhoz kapcsolódó, a kazán tetején lévő dobozszerű borítás készítése 

4 Ovális ablakok a mozdonysátor homlokfalán

 

Menetirány szerinti jobboldal

5 Az ovális ablak középvonalában futó cső eltávolítása

6 A csapimitációra kerek nyitóelem szerelése

 

Menetirány szerinti baloldal

7 A kazán melletti járda fellépőjének levágása + a járda rövidítése

8 A levágott járdarész helyére az új levegő tápszivattyú (Weinert) beépítése

9 A kazán középmagasságában lévő csapimitációra kerek nyitóelem szerelése

10 A kazán tetején a hosszúkás dómba csatlakozó elem 90 fokos felfelé fordítása

11 Az említett hosszúkás dóm melletti két szelep magyarosra cseréje Kazán tetején,

 

Mozdony elej, kazán teteje

12 A tűzszekrényajtó melletti levegő tápszivattyú eltávolítása

13 Kémény cseréje magyarosra

14 A kémény előtt futó cső, kémény mögé helyezése

15 A kémény mellé a jobb oldolra egy tartó kialakítása és a generátor idehelyezése

16 Laterna lámpák a futó kerekek fölé + elektromos vezetékek kiépítése a világításhoz

17 A futó kerekek fölött a lámpák közé egy fellépő kialakítása

 

Szerkocsi

18 A mozdony tetűívével megegyző ív kialakítása

19 A széntároló oldalfalainak megmagasítása

20 A széntároló oldalfalainak mentén a vízvetőlemezek kialakítása

21 Hátsó laternák felhelyezése + elektromos bekötésük

 

Általános

22 A mozdony feketére festése

23 Rézmaratású táblák készítése és felhelyezése

24 Feliratok, jelek felhelyezése.

Előzmény: BRUT1 (10850)
alkotasu Creative Commons License 2023.06.26 -2 1 10863

Nagyjából. A félfülkét is le kell vágni, így a WC is egy picit kisebb lesz, de az nem gond. A kocsibelsőt így is el kell vágni, mert a bakelit kocsiszekrényben van egy merevítő fal. De a folyosót nem akarom függönyözni. Meg igazából a fülkét sem. Majd még keresek a roncsaim között valamit, amit tudok használni. Ha más nem jut az eszembe, valami másik Schicht belsőből faragok hozzá valamit valahogyan. Csak az egy kis szüttyögés...

Előzmény: róbertke (10862)
róbertke Creative Commons License 2023.06.26 0 1 10862

A kocsibelső a WC(-k)-nél passzol? Miért nem vágod ketté úgy a kocsibelsőt, hogy az egyik fülke teljesen befüggönyözött legyen? Ne pont a középső ötös fülke, hanem valamelyik másik.

Előzmény: alkotasu (10861)
alkotasu Creative Commons License 2023.06.26 -2 0 10861

Igen, köszönöm, hálám örökké üldözni fog! Az egyik kocsibelsőt már tegnap át is alakítottam az ős PIKO kocsik egyikéhez. Hétvégén következik a másik. Bár az már egy kicsit neccesebb lesz, mert kéne hozzá még egy rövid fülke, aminek az utolsó darabját a tegnapi műveletkor felhasználtam. (Ugyanis a C4ü-Pr12-nek 8 egész fülkéje volt, a C4ü-35-nek meg 9. Egy valamilyen régi kocsibelsőből még volt maradékom, de az fogyott el tegnap.)

Előzmény: róbertke (10855)
Frozeman Creative Commons License 2023.06.23 0 0 10860
Előzmény: BRUT1 (10850)
braun Creative Commons License 2023.06.23 0 0 10859

Attól függ, melyik széria. Mert az elsők még kétmotoros verziók voltak, rendes fogaskerékkapcsolattal, azt cserélte le a Liliput a szíjas verzióra.

Előzmény: csíkos-háTTú (10857)
K.István 82 Creative Commons License 2023.06.22 0 0 10858

Köszönöm szépen a válaszaitokat. 

Már ezzel is segitettetek. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!