Egy hat napos, majdnem minden kultúrális igényt kielégítő firenzei utazás megvalósítható terveit szeretnénk bemutatni sok képpel és sok információval.
Később további és egyéb tényekkel gyarapíthatjuk firenzei tudásanyagunkat, de a hat nap maradjon meg művészeti egységként.
Talán a mentalitásukból fakad, hogy jól tűrik ezt a népvándorlást. Persze rengeteg bevételt is hoz, amit egyre jobban ki is használnak. Régen pl. a múzeumok kivételével Rómában sehol sem szedtek belépőt! (Valószínűleg a műemlékekre költik, így megbocsátható.)
nagy teher lehet az olaszoknak elviselni ezt a sok idegent. Egy olasz sem tudja kényelmesen megnézni a saját országát:-( Persze a sok pénz biztos jól jön nekik is, de vajon megfizethető a nyugalom? Igaz, az olaszok eléggé társaslények:-)
De jó neked, h. szép idő volt, én tavaly december végén voltam ott, zuhogó esőben... nem tudtuk körbejárni. :( Sajnálom, de mára muszáj elköszönnöm, holnap fontos napom van és főleg nagyon korán kell kelnem... Holnap este benézek. Jó éjt! :)
Nem maga a tér vonz, hanem az oda vezető út, tudod, az elején szó volt róla. Vagy akkor még nem voltál velünk? Arra az útra gondolok, amelyik az Arnótól vezet fölfelé. De szívesen sétálgatnék azokon a nagy sugárutakon is, amiken a busz megy fel, néha egy egy parkban megpihennék. Sajnos forgalom van, de... És Fiesolét se hagyjuk ki a vágyaink közül:-)
Igen, a tömeget én is tudnám mellőzni, de sajnos arra semmi esély Olaszhonban. Legalábbis manapság.
(Off/ múltkor került kezembe szüleimnél egy fényképalbum, és találtam benne egy képet: San Giminanoban, a falakon belül parkolt az autójuk, sehol egy lélek az utcán. Persze ez vmikor a '60-as évek elején volt.)
Nagyon szép ez a tó, szépek a szobrok. Azért biztos megnézem, ha arra járok:-)))
Off. Abban a szerencsében volt részem, hogy annó voltam a versaillesi kertben is, hasonló ehhez, tán még tervezettebb. Bevallom, az igazán nagy élmény az volt, hogy a parkot környező erdőben biciklizhettünk, megtalálva a Kis Tianont, a Nagy Trianont meg Maria Antoanett tanyáját.On.
Mi valahol hátul jöttünk le a dombról ill. az erődből a kis utcákon, az Arnó partra, nekem nagyon tetszett a tömeg után, mert arra szinte senki nem járt, csak a helyiek... :) Az az én Firenzém, a mosolygós nénivel a ház előtt , a hokkedlin... :) Tudom, viccesen hangzik...de felejthetetlen. De a Michelangelo-tér is nagyon hangulatos este, (bár ott elég sokan vannak), de egy finom fagyi vagy borocska mellett nézni a város fényeit... hm... :))
Én meg maradok a kis kanyargós utcákban. Imádok bóklászni, nézni az épületeket, a Trattoriák előtt sorban álló embereket, meg mondjuk kisétálnék az Arno partra. Ott is hűsebb a levegő.
Én nagy kertbarát vagyok, ez igaz, de őszintén megmondom, nem annyira az ilyen nagyon tervezett kertek barátja. De én leginkább valami kora esti levezetőnek gondolnám, pláne nyáron, amikor hőség van a városban és a sok múzeumtól már lóg a nyelved és akkor a hűs kertben hallgathatod a madarak csicsergését, a szökőkutak csobogását...szerintem ezért is találták ki:-) Én talán szívesebben felsétálnék a Michelangelo térre.
Nincs kizárva, h. tényleg lehet ilyen jegyet venni. Mi nem tudtunk róla, így rá sem kérdezhettünk és ők nem mondták. De ha már Te megtaláltad az infót, sztm. mindenképp érdemes erre rákérdezni annak, aki ezután megy. Hátha...
Szerintem, legalább kell 2 hét Firenzében, hogy 3x visszamenjen az ember a Boboliba. Egy hétből -én legalábbis- sajnálnám rá az időt. Bár nem is vagyok olyan nagy kert-barát, mint Te, Anblock.
Az a panorámás link egy kicsit lassan "mozog", (nálam legalábbis) de ha van időtök, türelmetek végignézegetni, nagyon hasznos lehet. (Főleg annak, akinek esetleg nincs más írott forrása a kerthez, de amúgy is.)
Ezzel a háromnapos jeggyel nagyon gondolkodóba ejtettél, mert mi a helyszínen megkérdeztük, h. milyen lehetőségek vannak, mire, hogyan lehet jegyet venni és ezt a 3 napos változatot nekünk nem említették. Lehet, h. a főszezon miatt, vagy fene tudja... Szerintem sok egyszerre, egy napra a látnivaló, vagy csak nekünk volt sok Róma és Firenze nagyrésze után... (?) Az is igaz, h. mi a Pitti-t és más, a szállásunkhoz közeli látnivalót az utolsó napokra hagytunk, nagyon már ki se tudtuk volna használni a 3 napost. De nagyon jó lehet, ha tényleg van ilyen lehetőség.
Igazából elég nagyok a távolságok a kertben, de ez, igen, elég közel van a palotához. A térképet nézegetve, rájöttem, h. nekünk azért elég sok minden kimaradt a kertből, mert már annyira telítve voltunk látvánnyal/élménnyel a palota után, h. nem sok kedvünk maradt mindenhová elsétálni. Majd legközelebb. :)
Van egy másik kisebb de jellegét tekintve hasonló "barlang" is a kertben, innen nem messzire, az készült el előbb, ez az un. "Grotticina di Madama". Ezt Baccio Bandinelli és Giovanni Fancelli készítette, 1553-55 között.
Én nem láttam, viszont ezen az oldalon van egy egész jó térkép a kertről (meg más firenzei látnivalókról is), ahol jól be van határolva az is:
Itt vagyok:-) Akkor most már majdnem mindent tudunk erről a barlangról. Úgy olvastam este, hogy mindössze pár lépésre van balra a palotától, tehát nem kell messzire kóborolni, ha látni akarjuk.
Valamilyen technikával megoldották, h. a falak hasonlatosak legyenek az igazi cseppkőbarlangokhoz, így kissé vizesek, de a földön én jelentős mennyiségű vizet nem láttam. Talán másnak is lesz helyszíni tapasztalata... :)
- az első "terem" sarkaiban Michelangelo befejezetlen Rabszolga szobrainak másolatai vannak (állítólag régen az eredetiek voltak beépítve, mielőtt átvitték őket a Galleria dell' Academiara). A falakat mészkőből készített cseppkőutánzat borítja (Piero Tommaso Mati, majd Buontalenti) A boltozat/mennyezet díszítését pedig Bernardino Poccetti festette.
Nagyon jól tudod, úgy van ahogy olvastad. Jelzem, h. a barlangba mi nem tudtunk bemenni, de láttam fotókat a neten, és azok tanúsága szerint be lehet menni, állítólag egyszerre 20 fős csoportokban, idegenvezetővel.
Tehát a Grotto Grande egy mesterségesen kilakított barlang, három egymásból/-ba nyíló helységgel. Tervezője Buontalenti (1583-93). De azt is olvastam, h. eredetileg Vasari és Ammanatti is dolgozott rajta.
Apollo és Ceres szobra (Baccie Bandinelli) a homlokzat bal illetve jobb oldalán lévő fülkékben látható. A homlokzat díszítését Giovanni del Tadda készítette. (! A Grotto mellett bal oldalon van egy ajtó, ami látszik a fotón, az a Vasari-folyósóra vezet.)