Ha valaki alá betolják azt a bizonyos széket, az nem jelenti azt, hogy ért is hozzá amit csinál. Ezért hoz valami teljesen hülye rendeletet, hogy ne tudják azt mondani, hogy nem csinál semmit. És még a jót is el fogja rontani.
oké!, köszönöm válaszod!, sejtettem, hogy lehet majd futni a köröket a bürökrácia alkotta nehézségek talaján!! valahol a honvédséget juttatja eszembe ez az egész! kockát guritják, gömböt viszik...sajnos soxor van, seghülyék kezéba adva nem kis törvényalkotási jog, hogy az iroasztala mögűl, meg tudja hozni a legéletszeráűtlenebb és logikátlanabb törvényt a barma!
Lombardini motornál már találkoztam ilyennel , de az teljesen más felépítésű . Abban akkor egy üzemanyag cső tört el . A Yanmarnál talán azzal próbálkoznék , hogy ideiglenesen beépítenék egy elektromos üzemanyagpumpát .
Egyébként az adagoló kiszerelése a következő lépés , de az nem egyszerű , mert a vezérlőlécet egy rugós stift is rögzíti . Egyébként nem lehet így távdiagnózissal kísérletezgetni , ez nem egy gyakori típushiba .
neked volt már hasonlo, eset, vagy jártál már igy?? tudod, mi a pontos folyamat?
Jaja , volt ilyen . 2012 májusáig írogatták be ezt a záradékot , majd szerencsére megszűnt .
A töröltetéséhez a járművet be kell vinni a Kormányhivatal ( leánykori nevén : NHK ) vizsgabázisára és Műszaki szemlére kell állítani . Nem vizsgára , hanem szemlére és kérni kell a záradék törlését . Ennek díja 1770 Ft , ha jól tudom . Nem vizsgálnak különösebben semmit , nem néznek féket-kormányt-lámpát , de a kocsinak ránézésre rendben kell lennie . Nézik a papírokat , azaz a jármű azonosítóit ( alvázszám , rendszám ) , lefotózzák majd kiadják a Műszaki adatlapot . Azzal lehet elballagni a szeretett okmányirodába ( vagy hogy a fenébe hívják most ) és ott 4800 Ft-ért szert tenni a záradékmentes forgalmira .
A szitu logikája az -- már ha van neki -- hogy az okmányiroda a saját feje után nem törölheti a záradékot , noha tudja , hogy idejétmúlt és jogszerűtlen . A vizsgálóállomás tudja , hogy 12 éve nem hatályos ez az előírás -- az azóta vizsgáztatottakba nem is írja be -- de ő nem írogathat be semmit a forgalmiba .
De láttam már karón varjút , de most nem találom róla a képet ...
Segítséget szeretnék kérni egy Yanmar motoros mopedautóval kapcsolatban. Motorolajban megjelent gázolaj, már nagyon magas szintet ért el. Kisautó természetesen nincs használatban. :)
Tudnátok tanácsot adni, hogy mi okozhatja ezt a jelenséget?
Én nem vettem ki a hűtőt, csak megemeltem az autó jobb oldalát, hogy a kerék fölött be lehessen látni. Nem volt látható, hogy ennyire koszos lenne. Van egy akkus Daewoo magasnyomású mosónak nevezett gépem, ami elméletileg 25 bár nyomást tud. Állítható a szórófej rajta és ahogy minél szélesebbre állítom a vízsugarat, úgy csökken a nyomás. Ezzel mostam át a kerék fölötti résen át. Ma megyek Bajára. Kíváncsi vagyok, hogy változott-e a helyzet.
egy ismerösnek vennék mopedautot, felkékértek a műszaki, átnézésre vásárlás előtt és, forgalmiba látom, hogy, be van iirva, hogy "b" kategoriás jogsival vezethető! nem ismerem pontosan a jogi procedurát, csak sejtem, hogy, talán ujra kell vinni, nkh-hoz és, onnan tokmányiroda, ahol irnak uj forgalmit?, ha egyáltalán lehetséges? neked volt már hasonlo, eset, vagy jártál már igy?? tudod, mi a pontos folyamat?
A vízhütö "bordáit" érdemes lenne kitakarítani, kompresszorral vagy magasnyomású mosóval. A 4 sarkánál, ha megvan a gyári hűtőtakaró belül, betud tömődni a por.
Tavaly olyan problémám volt, hogy nem volt visszajelzés a gyújtás ráadásnál se az olajnyomásnál, se a vízhőfoknál. Mivel nem találtam meg a hiba okát, ezért összekötöttem a hőgombánál a két vezetéket. Így ha vészjelzés van, akkor lehúzom a hőgombáról a csúszó sarut és ha elalszik akkor hő probléma van. Ha nem alszik el, akkor olajnyomás probléma van.
Hetekkel ezelőtt a piros lámpánál csak a második váltásnál tudtam átmenni. Közbe kigyulladt a visszajelző. De olyan helyen voltam, hogy nem tudtam félre állni, ezért elmentem kb. 200 m-t, de addigra kialudt a visszajelző. Azt hittem, hogy a meleg motornál a meleg olaj miatt, már nem elégséges az olajnyomás alapjáraton. Vagy hibás az olajgomba. Kicseréltem. A hibajelzés nem múlt el. Ha megálltam és csak alapjáraton járt a motor. Vagy leálltam valahol néhány percre. Ismét világított a visszajelző. Ekkor húztam le az hőgombáról a vezetéket, és kialudt a lámpa. Cseréltem hőgombát. Akkor is jelez.
Van egy digitális hőfokmérőm, ami a motorblokkhoz van rászorítva. Menetközbe 85-87C°-ig megy fel a hőfok a digitálison. Ha megállok, akkor 10 fokkal magasabbra megy. És akkor jelez a műszerfalon a visszajelző. Menetközben visszaállnak a kijelzők. Arra gondolok, hogy alapjáraton nem elégséges a hűtőrendszer működése. Menetközben a ventilátor is több levegőt fúj át a hűtőn és a vízszivattyú is jobban forgatja a hűtőfolyadékot. Így jobb a hűtés. A víz nem fogy és nem szaporodik és nem is olajos.
A kipufogó mellett, ahová megy a fehér vezeték, ott van a digitális hőmérő érzékelője.
Van-e valakinek valami hasznos tanácsa a probléma megoldására?
Kedves Klubtagjaink! Szeretettel meghívunk benneteket a Trabant-Wartburg Klub Retro Kemping Családi Veterános Hétvégéjére, illetve a IV. Nemzetközi Trabant Kübel-Tramp-, Dacia, Mopedautós, Komar-Romet, IFA HP-Stema utánfutó Találkozónkra, amely 2024. augusztus 1-4. között kerül megrendezésre Siófok-Szabadisóstón a Siócampingben. A sátrazás mellett lehetőség van házak bérlésére is, melyről, illetve a szállásdíjakról a https://siocamp.com/ weboldalon lehet tájékozódni, esetleg foglalni. Mind a sátras, mind a lakókocsis kempingdíjból a rendezvény ideje alatt a Siocamping 10% kedvezményt biztosít a Klubtagoknak, az MNHJR tagoknak, valamint azok családtagjainak, kísérőinek.
Programterv: Csütörtök 2024. 08. 01. 10:00-tól érkezés, ismerkedés, strandolás, beszélgetés Péntek 2024. 08. 02. 10:00-12:00: Televíziósok, sajtósok körbevezetése a kempingben, riportok készítése Valamikor kora délután: Siófoki rövid körtúra fakultatívan 18:00-19:00: „Pótkerék teke”, Kübel-húzó verseny 19.30: Video diszkó 80s-90s
Szombat 2024. 08. 03. 10:00: Napi megnyitó. 10:00-12:30: Bója előtti megállás verseny, ügyességi feladat gyerekeknek; Kemping bicikli ügyességi verseny. 14:45-15:00: Felkészülés a felvonulásra 15:00-16:30: Felvonulás a megadott útvonalon 18:00–20:00: Öltözz az autódhoz verseny-korhű retro öltözködő verseny. A versenyre készülhettek a kocsi korához illő ruházattal, vagy a kocsi egyéb stílusához, megjelenéséhez -pl színek- passzolóval, ez szabadon választott, de a zsűri egyben, az összkép alapján értékeli! Az esti programok része lesz még a „Leg” kategóriák versenye, értékelések, díjkiosztás, ügyességi versenyek eredményhirdetése. TOMBOLA! Vasárnap 2024. 08.04.
12:00-től Sátorbontás, a rendezvény zárása
A meghirdetett programok, különösképpen szombaton változhatnak az időjárás, az értékelések elhúzódásának, egyéb, előre nem látható dolgok függvényében. A szervezők a program-, és időpont változtatások jogát fenntartják!
Eseményünk fb oldala: (1) 30 éves TWK Retro Kemping - Családi Veterános Hétvége 2024 | Facebook
Felhívás! Az ügyességi versenyeken résztvevő tagjainknak ingyenes tombolajegyet adunk, melyeket szombat este sorsolunk ki. Támogatói ajándékokat várunk ehhez. Kérjük, aki reklám fejében, vagy csak úgy bármilyen kisorsolásra méltó ajándékot tudna biztosítani, írjon a gabor@temen.hu email címre.
Díjazások (szombat 18.00-tól): A díjazásként rendezvényre készült plaketteket,okleveleket egyéb kis ajándékokat osztjuk ki: Pótkerék teke, 1.-2.-3. helyezett, Ügyességi verseny, 1.-2.-3. helyezett, Kübel húzó verseny 1.-2.-3. helyezett, Kemping bicikli ügyességi verseny 1.-2.-3. helyezett, Bója előtti megállás verseny 1.-2.-3. helyezett, Öltözz az autódhoz verseny 1.-2.-3. helyezett,
Leg” versenyek listája:
A találkozó:
legmesszebbről érkezett résztvevője – belföld, külföld - legöregebb járműve legöregebb járműtulajdonosa legfiatalabb járműve legfiatalabb járműtulajdonosa legszebb Trabant legszebb Trabant Tramp legszebb Trabant Kübel legszebb Wartburg legszebb Dacia legszebb mopedautója legszebb motorkerékpár legszebb járműszerelvény
A Siófok-Sóstói augusztus 1-4-i találkozót ( https://siocamp.com/event/trabant-talalkozo/ ) szervező Trabantklub ( https://trabantklub.hu/ ) vezetője jelezte nekem , hogy valahol az interneten -- feltételezem , hogy a fészbukon , de nekem arra rálátásom nincs -- a találkozó pontatlanul jelent meg . Valahol ugyanis úgy szerepel , hogy Traburg találkozóhoz kapcsolódik a mopedautós rendezvényünk . A Traburg valóban tart találkozót ugyanott , de egy héttel később , ezért kérem , hogy akinek van lehetősége utánanyúlni az információnak az legyen szíves haladéktalanul pontosítsa azt .
Vagyis a jelen körhöz , a hozzánk köthető mopedautós kompánia találkozója a Trabantklub ( és NEM a Traburg : https://siocamp.com/event/traburg-talalkozo/ ) rendezvényéhez kapcsolódik . Mivel a Trabantklubbal több mint másfél évtizedes , szoros baráti kapcsolatunk van , ugyanakkor a két Trabantos szervezet egymáshoz fűződő viszonya nem baráti , ezért kérem , hogy a korrigálást végezzétek el .
Bár kívülről talán nem látszik , de sokat köszönhetünk a Trabantklubnak -- és vezetőjének , aki egy ideig mopedautó tulajdonos is volt -- azzal , hogy a több évtizedes bejáratott rendezvényükre albetétként befogadtak . Tették ezt már akkor is , amikor a mopedautók helyzete nagyon rendezetlen volt , és jogi státuszunk tisztázáshoz is segítettek bár ez utóbb másképp megoldódott .
havi fizetés volt, elképesztően drága. Most meg fillérekért vehetsz hasonló kategóriát. Sokat változott a világ a még olcsóbb tömeggyártással...
Szerintem is . Már amennyire össze lehet hasonlítani a jelenlegi és például a fél évszázaddal ez előtti viszonyokat . Amikor a családom az első televíziót megvette akkor az nem egy heti átlagfizetés volt , és a készülék is a kor színvonalán állt . Fekete-fehér , rádiócsöves készülék , percekig tartott mire bemelegedett , 1-2 csatorna -- most meg : a 80 centis síkképernyős , megfakult színű de üzemképes kínai cuccot a kuka mellett találtam , üzemképesen . Az új árából egy nagyobbacska autót talán tele lehet tankolni .
Az iparcikkek lényegesen olcsóbbak lettek , ráadásul iszonyatos kínálat van belőlük , illetve rengeteg új termék megjelent .
Az élelmiszer drágult inkább , mert a Kádár-korszakban azt mesterségese olcsón tartották . De abból is nehéz összehasonlítgatni , mert rengeteg új termék jelent meg -- amikor gyerek voltam csak 1 ( azaz egy ) féle kenyeret árultak egyetlen ( az egyetlen ) kiszerelésben abban a faluban , ahol laktam .
Tempora mutantur , et nos mutamur in illis . (Ovidius )
Az összes mopedautóra jellemző ez a nagy kotyogás . Hogy mennyi a megengedett mértéke és mennyire lehet a zaj forrása nem tudom . Daráló hangot szerintem nem adhat , az inkább valami haldokló csapágyra utal .
Vélelmezem erre gondolsz . A hivatalos neve retesz ( az ék nem párhuzamos) , és a mérete 5x5-ös . A hosszuk típusonként eltér , az Aixamben talán 40 mm hosszú van . Én nem farigcsálnék , mert a laposvasból gyártottak elképesztő dolgokat csinálnak , pl. átfúrják (!) az anyát és az alátétet és kibújnak .
Hogy a bronz mennyivel jobb nem tudom , én mindenesetre itt a helyi csapágyboltban a 60 mm hosszút ( házilag levágható ) valami 200 Ft/db áron vettem ... de árulnak retesz anyagot is , méterben . Az már néhányezer Ft , és valamennyivel többért fel is szegezik valami deszkára és úgy szállítják .
Szűkül a kör a hangos kerepelés, kávédarálás zaja körül, ami "nagyobb" sebességnél erősödik fel, üresben nincs a Ligier Ambránkban.
Az irányváltóból kijövő tengelyen irtóra kotyog a harang, amiben a féltengely csuklója van. Mindkét oldalon. A szélrózsa minden irányba legalább fél fél centit kotyog, hangja is van. Úgy látom nem úgy van megoldva a féltengely csatlakozása a váltóhoz mint egy átlagos autóban. Ez is valami típushiba? Hogy lehet javítani?
Sziasztok. Valaki megtudná írni nekem, az irányváltó tengely ék hosszát, vastagságát? Nem szeretném szét szedni, de bronz rúdból szeretnék egy pár darabot csinálni.
A piac nem igényli, csak a hatósági engedélyek. Az égésterek optimalizálása csúcsra van járatva
Hát igen , ez egy furcsa világ . Aki teheti vesz valami kéttonnás hibrid monstrumot , ami ha el tud vergődni néhány kilométert a villanyhajtással akkor kap(ott) zöld rendszámot , míg valami csöppnyi kis benzines autócskának erre esélye sincs . A gyártók pedig veszteséggel dobják a vevők után a villanyautóikat , mert azoknak a zéró emissziójával tudják a böhömnagy benzintemetőik flottaátlagát az előírt szint alá vinni . És ezt így felnőtt , egyetemet végzett emberek találták ki . Röhej ...
Ha megnézel jó közelről egy ilyen Honda motort, az egyszerűségen felül nagyon tökéletesen finom felületeket, megmunkálásokat találsz. Az anyagok szintén igazán első osztályúak. Nem csoda a népszerűségük.
Persze persze ... Megnéztem , és ezt írtam is . Ami elkápráztatott az az öntéstechnika volt . Iszonyat precízen , tucatnyi kis apró részlet finoman kimunkálva . Amit csak lehetett megoldottak az öntvényen , hogy annyival kevesebb munkafolyamat legyen a gyártósoron , kevesebb legyen a gépidő : pénz , pénz , pénz . Valami lehet attól még még nagyon jó , hogy sikerült leegyszerűsíteni .
Egyébként akad néhány Honda itthon , és a nagy járműflotta apasztásban a "megmarad" kategóriába kerültek .
Ezt a Honda motorral hajtott alternáló kaszát pár éve eladtam . Én a motor miatt sajnáltam eladni , és aki megvette a motor miatt vette meg , noha a kaszarésszel voltak gondok . A sors poénja , hogy egy éve ugyanolyan motorkerékpárt (Pan European ) vett , ugyanolyan színben , mint amilyen nekem van . Szóval ez az eladott fűkasza :
Lényegében ez is elment-elmegy a háztól , az öreg CB-400-as : átadja helyét a nagy V4-es túramonstrumnak :
Itt az utód , legendás Pan European :
És hogy -- a fórum szellemét legalább halványan követve -- segédmotorokról is szó essen , íme a kis CB50J , a halálosan lefojtott kis négyütemű tünemény . Tőle sem szándékozom megválni , bár 10 év kellett ahhoz , hogy 1000 km-t belerakjunk a több év (!) állás után is gond nélkül induló és komolyabb műszaki problémát SOHA nem produkáló fél évszázados motorocskába . Jegyzem meg : amikor 2015 augusztusában vettem az Aixam 400-assal hoztam haza .
Szóval némileg otthon vagyok a Hondában , de egy éve megvettem életem első Yamaháját , egy 350-es 4x4 Grizzlyt -- majd lesz összehasonlítási alapon a nagy japán riválisokról is .
Ha megnézel jó közelről egy ilyen Honda motort, az egyszerűségen felül nagyon tökéletesen finom felületeket, megmunkálásokat találsz. Az anyagok szintén igazán első osztályúak. Nem csoda a népszerűségük.
A piac nem igényli, csak a hatósági engedélyek. Az égésterek optimalizálása csúcsra van járatva a hagyományos motoroknál manapság. Ez a támolygó tárcsás megoldás a fő baj.