...most kaptam árajánlatot egy 2018-as Passat (2.0 TDI, DSG) 120 ezres szervizére, plusz DSG olajcserére, és hát ez most fájt egy kicsit... 291 ezer Ft. Nem semmi!
2000-es lépcsőshátú passat jó ajtóteleszkóppal feltolja a csomagtartófedelet? Jelenleg, csak megáll ahova felnyitom, de nem tolja fel. Vettem 2 új Stabilus gázrugót, de azzal is ugyanez van. Vagy akinek feltolja, milyen gázrugó van benne?
Gyanús,hogy a SCR-el van vmi. Leállítás előtt a pillanatnyi alapjárati átlagfogyasztás 0.6-0.7L/h körül van,vagy magasabb? Ha magasabb üzemmeleg motornál,illetve a fordulat is enyhén emelkedett 1000rpm kb,akkor bizony a regenerálás zajlik. Sok a rövid városi táv,kevés országút vagy a tempós autópálya. Másik,hogy az adblue folyadék lehet régóta áll benne. Jó lenne,ha évente legalább egyszer ha a teljes betöltött adblue mennyiség átfordulna rajta,vagy ha keveset jársz vele akkor nem lehet nem kellene teljes feltöltést csinálni,max félig és mindig frisset bele.
Maga a regenerálás nem hiba, a modern dízelek természetes velejárója. Érdemes városban rövidebb távokon ha dsg-s akkor sport módban közlekedni,manuálnál pedig max 3.sebességig megoldani a városi közlekedést.
2017-es Passat B8-asnál hibajelenség: Motor leállítása után beindul a hűtőventillátor és eszeveszettül pörög..
víz 90 fokos rivid táv után és hosszú táv után is csinálja de nem rendszeresen..
PL utolsó alkalom: Gyújtás kikapcs le van zárva az autó 10 perc után beindul a ventillátor.. Ajtó kinyitása után pedig leáll.. visszacsukom az ajtót újra elindul a venti..
10-15 perc után leáll aksi már alig bírja..
Hol keressem a hibát? Előfordult ez már valakinél?
Adott egy 2007 es b6 os 2.0 pd passat 6 os dsg a probléma a váltó. Be teszem p be vagy d be és visitó hangot ad ha gázt adok d ben magasabb fordulaton el indul egy nagy dübbenés után.Gép volt rajta hibát nem hoz találkozott valaki mar ilyennel?
Nálam a jelenséget a vezérműtengely bütykének kopása okozta, feltehetőleg kenési elégtelenség miatt, a szelep nem nyit ki rendesen az elektronika rákompenzál, rángat mint állat.
Nálam az első hengernél 6mm hiányzott és a hidrotőkét is beverte. A kettes hengernél kisebb a kopás, a többinél jelentéktelen.
Én is cseréltem mindent is mire kiderült a hiba oka.. A vezérműtengely szett csere megoldott a dolgot ideiglenesen, de már megint kezd a rángatást...(3 év után) Gondolom kenési elégtelenség okozza a rendellenes kopást, de erre nincs még ötletem...
A jelenség a szelepfedél levételével könnyen beazonosítható ha ez okozza nálad....
A szett az Ebayen kb 80.
Ha valakinek volna ötlete, tapasztalata kérem ne tartsa magában.
B7-es Passatom csinál néha olyat, hogy a távirányító nem nyitja az ajtókat. Ha csak a csomagtartót nyitom, az működik, de az ajtókat nem nyitja. Eddig kulccsal bírtam nyitni ilyenkor, de mostmár azzal sem bírom. Aztán sokadik próbálkozás után nagy nehezen kinyitja. Elem csere sem segít.
Szeretnék segítséget kérni. Egy 2006-os PDTDI Passat (BMP-motorkód, DSG váltó) büszke tulajdonosa vagyok.
Na már most az átkozottnál jelentkezett egy olyan hibajelenség, hogy az egész motor haladás közben körülbelül 2000-res fordulatig, gázadásra ráz, de úgy mintha szét akarna esni a kocsi (halálfélelmem van :)). 2000-res fordulat felett pedig kisimul. A hibát P-be és üresbe is produkálja.
Na már most, motortartó bakok ellenőrizve, elvileg jók (amúgy én cseréltettem őket), PD-elemek cserélve (ez is megér egy misét elvittem beméretni és azt állapították meg a szakműhelyben, hogy annyira szarok, hogy mért értéket sem produkál)-240 000 Ft, üzemanyagszűrő új, de az előző is újszerü volt. Kövi lépés váltó le, hátha kettőstömegü, hát nem volt megszorulva stb. lácott már, hogy viharvert, de nem volt egyértelmű, hogy az okozza, de nyílván a váltó levétele után már csere (300 000 km van a kocsiban és gyári volt még)-200 000 Ft baráti áron. Vezérlés átnézve, hátha megnyúlt, de jó, balansztengely jó (célszerszámmal nézve). Tegyük hozzá, hogy a turbót is cseréltem már és nem gyilkolom a kocsit. Elvileg kb. 1000 km-el mindez előtt még a részecskeszűrő regenerálódásáért felelős szenzort is cseréltük (hibakódos volt, egyből cserélve lett).
A kocsiban amúgy nincs tárolt hiba, a szerelőm és én is az összeszerelést követően is az eredeti hibát észleltük szóval a szerelési hibát kizárhatjuk.
Viszont ami probléma, hogy most úgy állunk, hogy kicsit megállt a tudomány (meg a kassza is eléggé kifogyott).
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy bárkinél volt e hasonló hiba és, hogy mi volt ott a meghibásodás oka.
Továbbá bármiféle tippet szívesen fogadunk (tudom, hogy nehéz a távszerelés, de most már nagyon ki van az a bizonyos szerszámom a gyémánttal)
Ja, szétszereléskor valószínűleg jócskán megsérül az a perem, amit a bilincs összefog az alu hűtővízcsővel. Ezért sem nagyon lehet utána visszaszerelni azt amit kiszedtél. Mindenesetre használj összeszereléskor szilikonzsírt.
ha nem megy a motor, akkor (ha jól értem, a hűtőnél lévő) ventilátor nem indul! Az csak akkor megy, ha a kondiban felépül a nyomás (és az érzékelés is van!) Tehát nem elég az ha van gáz a rendszerben, azt a szenzornak érzékelnie is kell! ...persze sok más miatt is előfordulhat, hogy nem megy a klíma, diagnosztizálni kell egy szakértőnek.
Tudna valaki válaszolni arra, hogy B7-es 2.0 TDI Passatnál is úgy kellene működni a klímának, hogy pl. csak simán gyújtással, tehát motorindítás nélkül, ha megnyomom az AC gombot, akkor el kellene indulni a ventillátoroknak?
A világért sem akar elindulni a klíma és a szerelő is csak találgat, hogy mi lehet a gond vele.
Már új a kompresszor, a nyomás érzékelő szelep és a nagyobbik, vezérlős modulos ventillátor is.
Ő szerinte azért nem megy a klíma, mert gombnyomásra nem indulnak automatikusan a ventillátorok.
Pl. regeneráláskor mennek, de a klímára nem reagál abszolút.
Illetve létezik az, hogy ha hűtés nélkül megy a kompresszor pár percet, akkora nyomást csináljon a hűtés hiánya miatt, hogy a kompresszoron lévő szelep elengedje a gázt? Én inkább akkor már dugulásra tippelnék.
Felmerült bennem a féktárcsák szabályozatlansága, féltegely, lengőkar (bár annak elgörbüléséhez nagyon durva kátyú kéne), stab. rudak, gömbcsuklók, kerékcsapágy (bár búgó hangja nincs), de lehet akár motortartó bak is, vagy olyasmi amire nem is gondolnánk....
A hátsó keréknél lehet valami, mert sokszor ha lassan elkezdek tolatni éles fémes nyikorgó hangot ad ki, mint amikor egy nagy vékony bádogajtó nyikorogva nyílik ki, erre se jöttek még rá.
Egy 2016-os Passat B8 TDI (150LE) kapcsán keresek olyan szervízt, aki fel tudná deríteni, miért rázkódik a kasztni és a kormány is kb. 130km/h sebességtől fölfelé, hol jobban hol kevésbé, de valamennyire mindig fenn ál a jeleneség. Egy 800km-es út során rendkívül kellemetlen és fárasztó, ezt mostanában többször is le kell tolnom a géppel, jó lenne megoldani a problémát.
Új téli, új nyári gumi garnitúrával is remeg. Felniket tavaly görgőztettem ugyanezen gond miatt, nem voltak deformálva.
Futóművet állíttattam, kellett is a dőlést és összetartást, egy hangyányit talán jobb lett de továbbra is remeg, rezeg.
Lengéscsillapítók mérés szerint 70% fölött vannak.
A kocsiban 110e km van, törve elvileg nem volt (több szaki is átnézte már, nem találtak semmi erre utaló jelet).
Budapest környékén keresnék szervízt aki be tudná határolni a problémát és valahogy javítani, lenne rá tippetek?