Én nem ismerem ezeket az obikat, de a fenti linken talán hamarabb kapsz véleményt. Két teljesen más cucc, az egyik fullfrém, a másik aps-c. Egyik könnyebb, másik nehezebb, nagylátószögben jelentős különbség, stb.
Tesztoldalon hasonlítsd össze a képminőségüket. (nekem ez lenne a döntő érv) Ha nincs nagy különbség, akkor jön az AF pontossága, gyorsasága. A nagylátószög miatt a 18-as nagy előny, plusz a képstabi. Félő, hogy képminőségben, vagy valami másban ennek ára is van.
Én mindent itt tanultam, ezzel a géppel léptem be a dslr világba. Máig olvasom a topikot, bár a gépet már a párom használja. Nosztalgiával gondolok az öreg masinára, szerettem nagyon. Mondhatom hogy jobban mint a mostani gépemet (500D)
Valóban kedves kis topik ez. Kb a 6000. hozzászólásnál kapcsolódtam be, és rengeteget tanultam itt.
A 350D-m mai napig megvan, igaz nem nekem. Kb 3 éve eladtam egy kollégámnak, aki 1 éve eladta egy másik kollégámnak. Szépen beletanultak vele a dslr világba :)
Reménytelen eset vagy. A mondataid végére rakott szmájlitól nem tűnsz okosabbnak, csak arrogánsnak.
Kompakt? DSLR-el ugyanez a helyzet. Ki beszélt itt makróról, tájképről, infráról? Asztrofotóról volt szó, oda tág rekeszt és magas érzékenységet szokás alkalmazni.
Nem hangzik jól. Nme lehet rendesen fotózni annyi időn keresztül. Van egy limit, ami alatt telítődik az ember és nem tud már a következő képre koncentrálni.
Kiki teherbírása szerint. Azért hajnal 2 felé kiürült a salgói vár, de kolléga aki kinn aludt (volna), mondta, hogy hajnal 5-kor már jött az első fotós. :) Nem kötött programok voltak, hanem lehetőségek, amiből mindenki annyit használt, amennyit akart.
Mint minden expót ezt is az érzékenység/rekesz/idő határozza meg. Plusz még a fizikai korlátok, amiket össze kell kompromisszumozni ezzel a háromsággal :)
Jó móka tényleg, különös tekintettel az éjszakai bolyongásokra, vaddisznókkal, rejtélyes hangokkal :) Próbáld ki, közben jó ötleteid támadhatnak. Például egy éjszakai szeles-kínlódós meteorvadászat során beszéltük meg ezt: http://www.medves-fennsik.hu/fotomaraton/ Ha esetleg lesz jövőre is, szeretettel várunk, az idei projekten is erős hangsúlyt fektettünk az éjszakai fotólásra.
Valamiért azt gondoltam, hogy alapvetően mindig a legalacsonyabb ISO-val kell fényképezni, állvány úgyis kell -vagy ekvatoriális, vagy hagyományos- max több expó kell, vagy hosszabb záridő. De akkor ezek szerint tévesen gondoltam. Igazából semmi tapasztalatom sincs égboltfotózással kapcsolatban. Pedig piszkosul jó móka lehet :)
Ha 200-as telével 300m-re levő tárgyat szeretnél úgy lefényképezni, hogy a mélységélesség távolabbi vége tulképp a végtelenben legyen, akkor egy aps-c vázon legalább 7.1-re le kell rekeszelni. Egy FF esetén viszont már 4.5 is elég.
De mondjuk úgy ezek -gyújtótávolság, tárgytávolság, rekesz, mélységélesség összefüggések- azért nagyon alapvető fotózási ismeretek. A fentieket számokat persze én sem fejből tudom, erre vannak a mindenféle DoF kalkulátorok. Én speciel nagyon ritkán szoktam ilyesmit használni, de biztos vannak helyzetek, amikor nagyon jól jönnek.
Nem a zaj gond elsősorban, elég jó hatásfokkal szűrhető erre való programokkal, hanem a földi fényekkel amik gyönyörűen megvilágítják a légkört alulról. Meg lehet csinálni, korlátja a fényszennyezés adta max érzékenység, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy sok csillag nem fog látszani a képen. Esetleg, ha eljutsz valami kies vidékre/földrészre na akkor be kell vele próbálkozni. :)
Másodikra visszakérdezek, csíkot akarsz a csillagokból, vagy pontot? Utóbbi esetben távcső állványt kell használni (equatoriális mechanika) amire szerelt izét (távcsövet fényképezőgépet) különféle módszerekkel az égbolt adott pontján lehet tartani de ez innen telescoper szakmája én csak műkedvelek - vagy elég rövid expót ahhoz, hogy a Föld forgása ne zavarjon be. De alapvetően magas érzékenységgel/tág rekesszel kell gondolkodni, kevés fény jön odakintről illetve több dolog fog látszani nagy érzékenységnél.
A végtelen az egyik leggyengébb pontja a legtöbb objektívnek. Az 300 méterre lévő földi tereptárgy és egy telihold mondjuk egy 200-as telével F2.8-on nagy valószínűséggel nem ugyanannál az állásnál lesz éles. Ezért kell rekeszelni, mondjuk F8-ra, hogy mindkettő éles legyen.
Használhatsz öt nikket, vagy százat is, ha tetszik. Rendbontás nélkül. Ha két nikkel beszélget valaki önmagával, az egyből topikrombolás gyanús. Nem azt mondom, hogy itt beszélgettél magaddal, csak példának mondom, hogy mit nem szerencsés a sok nikkel csinálni.
Most értem haza, szóval a linkben emlegetett kompakt gépet nem használok ilyenre, ott lehet F2.8... :D
Én mindenesetre infrához, makróhoz, tájképhez, tájképes égbolthoz stb (kivétel ahol a háttérmosás a lényeg, vagy kell a fényerő a gyorsan mozgó téma miatt) F5.6-F11 (gyújtótávtól függően) közt használom a gépet, ISO 100-200 körül. Nem F2.8-on, ISO 1600-on... :D