Maz, köszönöm. Igen ahogy utananeztem alvázszám alapján 1990-es. Ennek ellentmond a kormánykerék (es a műszerfal is?). Talán megpróbálom felkutatni az utolsó tulajdonost, hogy ne szakadjon meg a tulajdonosi lánc. Ha esélytelen lesz, akkor sajnos pusztulásra van ítélve. :(
Szeretném felhívni mindenkinek a figyelmét, aki csörlőt szeretne vásárolni, hogy ne dőljön be a remek, már-már mesébe illő hirdetésnek, mert az egyik ismerősöm ráfaragott. Rendelt egy 12000lb-s nek hirdetett no-ném csörlőt, amikor megjött, szembesültünk hogy a paraméterei (dimenziós méretei, felhasznált anyag mechanikai méretezése, ) teljesen megegyeznek az én 6000 lb-s Horn csörlőmmel. Terheléssel le akartuk csekkolni, kiderült hogy 9000 -et sem tud. Emil a cégnek, akik azt mondták, hogy az érték a fordítóval értendő. Persze ezt nem írták rá sehol. gyakorlatilag egy 6000 -ről volt szó, amit lehetett volna hirdetni 24000 nek is ha több csigasorral használom.
Sziasztok - van a fészerben egy 1.6-os Nivánk. Évek óta csak áll, de megtetszett, megfordult a fejemben, hogy megmentsük. Ahogy a képeken látszik a belseje ki van pakolva, de a lakatolása, alvázvédőzése anno elkészült és minden megvan hozzá. Első blikkre törésmentesnek tűnik. A papírjai sajnos hiányoznak.
Első kérdéseim:
- az üvegek alapján jól látom, hogy 1981-es vagy 1983-as az autó? A kormány is ezt támasztja alá?
- az alvázszám alapján utána tudok valahol nézni a gyártási információknak? Pl. eredeti színkód, felszereltség... (bocs ha láma kérdés, BMW-ztem)
- a blokkja eredeti lehet?
- alkatrészekkel / munkával tudna valaki innen segíteni?
Nem cél (egyelőre) az OT-s szintű restaurálás de egy korrekt, használható állapotot kitűznék célnak - ha nem tévedek egy korai évjáratú példány egyre ritkább madár. Nem befektetési vagy eladási célból csinálnám, családi örökség.
Vagy hülyeség az egész és egy ilyen szerintetek már kohóba való? Köszi minden inputot.
Eladás alatt lévő 1.6-os Nivámról eladó alig használt, újszerű 6000lbs-Horn csörlő komplett rögzítő bölcsővel.Vezeték nélküli távirányító szett 2 db távirányítóval.Teljesen komplett, gyári lökhárítóval 130000 Ft.helyszínen(Hajdú-Bihar)kipróbálható.
Azonnal megszűnt a hátfájásom. Sőt, a beszerelés során igyekeztünk arra is rámenni, hogy az üléstengelye és a kormány tengelye közötti majd 5 cm-t csökkentsük. Levittük úgy 1,2 cm-re...
Ha jól emlékszem a teljes menetet leírtam ezzel kapcsolatban vagy 5-7 évvel ezelőtt.
Röviden:
Kibontod a jobb hátsó kárpitot és találsz a benzin kanna felett egy kis tartályt, amibe beletorkollik a benzin visszajövő ág és a tartály kigőzőlései, ami ott lecsapódva visszafolyna. De ennek a ki tartálynak a nyaka idővel elreped és ott a benzinszag.
Nemrég vásároltam egy 2329-et (pickup, 5 személyes, nem a külön ráépített platós, hanem az egybegyúrt), hengerenkénti injektor.
Tünet:
- hidegen nehezen, 3-4-re indul be. Majd 5-re megemelkedik az alapjárat, de csak kb 2 másodpercre majd leáll. Magyarul nem "húz rá" az automata szívató. Olyan, mint amikor sima Ladán az AC nem tol üzemanyagot, csak addig megy, amennyit kézzel felpumpálsz a karburátorba.
- Ezt követően ez a beindulás majd gyors leállást csinálja újabb 3-4 alkalommal, majd egyszer csak elkapja.
- Ilyenkor is a legkisebb gázpöckölésre azonnal belefullad(üresben is), kell várni kb 1 percet, mire elkezd melegedni.
- Elkezd melegedni, gázpedál veszi a lapot, elindulok, majd 3-asban 60-70-nél, emelkedőn(nem a sebesség, meg a fokozat a fontos, hanem inkább a terhelés mértékét érzékeltetendő) elmegy az ereje, gázpedál nyomkodásra semmit nem reagál, lassan elmegy az ereje. A teljes üzemi hőmérsékletet elérve hirtelen megjavul és elkezd harapni és minden szép és jó.
- Melegen leállítva megint 3-4-re indul be, de akkor már a leállás gondot nem produkálja.
Szóval hideg keveréképzéssel van a gond, de ennek ugye van jó pár eleme. Melyik a tipikus?
Annyit sikerült kinyomoznom, hogy ezek elvileg a vízhőmérséklet jeladó, gázpedál jeladó és külső hőmérséklet érzékelő jeleiből számolja ki a szükséges keverékarányt. A komputerből kiolvasással már elhajtottak pár helyről, nem beszél semmilyen értelmes nyelven a program.
Újabb kérdessem lenne! A nyári melegben tankolás nélkül is elég jó benzinszag van a kocsiban! Nincs valakinek ötlete, hogy miket kell kicserélni ahoz, hogy ez megszűnjön vagy mérséklődjön. 1.7 níva 2000 évi!
Nincs valakinek ötlete, hogy a kormányban lévő elektromos kürt testjét hogy kapja meg! Azt tapasztaltam, hogy a kulcs kivételével lehet dudálni de kulccsal nem! A duda kapcsoló a testet szakítja meg elvileg! De sajna egy ábrán sem lehet ezt fellelni! a kormány rúdon hol kaphatja meg a direkt testet?
Az lesz az! Határőr niva lehetett, mert találtam benne olyan dokumentumokat :D Akkor az 377 Murena! A fényező le tudja ezt fordítani RAL színkódra és akkor tudok rendelni javítót!
A niva4×4.hu-n olvasgatva inkább az újat javasolták anno többeknek, mert bontott és új között nem volt eszeveszett különbség, ellenben sok bontott gyorsan meghalt. Habár most találtam egy újat, jó áron.
Sziasztok! Nem tudja valaki véletlen, hogy a lada niva 1.7i ben a szinkódtábla hol található meg! A kocsi sötét zöld majdnem kék! Vagy hogy szokták kideríteni, hogy milyen a színe? Illetve tipp kéne valami jó rozsgaátalakítóra mert a tűzfalnál a kis huncutt befészkelte magát!
Valami leszakadt, vagy felverődött, nagy robajjal az autó alatt, mögöttem repkedett egy-két kisebb valami, de az autópályán nem tudtam vissza menni. Minden működik rendesen, csak a műszerfalon világít az "Chek Energi" sárga visszajelző lámpa. Hol keressem a hibát? A sárga könyvben még nem szerepel az 1,7i így nem is találtam róla semmit.