Üdvözlet az uraknak!
Bővült a képtáram egy nagyon jó állapotú Csepel tűzoltóautó képeivel. Ízelítőül:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
EMPL tűzoltó Nem is tudtam, hogy az EMPL gyárt tűzoltót! A cég csinálta a Körös Volán műszaki mentőjét, ami emelve tud, vontatni. Van róla a honlapon kép is de nem a tűzoltók közt!
Ezt egyszer letöltöttem képernyővédőként. Nagyon jó.
Egy Magirus-Deutz, amikor még együtt dolgoztak és egy tulajdon voltak.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] szemből oldalról 10.644ccm-es V8-as 170LE-s diesel motorja van és 1958-ban gyártótták.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] oldalról ez pedig 1963 gyártású MB Unimog S404
"Miket lehetne télen egy ilyen összkerék kormányzásúval művelni... "
Hű ne is mond...
Pár napja láttam a tévében, hogy valaki épített 2db Wartburg 353-ból egy autót, úgy hogy kettétvágta a felénél, és a 2 elejét összeépítette, beleült 2db sofőr beröffentették mindkét motort, azt szórakoztak.
sziámi iker1 sziámi iker2 kerekek sziámi iker3 Az autóról annyit érdemes tudni, hogy talán 3db készült, mégpedig az alagút balesetek kivédésére. Mindkét fülkéből irányítható az autó.
Az alvázat Toni Maurer (szokott ilyeneket építeni, és MAN szervízpartner németországban) építette át. Mindkét híd, hajtott MAN első híd. A felépítmény olasz BAI. Ha kell még róla info akkor lehet, hogy tudok szerezni, csak informáljatok!
Ma csak MAN alvázas képeket teszek be, mert hozzájutottam egy MAN könyvhöz és nagyon sokérdekes infohoz jutottam.
A német BASF vegyipari cég a szövetségi minisztériumal közösen 50-50%-ban finanszírozta ezt a tűzoltót amihez ihletet, a kuwaiti olajtűzek eloltásához használt magyar Big Wind jelentette. A költsége 3.400.000 német márka volt.
A hajtómű az kiképzőrepűlő "Alpha Jet"-től jött és a BMW-Rolls-Royce cég által lett átalakítva.
Az oldalsó rész szállításkor összecsulható védve ezzáltal a sérülésektől a "hajtóművet". A fülke tetején az üvegkupolában figyel és irányit az oltó személy.
A többi paraméter szerepel a kisérőszövegben, ezt azt nem részletezem.
további képek
Turbo-Löscher
Saval-Kronenburg Steyr alvázon. A céget a 90-es években megvette a Rosenbauer. Pedig milyen szép, erőt sugárzó neve volt...
MAN 10x8 (KAT IA1.1 sorozat) Toni Maurer által épített 5. tengelyel, Bronto Skylift. 56m-es magasságig tud menteni. Stuttgarti reptéren "él" 1997-óta.
talán az egyik leggyorsabb tűzoltó a világon.
Maximális sebesség 140km/h, gyorsulás 0-80km/h-ra 19s!!!(mindezt 38t össztömeggel!!) A pályázat kiírásakor az elvárt minimális gyorsulás 0-80Km/h-ra 25s volt! Mível 1.-2. fokozatba nem váltott elég gyorsan az automata váltó, ezért az 1. fokozatot reteszelték és az autó egyből 2. fokozatban indul.
Tulajdonképen az autónak illetve az akkori német honvédségi és Müncheni reptéri tendernek köszönhető a Ziegler Z8 és a Rosenbauer Panther család születése. Természetesen mind MAN alvázra készült.
Panther
Találtam közben más autókat ezért azokat is beteszem
A Volvo, DAF, Renault, Magirus közös fejlesztésű fülkével.
Igen, mert a narancs háromszög nemzetközi jelzés.
Sok országban a készenléti szolgálatok (tűzoltó, hegyimentő, stb) a "polgári védelem" gyűjtőszerven belül működnek.