Keresés

Részletes keresés

55judit Creative Commons License 2024.07.23 0 0 27584

Minden összeesküdött ellenem. 10 szem 21-es paprika alakú magját akartam próba csíráztatni, jövőre vetném mert eddig ez bizonyult a legfinobbnak az Idával egyetemben. Nem csírázik!!!

piro para Creative Commons License 2024.07.23 0 0 27583

Laikus vagyok, de szerintem ha egy nagy pet palackot ásol le egy növény mellé, akkor ott nem kell szabályozni semmit, mert idővel a föld átnedvesedik, és úgy sem fogja egyszerre elnyelni a palackba öntött vizet.

Előzmény: Belohin (27579)
beetee Creative Commons License 2024.07.23 0 0 27582

ugyan most nem találtam meg hirtelen azt a magyar oldalt, pedig segédlettel, adatokkal leírták, milyen talajtípusoknál kb milyen széles öntözési sávot lehet elvárni egy általános 2l/p-es, 33 cm-es kiosztású csepegtetőcsőtől,

de itt van egy angol oldal

help.dripdepot.com/support/solutions/articles/11000044435-know-your-soil-type

És így kell elképzelni a víz terjedését a csepegtető kifolyása alatt:

Homokos-közepes-és kötött talajnál

beetee Creative Commons License 2024.07.23 0 0 27581

pont a párolgási veszteség a minimális egy csepegtetős öntözésnél. Mivel a felszínen a legkisebb a hatásos felülete.

beetee Creative Commons License 2024.07.23 0 0 27580

Ez egy kolosszális tévedés, hogy a csepegtetés nem áztatja át a földet az alsóbb rétegekben!

Az igaz, hogy a felszínen, csak a gombánál nedvesedik át a talaj, de a mélyben a víz egy fordított V (vagy U) betű szerinti mintában terjed és persze a mennyiségtől függően elég mélyre le is jut.

Valamelyik öntözős oldalon egyszer láttam erről ábrákat.

Az, hogy milyen szélességben hatásos, tehát a fél-egy méteres mélységben milyen széles az öntözési sávja, az igazából a talaj kötöttségétől függ, de a csepicső vonalának 80-120 cm-es sávja átnedvesedik, ha kellő ideig használva van.

Előzmény: Belohin (27579)
Belohin Creative Commons License 2024.07.23 0 0 27579