Ráadásul könnyen ki lehet fogni egy volt céges autót, amit ugyan lehet, hogy szervízeltek úgy ahogy, de hogy nem kímélték az biztos.
Életem első kocsija egy 1200-es lada volt, teljesen láma és kezdő módon vettem meg, és utólag kiderült, hogy a főtaxi egyik kocsija volt, amit 86-90 között folyamatosan hajtottak éjjel nappal pesten... el lehet képzelni:) 1 hónapja volt meg és már motorcserénél tartottam:)
Tök iazad van Herbie! Mert ha még netalántán ez-az csereérett, izébizé, az is plusz pénz. Ilyen korábán (9-10 év) már pont jönnek az első nagyobb cserék. Mint akár féltengyely csukló, vagy kuplung, kinyomócsapágy, szilentek, gömbfejek, lengéscsillapítók... Rossz az, ha a havi törlesztés mellett ezekből egy-kettőt épp cserélni is kell...
Én nem vennék fel hitelt, vagy ennyit nem. Persze nem kell 100 ezerért sem romot venni...
Az olcsók közűl tényleg a Favorit-Samara már egész jó autók, és filléresek az alkatrészeik. Különben az egész vásárlásnaál kizárólag a kocsi állapota számít és nem az életkora. 10-12 év fölött már majdnam mindegy.
A topicot úgy nyitottad, hogy tanuló autót szeretnél. Gondolom nem véletlen, talán nem bízol magadban, vagy nem tudom. Na szóval egy Mondeot kár lenne összetörni. Miért ne lehetne mondjuk egy -valaki által már említett- Favorit vagy Samara valahogy kinéző autó?
Ezekhez meg végképp óccsó az alkatrész.
Gondolj bele, navonta fizetnéd a 40k-t. Nincs az a fent említettek közül amelyikra havonta ennyit kellene költened és az, hogy az úton hagy semmivel se sanszosabb mint az általad említettek. Valaki írta is, hogy az általad említett autókra is kell már költeni.
A helyedben én nem vállanám be ezt a nagy törlesztő részletet, de te tudod.
Mondeoban nem vagyok otthon, viszont ami a kulcsint illeti eleg sok belole a "latszolag" szetesni keszulo igenytelenul es lestrapaltan kinezo peldany. Persze ez lehet, hogy csak optikai csalodas, de valamiert ez a kep alakult ki bennem.
Nem akarok hulyeseget mondani, de ha 3-400000-m lenne csak, akkor en egy regi de meg jonak kinezo japan gepet vennek. Amit nagyon muszaly kicserelnek benne, aztan hajtanam. Altalanos megbizhatosagban magasan az europai gepek folott vannak. Ezt nem ugy kell erteni, hogy nem romlik el, inkabb ugy, hogy ha kicsereled ami rossz, ugy mukodik mint egy uj. Nem kell allandoan taknyolni.
Ha Mondeon gondolkozol, esetleg kukkancs be a mondeo.rulz.hu-ra (ha így nem jönne be, akkor a fórum http://forum.supergamez.hu/forum.php3?ujsag=scratch ). Találsz adatokat, meg elmondják a hozzáértők, hogy mire kell figyelni. A kétliteres motor az azért mégiscsak két literes, én azzal ajánlanám.
A Citroent nem tanácsolnám idősebben, ezt egy megszállott Citroenes többéves tanulmányozása után mondom:)
Ha valamit nem vennék hitelre, részletre az az autó. De ez egyéni dolog.
92-es kocsi is lehet egy nagy bukás ráköltés szempontból. De ha egy 400 ezresre kell is egy kicsit még költeni, még mindig alacsonyabb a végösszeg, mintha egy 1 M 300 ezresre kéne.
Persze kinek mennyi a rászánt pénze
Azt ne feledd ki a szamitasbol, hogy _barmilyen_ hasznalt autot veszel, a 2 kilot pakold bele a csomagtartoba, mert annyit valoszinuleg meg bele lehet majd tomni a verdaba kapasbol, megpedig alkatresz es szerviz-munkadij formajaban.
Egy ilyen aru auto mar reg nem garancialis, minden uzembentartasi koltseget neked kell allnod. Ha amugy nincs penzed, es meg a reszlet is guzsba kot, hamar megkeseredhet az aut vasarlasa felett erzett oromod !
Hát köszi a sok tanácsot...
Új gondolat motoszkál a fejemben: mennyire gáz dolog a finanszírozás?
Arra gondoltam (nézegetve a használtautó-oldalakat), hogy mi lenne, ha nem fizetnék ki 400-500 ezret azonnal egy olyan árú kocsiért, hanem néznék egyet 800000-1300000 között. A kezdôrészlet általában lehetne 200-400 ezer, aztán 12-24 hónapig havi 40 körül, azt még valszeg bírnám.
Hol vannak itt a csapdák? Gondolom, Cascót kell kötnöm (ami lehet, hogy egyébként sem hülyeség).
Tudniillik, ha veszek egy 88-as Kadettet vagy Golfot 400-500-ért, arra jó eséllyel kell majd még egyszer ennyit ráköltenem a következô 4-5 évben, aztán meg dobhatom el. Viszont egy 92-95-ös Astra, Omega vagy Mondeo talán kevesebb javítással kihúzza, és 5 év múlva is ér még valamit, nem?
Mit szóltok? És még egyszer, köszi a sok tippet.
A Citroënnek még utánanézek, tényleg sok jót és rosszat is hallani róla, az ember így igazodjon el...
Ne vegyél D kadettet, nem volt az egy rossz autó a maga idejében, de ma már nagyon nehéz olyat találni ami a kora elenére jó álapotban lenne, a legtöbb egy rakás sz. Nekem volt 7 évig végül 90 e ft-ot kaptam érte, de szerintem annyit se ért.
Az E kadett se egy mai autó, de szerintem abból már ki lehet fogni, persze kellő óvatosságal, egy elfogadható álapotút, és az mégiscsak egy fokkal korszerűbb. Nekem most az van, akitől vettem rendbe rakatta a kasztnit is, semmi gondom vele.
Vegyél Citroen BXet. Ennyi pénzért sokkal jobb vétel, mint egy Golf. 500 körül már dieselt is kapsz, és a francia dieselek a legjobbak a világon.
Csak a hidraulikájának az állapotára kell odafigyelni. Bővebb információt találsz a PSA topicban. Használati kényelemben pedig minden európai tipust megver. Nekem ZX-em van, az nem annyira kényelmes, mint a BX, mégis úgy levezettem benne 10 órát, hogy szinte észre sem vettem. Ugyanezt elmondhatyom apám BX-éről is.
Sokan félnek a Citroentől, mert nem ismerik, és a szerelők nagyobb része sem ismeri, de én állítom, egy kis odafigyeléssel a BX a legkényelmesebb európai kocsi. (Mielőtt a Citroenesek megszólnának, jelzem: XM-et még nem vezettem.)
Opel Astrával meg mire Baja-Szeged-Debrecen kb. 400 km-ét végigvezettem, úgy elfáradtam, és beállt a derekam, hogy kiszállni is alig bírtam az autóból.
Akkor fogadtam meg, hogy nekem az életben csak francia vagy amerikai autóm lesz.
Vagy vegyél egy kockaladát. Szerintem ennyiért igen jót kapsz, és olcsón fenn lehet tartani.
Nem vagyok én olyan nagy guru a témában, de ha már megkérdeztél leírom a véleményemet, gondolom a régi Omega érdekelne.
Szóval először is nem hiszem, hogy egy ekkora autó lenne a legmegfelelőbb "tanuló"autónak. Mindamellett nagy, kényelmes, osztályának megfelelően aránylag jól felszerelt. Egy Ascona (GT!) hez volt már szerencsém, szerintem ugyanaz a motor, vagy legalábbis hasonló lehet bennük. Húzott mint a vaddisznó, csak nem volt túl megbízható. Alkatrészárak nem járnak az égben, van hozzá minden. Többet nem szeretnék mondani típusismeret híán, de szerintem kukkancs be az idevágó topicba.
Vegyél Marutit. Nagyanyám 11 éves Marutiját múlt héten 200.000 adtuk el 70 ezer km-el az Auto Néronak. Szvsz még 60-70 ezret lefutott volna nyugodtan. Nem rohadt, 6 litert evett városban, egyedül a kuplung szorult cserére, minden más jól működött rajta.
A Nérós srác szerint nagyon lenn van az áruk, pedig azért szvsz jobb vétel 200-ért, mint egy négyütemű Trabi, vagy egy farmotoros Skoda.
4.) A 300.000km alatt mindenképpen megkopott a motor, bár ez nagyon változó lehet. Gondolom jó lenne, ha nem motorgenerállal kéne kezdened...
Tapasztalatok alatt általában egy kocsi fenntartását értettem.
Egy Golfhoz vagy a többi német autóhoz van alkatrész dögivel, a bontottól az utángyártottig.
Opel Kadettról karosszériás mondta, hogy a régebbieknek szétrohad a kasznia, és ez típusbetegség. A Vectra viszont már más tészta. Állítólag az Opelhez valamivel olcsóbb az alkatrész, mint a Fordhoz.
Japán autók jók, viszont ennyiért régit kapsz, amire előbb utóbb költeni kell, és japán autóhoz az alkatrész aranyárban van. Német autóhoz nagyon olcsó minden. A német autók is megbízhatók, főleg a Golf II, azok szinte elnyűhetetlenek. Sok ismerősnek van, lévén erre mindenki VW buzi :-))) Az öcsémnek Golf I van, cirka 700.000km-rel és még megy, igaz nem valami fényes állapotú, de két éve még az volt, csak öcsém sosem foglakozik vele :-(((
Én a helydben vennék egy Golf II-t 1.3-as vagy 1.5-ös motorral. Ilyet kapsz ennyiért 90-es évjáratút is. Ha sokat akarsz mászkálni, akkor javasolnám az 1.6D-t, bár abból ennyi pénzéret csak 86-88-ast kapsz, de az beéri 5literrel simán.Hitelt felvenni szerintem nem célszerű ebben az esetben, akkor kb egy Renault Clio-t tudnál venni, de azok nagyon gyenge autók minden szempontból, volt nekünk kettő is, de csak a nyűg volt vele, és drága az alkatrész. Szóval ebben a korosztályban mindenképp németben gondolkoznék, de az opelt szerintem vedd feledősre. Nem azért mert nekem VW-m van, de személyes tapasztalatom van az opellel is (van egy Vectránk, meg a cégeseket is vezetem, meg ismerem a régi Vectrákat, azok még egész jók voltak, de a kadettok már nem az igaziak, egyet rendszeresen javítok, szegénynek már lóg a bele is :-), szóval felejtős... Fordról nem tudok mit mondani, nem ismerem őket, bár se rosszat se jót nem hallani róluk, igaz elég rendesen rohad a kasznijuk. Suzuki meg szerintem is egy koporsó...
28 vagyok, 10 éve pihen :-\
Ma voltam oktatáson, annyira azért nem rossz a helyzet, mint hittem.
1-2): kösz
3) még utánanézek...
4) tapasztalatok: a konkrét kocsival kapcsolatosak, vagy a vezetéssel? Ha 1 szerviz azt mondaná, hogy a kocsival semmi baj, akkor azért csak el lehetne gondolkozni rajta, nem?
Mindenki ajánlgatja, hogy vegyem rá az eladót, hadd vigyem el a kocsit egy független szervizbe, pár ezresért megnézik. A gyakorlatban ez mennyire igaz?
Én ennyiért Lada Samarát vagy Skoda Favoritot vennék, persze ha nem ciki neked keleti autóba ülni.
A német slágerautók szerintem jóval többe kerülnek mint amennyit érnek.
Az olcsó EU autóktól én nem félek, biztos ki fognak találni itthon valamit hogy ne hozhasunk be potom pénzért ott szemétnek de itthon menőnek számító 8-10 éves autókat.
1) Ezt így általánosságban nem lehet kijelenteni. Más egy széthajtott sportkocsi, és más egy megkímélt Samara.
2) Suzukiról lebeszélnélek, az egy életveszélyes játékkoporsó. A vékony lemeze nagyon hamar átrohadhat, 450-500-ért meg nem kapsz fiatalt.
3) 89-es, 1.4-es Orion érdekelne? A megbízhatóságról annyit, hogy 7 év alatt 1x volt madzagon, akkor is mert kiszáradt.
4) Nem azért, hogy magamért beszéljek, de egy 300.000km-es kocsi bevállalását elfelejteném a hejedben tapasztalatok nélkül
Szétnéztem a rengeteg szerteágazó téma között, de nem találtam választ a kérdésemre. Ha tudtok linket, ahol már mindez bôvebben kifejtésre került, ne kíméljetek!
Szóval. Van kb. 400-450 rugóm autóra. A vezetést szeretném gyakorolni (elsô autó lesz), hétköznap munkába menet nem biztos, hogy használnám, inkább hétvégén vagy nyaraláskor, de azért hétköznap éjjel is autózgatnék, hogy felfedezzem a várost (Bp.), Tescóba menjek stb. Van régi jogsim, de sohasem vezettem, épp oktatóhoz járok, szinte elôrôl kell kezdenem mindent :-(
Rengeteg ellentmondásos információt kaptam eddig. Ezeket tenném most ki a ti kontrollotoknak:
(1) Van, aki azt mondja, hogy ennyiért nem szabad autót venni. Azzal csak baj lehet. Inkább vegyek fel hitelt, jobban járok, ha 7-800 körül nézek szét. (Nem nagyon szeretnék hitelt felvenni... Csak ha tényleg muszáj)
(2) Van, aki szerint a Suzuki a legjobb megoldás. Olcsó, megbízható, szervizellátott. Mások szerint viszont balesetben halálos...
(3) Úgy tűnik, hogy reálisan 1988 körüli E-Kadett, hasonló korú Ford vagy Golf II jöhet szóba ennyiért. De olyat is hallottam, hogy a német autók nem is olyan megbízhatóak, inkább japán kéne...
(4) Kevés az idôm az utánajárásra. A nepperektôl tartok, ezért ismerôs lenne a legjobb. Ebben a körben egy Pontiac LeMans a legjobb ajánlat, amit hallottam, kb. 300 000 km van benne, 3 ajtós, törés- és problémamentes. Mennyit szabad egy ilyenért adni? Alkatrész van hozzá? Nem gáz, hogy koreai?
(5) Olyat is hallottam, hogy az eerópaúnióban már iszonyú olcsón lehet majd autót szerezni, addig ki kellene bekkelni. Ez igaz? És az adminisztráció, vizsgáztatás stb.?