A frissen nagyjavított szolnoki közepes szállító repülőgépek mindegyike a levegőbe emelkedett idén május 29-én, egy kivételes és egyedülálló esemény során. A négy An-26-osból álló kötelék hivatalosan gyakorlórepülésen vett részt, de ezzel történelmet írt. A 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő-ezred azzal büszkélkedhet, hogy százszázalékosan hadra fogható merev szárnyú harci technikával rendelkezik.
A magyar légierő érintett szakágai részére tartott szolnoki tájékoztató során a hazai An-26-os típusú repülőgépek korszerűsítésére vonatkozó ajánlatot ismertetett a kijevi 410-es repülőgépgyár vezetése és a magyar képviseletet ellátó Specimpex Kft. Az elképzelések szerint a ma szolgálatban lévő An-26-os repülőgépek a korszerűsítési programot követően minden szempontból megfelelnének a NATO által támasztott követelményeknek és ezen túl a megrendelő egyedi igényeinek is.
A gyár képviselői elmondták, hogy a jelenleg rendelkezésre álló bármely nyugati rendszert be tudják építeni a repülőgép sárkány és hajtómű együttesébe. Ez vonatkozik a fedélzeti elektronikára, a navigációs és rádiórendszerekre egyaránt, de a passzív és aktív védelmi berendezésekre is. A gyár hasonló fejlesztési programban vesz részt a Cseh Köztársaság repülőgépeinek korszerűsítésénél.
A szolnoki katonai repülőtéren a jelenlévők megismerkedhettek a 410 gyár által a katonai An-30-as fotófelderítő repülőgépből átalakított és minden igényt kielégítő VIP-célokra alkalmas változattal is.
Ma este fél egykor a TV2-n az Aeromagazinban - ha nem csal az infóm - a kijevi Antonov TervIroda és a 410-es repülőgépjavító üzembeli riportok + An-26 átvétel nagyjavításból! Persze csak ha érdekel! ;o)
Ne f@ssál, a téma, amiből oldalt készítettél nem egy olyan típus, hogy tömegével esnek be rá az érdeklődők. Ez egy szűk rétegnek szól. Attól, hogy nem tízezrekben méred a látogatók számát, még nem kevésbé értékes és komoly. Bővitsed csak!
bocsánat, most sincs időm javítgatni a linkeket +felrakni egy pár képet, de a try.hunál találtam egy szép rövid domaint:
ANTONOV.TRY.HU persze a régi cím továbbra is használható.
Ez a gép nem az ANT sorozatú világháborús teherszállító vitorlázógépekhez tartozik, bár azokat is Antonov tervezte még mint beosztott a Tupoljev irodában. Ne felejtsük el, hogy Antonov bácsi (mint az a könyvéből kiderül) a harmincas években jónevű vitorlázórepülő és géptervező volt a Krimben, a Klementyev hegyi vitorlázóparadicsomban. Az A-15 egy későbbi nosztalgia termke a 60-as évekből, amikor az Antonov iroda már önálló volt. Ez volt egyébként a világon az első fémépíésű vitorlázógép, ami elérte a 40-es siklószámot, a többi fa volt, a későbbiek meg műanyag orchideák.
Ez a gép egyébként a nyíregyházi repülőklub tulajdona, de éppen a debreceni reptéren áll.
Újabb frissítés!
1. az albumszerkezet gyökerese megváltoztatásából eredőh hibák javítása.(ezt hívják 'bugfixnek'??? ☺)
2. a főoldalra is képeket raktam a hosszú lista helyére
3. minden képet ujrakicsinyítettem, így 1.5/2-szer nagyobbak(továbbra is 120*xxx pixel, csak több helyet foglalnak) viszont sokkal szebbek. Nézzétek meg!!!
Olvass vissza, azok a gépek(ANT-xx) nem Antonovok, hanem Tupoljevek. Ha pedig képet akarsz küldeni, küldd az antonov@tar.hu vagy a niederl@freemail.hu emailcímre(mindegy melyikre, úgyis egyszerre nézem meg őket...)