Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LUKI Creative Commons License 2002.11.01 0 0 90
Továbbá pl. az én vezetési stilusommal félő, hogy az 1,4-es még többet is fog enni, mintha 1,6-os hajtanék. Gondolom ismered a motorok karakterisztikáját, így tudod miért mondom. Tehát összességében én osztom a véleményed, de ha már ilyen hangsúlyosan megcélzol valakit, kiemelt betűkkel, azért fusd át a topicot előtte!

További jó fórumozást!

Üdv

Előzmény: Bihus (86)
LUKI Creative Commons License 2002.11.01 0 0 89
Szia!

A topic-ot inglisvúmenke inditotta! ?:-)))))

A többiben bizonyos szempontokból igazad van, de miután inglisvúmenke igényeiből indultunk ki, aki 1,5 alatt gondolkodott, az 1,6-os eddig nem volt alternatíva. Amúgy Ok., hogy nem sokkal kerül többe, de ha van autó ami 1,4-es motorral is abszolút jól megy 1Ft is fölösleges kiadás. De engem pl. a Megane-nál kicsit piszkál, hogy lehet, hogy az 1,6-ot kellett volna rendelni, bár még az értékesítő is lebeszélt róla, mondván egy-két emberrel nem érezni a különbséget és az 1,4-est - a szerinted nem létező tényezők miatt - sokkal könnyebb eladni. Lehet furcsálod, hogy vannak emberkék akiknek az adott napon nem mindegy, hogy 10 vagy 18 ezer forintos csekket kell feladniuk.

Előzmény: Bihus (86)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.01 0 0 88
"A Yarisban jó a jobbra hátl hátramenet, de az, hogy semmit se kell hozzá lenyomni / fölhúzni??!!! Így simán betehete rükvercbe 4-es helyett is, nem? Szóval furi! "

Nekem eddig csak olyan autóim voltak, ahol jobbra hátra volt a hátramenet és nem kellett se lenyomni, se felhúzni, de soha nem volt olyanom, hogy véletlenül beraktam hátramenetbe 4-es helyett (3-as után). Szerintem nem is lehet.

Előzmény: inglisvumenke (71)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.01 0 0 87
Szia inglisvumenke!

A Fiesta miért nem merült fel? Ez csak kérdés, mert én az általad választottak közül egyiket sem venném meg.

Előzmény: inglisvumenke (-)
Bihus Creative Commons License 2002.11.01 0 0 86
Inglisvumenke!

Szeretnék egy kicsit belemenni ebbe a "biztosítási kategória vs. fogyasztás" dologba :)

Nos, nem értem, miért baj az eggyel magasabb biztosítási kategória? Ez évente mennyit is jelent? Kb. EGY TANK BENZINT. Ez egy átlag autós szinte egyáltalán nem érzi meg egy év alatt. Furcsa számomra az erre való hivatkozás.

Viszont az 1,4 dízel - 1,4 benzines fogyasztási szembeállításnál már nem ez a helyzet.

Vegyük az átlag autóst évi 15 ezer kilométerrel. Ha a benzines fogyasztása mondjuk 7 liter, akkor ő fizet 230 Ft-os árral számolva 214 ezer! Forintot!

A dízeles 5 literes fogyasztással és 210-es árral számolva fizet: 157 ezer! Forintot!

Szóval, összefoglalva:

A topicnyitó azért nem vesz 1,6-ost, mert magasabb a biztosítási kategória. Tapasztalatok alapján viszont hasonlóan fogyaszt, mint az 1,4-es. Ez évi kb. tízezres nagyságrend, biztosítási besorolástól/biztosítótól függően. Viszont az már mintha nem is érdekelné annyira, hogy a dízellel 15ezer kilométer utazás 60 ezer Forinttal kerül kevesebbe? Biztos, hogy átgondolta ezt? :)


Az én magánvéleményem szerint vagy 1,6-ost, vagy dízelt van értelme venni, a fentiek miatt...

Már persze, ha nem az autó vételára jelenti a legnagyobb gondot. Itt pedig, ha jól értettem, nem ez jelenti.

Előzmény: inglisvumenke (82)
LUKI Creative Commons License 2002.11.01 0 0 85
Háromból kettő!:-)))
Előzmény: Törölt nick (84)
LUKI Creative Commons License 2002.11.01 0 0 83
Szia Inglisvúmenke!

Jó úton haladsz!:-)

Előzmény: inglisvumenke (82)
inglisvumenke Creative Commons License 2002.11.01 0 0 82
Sorry drága Lymphater! Köszi a segítségedet, sajna nem jött be nekem ez a Yariska! De tuti segítettél, és valószínű nem csak nekem!

Xsara-C3: még mindíg vacillálok! (Meglepő módon) Most épp a C3 dízellel szemezgetek, bár így már nagyon elhúz a C3 árilag a Xsarától...

Előzmény: Lymphater (81)
Lymphater Creative Commons License 2002.11.01 0 0 81
Úgy látom a Yaris kiesett, itt küldetésem lejárt, balesetmentes közlekedést akár C3 akár más lesz az áldozat.
Varshi Creative Commons License 2002.11.01 0 0 80
Lymphater:

> Kérlek magyarázd meg egy laikus számára is érthetően, hogy kinek és miért nagyobb a
> túlélési esélye egy 2 tonnás háromcsillagos tesztű terepjáró kontra 4 csillagos
> szupermini frontalitásban.

Hogy kinek? Aki kívülről nézi. :o)

(Amúgy tanultam fizikát, és ismerem a "két mozgó test ütközése" után kialakuló sebességekről szóló képletet -> tudom, hogy miről beszélsz amúgy.)

.
> Ja és mégvalami, a törésről nem beszéltem, mert teljesen elfogadom a törésteszt eredményeit.

Akkor félreértettem valamit, elnézést.

.
> Ja és azt ne gondold, hogy egy Astrában nagyobb biztonságban érezném magan mint a Yarisban.

Tudom, Te a Kama3-ban érzed magad biztonságban. ;-)))

.
> PEACE.

Ez csak természetes.

Minden jót!
/Varshi

Előzmény: Lymphater (62)
Varshi Creative Commons License 2002.11.01 0 0 79
LUKI:

> szinte szerelmes lennék egy piros 3 ajtós Stilóba

Szerintem még mindig nincs veszve semmi. ;-)))

Bye;
Varshi (Stilo 1.8 16V - 133 paci)

Előzmény: LUKI (74)
LUKI Creative Commons License 2002.11.01 0 0 78
Azt írtam "otthon" is, hogy kb. egy hónapja eszembe sem jutott volna azt venni, de racionális döntés volt, s szeretni fogom. Egyébként már egész megtetszett:-)))) "Otthon" beégtem képbeillesztésileg teljesen:-( :-))))

Most rohannom kell,

Hello ;-)

Előzmény: Törölt nick (77)
LUKI Creative Commons License 2002.11.01 0 0 76
Szia Csiribi! :-)
Előzmény: Törölt nick (75)
LUKI Creative Commons License 2002.11.01 0 0 74
Ne hari, nem akartalak még jobban elbizonytalani!
De vegyél egy dögös 1,4 16V-s 98 Le FEKETE Clio-t, 4 légzsákkal, ABS-el, Klimával, 15-ös könnyűfém felnikkel. Az nagyon vagány és golyó!
Nem haza akarok beszélni, de én nem rég rendeltem a már lent említett Megane Classic-ot, 2,990,000 Ft-ért ABS, 4 légzs., man. klima, metálf., elektromos kütyük stb. és 1,4 16V 95 Le. és hidd el nem is nagyon tetszik az autó, nem is maximálisan bízok benne, s tök fölösleges nekem, hogy majdnem 4,5 méter hosszú, de képtelen lennék több pénzt kiadni a szóban forgó tipusokért, a C3 esetében még gyenge korszerűtlen mociért is (benzines 1,4). Ennyi. Én így döntöttem el, pedig szinte szerelmes lennék egy piros 3 ajtós Stilóba! Mellesleg 3,3 körül kialkudhatsz egy 3 ajtós Stilót is: 6 légzsák, ABS, man. klima, kipörgésgátló, Rádió, Fed. számítógép, minden lehetséges elektromos kütyü, 1,2 16V 80LE, 6 sebességes váltó, 195/65 R15-ös gumi stb...
Nekem nagyon rezget a léc, de a Megane, olcsóbb és erősebb, a Stilo iszonyú dögös és nagyon sokat tud. Bízni szinte egyik mai új autóban sem bízom:-(

Lehet, hogy le kéne lépnem ebből a fórumból?:-)

Csak jót akarok Neked, bocs az OFF-ért, de azért látszik, hogy megértem, hogy a döntés nem egyszerű...

Előzmény: inglisvumenke (73)
inglisvumenke Creative Commons License 2002.11.01 0 0 73
Drága LUKI, a véleményed alakította az újabb arányt: 50-50% :-)))) Mért ilyen nehéz autót venni? Szegény Citroenes pali is totál ki van már tőlem akadva! Először volt az 1.1-es C3. Aztán az 1.4-es 8V-s C3. Aztán az 1.4-es benzines C3. Aztán most a Xsara.... de ezt úgy képzeljétek el, hogy ilyenkor mindent fölforgat(tatok). Milyen szín, felszereltség van az országban, pontosan mikorra érne "házhoz", stb. :-)) A szín se egyszerű!!! A fekete a nyerő, de mindenki le akar beszélni, hogy 2 naponta moshatnám. Én meg nems zeretek kocsit mosni :-)) tetszik még az óceánkék, meg az ezüstnek a halványkékes, meg a halványlilás változata. Persze C3-ból egyik sincs olyan felszereltséggel, ami nekem kellene (rádió, man. légkondi, tolatóradar, metál). De Xsaraából a feketén kívül minden van! :-))
Előzmény: LUKI (72)
LUKI Creative Commons License 2002.11.01 0 0 72
Nem:-) Hidd el ennyit majdnem mindenki tököl egy autó vásárlás előtt. Csak nem írja le:-)
Szerintem a C3-jobban illene hozzád. Nekem a fő bajom, ez az 1,4-es régi motor mindkét esetben. Hidd el iszonyú jó vezetni a 16V-s motorokat, ha kiismered és hajlamos vagy élvezni az autót! A 8V-snek is vannak egyébként előnyei, mert alacsony fordulaton gyakran nyomatékossabb mint a 16V-sek, tehát aki nagyon nyugisan, csak gurul az autóval annak nem rossz. De úgy érzem, ha Te topicot inditasz azért, hogy a legmegfelelőbb gépet vegyed, akkor, Te szereted hajtani is az autód.

Hidd el alapból kimondottan nem szerettem a diesel autókat, de a maiak nagyon jók, és a C3 esetében szerintem a gyengébbik diesel is sokkal jobb mint az 1,4-es benzines. Alulról jobban húz, mivel tudod, a diesel autók már 1500 körüli fordulaton jóformán leadják a legnagyobb nyomatékukat (erejüket). Az 1,4 16V diesel pedig egy versenyautó (mondjuk már elég drága). Még szempont lehet az is, hogy 3-4 év múlva már nem sokan vesznek majd szivesen 8V-s benzinmotorral autót, amig a dieselek értéktartása átlagon felüli, tehát nagyon jól el tudod adni. Mindezek mellett, szerintem 4-5 litert fogyaszthat, de vannak a topic-ban akik ezt gyakorlatból jobban tudják. Szóval ha hosszabb távra veszed, menj egy kört a diesel-el, hátha megtetszik.
Én a Xsara mellett csak a motor miatt nem döntenék.

Előzmény: inglisvumenke (71)
inglisvumenke Creative Commons License 2002.11.01 0 0 71
1.6-os ajánlatot is kaptam de azt nem másoltam be, de most itt van:

XSARA PLAYBACK 1.6 5ajtós ! 215.000 Ft árelőnnyel !

Xsara 1.6SX alapmodell a következő extrákkal:
ˇ Automata klíma
ˇ Fedélzeti számítógép
ˇ Kormányról vezérelhető rádiósmagnó
ˇ Tolatóradar
ˇ Automata ablaktörlő + automata fényszorókapcsolás
ˇ Sebességszabályzó (TEMPOMAT)
ˇ + 4 TÉLI KLÉBER ABRONCS
Ár: 3.635.000 Ft helyett 3.420.000 Ft

Szóval ez is megéri, de nálam pont az játszik, hogy ne fizessek ki vagyonokat a biztosításra, meg a súlyadóra. Ezért max. 1.4-esben gondolkodom.

A Yarisban jó a jobbra hátl hátramenet, de az, hogy semmit se kell hozzá lenyomni / fölhúzni??!!! Így simán betehete rükvercbe 4-es helyett is, nem? Szóval furi!

Most úgy gondolom, hogy C3, vagy Xsara. Gondolom, most hülyének néztek, hogy hogyhogy nem egyértelmű a Xsara, de a kis C3 nagyon édes kívül-belül, meg ugye a C3 1.4-gyel jobban gyorsulhat, mint a Xsara1.4-gyel, de annak még hátra van a tesztvezetése. A xsara viszont kényelmesebb, jobban fölszerelt, 2 héten belül az enyém, szemben a C3 3 hónapjával.... Kb.60% a Xsara javára :-))

Kezdtek már kiakadni rajtam? ;-))))))

Előzmény: LUKI (69)
LUKI Creative Commons License 2002.11.01 0 0 70
Persze, hogy helyesen: Ne haragudj!
Előzmény: LUKI (69)
LUKI Creative Commons License 2002.11.01 0 0 69
Én megértem, ha inglisvúmenke ragaszkodik a gyűrűhúzogatáshoz!
Ne haragud inglisvúmenke, de annyira idevágott!

Engesztelésül:

Azért azt ne felejtsük el, hogy az 1,6-os autó nem mindenkinek alternatíva a magasabb fenntartási költsége miatt!

Jó reggelt és szép napot mindenkinek!!!
:-)

Előzmény: Bihus (68)
Bihus Creative Commons License 2002.11.01 0 0 68
Mondjuk azt én sem értem, mi a gáz a jobbra-le rükverccel, az hibátlan megoldás. Gyűrűhúzogatás meg nem rulez...
Előzmény: Xanyii (65)
Bihus Creative Commons License 2002.11.01 0 0 67
Mennyi most az 1,6 SX Xsara? Olyan 3,3 volt pár hónapja, igaz, tolatóradar meg téligumi nem járt hozzá. Hátha lejjebb vitték azt is...

És az 1,6 már megy is, ahogy kell :)

Előzmény: inglisvumenke (63)
LUKI Creative Commons License 2002.11.01 0 0 66
Örülök, hogy szétnéztél kicsit! Nem akartam az alábbiaknál nyersebben tanácsolni, hogy ennyi pénzért egyaltálan nem biztos, hogy ebben a kategóriában kell gondolkodnod, ha nem feltétlenül pici autót akarsz. Szerintem ha Brava-t használtál, pláne maradj meg a méretnél. Egyébként ma lett vége a Megane akciónak amiben 1,4 16V-s 95Le-s motor van és 4 légzsák, ABS, klima, táv. rádió stb. és 2,990,000, csak elég hosszú (mármint az autó). De ha érdekel a dolog megkérdezem a srácot akitől én rendeltem, tud-e még rendelni a jövő héten.
Egy jó Yaris áráért egyébként nagyon sok autó közül választhatsz. 3,367,000 ft-ért szinte fullos Golfot is vehetsz. Talán meglesz 1-2 napig. :-)

Speibl és Hurvinyek!
Azért az nem akkora baj, hogy csak az 1,6-ost ismered!:-)

Előzmény: inglisvumenke (63)
Xanyii Creative Commons License 2002.10.31 0 0 65
Hi!

Az a Xsara Playback tényleg nagyon jó vétel ennyi pénzért, de itt végülis megint fennáll az, hogy teli extrákkal, de attól még Citroen marad :)
Mást nem tudok mondani, vegyél csak Citroen...

Yaris: Lassan pörög fel?! Iszonyat szar?! Már bocs, de az egyik legmodernebb technika, és a 3 év alatt még csak véletlenül sem bizonyúlt szarnak! Mutass még1 ezres autót, ami ennyire megy!
Az uttartása is nagyon jó, nem értem mi bajod van vele! Ha nagyobb tempóban veszem a kanyart, akkor is kiszámíthatóan viselkedik!
A sebváltóba pont az a lényeg, hogy nagyon rövid utakon jár! Csont nélkül nagyon szépen veszi a sebességeget! A hátrameneti fokozatnál 10ből 1x előfordul, hogy nem veszi be egyszerre, olyankor rá kell kuplungolni!
Jah, és minden japán autón jobbra hátra van a hátramanet! Már ne is haragudj, de ez a logikus!
Xanyi

Előzmény: inglisvumenke (63)
inglisvumenke Creative Commons License 2002.10.31 0 0 63
Sziasztok! Nem voltam netközelben, azért tűntem el. De nem tétlenkedtem ám! :-))

Kaptam egy elég jó ajánlatot mailben:

"Szeretnénk figyelmébe ajánlani a limitált szériás CITROEN XSARA PLAYBACK-et.

XSARA PLAYBACK 1.4 5ajtós ! 310.000 Ft árelőnnyel !

Xsara 1.4SX alapmodell a következő extrákkal:
ˇ Automata klíma
ˇ Fedélzeti számítógép
ˇ Kormányról vezérelhető rádiósmagnó
ˇ Tolatóradar
ˇ Automata ablaktörlő + automata fényszorókapcsolás
ˇ + 4 TÉLI KLÉBER ABRONCS
Ár: 3.500.000 Ft helyett 3.190.000 Ft"

Gondolom, nem kell magyarázni, hogy mért csábító a "kis Xsara Playback, de a tájékozatlanabbaknak: Yaris 1.3 aut. klíma = 3.520.000 Ft tolatóradar, aut. ablaktörlő és téli gumik nélkül, C3 1.4.-es 3.120.000 Ft lenne téli gumik, fed. computer nélkül, és csak man. klímával! szóval nagyobb kocsi, tökéletes felszereltséggel, és még jóval olcsóbban is! Na, mit szóltok???

Amúgy voltam Yaris tesztvezetésen, 1.0-t próbáltam. A motor úgy szar, ahogy van, iszonyatosan lassan pörög fel, hiába kapcsolok vissza. De mondjuk nem a motor volt a lényeg, mert én úgyis 1.3-ast vennék. De nem tetszik az a magas ülése, meg a bizonytalan úttartása sem. Aztán elég érdekes a kemény fékpedál is, legalábbis a Brava után. A sebváltó is kész, alig lehet "csont nélkül" betenni a kívánt sebességbe. Na meg, hogy a hátramenet jobbra hátul van, és nem kell hozzá lenyomni, fölhúzni a sebváltót??????!!!!! Szóval a Yariskából sikerült kiábrándulnom. A pozitívum a sok tárolórekesz, meg a vetített digit kijelző.
Vezettem ám egy 1.4-es Xsarát is!!! :-))) Szuper! Jól gyorsul, kényelmes, állati jól néz ki kívülről, belülről már egy kicsit németes, ami nekem nem igazán jön be, de a fölszereltség, és a vezetési tapasztalat nagyon meggyőző! Negatívum: csak 8 szelepes (mondjuk a C3 is), meg a gyengébb kinézetű belső. Szóval, megint föl van adva Nektek (meg főleg nekem) a labda.

Lymphater Creative Commons License 2002.10.31 0 0 62
Ja és azt ne gondold, hogy egy Astrában nagyobb biztonságban érezném magan mint a Yarisban.

PEACE.

Előzmény: Varshi (51)
Lymphater Creative Commons License 2002.10.31 0 0 61
Ja és mégvalami, a törésről nem beszéltem, mert teljesen elfogadom a törésteszt eredményeit. De azok álló végtelen tömegeű testek, így a reletív sebességkülönbség egyenlő a tesztelet 50Km/h-val. Ha a test 10-el jönne, akkor 60 lenne az ütközési sebesség.

De ennyit bőven nem ér a vita a semmiről.

Előzmény: Lymphater (60)
Lymphater Creative Commons License 2002.10.31 0 0 60
Ezt a válaszomat egyedül az "inkorrekt" szó generálta.

Én az "olyan mint ha" kifejezést használtam, ami nem "egyértelmű megfeleltetés" hanem hasonlat, a magyar nyelvtan szerint.

Kérlek magyarázd meg egy laikus számára is érthetően, hogy kinek és miért nagyobb a túlélési esélye egy 2 tonnás háromcsillagos tesztű terepjáró kontra 4 csillagos szupermini frontalitásban.

Előzmény: Varshi (51)
Lymphater Creative Commons License 2002.10.31 0 0 59
A Yarisban NEM látja :)))
Előzmény: Mihaszna Zullott Naplopo (49)
semmiho Creative Commons License 2002.10.31 0 0 58
Anyámnak odaadtam a hétre a 206-osomat, Ő is valami ilyesmit mondott :) Szóval nagyon tetszett neki, az övéhez képest ez nagyon fullos ('94-es 1.4 XLi Corolla Wagon, full fapad, csak ABS van benne, se szervő se e.ablak, se semmi, ebben meg bőr kormány, bőrös vátó, sportülések, e.ablakok, ABS, szervó, elektromos fűtött tükrök, légzsáktenger, digit.klíma, meg tudomisénmégminem). Azt észre sem vette, hogy a 206-osban kopogós műanyagok vannak, míg a Corollában (hiába régi!) puha, finom tapintású anyagok, csak azt említette, hogy imád vele előzgetni, haha :)) Anyám, aki korábban inkább órákig cammogott 40-nel, csakhogy ne kelljen megelőzni azt a fránya traktort :)))
Előzmény: bEGINNER (54)
Speibl és Hurvinyek Creative Commons License 2002.10.31 0 0 57
Ok.
Az a baj, hogy én csak az 1,6-ost ismerem.
:-))
Előzmény: LUKI (55)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!