A kocsit, amit vásároltam, abba már be volt építve egy Eberspaecher Hydronic S3 - D4 E típusú készülék. Legalábbis ezt nevezte meg a német nyelvű dokumentáció amit kaptam hozzá. A készülékhez kaptam még egy távirányítót is (2 gomb + rajta egy függőleges led).
Gondolom ez a készülék egy állófűtés lehet. A kocsit még tavasszal vettem, s így ezt a készüléket még nem kellett használnom. Az a helyzet, hogy ilyen jellegű készüléket még soha sem használtam. Nincs benne tapasztalatom.
Lehet, hogy egyértelmű dolgokat kérdezek, de mint mondtam már, nem használtam még ilyet.
A kérdéseim a következők lennének (remélem lesz aki válaszol majd rá): 1.) Kell-e a készüléket időközönként karbantartani, olajozni, zsírozni? 2.) Mivel a kocsit tavasszal vettem, s nem tudom, hogy mikor volt utoljára használva a készülék, ezért kérdezném, hogy amikor bekapcsolom nem lesz vele valami gond? 3.) Ha jár már a motor, s akkor, ha bekapcsolom a készüléket lesz valami gond, baj vele (nem akarom bekapcsolni akkor, csak kérdezem)? 4.) Mivel nincs még benne tapasztalatom, ezért kérdezném, hogy mennyi ideig szükséges használni a készüléket a motor beindítása előtt? 5.) Milyen időjárás mellett, illetve hány Celsius foknál szoktátok használni a készüléket? 6.) Hogy szoktátok használni a készüléket? Mennyi idővel a motor beindítása előtt? Automatikusan kapcsol ki a készülék nálatok, vagy kézzel kapcsoljátok ki? 7.) Ha a készülékkel valami gond van, akkor a kocsi rendszerébe írhat valamiféle hibakódot? 8.) Ha a kapcsolóval nem kapcsolom be a készüléket, akkor az magától bekapcsol automatikusan, ha túl hideg lenne? Van benne valamilyen automatizáció, vagy csak kézi vezérléssel működik?
Tudom, hogy sok a kérdésem, de mivel még nem használtam ilyet, ezért kérném a válaszokat.
beszereztem egy használ állófűtést, webasto thermo top c 5,2 kw
összeraktam, kerestem leírásokat, webasto wtt progit letöltöttem, az üzemanyagpumpát sikerült eddig letesztelni vele.
ha az órával elindítom a kályhát, elkezd csipogni és az üzemanyagpumpa pumpálni, de el nem indult, most túl keveset vártam vele esetleg és elindul magától?
A kályha ventijét tesztelés során nem indította el, ez lehet rossz, vagy valami más kell hozzá hogy menjen? Keringető szivattyút se hallottam h elindította volna.
Tudnátok adni hasznos tanácsot hogy merre s hogyan induljak tovább vele?
Szedjem szét tisztítsam meg, van ennek értelme? Ha igen tömítés készletet hol lehet hozzá beszerezni?
Valószínűleg tönkrement egy Webasto Telestar T91-es állófűtés vezérlőhöz tartozó távirányító (2 gombos, kijelző nélküli). Elemet cseréltem benne, de a gombok hosszan történő megnyomására sem világít-villog a led. Egyébként maga az állófűtés működik, ha az autó menürendszerében kapcsolok be.
Még nem programoztam újra a távirányítót, de anélkül is kellene jeleznie a lednek, nem?
Ha esetleg a programozás után sem jönne helyre, akkor honnan tudnék hozzá szerezni ilyen (vagy más) távirányítót?
Nálam a legkomplikáltabb beépítés is megvan 2 nap alatt(jellemzően ezek is 1 maposak csak a biztonság kedvéért kérek 2 napot rá),egy ilyen javítás pedig egy nap. Reggel megkapom a járművet aminek nyílván ki kell hülnie....kályhát kiépítjük majd próbapadon diagnosztizálom, és ezután egyeztetve a tulajjal vagy javítom vagy visszaépítjük javítás nélkül. Mivel minden van polcon ezért nekem nem kell 1-2 hetet várnom az alkatrészekre.
Oké, pont emiatt írtam ide. :) Elmenni bárhova elmegyek, ez nem gond, csak ha ott kell hagyni az autót napokra/hetekre emiatt keresek közeli megoldást. De ha nincs, akkor inkább választom a távoli jó szakit, mint a közeli Mekkmestert.
Ugye azokból kellene választani, akiket a Webasto honlapja ajánl, vagy azért vannak még opciók?
Vannak, aki elsőként reagált neked ő éppen egy ilyen opció, csak egy márkaszervizzel ellentétben neki vannak olyan megoldásai ami egy márkaszerviznek adott esetben nincs, mert a gyártó termékpolitikájával szembemegy (pl. valaminek a megjavítása amikor vehetnél helyette újat is).
Udv. A lakhelyedet leirhattad volna ha a 100 km mar sok. Amugy meg ha az evo igy megall mint a szog, akkor sajnos konnyen lehet nagyobb gond a kalyhaval. Ez egy igen jol kiforrott tipus.
Még soha nem volt állófűtés egyik autómban sem. Persze nem is értek hozzá. Most vettem egy Dacia Dustert, amibe be van szerelve egy Webasto Thermo Top Evo D fűtés. Sajnos nem indul, a kis ovális vezérlőn kis időre feltűnik a 30, aztán eltűnik, semmi hang, semmi reakció. A biztosítékok jók, ettől tovább nem mertem gondolkodni. Keresek hozzáértőt, aki meg tudná gyógyítani. Ugye azokból kellene választani, akiket a Webasto honlapja ajánl, vagy azért vannak még opciók? Legközelebbi hivatalos szerviz kb. 100 km autózás.
Touranon a kalyha ac a tank felett van a jobb hatso kerek elott ha benezel. Mivel a venturi
eleg nyugos, ha elfogadsz egy jo tanacsot, ne kezd otthon reszelni. Egyreszt ugysem tudo alaktresz hianyaban javitani masreszt pedig megbontott kalyhat a kollegak sem vallanak, mint ahogy pl en sem. Megvan az oka, es nem anyagi hidd el.
Vezérműszíj csere volt a Touranomon és kihasználva az alkalmat kiszedettem a TT-V Webastomat mert hibás. Nem forog a belső ventilátora. Kiszedve a PCB-t kézzel megmozdítva a motor tengelyét koppan és nem fordul tovább. Kérdésem az volna, hogy roncsolás nélkül el lehet távolítani a venti műanyag burkolatát?
Valamint van valakinek eladó üzemanyag szivattyúja gázolajos fűtéshez? Már csak ez hiányzik hozzá, hogy próbapadon beüzemeljem. Hol van fizikailag elhelyezve? A tank mellett?
Aki lediagolja az ossze is kell tudja rakni azt a koteget. Olcsobb igy hidd el. En gyartom a kotegeket, de sajnos nem olcso mivel az alapanyagok is szinte naponta dragulnak.
Egy kályhapróbát szeretnék, hogy egyáltalán működik - e a dolog.. Úgy néz ki van itt a közelben egy srác aki segítene.. De még időközben kiderül mikor.
Esetleg eladó kábelköteged van ehhez a kályhához? Amit kaptam hozzá az szét van metélve... 🙄