Elindult újra a vasúti közlekedés Szeged és Szabadka között. Emlékezhetünk azokra a képekre, hogy a határkerítés és vasút metszéspontjába külön e célra kialakított vasút vagont toltak, hogy ez a pont volt az egyik legnehezebben védhető pont. Most mi van itt? Hogyan védik?
Ágazati belső források szerint decembertől megszűnhetnek a vonathelyettesitő autóbuszok is a legtöbb vonalon, a vasúti személyforgalom véglegesen leállításra kerül például a komlói térségben, a Volánbusz pedig kizárólag menetrendszerinti járataival biztosítja Komlóról az eljutást Dombóvárra és Sásdra. Egy minisztériumi tervezet szerint ezzel egy időben egyes alacsony kihasználtságú menetrendszerinti autóbuszjáratok szintén megszüntetésre kerülnek. További baranyai vasútvonalak (Sellye, Mohács) tekintetében vizsgálják a módváltás lehetőségét.
A 232-es Bz jelenleg úton van Tamásira a 48-as vonalon 13880-as vonatszámban, Sárbogárdról indult a délelőtt. Lehet tudni hogy milyen okból? Illetve mennyire gyakori jelenség?
Ja még annyit ehhez a tipli témához,.. a hétvégén voltam a 81-esen csörgős napon és Kisterenyénél az állomás északi vége felé(és St.külsőnél is) annyira zajos volt alattunk a pálya egy szakaszon hogy az már félelmetes volt... gondolom itt is a tiplikben a csavarok a geókkal és magával a sínnel együtt (mozogtak) zörögtek .
A cikk szerint annak idején használt fővonali anyagból épült át a vonal, így az akkor beépített anyag már inkább 50 éves vagy öregebb. Fatiplis aljaknál a 30 év is hosszú idő.
Az elbontott betonaljakhoz nem értek,talán ujra lehetne tiplizni,ha egyáltalán a mai előírások ezt engednék.
Viszont a sinekhez van némi rálátásom és véleményem szerint ugy ahogy elbontják és átszállítják egy mellékvonalra biztos hogy nem tud és nem is működik.Össze-vissza kopottak,nem egyforma arányban,az ívben belül laposra- a külső oldala féloldalasra.Ezeket nem lehet válogatás nélkül beépíteni.
Amit tapasztaltam az kb 2harmad selejt a bontásból ... de azokat fel kell mérni,kiszabni,120m-re összeállítani(jobbos-balos meghatározással),hegeszteni,egyengetni,köszörülni,méretre vágni és utána lehet felhasználni.
Érdekes, hogy az ilyen korú és állapotú pályákon (pl. volt kelebiai, Biatorbágy-Szárliget, Miskolc-Hidasnémeti, Szeged-Kiskunfélegyháza, Dombóvár-Gyékényes, Pécs-Dombóvár, korábbi sátoraljaújhelyi, biharkeresztesi és társai) tehervonatok is eldöcögnek 21 tonnás tengelyterheléssel 60-80-nal, de itt egy szaros Bz nem mehet 20-nál többet.
A cikk szerint annak idején használt fővonali anyagból épült át a vonal, így az akkor beépített anyag már inkább 50 éves vagy öregebb. Fatiplis aljaknál a 30 év is hosszú idő.
A szombathelyi terület pedig nem arról híres, hogy indokolatlanul tűz ki lassújeleket, épp ellenkezőleg.
A többi irományod pedig érv nélküli személyeskedés, láthatóan fogalmad sincs, ki, milyen körülmények között, mennyit dolgozik (üdvözölnek a havi 200+ órákat és évi 300 túlóra felett teljesítő munkakerülő, láblógató vasutasok).
Álomvilág lenne, hogy egy 30 éve felújított, full betonaljas pályán ne 20-szal kelljen döcögni?
Szerintem inkább csak nem akarnak dolgozni a vasutasok (nem érdekel, hogy kétkezi vagy irodista), és ütnek-rúgnak-csípnek-harapnak, ha vannak olyan emberek, akik a mávos elefántcsonttornyon kívüliek, közlekedés- vagy építőmérnöki szakot végzettek (és amúgy lazán el tudnak helyezkedni nyugati vasutaknál is) és megismertetik a valóságot a széles nyilvánossággal.
Kissé sarkos megfogalmazásnak tartom, de az igaz, hogy vasutas szájából kognitív disszonancia azt hangoztatni, hogy aki utazni akar az menjen autóval busszal.
Minek kell ezt a sok léhűtő vasutast eltartani, ha mindenre az a válaszuk, hogy aki közlekedni akar, menjen busszal vagy autóval?
Én sajnálom azt a 800 milliárdot erre az ingyenélő, lusta bagázsra, jó lenne, ha eltakarodnának vége a versenyszférába. Persze oda maximum akkugyári betanított munkásnak lennének alkalmasak.
"Megérkezett a MÁV válasza, amiben nem cáfolják, ellenben árnyalják értesüléseinket, azaz továbbra is napirenden van a mellékvonali módváltás kérdése:
>Nem született döntés arról, hogy további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra.
Nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgáljuk azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak.
Az augusztus elsejétől – tíz mellékvonalon – érvényes közlekedésimód-váltás is ennek a folyamatnak a része.<"
5 napja lett csak meghirdetve, járványügyinél sokkla korábban meghirdették, most meg bedobták péntek délután, és csak hétvégén lett hivatalos közlemény is, 2-3 nap telt el azóta most kezdenek felocsúdni mindenhol.