Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2023.11.27 0 0 39283

Elindult újra a vasúti közlekedés Szeged és Szabadka között. Emlékezhetünk azokra a képekre, hogy a határkerítés és vasút metszéspontjába külön e célra kialakított vasút vagont toltak, hogy ez a pont volt az egyik legnehezebben védhető pont. Most mi van itt? Hogyan védik?

bendeguz90 Creative Commons License 2023.11.26 -1 2 39282

Ez nagyon felháborító és egyben elkeserítő. (nem, sehol nem jobb lesz a MÁV-Start által szolgáltatásnak csúfolt valami )

Előzmény: Lovrin (39281)
Lovrin Creative Commons License 2023.11.26 -2 2 39281

Pécsen már hűtik a pezsgőt hogy végre letakarítják az utolsó mellékvonalakat a környékről

Előzmény: NLK123 (39280)
NLK123 Creative Commons License 2023.11.26 -2 0 39280

Ágazati belső források szerint decembertől megszűnhetnek a vonathelyettesitő autóbuszok is a legtöbb vonalon, a vasúti személyforgalom véglegesen leállításra kerül például a komlói térségben, a Volánbusz pedig kizárólag menetrendszerinti járataival biztosítja Komlóról az eljutást Dombóvárra és Sásdra. Egy minisztériumi tervezet szerint ezzel egy időben egyes alacsony kihasználtságú menetrendszerinti autóbuszjáratok szintén megszüntetésre kerülnek. További baranyai vasútvonalak (Sellye, Mohács) tekintetében vizsgálják a módváltás lehetőségét.

amfotos Creative Commons License 2023.11.15 0 0 39279

Köszönet az informáciért!

Előzmény: Godolloi HEV (39277)
Ábrahám Laci Creative Commons License 2023.11.14 -1 4 39278

Sziasztok!

Az alábbi lakossági vasutas fórumon való részvételi lehetőségre szeretném felhívni figyelmeteket.

 

 

 

Godolloi HEV Creative Commons License 2023.11.12 0 1 39277

Facebook alapján cseh vasútbarátok különvonata volt.

Előzmény: amfotos (39276)
amfotos Creative Commons License 2023.11.11 0 0 39276

Üdv!

A 232-es Bz jelenleg úton van Tamásira a 48-as vonalon 13880-as vonatszámban, Sárbogárdról indult a délelőtt. Lehet tudni hogy milyen okból? Illetve mennyire gyakori jelenség?

misi967 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 39275

Fatiplis aljaknál a 30 év is hosszú idő.

 

Ja még annyit ehhez a tipli témához,.. a hétvégén voltam a 81-esen csörgős napon és Kisterenyénél az állomás északi vége felé(és St.külsőnél is) annyira zajos volt alattunk a pálya egy szakaszon hogy az már félelmetes volt... gondolom itt is a tiplikben a csavarok a geókkal és magával a sínnel együtt (mozogtak) zörögtek .

Előzmény: r1232 (39271)
misi967 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 39274

A cikk szerint annak idején használt fővonali anyagból épült át a vonal, így az akkor beépített anyag már inkább 50 éves vagy öregebb. Fatiplis aljaknál a 30 év is hosszú idő.

 

Az elbontott betonaljakhoz nem értek,talán ujra lehetne tiplizni,ha egyáltalán a mai előírások ezt engednék.

Viszont a sinekhez van némi rálátásom és véleményem szerint ugy ahogy elbontják és átszállítják egy mellékvonalra biztos hogy nem tud és nem is működik.Össze-vissza kopottak,nem egyforma arányban,az ívben belül laposra- a külső oldala féloldalasra.Ezeket nem lehet válogatás nélkül beépíteni.

Amit tapasztaltam az kb 2harmad selejt a bontásból ... de azokat fel kell mérni,kiszabni,120m-re összeállítani(jobbos-balos meghatározással),hegeszteni,egyengetni,köszörülni,méretre vágni és utána lehet felhasználni.

Előzmény: r1232 (39271)
jbaal Creative Commons License 2023.10.18 -2 3 39273

Érdekes, hogy az ilyen korú és állapotú pályákon (pl. volt kelebiai, Biatorbágy-Szárliget, Miskolc-Hidasnémeti, Szeged-Kiskunfélegyháza, Dombóvár-Gyékényes, Pécs-Dombóvár, korábbi sátoraljaújhelyi, biharkeresztesi és társai) tehervonatok is eldöcögnek 21 tonnás tengelyterheléssel 60-80-nal, de itt egy szaros Bz nem mehet 20-nál többet.

Előzmény: r1232 (39271)
bendeguz90 Creative Commons License 2023.10.16 -1 1 39272

A mindent szüntessünk meg az nem realitás. 

Előzmény: r1232 (39269)
r1232 Creative Commons License 2023.10.16 -2 5 39271

A cikk szerint annak idején használt fővonali anyagból épült át a vonal, így az akkor beépített anyag már inkább 50 éves vagy öregebb. Fatiplis aljaknál a 30 év is hosszú idő.

A szombathelyi terület pedig nem arról híres, hogy indokolatlanul tűz ki lassújeleket, épp ellenkezőleg.

A többi irományod pedig érv nélküli személyeskedés, láthatóan fogalmad sincs, ki, milyen körülmények között, mennyit dolgozik (üdvözölnek a havi 200+ órákat és évi 300 túlóra felett teljesítő munkakerülő, láblógató vasutasok).

Előzmény: jbaal (39270)
jbaal Creative Commons License 2023.10.16 -3 3 39270

Álomvilág lenne, hogy egy 30 éve felújított, full betonaljas pályán ne 20-szal kelljen döcögni?

Szerintem inkább csak nem akarnak dolgozni a vasutasok (nem érdekel, hogy kétkezi vagy irodista), és ütnek-rúgnak-csípnek-harapnak, ha vannak olyan emberek, akik a mávos elefántcsonttornyon kívüliek, közlekedés- vagy építőmérnöki szakot végzettek (és amúgy lazán el tudnak helyezkedni nyugati vasutaknál is) és megismertetik a valóságot a széles nyilvánossággal.

Előzmény: r1232 (39269)
r1232 Creative Commons License 2023.10.16 -2 0 39269

Vagy inkább ők tisztában vannak a realitásokkal és nem álomvilágban élnek.

Előzmény: bendeguz90 (39268)
bendeguz90 Creative Commons License 2023.10.16 0 0 39268

Kissé  sarkos megfogalmazásnak tartom, de az igaz, hogy vasutas szájából kognitív disszonancia azt hangoztatni, hogy aki utazni akar az menjen autóval busszal. 

Előzmény: jbaal (39267)
jbaal Creative Commons License 2023.10.16 -5 3 39267

Minek kell ezt a sok léhűtő vasutast eltartani, ha mindenre az a válaszuk, hogy aki közlekedni akar, menjen busszal vagy autóval?

Én sajnálom azt a 800 milliárdot erre az ingyenélő, lusta bagázsra, jó lenne, ha eltakarodnának vége a versenyszférába. Persze oda maximum akkugyári betanított munkásnak lennének alkalmasak.

Előzmény: bendeguz90 (39266)
bendeguz90 Creative Commons License 2023.10.15 -1 3 39266

Érdekes, hogy ezt Gyopáros és Kovács bemerte vállalni talán azért, mert sejtik (?)  a Pápa-Csornán is "módváltás" (sic!) jöhet. 

 

 

 

https://24.hu/belfold/2023/10/15/mav-papa-csorna-14-es-vonal-lazar-janos-gyoparos-alpar-kovacs-zoltan/

bendeguz90 Creative Commons License 2023.10.07 0 1 39265
Abymot Creative Commons License 2023.08.15 0 0 39264

Egy lehetőség az egyet nem értés kifejezésére: https://szabad.ahang.hu/petitions/ne-zarjak-be-a-vonalakat

Geronimoo Creative Commons License 2023.08.12 -1 0 39263
JCSABA Creative Commons License 2023.08.10 0 1 39262
Előzmény: JCSABA (39261)
JCSABA Creative Commons License 2023.08.10 0 2 39261

Csak érdekességként: 1986-ban volt 1 óra 10 perces menetidő Nyíregyházáról Mátészalkára. 

Lukács90 Creative Commons License 2023.08.09 -4 1 39260

A további bezárandó vasútvonalak: •Eger - Szilvásvárad •Esztergom - Komárom •Siófok - Kaposvár •Nyíregyháza - Mátészalka - Zajta •Nyíregyháza - Tiszalök •Kiskunfélegyháza-Lakitelek •Szentes - Orosháza

Il Leone Creative Commons License 2023.08.09 0 0 39259

Ezeket miért gondolod így?

Előzmény: Lovrin (39250)
Abymot Creative Commons License 2023.08.08 -2 0 39258

"Megérkezett a MÁV válasza, amiben nem cáfolják, ellenben árnyalják értesüléseinket, azaz továbbra is napirenden van a mellékvonali módváltás kérdése:

 

>Nem született döntés arról, hogy további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra.

Nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgáljuk azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak.

Az augusztus elsejétől – tíz mellékvonalon – érvényes közlekedésimód-váltás is ennek a folyamatnak a része.<"

Előzmény: király2644 (39257)
király2644 Creative Commons License 2023.08.08 -1 0 39257
Előzmény: Ahkuma (39256)
Ahkuma Creative Commons License 2023.08.08 0 1 39256

Zsujtán, ahol a megálló bőven 2 km a falutól a buszmegálló még tovább van kb 3 km-re. Nyilván a 0 utast nem zavarja.

De nekik miért kell égnie a peron és a váróterem világításának azóta is minden este?

Törölt nick Creative Commons License 2023.07.26 0 0 39255

5 napja lett csak meghirdetve, járványügyinél sokkla korábban meghirdették, most meg bedobták péntek délután, és csak hétvégén lett hivatalos közlemény is, 2-3 nap telt el azóta most kezdenek felocsúdni mindenhol.

Előzmény: Fizolti (39251)
Szulejmán 001 Creative Commons License 2023.07.25 -5 0 39254

Várható volt hogy panaszt tesznek,hőzöngenek.

Bár én is zötykölődök mellékvonalakon, azokon kevesen vannak. Csekély utasszámmal magyarazható talán .

Előzmény: bendeguz90 (39253)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!