Elszállt teljesen a kuplungom, nem tudom sebességbe tenni az autót. Nagy volt a holtjáték, lent fogott a kuplung. Nehéz volt benyomni a pedált. Gondoltam, elmegy addig amíg németországból haza utazok vele. Otthon olcsóbban kijövök a kuplung cserével. Viszont egyik nap mikor vizsgáltam a pedált észre vettem, hogy törött a kuplung pedál tartó. Próbáltam odatartani, tesztelgettem, hogy ez miatt fog e lent a kuplung, de elszállt teljesen. Puha a kuplung pedál. Alul a munkahengernél a rúd teljesen bemegy, de semmi. Visszajön a pedál, nem mindig teljesen de van rugózása. Hidraulikus pedálról beszélek. Túl laza, nem fog, nem emel ki. Zajmentes, szépen vette a sebességet csak annyi volt, izmosabban bekellett nyomni. Lehet ez okozta a törést is, vagy a törés miatt fogott lent. Olajfolyás nincs, tartályban a szint megfelelő. Gondoltam levegős is lehet, viszont a légtelenítőcsavart nem bírom meglazítani, félek, hogy eltörik az olajvezető. Teljesen belevan szorulva, max ha megbontom a kocsit teljesen akkor tudom nagyobb erővel rátartással, lecsavarni. Viszont a pedál nem marad lent, visszajön, bár nem mindig teljesen. Lehetséges, hogy csak a tartó a hibás ? Vagy munkahenger ? Vagy kinyomócsapágy ? Vagy tárcsa ? Ismétlem, zajmentes. Se recsegés se semmi. Köszönöm elöre is a válaszokat.
Segítséget kérnék egy irányjelző hibához. Balra megy az index, jobbra nem. Pontosabban jobbra indexelésnél a műszerfali visszajelzés nagyon halványan látszik és furcsa halk, nyüszítő hang van a szokásos kattogás helyett. Balra indexnél visszajelzés, kattogás OK. Izzók jók, biztosítékok jók. Vészvillogó kapcsolóval sem megy. Kormánykapcsolót lehúztam, nem ott van a hiba. További csavar, ha kihúzom a biztosítékokat (amelyek elvileg az indexhez tartoznak) akkor sem változik a hibajelenség. Vagyis balra villog minden, jobbra semmi. A lámpák környékén, vezeték szakadást-összeérést nem láttam.
Tapasztalata, tippje valakinek ? Gyorsan a végére kellene járnom,mert így nem tudok közlekedni vele. (Megbízható villamossági szerelő el van havazva, napokig nem tud foglalkozni vele...)
Hello - Renault Trafic Generation-hoz keresek kalaptartót, ami egyben az ágy rész harmadik eleme is. Tud valaki segíteni? A gyári 300.000Ft körül van, és lényegében ez csak egy darab szivacs. Esetleg a pontos méreteket honnan lehet megtudni? Nagyon köszönöm!
Üdv mindenkinek! 2008.as Renault trafic 2.0dci 114 le motornak a honnan kell nézni a porlaszók sorrendjét? Hallotam ezt is azt is.Köszi a segitséget előre is😉
Egy kis segitséget kérnék hátha járt már igy valaki.
Az alany egy 2012-es 2.0 dci 114 Le. Opel Vivaro.
Az autó nem indul. Aksi kimérve , hibátlan. Az öninditó nem húz be, nem forog, a műszerfal visszajelzői nem világitanak. Biztositékok jók( az utastérben és a motortérben is).
Láncos vezérlésű. Elvileg csak akkor kell cserélni, ha hangos a lánc, de tapasztalatok alapján 200-230.000 km környékén ajánlott cserélni, mert ha nem csak hosszútávon használják az autót, akkor hajlamos átugrani a vezérlés.
A mostani tesztben sztem sokat nyomott, hogy semmilyen modern balesetmegelőző felszereltség nincs. 2015-ben pedig nem volt utasoldali légzsák, oldallégzsák, pláne függönylégzsák. Ma már mindegyik szinte fillérekért rendelhető, ami azért javíthat a túlélési esélyeken. De lassan jön az erősebben feszliftezett Trafic. Nissan változatáról már van a youtubeon videó, abban már lesz vészfékasszisztens, sávtartó, radaros tempomat. Mondjuk ezek közül nekem egyedül utóbbi hiányzik.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ma menet közben leállt a sebességmérőm, csak nullán áll. Menet közben, néha felugrik. A többi minden jó. Mi lehet a baj, hol keressem a hibát 2005 trafic 1'9.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"Tisztelt Uram kedves Richárd !
Le a kalappal a szaktudásod előtt (külön dicséret a marketingért) Végig olvastam az összes küldött anyagot,meggyőző és hiteles számomra. Köszönöm.Van pár kérdésem:
Opel Insignia korábbi modellről azt írja az összes elérhető forrás,hogy a motorok lóerőtől függetlenül teljesen megegyeznek szerkezeti kialakítást tekintve. Autósboltos ismerős szerint az erőátviteli részekben sincs különbség, beleértve a fékeket is. Az én fehér bálnám 110 lóerős ha a vezérlés kivételével minden egyezik miért nem ajánlott belőle 160LE plusz 20 %-os autót faragni?? (chiptuning árajánlatukban ennél kisebb értékek szerepelnek) - Kérésre mi is meg tudjuk ezt csinálni, ugyanakkor ez szerintem nem indokolt és amennyiben fontos az élettartam nem javasolt. Vannak ennek a motornak típushibái, ide értve a kenési rendszerét (főtengely csapágy hiba) és porlasztóit."
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Sziasztok! Kicsivel több mint egy hete lettem trafic tulaj. Az alany egy 2004 es 1.9 dci motoros 264000 km el. Az autó 3.tulaja vagyok. Vezetett szervízkönyves. Két napja jelentkezett egy hibs 2000-2300 fordulatnál jellemzően 4-5-6 sebességben megtorpan de ha további gázt adok húz és ugyan ez ha felengedem és lenyomom a gázt. De pl tegnap nem jelentkezett ma megtettem 2x140 km-t oda úton nem jelentkezett vissza úton kb 50 km után 3x utánna semmi hiba. Mi okozhatja ezt a hibát? Jöv hét pénteken tudnak szervízbe fogadni élő adat olvasásra.
A porlasztók és a turbó 30 e km el ezelőtt lettek felújítva. Olaj és szűrők 4000 km el ezelőtt.
Azóta visszajött par es keresek 2015/10 1.6 dtci motoros Vivaroba hátsó utastér fűtő motort. Ami zárlatos, leveri a biztosítékot. Szerviz szerint csak csere. Vajon javítani lehet? Állítólag a hűtővíz is hátra megy , tehát nem elektromos a fűtés. A motor pörög es hideget fuj, nem értem mi zárlatos akkor.
Szétszedtem a váltót, és nem találtam benne semmi hibát. Kerestem tovább és rájöttem, hogy a kuplungtárcsa besejében a sokszög ami ül fel a váltü behajtótengelyére az vot keverve. Pedig a kuplungon ma 10ezer-km van.
Csak annyi volt a bibi hogy valami teljes ismeretlen márkátlan olcsó kuplung készlet volt beszerelve. Kicseréltem az egész kuplungrendszert Valeo-ra most már nem kopog. :) Ugyhogy egy jótanács ne spóroljatok az ilyen dolgokkal megvenni a drágább minőséget.
Sziasztok, tudna e valaki segiteni, hogy mi lehet a gond! Renault trafic, 2006 os évjárat, 1.9 dci, 352000 km van benne, kuplung felengedésekor, elinduláskor, a motor nagyon mozog, dübög, kicseréltük az alsó gumibak tartót ami öszeköti a, váltót és a motort, de így is csinálja, kuplung szerkezet baj lenne? Elöre is köszönöm.
A Trafic és a Vivaro teljesen ugyan az. Renault technika mindkettő. Ha hosszútávot járnak velük, akkor 4-5-600e km meg sem kottyan nekik. Azonban a rövid távok nem tesznek jót nekik. Ekkor 200-250e km-nél váltófwlújítás, 200e körül mindenképp lánccsere, injektorhiba előfordulhat. Igazából a konkurencia sem jobb. A Transporternek is szétesik a váltója, de nem csapágyas lesz, ami 180-200e forint körül javítható, hanem a szinkronok esnek szét, aminek darabja 200e körül van. Ráadásul a Trafic fényévekkel kényelmesebb, mint a VW. Ja, és persze részecskeszűrő is van.
Én mindenképp a 114 lovasat venném, a 90 gyenge lesz a legalább 2 tonnához.
Ilyeneket olvastunk ki belole.Hozzaertok latnak benne valami aggodalomra okot ado hibakodot?
============1============== P1642(64) Raw code: 164264 ECU: Engine control unit Status: Test failed, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle OBDII: Fuel Pump Monitor Circuit High Input Opel: FC Relay 2 And 3 Control Circuit; Vehicle Speed Output Circuit
============2============== P0217(98) Raw code: 021798 ECU: Engine control unit[Archive (inactive)] Status: Confirmed, Test failed since last DTC clear OBDII: Engine over temperature condition
============3============== P0564(1C) Raw code: 05641C ECU: Engine control unit[Archive (inactive)] Status: Confirmed, Test failed since last DTC clear OBDII: Cruise control system, multi-function switch input A - circuit malfunction
============4============== P0564(15) Raw code: 056415 ECU: Engine control unit[Archive (inactive)] Status: Confirmed, Test failed since last DTC clear OBDII: Cruise control system, multi-function switch input A - circuit malfunction
Hattervilagitast szeretnem javitani a futes kapcsolok mogott, ezt a keretet hogy lehet eltavolitani?
Ha van hibalámpa, akkor kell lennie hibakódnak is. Utána mindenképp élő adatokat olvasnék, hogy mekkora a rail nyomás indításkor. Lehetne még injektoroknál veszteségmérést is végezni. Nálam alacsony fordulaton, kb háromnegyedes gázpedál-állásnál leállt az autó, utána rendben elindult. Az összes injektornak nagyjából egyforma volt a veszteségem de elég hamar megteltek a mérőedények. Előtte én is cseréltem a railcső nyomásszabályozó szenzort, mert azt írta tartomyányon kívüli működésnek. Persze nem oldotta meg a hibát. Utána kapott négy új porlasztót, és jó lett. Javaslom vidd olyan szerelőhöz, aki látott már ilyen motort, mert biztos hamar megtalálja a hibát.
A motorblokk ugyan az, mint a 2.2 dci, ami benne van a totalcar 20 motor amit ne vegyél meg-ben. Igazából a vezérlés része tartogathat költseges javításokat. Ha zajos a vezérlésnél a motor, inkább nem szabad megvenni. Sajnos nem tudom milyen hangot kell keresni, mert még nem találkoztam vele. A 2006 utáni motoron már nem az olcsóbb egr szelep van, ami 35e-ért kapható, hanem 100e felett van az ára. Ha jól tudom ebben már kettőstömegű van, és dpf szűrő. Amúgy nem hinném, hogy rendszeres szerviz mellett rosszabb lennem mint a 2.0 dci.
Azaz pontosabban ezeket csinaltak meg az utolso par szervizen
2020.01.06. 150,050 km. - hosszbordásszíj és klt cseréje 2019.12.09. 145,218 km - gázolaj, olaj, pollen, levegőszűrők cseréje + olajcsere 2019.08.28. 133,364 km, - két első kerékagycsapágy cseréje -ABS szenzor 2019.05.03. 121,014 km - OLAJ SZŰRŐ + OLAJ - E. LENGÉSCSILLAPÍTÓK - KORMÁNYGÖMBFEJ - HÁTSÓ TÁRCSA+BETÉT+JOBB MUNKAHENGER - TORONYCSAPÁGY KLT ELSŐ
Sziasztok. Opel vivaro 1.6 CDTI euro6 vasarlas kozepeben vagyok, azaz holnap hozom el. 2015/8 185ekm 9 szem, Wizzair hasznalta alkalmazottakat furikazott vele romaniaban Eden Group tulajdon. Beszeltem a flotta felugyelovel, aki szerint mindig minden idoben cserelve javitva volt. 160 korul kuplung is meg Egr 2x is. Nem sok infot talalok errol a motorrol. Opelben annyit mondtak 70-80 korul halgassam meg nem e kezd susogni a valto, mert akkor valtofelujitas 350e-ert. Mit javasoltok meg? Esetleg hasznalati utasitast lehet valahol letolteni?