Teljesen konkrétan már nincs, idén januárban leellenőriztem, hogy a tavalyi nyaralásunk mennyiből jönne ki idén, és kb. ugyanannyi lett volna, egész pontosan 140.575 Ft volt. Bulgária, Napospart, Burgas Beach Hotel****, AI, komplex biztosítással, repülővel, 2 hét, és pár lépés a tenger. Miután voltam ott, tudom, hogy ez bőven megéri. Amikor néztem, akkor már sem tengerre néző, sem oldalról tengerre néző szoba nem volt! Az ár egyébként a nem tengerre néző szobára vonatkozott/vonatkozik.
Amúgy kétszer maradtunk le egy ennél olcsóbb hotelról, mert mire odajutottunk (egyáltalán mire megjelent a katalógus) elfogyott a kívánt időszakra, mert a németeknél korábban jelent meg a katalógus, és a foglalási rendszer egy.
Többieknek:
Amúgy minden évben két árlista van, előre meghirdetik, hogy meddig érvényes.
Vannak olyan kedvezmények, amelyek csak az újra vonatkoznak.
Gondolom technikailag kivitelezhetetlen, hogy az árfolyammozgást "naprakészen" kövessék, ezért aztán van egy időpont, amikortól végrehajtják az emelést.
Erről most már tényleg nem akarok többet írni, mert teljesen úgy jön vissza, mintha kifejezetten a védőjük lennék, holott csak egy másik oldalról próbáltam meg szemlélni, vagy szemléltetni a dolgot.
Túlnyomó többségében én meg voltam velük elégedve, környezetem szintén. Az árak nekem kifejezetten kedvezőek voltak (persze ennek is volt ára, mint mindennek; időben kellett lépni), és mindig hazahoztak.
Magam részéről biztos voltam benne, amikor tartósan 300 Ft felett volt az €, hogy ez át fogják hárítani. Nyilván nem mindenki gondolta így.
Korábban azt mondták, hogy még nem volt olyan, hogy az árfolyamváltozás miatt emeltek volna (de ilyen forintgyengülés sem volt még), de mint tudjuk, mindig van egy első alkalom.
Egy utazási iroda ugyanolyan üzleti vállalkozás, mint bármi más. Nekik is van üzleti tervük, ugyanúgy tervezik az árbevételt, és az esetleges tartalékot, akkor adott árfolyammal tudnak számolni, ha nem akarnak csődbe menni, akkor egy ilyen helyzetben korrigálni kell.
Aki április végén foglalt, és most emelnek neki, az legalább olyan bosszantó, mint, annak aki januárban, netán előző év decemberében befizette. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy ne nézették meg volna előtte jogásszal, ha a szerződésben szerepel az áremelés lehetősége, és azt aláírta az utas; szerintem nem sok pereskedni való van rajta. A jelentős árfolyamváltozás meg - sajnos - nem hazugság.
Na látod, itt a pofátlanság a Neckermann részéről!!!
Hirdetik az olcsó, kedvezményes utakat, pedig már tudják, hogy egy-két hét múlva megemelik visszamenőleg az árakat.
Ez az ami egy nagy gerinctelenség!!! A kedvezményes árakkal odacsalogatják az utazni vágyókat, amikor azok foglaltak, akkor szépen visszamenőleg megemelik az árakat.
Előfordulhat, hogy valaki ápr. 30-án lefoglalja az utat, amiről azt hiszi, hogy milyen kedvezményes, aztán egy hát múlva kap egy levelet, hogy legyen szíves 8 % felárat befizetni.
A Neckermann már ápr. 30-án tudta, hogy emelni fog árat, de nem a meghirdetett árat emelte meg, hanem elfogadta az olcsó árral odacsábított utasok jelentkezését és visszamenőleg emelt árat.
Ez pedig az utasok súlyos megtévesztése!!!
Ha valakinek lesz kedve pereskedni az április végén foglalók közül, az biztosan megnyeri a pert az iroda ellen!
Konkrétan én mindkét irodánál a katalógus árakat néztem és ugyanazt a szállodát hasonlítottam össze, arra nem kerestem rá, hogy ezek foglalhatók-e most egyáltalán.
Megértem, ha valaki meg van elégedve egy adott irodával, ezért rendszeresen azzal utazik, én magam részéről jobb szeretem a saját szervezést, ami ha nem is mindig olcsóbb, de feltétlenül nagyobb szabadságot ad, és legalább, ha valami nem úgy sikerül, csak magamat szidhatom. Viszont azt valóban nem tartom etikusnak a Neckermann részéről, hogy mindenféle kedvezménnyel magához csábítgatja az utazókat, aztán amikor már csak veszteségek árán mondhatják le az utat, akkor felemeli az árat.
hosszú évek tapasztalata , hogy legalább 5 éve a tenisvel és más egyébbel utazunk, mert a neckermann drága ezekhez képest! voltunk már különböző időpontokban nyaralni: pl februárban mexikó, akár június spanyol , görög korfu, olaszban júliusban, tehát mi is keresgéltünk különböző időpontokra utazási irodát, de ennyire egyik sem volt drága! hála a jó égnek hogy sosem velük mentünk, igy nem estünk most sem ebbe a vérlázító helyzetbe! undorító! nagyon sajnálom azokat akinek rossz szájízzel kell majd útra kelniük! ezek után meg főleg mindenkit csak le fogok a neckerről beszélni, mert ilyet még nem tapasztaltam sehol amit itt olvasok az érintettektől! őket szívből sajnálom!
Mára elfogytak az olcsó utak, a katalógusuk decemberben megjelent, a kedvezményesebb árlista 04.30-ig volt érvényben, és azon felül volt a 16% kedvezmény - ha jól emlékszem - február 15-ig.
Sőt, már január elején volt jó pár hotel és időszak, ami elfogyott.
Amit én hasonlítottam az legtöbbször konkrétan ugyanaz a szálloda volt, mert igazából úgy korrekt a viszonyítás. Írtam, 80.000 volt a konkrét különbség, talán még most is megvan az árajánlat.
Általában nem csak magamnak keresek, hanem a munkahelyemen másnak is, akinek mások az igényei és lehetőségei, ezért széles körben szoktam tájékozódni, DE senkit nem akarok meggyőzni, hogy a Neckermann lenne a legüdvözítőbb. A tapasztalataimat írtam le, és nekem ezek a tapasztalaim. Nyilván mindenki a saját ízlése és elvárásai szerint választ.
Nézd, amit írtam, az hosszú évek tapasztalata, és mindig arra az adott pillanatra vonatkozott, amikor épp kerestem a nyaralási lehetőségeket.
Jelen percben elképzelhetőnek tartom, hogy - miután a Neckermann-nál már januárban elfogytak a kurrrens utak - úgy lehet, ahogy írod.
Nekem viszont mindig akkor volt olcsóbb, amikor épp foglaltam, és akkor foglaltam, amikor épp olcsóbb volt.
Ha 140.000 Ft-ból tudok két hétig, közvetlen tengerparti ~4*-os szállodában, teljes ellátással, repülőgéppel, biztosítással nyaralni, ne mondja senki, hogy ez drága, mert van annyi tapasztalatom, hogy tudjam: nem az. Még akkor sem, ha erre, illetve egy részére rájönne a 8%, de ismétlem nem vagyok a Neckermann fogadatlan prókátora, csak és kizárólag az objektívitás miatt írta.
Senkinek nem tetszik, ha többet kell fizetnie, mint amennyire számított! Ezt a devizahitelesek tudják a legjobban, ők is érzik az árfolyamváltozást, miből gondoljátok, hogy egy banknál nagylelkűbb egy utazási iroda?
Itt az a baj, hogy fordított esetben, vagyis ha ennyit erősödne a forint, biztos, nem adnák vissza a pozítiv különbözetet.
A német meg osztrák katalógus árait egy az egyben összehasonlítani, meg csak akkor van értelme, ha tudok abból foglalni és tudok onnan menni, és €-ban fizetni.
Valamikor, nem régen írta itt egy utazási irodás, hogy miért mások az árak nekünk magyaroknak, és miért nyalják a németek se..ét a szállodások, amikor a viselkedésük - enyhén szólva is - némi kívánnivalót hagy maga után. A lényeg az volt, hogy míg a németek, vagy az osztrákok összességében eltöltenek x napot és x összeget, mi x/100 napot és x/100 összeget. Nagy tétel mindig olcsóbb.
Csak a kíváncsiság kedvéért-mert engem nem érint, sosem utazom irodával- most összehasonlítottam a Neckermann ajánlatát egy kapásból kiválasztott másik nagy irodáéval, az eredmény a következő:
Bulgária, Napospart, 4*os szálloda, AI ellátás, 2 felnőtt 1 12 éven aluli gyerek, július12-i indulás, 1 hét repülővel Neckermann 171200 ft/fő, másik iroda 155900 ft/fő, a gyereknek mindkét ajánlat ingyenes, előfoglalási kedvezmény szintén mindkettőnél volt, a különbség az áron kívül, hogy a mások iroda árgaranciát is ad.
Nagyon egyszerű a dolog, összehasonítottam ua. az ajánlatot az osztrák és a magyar katalógusban Ft/Euro és 310, azaz háromszáztíz forint jött ki. Ennyivel számolt a Neck. Azért ez nem igazán alulkalkulált ár!!!!
Igen, csak ahogy hallom, csábították az embereket a 16%-os előfoglalási kedvezménnyel, amikor már nyilvánvalóan tudhatták (idén tavasszal), hogy az euro árfolyama nem megy vissza a 2008. decemberi szintre. Gondolták, majd ha már elegen befizettek, akkor korrigálnak kicsit. Na ezt nem tartom túl etikusnak.
Mi sokszor utaztunk a Neckermannal, össze is hasonlítgattam folyamatosan az árakat más irodáéval, a Neck-é volt mindig a jobb ár.
Nem is olyan rég volt olyan nyaralóprogram, ami konkrétan 80.000 Ft-tal került többe egy másik irodánál (5Kontinens). Mindenben már részletében megegyezett a két ajánlat: ellátásban, kaetógiában, időszakban, stb.
A Tensi - szerintem - kifejezetten drága iroda.
Nem tisztem védeni a Neckermannt, de az objektívitáshoz hozzátartozik, hogy már decemberben megjelent a katalógusuk, az az árlista nyilván az akkori €/Ft árfolyammal számolhatott, nyilván van benne +/- határ, de a végtelenségig nem tudják tartani.
Van olyan iroda, amelyik garantálja, hogy nem emel árat (TUI), de ott annyival többe is kerül egy adott út.
Szerintem sejteni lehetett, hogy ekkora forintgyengülést nem fog lenyelni, és nem ő lesz az egyedüli, amelyik emel, csak hát rosszul érinti az embereket.
ha tény hogy szar a neckermann és átvág.... akkor sztem egyértelmű hogy ajánl a fórumozó általa normálisnak tartott utazási irodát! ez nem fényezés, segítség másoknak! gerinctelen a neckermann... ennyi! én a TENSIT ajánlom mindenkinek, nekem ez a tapasztalatom!
Ahogy idáig láttam, az út előtt kb 40 nappal küldik ki, mert akkor már nem éri meg lemondani, de most látom egy leni hozzászólásban, hogy van aki már megkapta a szeptemberi útjára is.
Pontosan nekem ezt mondták : Nem a teljes összeg 8 %a. A sztornó biztosítás és a reptéri illeték nélküli összeg 8 %a. Tehát a mi esetünkben 308.952 ft a teljes út ebből 49800 a reptéri illeték 9000 a sztornó biztosítás, 250.152 ftra kell számolni a + 8% ot. Ma kérdeztem rá mert engem eddig csak telefonon tájékoztattak, hogy + 8 % al drágább az út és én is a teljes összeggel számoltam. Így nem 24000 el többet fizetünk csak 20000 el. :(
Kis naív :-) Persze, hogy a teljes út árára számolják.
Egyébként ezzel kapcsolatban az a véleményem, hogy nagyon rossz stratégiát választott a Neckermann, mert ezzel a húzásával pont azokat törzsutasokat bünteti, akik bíznak bennük, és már korán befoglalták az utakat.
Ez egyértelműen rövidtávú gondolkodásra vall, amiből egy dologra tudok következtatni:
1. nem valószínű, hogy sok új foglalásra számítanak, ezért tök mindegy, hogy milyenek az árak. Ezért a már biztos foglalásokon húznak egy kicsit.
2. minden mindegy alapon emelnek, nem szempont a törzsutasok megtartása, ezt inkább nem folytatom...
Tegnap kaptam levelet, hogy 8%-al emeli a már kifizetett árat a Neckermann, szóval ha valaki most utazik az számoljon rá még ennyit. A honlapon nem frissítették az árat, tehát gondolom, ha valaki most foglalna, akkor is megemelik neki.
Más fórumok alapján úgy tűnik mindenkinek 40 nappal az indulás előtt kapja meg a felszólítást, mert akkor már nem éri meg lemondani.
Santorini, Perissa, Hotel Kouros Village folytatás (2.)
2. A szálloda valóban a képeken láthatóan rendezett, igényes, szép hely, viszont - mint utólag kiderült - kifogtunk egy olyan szobát, melynek erkélye másik apartmanokhoz egyben folyósóként is szolgált. Mivel gyakorlatilag egész nap "átjáróként" funkcionált, így egyáltalán nem tudtuk használni erkélyként, nem tudtuk nyitva hagyni az erkély ajtót, sőt még a törölközőt sem tudtuk kitenni száradni.
Ez a felismerés eléggé befolyásolta a hangulatunkat.
A szoba kilátása (első emelet) ettől függetlenül szép volt, a medencére nézett.
Második kellemetlen tapasztalatunk az volt, hogy a konyhasarokkal rendelkező (drágább!!!) apartman konyhájában megletősen kevés (sok nyaralás tapasztalata után mondom ezt) és poros edény volt + egy agyonkarcolt (nem túlzok) serpenyő.
Ezt szóvá is tettük a telepített idegenvezetőnek, amikor a tájékoztatót tartotta a hotelben. Az ő rakciója erre annyi volt, hogy megkérdezte, beszélünk-e angolul, és kit kell keresnünk a hotelben, aki ebben tud segíteni. No komment... Többet nem kértünk / kérdeztünk tőle semmit.
A hotelben ettől függetlenül az ellátás (takarítás, törülközőcsre, reggeli) jó volt.
3. A fakultatív programok befizetésénél, illetve az autóbérlésnél nem javaslom senkinek, hogy a Neckermann ajánlatai közül válasszon.
Azt tapasztaltuk, hogy minden szervezett program kb. 5 Euróval volt drágább, mint a helyi irodákban. Akit nem zavar a magyar nyelvű idegenvezetés hiánya, annak mindenképpen pénztárcakimélőbb a helyi szolgáltatók (sok van) megkeresése.
Autóbérlésre is tudunk mondani egy jó példát: egy másik magyar pár 3 napra 35 Euro / nap díjért bérelt a Neckermannál autót (kicsi), mi ezzel szemben 105 Euróért 6 napra egy Nissan Micrat, ami helyett végül egy Fiat Grande Pontót kaptunk (meg voltunk elégedve vele). Ezek szezon végi árak, illetve több autókölcsönző felkeresését követően választottuk a település szélén találhatót, ami a legolcsóbbnak bizonyult.
4. Mind érkezéskor, mind elutazáskor késő este indult a repülőgép (más országból érkező Neckermann utasoknak nem), ami azt jelentette, hogy elutazás napján délelőtt el kellett hagynunk a szobát, holott este 8-kor jött értünk csak a busz. A bőröndök elhelyezését természetesen megoldották, fürdési lehetőség is volt, de ez így nem 7 teljes napos szállás volt.
Összességében a Neckermannt már nem tartjuk színvonalas, minőségi utazási irodának.
A hotelről még annyit mindenképpen el kell mondani, hogy főként Nyugat-Európai turisták voltak a vendégek, mi voltunk csak magyarok.
Perissában minenkinek ajánlom a település széle felé található éjjel-nappal nyitvatartó pékséget (nagyon fonom a szezámmagos mini stanglijuk). :)
Tavaly szeptemberben utaztunk a Neckermannal Santorinire, Perissába. Szállásunk az általunk kiválasztott Hotel Kouros Village-ben volt (jelenleg is szerepel a Neckermann ajánlatában).
Az utazást, az ellátást, illetve a hotelt a Neckermann weboldalán értékeltem, de ők a mai napig nem publikálták, ezért döntöttem úgy, hogy itt is megosztom veletek a tapasztaltakat.
Szememben a Neckermann a nagy és színvonalas szolgáltatók közé tartozott, azonban meg kellett tapasztalnom, hogy semmivel sem nyújt színvonalasabb szolgáltatást, mint a kisebb utazási irodák.
1. Furcsának találtuk, hogy a Neckermann helyi képviselője a reptérről induló transzfer buszon köszöntötte az utasokat, majd elköszönt tőlünk. Ez azért volt szokatlan, mert korábban pl. utaztunk a Campus Club Travellel, náluk ettől eltérően a területi képviselő mindenkit elkísért a szállásához. A Neckermennál nem ezt tapasztaltuk, sőt meglehetősen furcsa volt, hogy késő este (22-23 óra) a buszsofőr megállt az érintett szállodák előtt és gyakorlatilag minden tájékoztatás nélkül tette ki az utasokat. Sok esetben egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy melyik is a kiválasztott hotel és hol a bejárata. Ez elég kellemetlen megékezés volt azoknak, akik nem beszéltek semmilyen idegen nyelven. Lehet, hogy ez a neckermannál általános, de mi furcsának találtuk.
No de hiába nézek én utána, ha túlfoglalás miatt még sem az általam kiválasztott szállodát kapjuk. Így jártunk 2006-ban. Előtte semmi problémánk nem volt velük.