Van egy corsa d 1.3 cdti motorral, 80 ezer km, amióta kiiktatva a részecske szűrő, /cserélve volt az EGR szelep/, azóta jobban megy a gép, de időnként büdös füst jön belőle, ki tud a fővárosban, vagy a közelében egy megbízható motorszerelő mestert?
Hm. Lopigatlo is bekakizhatot. Vqgy az imo. Ezek az uj autok sok furcsasagot es hiba lehetoseget tartalmaznak. 1.6d-m meg egy lapos elemrol elmegy nyiregyhazarol zalaegerszegik :)
Olaj csere periodus nincs osszefuggesbeb az olaj sarral. Lassan 20 eves a blokkod. Ennyi ido alatt akaratlanul is osszegyullik valami.fellazulni nem tud. Illetve nem hiszem. Viszont a ket fogaskerek ami benne van, kopik. Femszemcsek (kopasbol eredendo) megesznek mindent.
Meleg motornal hig az olaj is. Konnyebben folyik. Suru olajat atpumpalja meg, higat mar nem.
Az hogy milyen hagott ad.. pasz. Eddigi hozzam kerult 17dtl-eket szetszedessel, takaritassal kezdtem. Ozemi olajnyomast kellene nezni.
Nem veszít az erejéből és az olajcserék is rendben vannak. Nekem is megfordult a fejemben az olajpumpa, de azon van egy nyomásszabályzó mechanika , ami elvileg rugóerő ellenében a túlnyomásos olajat visszavezeti az olajteknőbe. Nna ha ez a probléma akkor melegen le kellene ragadnia a szabályzónak és akkor meg lenne a hang oka.Ezt nem tudom hogyan lehetne kitesztelni. A kinyomócsapágy máshogyan szokott szólni, ez olyan mint az E200-as ventilátorhangja és az utastérben sokkal jobban lehet hallani. Fellazulhat a szivattyúban valami?
Belelegedes kozben nem kezd egyre erotlenebb lenni? Nyomatekbol veszteni? A masik tippem az olaj pumpa. Egyre melegebb, s keves olajat tudd mar szalitani. Motor allapota, belso tisztasaga( olajsar) sokat szamit a kenesben.
Most jól jönne egy tanács, vagy ötlet az autómmal kapcsolatban.Olvasom a hibajelenségeket,de ilyet nem találtam, mint az enyém esetében. 1.7 TD Caravan 1997-es. Hidegen minden hang a helyén van ,de melegedés közben egyszer csak(kb 5-8 km után) elkezd olyan hangon szólni,mintha visco ventilátor lenne benne. Komplett vezérléscsere után is ezt csinálja és levett ékszíjak mellet is. Olyan hang, mint mikor a kormányszervó végállásban leszabályoz. Nem terhelésfüggő, csak a fordulatszám függvényében változik.X17dtl német motorkódos. Volt valakinek ehhez hasolnó élménye és annak mi volt az oka? Eddig néhány szerelő vakarta már a fejét, de nekem inkább egy tuti megoldás kell, mert a próbálkozások már így is egy halom pénzt elvittek és még mindig ugyanott vagyunk. Az egész hibajelenség egyik pillanatról a másikra jelentkezett szinte alapjáraton kirándulás közben. Köszönöm a válaszokat, János.
Sziasztok! Pár napja lettem figyelmes arra hogy alapjáraton a fordulatszámmérő fel-le mozog (ezt mi okozza?),viszont a motor alapjárata hallásra rendben van. Z17DTR Astra H
Sziasztok! Német motoros 1.7 turbós motorom van. Az adagolón az előtöltés dugattyú végén lévő gomba szétporladt. Kiesett belőle a csavar, minek a végére egy fekete elektromos kábel csatlakozik. Most az lenne a kérdésem,hogy ez a gomba csak visszajelzésre szolgál ,vagy mi lehet a funkciója? Hidegben okozhat gondot? Esetleg hol tudnám beszerezni? Autós boltokban amikben voltam nem tudtak segiteni. Augusztusban vettem az autót,még soha nem volt diselem,nincsenek tapasztalataim. Előre is köszönöm a segitséget!
A kopogo hang elotoltes az adagolon. Semmi koze a vizhez. Kopogas a korai befecskendezesnel jon elo. Attol meg fortyoghat.
A nyaron nem csinalta, most csinalja:
Lukas a cipom. Nyaron meg nem volt az :) mozgo, kopo alkatresz. Nincs idohoz kotve, mikor romlik el.
ahogy a generator is barmikor tonkre mehet, vizpuma csepereghet, vagy kieg egy izzo.
termosztat folyamatosan dolgozik. Felmelegszik a motor90-fokra, kinyit, 85-on bezar, megint kinyit bezar. Egyszer elfarad a bimetal benne. Jobbik ha nyitva marad. Rosszabbik ha nem nyit (mint esetedben lehetseges)
Nem feltetlenul kel habosnak olajosnak lennie a viznek. Ha "csak" kipuffogogaz dolgozik bele a vizterbe.
ez a random csodurranas akkor is nagyon gyanus.
10-20km alatt illene bemelegednie a viznek. Ha azt irod, hogy a blokk meleg, de a huto nem, akkor inkabb termosz. Erdemes lenne kivenni, s megfozni (ha a tuzhelyen vizben forralva kinyit, akkor jo a termosz. Elso korben a termosz, ha jo, johet a fejvakaras.
Ha hengerfejes akkor az nagyon "király" :-/ Nem lenne jó. Viszon nem forralja a vizet. Ha picit hosszabbat megyek 10-20 km. megnéztem a hűtő jóval hidegebb mint a motor. Jó ezt csak én mondom így szerényen. Azt sem tudom hogy van-e jelentősége ennek. Az érdekesség az, hogy nem mindíg van ilyen. A vizet néztem, nem habos, nincs benne olajfolt, nincs vízveszteség sem. Egyszer csak puff és valamelyik cső csatt. Az érdekesség az, hogy ezt nyáron melegben nem csinálta, csak mostanában mikor már hidegebb van reggelente és hagyom alapjáraton ketyegni h picit melegedjen a motor. Nem is gyengébb az autó. És hidegben indításnál nincs kopogó hangja sem.
Nekem egy 2008-as Astra H 1.7 CDTI Z17DTH Caravan autóm van.
A következőket produkálja. Kisebb nagyobb időközökkel (1-2 hónap) valamelyik vízcső, hol hátul egy rövid, hol oldalt egy picit hosszabb cső szétcsattan. Már hármat cseréltem. Mindeközben nincs vízmennyiség csökkenés. Nics olajfolt a tartályban, nem is habzik fel a víz. Biztosan túlnyomás keletkezik a rendszerben és ezért. Már cseréltem sapkát a kiegyenlítő tartályon.
Lehet, hogy a termosztát időközönként nem nyit időben?
A szerelő azt mondta, hogy nem hengerfelyes. A másik meg azt, hogy nem zárja ki a lehetőségét. Egy másik meg azt, hogy a csövek kb. eddig bírták és cserélni kell őket.
Indításnál hidegben nincs kopogó hangja. És erő csökkenést sem tapasztaltam, de nem értek hozzá.
Tényleg típus hiba, vagy valami más lehet még a háttérben ???
Segítsetek ha tudtok légyszi, mert nem nagy merek így elmenni hosszabb útra. Na meg az, hogy nincs benne vízhőfok mutató. Még jó, hogy a fűtésen észreveszem, hogy valami gáz van menet közben, mert elkezd hideget fújni. Nyilván mert a víz elfolyik miután a cső szétcsattan.
Helló Fórumozók! Olyan problémában kérném a tanácsotokat vagy ötleteket hogy: vettem egy opel corsa s-d 1.3 cdti -t. Pár hónapra rá megjelent a kisauto a villáskulccsal. Elvittem szerelőhöz ,aki kiolvasta ,hogy az egr szelep nyomásszabályzót vagy mit kell kicserélni és olajcsere is esedékes. Ok ,mindkettő meglett. Rá kb. 3 hétre megint világít kisautó kettévágva! Na gyerunk ismét szerelő ,aki most kiolvasta,hogy a részecskeszűrő teljesen tele és ki kell kormolni. Juh! Életem első turbódizelese ,sőt az első dizelese, ugyhogy csak pillogtam ugye .Erre ő vegyek adalék tőle,öntsem bele és jó 50-60 km -ert menjek vele ,magas fordulaton. Na ez is meg lett téve és ugyanugy semmi. Irány vissza ,mondta nem nagyon csökkent a telítettség csak kb 20 %-ot és drasztikusan nekik kell megcsinálni. Ok ez is megvolt és elaludt lámpácska!:) erre most megint világit a kisautóm a műszerfalon. Egyre több dizeles ismerős mondja ,hogy miért nem szedetem vagy iktatom ki részecskeszürő ,mert felesleges vagy akár az egr-t is.Hát én nem igen értek hozzá ,most holnap elviszem szerelőhöz megint és kíváncsi vagyok ezúttal mit olvasnak ki. Szerintetek ha megint az a gond szedessem ki én is? Mi a véleményetek ? Nagyon megköszönném ,ha megírnátok!És szívesen fogadok minden tanácsot a turbódizelesekkel kapcsolatban. sziasztok és köszi!:) Na voltam kiolvastatni és izzitórendszer hiba::::::(
A segítségetek szeretném kérni, sajnos SOS a dolog. Tulajdonomba van lassan két éve egy 98-as lépcsőshátú X17DTL Astra, két héttel ezelőtt a főtengely bordás tárcsája maga alá tekerte a generátor ékszíjat, így a vezérműszíj megcsúszott és egyből két himbám megadta magát. Kapott egy hengerfej felújítást, összeraktam csodálatosan müködött 100km-ig, mikor újból feltekerte a generátor ékszíjat és megint megcsúszott. Jelenleg ott állok, hogy több szaki is bizonytalanul állítja, hogy két dolgot kell kicserélni. Vezérmű burkolat + főtengely szíjtárcsa lehet, hogy üt és ezért dobja le. Hátha valaki járt már hasonló cipőban vagy látott már ilyet. Várom a visszajelzéseket!
Van egy 97 es évjáratú B corsám. Isuzu motoros 1.5 TD, t4ec1 motorkóddal. Hengerfejes lett. A hengerfej nagyon rossz állapotban van, az lenne a kérdésem, hogy a sima 1.5 isuzu dízel esetleg az 1.7 es isuzu dízel hengerfeje rátehető e, mert megszólalásig hasonlítanak. Sajnos 1.5 td hengerfejet sehol nem tudok szerezni, ezért kérdezem. Vag van valami különbség köztük?
Szia! Az a baja, hogy elkel menni egy szervizbe, es kolvastatni a compjutert. Sarga lampa a chek engin. Hogy valami gond van. Ez lehet lamda szonda, rge szelep, valami jelado (viz-olaj-levego) stb stb stb.
2001 es B Vectra Y20DTH motor. Mostanában, intenzívebb gázadásnál eléggé kormol. Megnézték az élő adatokat, a turbónyomás valamivel kisebb mint kéne. Tehát kevés a levegő neki. A wastegate szelep rúdjának kell mozogni menet közben? Van ennek valami köze hozzá? Lehet hogy a wastegate vákumszelepe ment tönkre? Arra a műanyag UFÓ szerű szelepre gondolok. Vagy ennek semmi köze a kévés levegőhöz?