a füzetke igenis kampánykiadvány, amely pártlogók nélkül is alkalmas a választói akarat befolyásolására.
A bizottság szerint sérült az esélyegyenlőség a jelöltek között, mert az önkormányzat a közpénzen megjelenő kiadványában választási időszakban nagy megjelenési lehetőséget biztosított egy konkrét jelölt számára, ezzel pedig azt sugallja, hogy a jelenlegi polgármester kampányát támogatja. Emellett a kiadvány sérti a jóhiszemű és rendeltetésszerű joggyakorlás elvét is azáltal, hogy tájékoztatás címszóval akarja befolyásolni a választói akaratot.
Én csak azt nem értem, hogy ha Főváros újítja fel a Széna teret, akkor minek ez az önkormányzati köztérfejlesztési tanulmányterv? Régebben ez a város egyik leglégszennyezettebb területe volt, reméljük ez a Szélkapuval javul, de akkor is itt dübörög 2x2 sávnyi forgalom, szerintem sokkal nyugodtabb terek is vannak a Vizivárosban, pl. Mária tér, Nagy Imre tér, vagy a Király fürdő mellett/mögőtt.
Érdekes. Eddig azt állítottátok, hogy több lesz a zöld a téren mint ma. Ezzel szemben a látványterven máris kevesebb van belőle. (Nem, nem a felszántandó összterületen, hanem a tér mai területén.) Egyébként meg miért volt annyira sürgős kirakni innen épp most a Volánt, ha még azt se tudjátok, hogy mit is akartok kezdeni a térrel?
Az eheti budai polgárban itt a válasz a kérdésedre:
A Széna téren folytatódnak a közösségi beszélgetések Vízivárosról
Az Önkormányzat köztérfejlesztési tanulmánytervet készíttet ebben az évben, amelynek tárgya egy hosszú távú köztérhálózati és zöldfelület hálózati fejlesztés a Bel-Budai kerületrészben. A hosszú távú, öt-tíz éves léptékben értelmezhető város-rehabilitációs folyamat előkészítő fázisa a helyi közösségek aktivizálása, kulturális akciók szervezése, helyi közösségépítő kezdeményezések felkarolása az érintett területen, egy közös jövőkép kialakítása érdekében.
Ennek jegyében szerveződött az első vízivárosi utcaünnep, a Borral Oltó Fesztivál, a szeptember 7-8-i vízivárosi hétvége keretében. Az önkormányzat és a civil szervezők szombaton spontán találkozóterek kialakításával, vasárnap pedig színpad állításával és színvonalas programokkal várták a környékbelieket, hogy a közvetlen lakókörnyezetük iránt felelősséget érző emberek körében beszélgetések kezdődhessenek a városrész jövőjéről.
2020-ban esedékes – fővárosi beruházásban – a Széna tér átfogó rendezése, intenzív zöld közparkká alakítása. A II. Kerületi Önkormányzat a régi Volánbusz végállomás épületeinek bontásával járul hozzá a környezetrendezéshez. A Borral Oltó Fesztivál után itt, Víziváros kapujában, a Széna téren folytatódnak a közösségi tervezés akciói. A város-rehabilitációs tervezés első két évében az a legfontosabb cél, hogy minél többen bekapcsolódjanak a közös gondolkodásba, hogy az itt élő emberek igényei és tudása, helyismerete megjelenhessen a tervezési programban.
Az önkormányzat által megbízott tervezők szeptember 23. és október 3. között 6 alkalommal, hétfőn, szerdán és csütörtökön 16.30 és 19.00 óra között a Széna téri információs pontnál várják az érdeklődőket. A beszélgetések során a lakóközösség, az intézmények, a helyi kiskereskedelmi egységek megismerkedhetnek egymással, és közösen előkészíthetik a vízivárosi tervezési alaptérképet. Az érdeklődők a „Vízivárosi Akciócsoport” elnevezésű zárt Facebook csoporton keresztül követhetik majd az eseményeket, illetve kapcsolódhatnak be a közös munkába.
Az még hagyján, de kicsit feljebb, a buszmegállónál olyan lyukas a burkolat, hogy akárhogy szlalomozunk, lehetetlen elkerülni, valamelyik kerék mindenképp zöttyen egyet. A buszé is.
Úgy tűnik, hogy az érintett három-öt ház lakón kívül mindenki rosszabbul járt, az önkormányzat meg nem tud mit kezdeni a területtel.
A látványtervek komyan vehetőségéről meg a Duna-aréna óta valós képe lehet mindenkinek.
Juteszembe : Gyarmati Dezső uszoda 5 hónappal a határidő után hogy áll?
A régi terffek helyén talajcsere nélkül úgy aládolgoztak a területnek murvával, hogy ott egyhamar nem igen lesz zöldterületbővülés. Miközben publikus látványterv a "De jó itt 13 éve" c. kampányfüzet 5x5 centis rajocskáján túl nem jelent még meg sehol...
Passz. Nem én követtem el a bejegyzést. És én sem emlékszem augusztusi befejezésre, inkább októberire (szerintem a kivitelezők is). De a vázolt munkatempó és munkastílus sajna igaz a beruházásra.
..még is csak ez a kerület van a legnagyobb veszélyben..
Ha nem épül meg az M0 nyugat elsődlegesen a települések válhatnak azzá! Az északi szakasz átadásával érkező, nem terelhető személy és kisteher forgalom(járművek 80-ö0%-a) nem fog +100km-t kerülni a Pilisben. Az M0 dél hosszú kerüléséből a forgalma 40%-a ide várható. Mint a külső Bécsi útiak, a Solymár-Hidegkút-Budakesziútvonalon fognak a budaörsi csomóponthoz tartani. Csak a kamionok fognak a Pilisre zúdulni.
Mi nem így gondoljuk, hiszen az épületek minden egyes alkalommal tartogatnak valami új meglepetést, egy eldugott, eddig észre nem vett sarkot, gerendát, kis, kerek ablakot, vagy éppen egy hátsó udvari lugast. Minden évben, de egyébként évszakonként is mást és mást lát az ember - persze csak akkor, ha nyitott szemmel figyeli épített környezetünket.
Ezért is érdemes eljönni hozzánk, hiszen aki volt már egyszer, az másodszor is élvezni fogja a vezetett túrákat - szerintünk.
Egyébként vezetett túra nélkül is egy csoda itt nekünk a Bauhaus utcácskánk, ha csak eljön ide és végigsétál egyedül, egy szép nyári délutánon, az is felemelő érzés lehet. :-)))))
Elég elszomorító látvány, ahogy a Remetei úti uszada építésénél a jutazsákos-földlabdás, 3-4 méter magas előnevelt fák ott állnak kupacban a kerítésnek támasztva, és máris elszáradtak, mert nem lettek elültetve, és úgy látszik senkinek nem volt rá érkezése, hogy meglocsolja őket ahog ott állnak letámasztva.
Az előnevelt fa árakat nézve, jópárszázezer forint közpénz ment kukába.
Persze, biztos nagy a kapkodás, hogy a választások előtt át legyen adva valahogy - ha már az eredeti határidőt hónapokkal sikerült elmulasztani.