Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Crash Test Dummy Creative Commons License 2001.11.27 0 0 6

Quadcam!

Az összkerékmizériában teljesen igazad van!
Év elején egy 16v 33 P4-re (is) kacsintgattam, csak nem találtam megfelelő darabot, nomeg a boxermocitól is megijedtem (kényes jószág nekem, az átlag szürke hétköznapokban nem biztos hogy a nyomatéka és a hangja kárpótolt volna a többletfogyasztásért és a magasabb szervízinterallumokért)
Egy szó mint száz, egészen biztos hogy lenne rájuk kereslet- mármint az összkerekes modellekre.

CTD

QuadCam Creative Commons License 2001.11.27 0 0 5
További aggasztó gondolatok:
- a Stilo jobban felszerelt alapban és csúcsban is, mint a vele egy kategóriában induló és szintén nem régi 147. Mindehhez közel 1 millióval alacsonyabb az ára. És van belőle igazán ütős változat (2.4 Abarth), a 147 GTA-ról ehhez képest csak keringenek a hírek. Ez alapvetően megkérdőjelezi a 147 létjogosultságát. És állítólag lesz ugyanez turboval, ami messze veri a csoport összes típusát. Akkor melyik a sportos márka a Fiatnál?
- a 156 GTA messze nem olyan kemény gép, ha pl. egyik legnagyobb konkurensével a BMW M3-asával hasonlítjuk össze. Nem dolgoztak vele túl sokat. De legalábbis nem eleget.
- Régóta nincs egyátalán összkerékhajtás a csoport egyetlen típusában sem. Most, amikor pl. a VW szinte az összes kiskategóriánál nagyobb autójában rendelhető ez az extra, a Fiat mintha megfeledkezett volna róla. Pedig a 80-as évek végén, 90-es évek elején még nagy divat volt az olasz márkáknál (Alfa: 33 4x4, Permanent 4, 155 Q4, 164 Q4, Lancia: Delta Integrale, Dedra Integrale, Y10 4x4, stb.)
- a kiváló TS motorokat gagyi Ecotecre akarják cserélni. Marad viszont dízelnek a JTD. Ez azért érdekes, mert bár a JTD nem egy rossz konstrukció (sőt!), CR dízelben sosem voltak igazán erősek, a TS viszont még ma is az élvonalat képviseli.
- miért kellett megszűntetni az 1.4 TS-t? Ez a motor lassan 5 éves lesz és tudja azt (sőt többet!), amit pl. a VW vadonatúj fejlesztésű 1.4 16V-je. Csináltak helyette egy butított 1.6-ot, ami maximum gyenge közepesnek számít.
- hol van a TS és a változóvezérlés az Alfa V6-okból? Ismerve a technikát, csak a hengerfejet kellene átdolgozni, és ismét fényévekkel lehetnénk a konkurencia előtt.

Mellesleg Alfa tulaj vagyok, tehát nem fikázásnak szánom, csak aggódom a márkák jövöjéért...

Millennium Creative Commons License 2001.11.27 0 0 4
Crash Test Dummy
Azt nem mondom, hogy elpártolnék, de tény, hogy amikor annakidején az Alfa 33-asomat vettem, az markánsan más stílust képviselt, mint kategóriatársai.

mic414
Tudom én is, hogy a kabrióra nincs akkora nagy kereslet, hogy egy autógyár ebből éljen meg, de már csak marketing szempontból sem mindegy, hogy egy márkának van-e ilyen rétegmodellje, vagy nincs. Nem véletlen, hogy az alábbi középkategóriás modelleknek mind van kabrió változata: Golf, Astra, Megane, a 306-osnak volt, az Escort-nak volt, és bár most a Focus-nak nincs, de meg fognak jelenni ebben a kategóriában, csak nem Focus kabriónak fogják hívni.

mic414 Creative Commons License 2001.11.27 0 0 3
- Coupe: hát ez szerintem is hülyeség, pont most amikor szeretnék venni egyet... :)
- punto, meg compact kabrió: erre azért nem hiszem, hogy akkora kereslet lenne, nem hiszem, hogy ez akkora hiányosság lenne. Ott a barchetta, nem is olyan drága.
- Stilo: lehet, hogy csúnya, de lehet, hogy ez kell. Eddig milyen szép volt minden Fiat, mégsem voltak pénzügyileg sikeresek. Én inkább azt mondom, hogy legyen a csúnyácska Stilo nagyon sikeres, és emellett továbbra is gyártsanak gyönyörű és sportos Alfákat meg Lanciakat.
- középkategória: hát igen, itt gyenge. Ott az Alfa 156, de az nem egy családi autó.
- Lybra: hát igen, itthon nem nagyon lehet hallani róla, a Lancia annyira ismeretlen nálunk, hogy aki nem olasz-fan, valószínűleg nem is tudja, hogy létezik ilyen típus. Persze lehet, hogy mondjuk a németeknél jelentősebb marketinget fejtenek ki.
- Nehogy már csúnya legyen a Thesis! Nekem nagyon tetszik, igazi olasz design. Sőt, megkockáztatom, hogy sikeres is lesz!

Mindegy, jövőre kiderül, hogy széna vagy szalma. Mondjuk nem árt ha belehúznak, mert a németek szokás szerint erősek, a franciák meg iszonyatosan nyomulnak. Nem lesz könnyű tartani a tempót.

Crash Test Dummy Creative Commons License 2001.11.27 0 0 2
Időnként mi is feszegetjük a témát a "Na és miért olasz autót..." topikban.

Ezek szerint ha most kellene választanod lehet hogy elpártolnál?

Előzmény: Millennium (1)
Millennium Creative Commons License 2001.11.27 0 0 1
Igen, azt nem írtam (de aki ismer az tudja), hogy én is olasz autó párti vagyok (bizonyíték rá a honlapom), tehát nem fikázásból írtam amit írtam.

Amúgy én egy Alfa 156 1.8-al járok, a feleségemnek meg egy Punto II Sportingja van.

Előzmény: Crash Test Dummy (0)
Crash Test Dummy Creative Commons License 2001.11.27 0 0 0
Szerintem joggal.
Nem is beszélve a GM fejlesztésű mocikról....
1ébként milyen kocsid van?

(nulláztam, heyy!:o) )

CTD

Előzmény: Millennium (-)
Millennium Creative Commons License 2001.11.27 0 0 topiknyitó

Szerintem a FIAT eléggé elcsezte az Alfa-Fiat-Lancia modellpolitikáját.

- Beszüntették a Coupé gyártását. Ez önmagában még nem baj, mert elment az idő, a baj az ahogy nincs helyette új típus.
- Nincs a Punto II-ből kabrió, ami kielégítené az olcsó 4 üléses kabriók iránti keresletet.
- Nincs a középkategóriás szegmensben sem kabriója, ami pedig majdnem minden európai gyárnak van.
- A Stilo-ból hiányzik az az olasz formatervezési barvúr ami régen egy pillanat alatt rabul ejtette az embert.
- Nincs a Fiat-nak a középkategóra feletti modellje. A Marea sikertelen modell volt, mert méretét illetően a Bravo/Brava osztályba tartozott, ugyanakkor viszont egy osztállyal feljebb árazták.
- Marketing szempontból felosztották a 3 márkát (Alfa - sport, Fiat - tömegautó, Lancia - elegáns modellek), ennek ellenére az Alfa már régen nem hozza azt a sportos imidzset mint régen. Az egyetlen igazán ütős modell a 156 GTA lesz, de kérdés hogy mennyire lesz sikeres.
- A Lancia Y nem egy sikeres típus a maga kategóriájában.
- A Lancia Lybra nem egy sikeres típus a maga kategóriájában.
- A Lancia Kappa sikertelen volt, a Thesis annyira csúnya és extravagáns (ez a 2 nem mond ellent egymásnak) hogy megint csak nem fog meghatározó szerepet játszani saját kategóriájában és csak statiszta szereplő lesz.

Szóval egy kicsit aggódom...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!