Az összkerékmizériában teljesen igazad van!
Év elején egy 16v 33 P4-re (is) kacsintgattam, csak nem találtam megfelelő darabot, nomeg a boxermocitól is megijedtem (kényes jószág nekem, az átlag szürke hétköznapokban nem biztos hogy a nyomatéka és a hangja kárpótolt volna a többletfogyasztásért és a magasabb szervízinterallumokért)
Egy szó mint száz, egészen biztos hogy lenne rájuk kereslet- mármint az összkerekes modellekre.
További aggasztó gondolatok:
- a Stilo jobban felszerelt alapban és csúcsban is, mint a vele egy kategóriában induló és szintén nem régi 147. Mindehhez közel 1 millióval alacsonyabb az ára. És van belőle igazán ütős változat (2.4 Abarth), a 147 GTA-ról ehhez képest csak keringenek a hírek. Ez alapvetően megkérdőjelezi a 147 létjogosultságát. És állítólag lesz ugyanez turboval, ami messze veri a csoport összes típusát. Akkor melyik a sportos márka a Fiatnál?
- a 156 GTA messze nem olyan kemény gép, ha pl. egyik legnagyobb konkurensével a BMW M3-asával hasonlítjuk össze. Nem dolgoztak vele túl sokat. De legalábbis nem eleget.
- Régóta nincs egyátalán összkerékhajtás a csoport egyetlen típusában sem. Most, amikor pl. a VW szinte az összes kiskategóriánál nagyobb autójában rendelhető ez az extra, a Fiat mintha megfeledkezett volna róla. Pedig a 80-as évek végén, 90-es évek elején még nagy divat volt az olasz márkáknál (Alfa: 33 4x4, Permanent 4, 155 Q4, 164 Q4, Lancia: Delta Integrale, Dedra Integrale, Y10 4x4, stb.)
- a kiváló TS motorokat gagyi Ecotecre akarják cserélni. Marad viszont dízelnek a JTD. Ez azért érdekes, mert bár a JTD nem egy rossz konstrukció (sőt!), CR dízelben sosem voltak igazán erősek, a TS viszont még ma is az élvonalat képviseli.
- miért kellett megszűntetni az 1.4 TS-t? Ez a motor lassan 5 éves lesz és tudja azt (sőt többet!), amit pl. a VW vadonatúj fejlesztésű 1.4 16V-je. Csináltak helyette egy butított 1.6-ot, ami maximum gyenge közepesnek számít.
- hol van a TS és a változóvezérlés az Alfa V6-okból? Ismerve a technikát, csak a hengerfejet kellene átdolgozni, és ismét fényévekkel lehetnénk a konkurencia előtt.
Mellesleg Alfa tulaj vagyok, tehát nem fikázásnak szánom, csak aggódom a márkák jövöjéért...
Crash Test Dummy Azt nem mondom, hogy elpártolnék, de tény, hogy amikor annakidején az Alfa 33-asomat vettem, az markánsan más stílust képviselt, mint kategóriatársai.
mic414 Tudom én is, hogy a kabrióra nincs akkora nagy kereslet, hogy egy autógyár ebből éljen meg, de már csak marketing szempontból sem mindegy, hogy egy márkának van-e ilyen rétegmodellje, vagy nincs. Nem véletlen, hogy az alábbi középkategóriás modelleknek mind van kabrió változata: Golf, Astra, Megane, a 306-osnak volt, az Escort-nak volt, és bár most a Focus-nak nincs, de meg fognak jelenni ebben a kategóriában, csak nem Focus kabriónak fogják hívni.
- Coupe: hát ez szerintem is hülyeség, pont most amikor szeretnék venni egyet... :)
- punto, meg compact kabrió: erre azért nem hiszem, hogy akkora kereslet lenne, nem hiszem, hogy ez akkora hiányosság lenne. Ott a barchetta, nem is olyan drága.
- Stilo: lehet, hogy csúnya, de lehet, hogy ez kell. Eddig milyen szép volt minden Fiat, mégsem voltak pénzügyileg sikeresek. Én inkább azt mondom, hogy legyen a csúnyácska Stilo nagyon sikeres, és emellett továbbra is gyártsanak gyönyörű és sportos Alfákat meg Lanciakat.
- középkategória: hát igen, itt gyenge. Ott az Alfa 156, de az nem egy családi autó.
- Lybra: hát igen, itthon nem nagyon lehet hallani róla, a Lancia annyira ismeretlen nálunk, hogy aki nem olasz-fan, valószínűleg nem is tudja, hogy létezik ilyen típus. Persze lehet, hogy mondjuk a németeknél jelentősebb marketinget fejtenek ki.
- Nehogy már csúnya legyen a Thesis! Nekem nagyon tetszik, igazi olasz design. Sőt, megkockáztatom, hogy sikeres is lesz!
Mindegy, jövőre kiderül, hogy széna vagy szalma. Mondjuk nem árt ha belehúznak, mert a németek szokás szerint erősek, a franciák meg iszonyatosan nyomulnak. Nem lesz könnyű tartani a tempót.
Szerintem a FIAT eléggé elcsezte az Alfa-Fiat-Lancia modellpolitikáját.
- Beszüntették a Coupé gyártását. Ez önmagában még nem baj, mert elment az idő, a baj az ahogy nincs helyette új típus.
- Nincs a Punto II-ből kabrió, ami kielégítené az olcsó 4 üléses kabriók iránti keresletet.
- Nincs a középkategóriás szegmensben sem kabriója, ami pedig majdnem minden európai gyárnak van.
- A Stilo-ból hiányzik az az olasz formatervezési barvúr ami régen egy pillanat alatt rabul ejtette az embert.
- Nincs a Fiat-nak a középkategóra feletti modellje. A Marea sikertelen modell volt, mert méretét illetően a Bravo/Brava osztályba tartozott, ugyanakkor viszont egy osztállyal feljebb árazták.
- Marketing szempontból felosztották a 3 márkát (Alfa - sport, Fiat - tömegautó, Lancia - elegáns modellek), ennek ellenére az Alfa már régen nem hozza azt a sportos imidzset mint régen. Az egyetlen igazán ütős modell a 156 GTA lesz, de kérdés hogy mennyire lesz sikeres.
- A Lancia Y nem egy sikeres típus a maga kategóriájában.
- A Lancia Lybra nem egy sikeres típus a maga kategóriájában.
- A Lancia Kappa sikertelen volt, a Thesis annyira csúnya és extravagáns (ez a 2 nem mond ellent egymásnak) hogy megint csak nem fog meghatározó szerepet játszani saját kategóriájában és csak statiszta szereplő lesz.