Azt elfelejtettem megírni, hogyha nincs a padlólemez előkészítve hátsó övek fogadására, akkor szerintem nem tudsz hivatalosan beletenni övet. Ha mégis szeretnél akkor sem egyszerű, mert ha jól emlékszem M13as csavarok tartják a csatokat öveket erősített pontokon, olyan csavaranyát meg nem kapsz a világon sehol, legfeljebb esztergáltatsz. Ha nem sikerül elég masszívra csinálni az erősített pontokat és baleset van, akkor kiszakadhat az egész biztonsági öv.
Nekem van egy 1971 év végi 72 év eleji (nincs gyártási év beütve) gaz 24es volgám. Majd egyszer ha oda jutok felújítom. Az hogy export vagy valamilyen "luxus" változat lenne nem tudom, de a hátsó biztonsági övek helye is elő van készítve.
A hátsó övek nem eredeti szovjet övek hanem utólag beletett veterán csehszlovák övek, tehát valószínű hogy eredetileg nem voltak benne de az előkészítés eredeti gyári, ami nem más mint a padlólemez megerősítés dupla vastag lemezzel és abban van egy csavaranya.
Sziasztok! Új kérdésem lenne. Tudomásom szerint nincs hátsó biztonsági öv a Volgában, talán még elő sincs készítve (?). Ha szeretne az ember beletenni, hogyan tudja megtenni, milyen szabályozások vannak ezzel kapcsolatban?
Üdv, sysque! Érdeklődnék, hogy csont nélkül felmegy az ötgangos váltó, vagy faragni kell valamennyit, valamint, ha nem túl vindisgréc a kérdés, hogy adják az ilyeneket és mennyire hiánycikk?
Apukám hagyatékának felszámolásakor bukkantam rá pár alkatrészre. 1972-73 körül volt egy M21-es Volgája, akkoriban beszerzett pár tartalékot, gondolom amihez hozzájutott.
- hengerfej
- Zsír új kilóméteróra
- Gyári rádió javító készlet (mindenféle alkatrészekkel, csövekkel)
Ha valakit érdekel, kérem jelentkezzen itt a fórumon.
Ha kerékre lesz téve akkor kitolom a garázsból és lefényképezem. Bent olyan kevés a hely hogy alig látszódna valami. Jelenleg a karosszéria munka van kész és a kocsi teljes alja. Alvázvédés első hátsó futómű felújítás. A két első felni is festve van, és hamarosan a hátsók is festve lesznek. A felnik színe meg fog egyezni a kocsi színével. Az eredeti gyári szürkét is megtaláltam a felnin lévő sok réteg festék alatt de nem tetszett, ezért RAL 9001 krémfehér festést kapott amilyen az autó is lesz.
A pogácsa tuning azaz a nyomtávszélesítő az eredeti volga gyári tartozék. Lehet hogy csak az export változatokra tettek, vagy lehet hogy évjáratfüggő, de eredeti tartozéka a kocsinak. Ha jól tudom csak a 3102-eseknek.
Egy öt sebességes váltót takarítok mostanában, hogy kívül szép tiszta legyen, és az lesz a következő lépés volga ügyben hogy felszerelem. Remélem gond nélkül felrakható.
A kardántengely kapott új kardán kereszteket és új szép sárgított kardánvillát (nyelestengely felé- nem tom mi lenne a neve) és a kardántengelyt lefényeztem fekete autófestékkel. Tükör fényes lett, átkozott jól néz ki, kb 200m megtétele után szerintem ez meg fog változni.
Hátsó fék felújítása. Remélem szép lett. A rugó és kézifékkötél nincs még bekötve. Szinte minden új, de csak szinte. A hátsó tengely és a laprugók is felújítottak, csak most éppen porosak. Én követtem el a színkiválasztást és a festést is.
Czigány Lajos kollégánk (GAZ69) jelzett, hogy keres M21 (3.sz, exp) első hátsó szélvédőre gumitömítést/kédert. Ha tudtok elfekvőben akkor szóljatok kérem.
Sokat tanultam abból, amit leírtál. A 8,5-9,5 l/100 km szerintem teljesen jó fogyasztás, ilyesmiket hallottam 1-2 volgástól én is. A difis résznél bocs a típusszám elírásért. Ha jól veszem ki, akkor a 2410-es difinél is csalni fog a sebesség. A dobfékkel megnyugtattál, nem te vagy az első, aki ezt mondja. A szereléshez valamelyest konyítok, a munkahelyemen van is akna, talán szaki is akad, meg van egy kollégám, aki korábban veteránozott, ugyan nem volgával.
A 24-es rendkívül hálás nosztalgiaautó tud lenni, valaki egyszer innen azt mondta rá hogy ez egy kib...tt játszótér. Nagy élmény vele minden km., és remek eszköz a jókedvű társaság beszerzéséhez is. Én általában tankhoz, harckocsihoz szoktam hasonlítani, mert szinte bárhol elmegy úgy, hogy nem érzem benne az út hibáit csak akkor, ha eltűnik benne a fél kerék. Viszont baja akkor sem lesz. Egyszer egy hétvégén belediktáltam 750 km-t egy szlovákiai találkozóra menet, és egy rosszat nem tüsszentett. Teljesen magától értetődő volt, hogy egy 50 éves konstrukciójú 30-as kocsiba beleülök és megy. Legjobb ruszki őskövület. Kívánom hogy mielőbb tapasztald meg!
Szakmailag:
Nekem eredeti 4 sebességes volt mindig, 8,5-9,5 között fogyasztott attól függően, hogy volt-e tojás vagy nem a gázpedál meg a talpam között. A Gazella váltó állítólag nem sokat gyorsít. Cserébe nem tudod mennyivel mész, mert csalni fog az óra a diffi áttétel különbsége miatt. De van másfajta ötös váltó is. Van aki tud erről nyilatkozni majd itt.
A 24-esen lévő 4 dobfék a gyári eredeti rásegítőjével(ugyanis van neki) nekem olyat fékezett, hogy azért lassult szépen a 1,5 tonna, szerintem pénzkidobás kicsit a tárcsásítás. Erről vOlgi tudna nyilatkozni, Ő túl van egy ilyenen. Az első dob duplex rendszerű, tehát eleve az is ad egy rásegítést neki. Ha be van állítva, nincs azzal semmi baj.
A diffik áttételéhez annyit fűznék, hogy ahogy tudom a 24-esé 4,1, a 2410-é 3,9 áttételi viszonyú, szóval a 2410(és nem 2401, mert az a korai 24-es típusszáma volt) diffije "hosszabb".
Gázosítással kapcsolatban azt tudom elmondani, hogy a szelepek érzékenyek a szegény keverékre benzin üzemben, a kipufogó szelep nálam már égett el amiatt. Gázüzemnél talán még fontosabb a szelephézagra meg az üzemanyag arány- beállításra figyelni. Uazokkal meg Gazellákkal találkoztam munkám során, semmi bajuk nem volt tőle. Akkoriban jártam hasonló cipőben mint Te, aztán akit tudtam kérdeztem mindenről ami esetleg Volgával kapcsolatos.
Ja és egy lényeges szempont: Nem árt, ha konyítasz valamit a szerelgetéshez, nem árt kitanulni a régi technikát, ugyanis nem sok helyen van ma már idő meg türelem az ilyen réges- régi, simogatást igénylő dromedárokhoz. Az a tuti ha beállításokat, legalább kisebb javításokat magad is meg tudsz oldani. Akkor nem fáj a zsebednek annyira ez a sportág, cserébe kapsz egy olyan dögöt, ami a Te kezedtől fog szépen dorombolni.
Régi nagy álmom, hogy ha összejön, vásároljak egy M24-es Volgát. Jelenleg a tervezgetési fázisban vagyok, igyekeztem sokat utánaolvasni - itt is, de képtelenség a végére érni :) - és felmerültek bennem kérdések. Szeretnék csökkenteni a fogyasztáson, ezért egy 5 sebességes gazella - talán dízel - váltót javasoltak. Gondolkodom a gázosításon is, mert majdnem mindennapi használatban lenne az autó. A gyári dobféket is cserélném tárcsára, vákuumrásegítővel, mert ahogy olvastam, hogy nem árt megállni másfél tonnával. A hajtás és difivel kapcsolatban lenne olyan kérdésem, hogy állítólag a 24-esnek a 24-01-es difi jót tesz. Hiába keresgélek, nem találok magyarázatot rá? Van valakinek gyakorlati tapasztalata és el is mesélné?
Tudomány - sok más egyéb mellett - innen merítettem. Köszönettel a válaszokat.