A Fabia muszerfala – nekem – fantaziatlannak tunik a Cliohoz kepest, viszont az utobbie kopogos muanyagbol keszul. Igy konnyu olcsobbnak lenni. Ettol fuggetlenul a Fabia tularazott, ez ketsegtelen. A Fabia nagy elonye a Cliohoz kepest, hogy tobb benne a hely, a vezetoulesben legalabbis. A Clioban szorongtam, es utaltam benne az intenziv muanyagszagot. A Fabia Sedan csomagtartojat meg nem lattam eloben, a Clioe viszont nagyon alacsony, magasabb targyak nem fernek el benne. (Cserebe viszont jo hosszu. Lehet valasztani, kinek mi a jobb.)
A Clioval nem mentem, csak ultem benne, ugyhogy a motorokrol nem nyilvanitanek velemenyt. Azt viszont hozzafuznem, hogy a nyomorudas motor (az en Feliciamban is az van) elveben regi ugyan, de ez onmagaban meg nem elegseges egy motor leminositesehez. Tessek osszehasonlitani a loerok szama mellett peldaul a legnagyobb leadott nyomatekot, azt, hogy ezt milyen fordulatszamon adja le, es hogy milyen a nyomateki gorbeje, azaz hogy elfogadhato nyomatek milyen fordulatszam-tartomanyban all rendelkezesre. En ez utobbit tartom a legfontosabbnak, mert ez donti el, hogy egy motor mennyire hasznalhato a mindennapokban, es mennyit fogyaszt.) Fogalmam sincs rola, hogy mi jonne ki egy ilyen osszehasonlitasbol, ha a Clioval es a Fabiaval adott 8V-s motort osszehasonlitanam, de elmeletileg elkepzelheto, hogy nyomatekgorbeben peldaul a Fabia 68 LE-s nyomorudasa megveri a Renault ohc 75 lovasat…
Vegul: tudomasul kell venni, hogy Kelet-Europaban elunk. Persze, hogy mindenki olyan autot szeretne, amiben kinyujthatja a labait, es meg a csomagoknak is van hely. (Lasd kozepkategoria.) Csakhogy annyi penze az itteni atlagpolgarnak nincs, hogy a ketto egyutt menjen. De ez meg nem ok arra, hogy leszoljuk azokat, akik megkotik a maguk kompromisszumat, es valamelyik kisauto lepcsos faru valtozata mellett dontenek. Annak ellenere sem ok, hogy ezek dizajnjarol valoban lesir: eredetileg kompaktnak szulettek…
"Rávarrnak az elejére egy VW emblémát, kék izzót csúsztatnak a sebességmérô alá, és láss csodát, a gagyi spanyol tákolmányból minôségi német kisautó lett. :)) Megasuxx."
Akkor szerezz egy röntgenrajzot egy Seatról, ami tartalmaz alkatrészlistát is, és elhűlsz majd , mennyi VW fődarabot használnak a spanyolok.
A topicindítódból nem derült ki, hogy a Sedan verzió a célpontod.
Én az 5 ajtós verzióról beszéltem. A Puntóval való összehasonlítást 2 dolog is indokolja: 1. a Te személyes elkötelezettséged nem titok a forum olvasói körében 2. ebben a kategóriában a Punto a viszonyítási alap, mert a legtöbb teszt ezt hozza ki győztesen.
Tudomásul kell azonban venni, hogy a más szempontok is léteznek, mint a tied. Van, akinek a sedan változat (bármely típusból) jobban tetszik, mint a többi. Én személy szerint nem tartozok ezek közé, de ennek erős hagyományai vannak magyarországon. Európában ez kiveszőben van. Vannak tipusok (pl. Civic), amelyből csak néhány országba importálják a 4 ajtóst. Természetesen Magyarország ezek között van.
Majdnem minden márkánál a érvényes a Skodánál alkalmazott árképzési módszer, azaz az 5 ajtós ára + 100 - 200 eFt lesz a 4 ajtós ára, és újabb + 100 - 200 eFt lesz a kombi változat ára. A Ford rövid ideig kisérletezett azonos árral, de kudarcba fulladt. A másik stratégia a különböző karosszéria változatok más néven, más tipusként való árusítása. Ennek egyik élharcosa a Fiat.
Tehát ha ez a Topic a sedan változatok létjogosultságát boncolgatja, akkor kiszállok.
Ha azonban ez a topic a címének megfelelően a Skoda Fabia tipusának illetve azon belül a Classic felszereltségi szintjének létjogosultságát viszgálja, akkor szívesen mondok szempontokat és érveket.
Beszó. És még egy gondolat: A punto ELX-ben ennyiért dupla légzsák is van valamint board computer, ködlámpa. Csak , hogy az értékesebbeket említsem. De mint mondtam a Puntot nem hoztam szóba...
Mindenek előtt Skoda Fabia kombiról senki nem beszélt. Puntoról pedíg végképp nem.
A Skoda Fabia Sedan( ez a szedán hivatalos neve) pedíg az összes lap szerint 2 527 000 forintba kerül. Mármint a Classic névre hallgató alamodell. A csomagtartója pedíg 410 literes, és szerény és teljesen privát véleményem szerint a beltere valami roppant lehangoló. Bocs a Fabia tulajdonosoktól, de ami tetszik az a vajsznű műszerfalas. De olyat csak Prágában láttam eddíg forgalomban...
Szerintem is nagyon gázosak ezek a kisautókból kialakított szedánok. Olyan nagypapaautó hangulatuk van. A legundorítóbb talán a polo klasszik. Adott egy szeat kordoba, ami már alapban randa. Rávarrnak az elejére egy VW emblémát, kék izzót csúsztatnak a sebességmérô alá, és láss csodát, a gagyi spanyol tákolmányból minôségi német kisautó lett. :)) Megasuxx.
Sok paraszt meg azt hiszi, német autóban ül, és szidja a többi márkát. :)
A Renault nem francia gyártású típusai valóban kiváló minôségükrôl ismertek. Elég csak a román Renault 12-est említeni. A típus nagyszeruségét igazolja, hogy még napjainkban is gyártják! Reméljük, hogy a nagymúltú török autóipar legújabb terméke hasonló sikereket ér el. :)
Na kicsit elkanyarodtam a témától, sorry. A Fabia Sedan telleg eleg suxx, de a kombi már jobban néz ki, és nem sokkal drágább. De a legjobb ennyi pénzért egy 1.5-2 éves Octavia. (Szerintem legalábbis.)
A Skoda Fabia Classic 2 392 Ft, a 2 527 eFt a kombi változat régi ára, az már felment 2 599 eFt-re. A kombi csomagtartója nem 410 liter, hanem 426 liter.
A 2.5 - 2.6 milliós ársávban a Fabia sokkal jobb vétel, mint a Punto.
A Punto II ELX 8V motorral (5 ajtós) 2 460 eFt.
Audió előkészítéssel és hátsó fejtámlával 2 523 eFt.
Ettől az ártól már a Fabia Comfort (5 ajtós) 2.6 milliós ára sincs messze. De a Fabia Classic a Punto II ELX-el azonos felszereltségűre extrázva (központi zár és elektromos ablak) is ugyanott van.
Így igaz! Én már majdnem elhoztam a szalonból egy Fabiat, nagyon tukmálta a kereskedő, és 3 millióért adta volna a fullos 101 LE-s autót, de a belsejével nem tudtam kibékülni. Ez az én egyéni véleményem, de szerintem ronda a belseje (Fabia tulajoktól bocs!). Maradt a Clio, ami ugyan kicsit többe került, de öröm beleülni. :-)
A német hangulatot, német precizitást meg német minőséget pedig lassan el kellene felejteni. Ennek nagy része csak parasztvakítás, de ha valaki ezért (meg a "presztizsért") képes plusz pénzt kiadni, hát tegye...
"teljesen nemet hangulatu es puhasagu müszerfallal"
Na ettôl a kijelentéstôl mábocs, de hányok. Fabianak annyira unalmas és szürke és ötlettelen a beltere, hogy az már botrány, annél még a Felicia is jobb volt. De lehet, hogy puhább.....
Ha lattal a törököknel es a franciaknal gyartott Renault 19-est, akkor tudod miröl beszelek. A ket auto között oriasi a különbseg! Ezek nem csak vagdalozasok, hanem tapasztalatok is!
Igen, Törökországban nyilván teljesen más minôségi követelményeket ír elô a Renault, mint Franciaországban, végül is a törökök egy balkáni nép, nem tudják olyan precízen kezelni az fullauto CNC-ket meg biztos úgyis belebagóznak a fényezôsoron a festékbe meg kicserélik törökre a franciából szállított elektronikát meg ilyesmi, sz'al nyilván hóttszar a Thalia...
Különben meg nem értem mi a hézag a kinézetekkel. Ezeket a kisautókat pontosan arra szánják (ahogy az sportivo megjegyezte) hogy relatív kis költséggel elégséges helyet nyújtsanak egy teljes családnak - a elôbb a racionalitás, aztán a design. Thalia, Palio, Fabia 4ajtós, buzukiszedán.
Örök példa nekem a másik oldalról a Lexus GS300. Nagyautó, q sok hely van benne. Ja. Utastérben tényleg. De próbáljon meg valaki a csomagtartójába rakodni, szívni fog. Nem arra találták ki, hogy a két gyerekkel-kutyával elmenj valahová egy hétre. Viszont gyönyörű. :-)
Szerintem az összes 4-ajtós (lépcsős hátú) kisautó bénán néz ki. Tipikus szakadt ruppótlan keleti piacokra gyártott autók, hogy elmenjenek családi használatra is.
Amúgy pedig a Fabia szerintem még a legtűrhetőbb az összes közül.
Fabia kontra Thalia? Szerintem inkabb ez a vicc! A motorja tenyleg jo a Thalianak, de könyörgöm, az egy török gyartasu auto! Ott meg a közeleben sem jarnak annak, amilyen minösegi összeszereles folyik a Skoda gyarban.
A beltere igenyesebb? Szerintem az a betonkemeny csillogo müanyag, ami a Thaliaban van, az nem hasonlithato össze egy teljesen nemet hangulatu es puhasagu müszerfallal. Persze ez is szubjektiv, bar nem hinnem, hogy a Fabiaban rosszul erezne magat az ember.
Egyebkent a Clion most a modellfrissitesen javitottak, megpedig a müszerfalon is. Ugyanolyan (bar meg nem lattam, de megelölegezem) mint a Fabiae. Igenyesebb anyagok. A tervezök sem hülyek, tudjak mi kell az embereknek. Viszont a Thaliat nem erinti ez a valtozas egy darabig...
Meg valami. Amiben a topicban szo esik, az Fabia Sedan... A Classic csak egy felszereltsegi szint.
Fabia legalább olyan ronda, mint a Thalia. A Renault-ban viszont király a motor (16V-t vezettem, meglepett), a beltér meg nagyságrenddel igényesebb, mint a Skoda. Thalia-nak szvsz 1 baja van, nagyon nagy a hasmagasság és hozzá ezek a virsli gumik.... Ültetsz rajta 5 centit (akár 10-et), teszel rá legalább 185/60-as gumit, máris egész másképp nézne ki valszeg. Arról nem is beszélve, hogy a 16V jóval olcsóbb, mint a 3.5 millás Fabia. Viszont nincs benne szériában a presztízs, ami minden VW csoportos autóban alap :) sôt ehhez nem is rendelhetô!
Renault Thaliat akkor sem vennék, ha féláron dobná utánam a kereskedő. Valahogy ha hátulról megnézem azt a kocsit olyan igénytelennek, és nyeszlettnek tűnik, hogy a francnak se kéne. A Palioról hasonló véleményem van. A Fabia formaterve sokkal inkább megy a mai trendhez.
Hát a motorja az nemigen nagy durranás, ez tény. De az 1.4 16V az már igen, és Elegance-ban csak 3.5M, ami pont 1M-el kevesebb mint az olajkályha. Mire ezt a pénzt megspórólod a kevesebb fogyasztáson..... (A kötelezorol nem is beszélve)
Tudod az üldözési mánia nagyon komoly betegség. Szerintem mielőtt komolyra fordul a helyzeted keress fel egy szakorvost, mert így nem sok jót jósolok!
Vagy mutasd meg, hogy hol írtam ebben a topicban le azt a szót, hogy Punto vagy hogy sporting.
Mellesleg jegyezném, meg, hogy ennyiért Palio weekendet, Renault Thaliat, és még sok más autót lehet kapni aminek nagyobb vagy legalább ekkora a csomagtere.
Szóval 2,5 (inkább 2.6) milliót nem ér meg. Mert ha csomagteret akarok venni akkor kimegyek az autópiacra és veszek egy használt hiace-t vagy valami más teherautót. Amúgy meg a 410 liter nem akkora óriási kiemelkedő méret, hogy ekkora vagyont kérjenek el érte.
Úgyhogy maradjunk annyiban, hogy nagyon túlárazták az autót. A PDTDI Elegance 4,5 milliós áráról már nem is beszélek, mert annyiért aztán már végképp autót is lehet venni...
Megint arra akarsz kilukadni, hogy egy Punto Sporting mennyivel jobb vétel ennyiért...
Speciel tényleg nem nagy szám a Skoda eme motorja, dehát van, akinek a nagy csomagtartó megér 2,5 milliót még ilyen szar motor mellett is (mondjuk akkor inkább Tháliát vennék ennyiért,az mindenben jobb szvsz).