Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

renegade Creative Commons License 2001.05.29 0 0 22
A Fabia muszerfala – nekem – fantaziatlannak tunik a Cliohoz kepest, viszont az utobbie kopogos muanyagbol keszul. Igy konnyu olcsobbnak lenni. Ettol fuggetlenul a Fabia tularazott, ez ketsegtelen. A Fabia nagy elonye a Cliohoz kepest, hogy tobb benne a hely, a vezetoulesben legalabbis. A Clioban szorongtam, es utaltam benne az intenziv muanyagszagot. A Fabia Sedan csomagtartojat meg nem lattam eloben, a Clioe viszont nagyon alacsony, magasabb targyak nem fernek el benne. (Cserebe viszont jo hosszu. Lehet valasztani, kinek mi a jobb.)

A Clioval nem mentem, csak ultem benne, ugyhogy a motorokrol nem nyilvanitanek velemenyt. Azt viszont hozzafuznem, hogy a nyomorudas motor (az en Feliciamban is az van) elveben regi ugyan, de ez onmagaban meg nem elegseges egy motor leminositesehez. Tessek osszehasonlitani a loerok szama mellett peldaul a legnagyobb leadott nyomatekot, azt, hogy ezt milyen fordulatszamon adja le, es hogy milyen a nyomateki gorbeje, azaz hogy elfogadhato nyomatek milyen fordulatszam-tartomanyban all rendelkezesre. En ez utobbit tartom a legfontosabbnak, mert ez donti el, hogy egy motor mennyire hasznalhato a mindennapokban, es mennyit fogyaszt.) Fogalmam sincs rola, hogy mi jonne ki egy ilyen osszehasonlitasbol, ha a Clioval es a Fabiaval adott 8V-s motort osszehasonlitanam, de elmeletileg elkepzelheto, hogy nyomatekgorbeben peldaul a Fabia 68 LE-s nyomorudasa megveri a Renault ohc 75 lovasat…

Vegul: tudomasul kell venni, hogy Kelet-Europaban elunk. Persze, hogy mindenki olyan autot szeretne, amiben kinyujthatja a labait, es meg a csomagoknak is van hely. (Lasd kozepkategoria.) Csakhogy annyi penze az itteni atlagpolgarnak nincs, hogy a ketto egyutt menjen. De ez meg nem ok arra, hogy leszoljuk azokat, akik megkotik a maguk kompromisszumat, es valamelyik kisauto lepcsos faru valtozata mellett dontenek. Annak ellenere sem ok, hogy ezek dizajnjarol valoban lesir: eredetileg kompaktnak szulettek…

BigGL Creative Commons License 2001.05.29 0 0 21
"Rávarrnak az elejére egy VW emblémát, kék izzót csúsztatnak a sebességmérô alá, és láss csodát, a gagyi spanyol tákolmányból minôségi német kisautó lett. :)) Megasuxx."

Akkor szerezz egy röntgenrajzot egy Seatról, ami tartalmaz alkatrészlistát is, és elhűlsz majd , mennyi VW fődarabot használnak a spanyolok.

Előzmény: RedRiot (17)
Bezso Creative Commons License 2001.05.29 0 0 20
Mongoose!

A topicindítódból nem derült ki, hogy a Sedan verzió a célpontod.

Én az 5 ajtós verzióról beszéltem. A Puntóval való összehasonlítást 2 dolog is indokolja: 1. a Te személyes elkötelezettséged nem titok a forum olvasói körében 2. ebben a kategóriában a Punto a viszonyítási alap, mert a legtöbb teszt ezt hozza ki győztesen.

Tudomásul kell azonban venni, hogy a más szempontok is léteznek, mint a tied. Van, akinek a sedan változat (bármely típusból) jobban tetszik, mint a többi. Én személy szerint nem tartozok ezek közé, de ennek erős hagyományai vannak magyarországon. Európában ez kiveszőben van. Vannak tipusok (pl. Civic), amelyből csak néhány országba importálják a 4 ajtóst. Természetesen Magyarország ezek között van.

Majdnem minden márkánál a érvényes a Skodánál alkalmazott árképzési módszer, azaz az 5 ajtós ára + 100 - 200 eFt lesz a 4 ajtós ára, és újabb + 100 - 200 eFt lesz a kombi változat ára. A Ford rövid ideig kisérletezett azonos árral, de kudarcba fulladt. A másik stratégia a különböző karosszéria változatok más néven, más tipusként való árusítása. Ennek egyik élharcosa a Fiat.

Tehát ha ez a Topic a sedan változatok létjogosultságát boncolgatja, akkor kiszállok.

Ha azonban ez a topic a címének megfelelően a Skoda Fabia tipusának illetve azon belül a Classic felszereltségi szintjének létjogosultságát viszgálja, akkor szívesen mondok szempontokat és érveket.

Előzmény: Mongoose (19)
Mongoose Creative Commons License 2001.05.28 0 0 19
Beszó. És még egy gondolat: A punto ELX-ben ennyiért dupla légzsák is van valamint board computer, ködlámpa. Csak , hogy az értékesebbeket említsem. De mint mondtam a Puntot nem hoztam szóba...

Mongoose

Mongoose Creative Commons License 2001.05.28 0 0 18
Bezso!

Mindenek előtt Skoda Fabia kombiról senki nem beszélt. Puntoról pedíg végképp nem.
A Skoda Fabia Sedan( ez a szedán hivatalos neve) pedíg az összes lap szerint 2 527 000 forintba kerül. Mármint a Classic névre hallgató alamodell. A csomagtartója pedíg 410 literes, és szerény és teljesen privát véleményem szerint a beltere valami roppant lehangoló. Bocs a Fabia tulajdonosoktól, de ami tetszik az a vajsznű műszerfalas. De olyat csak Prágában láttam eddíg forgalomban...

Mongoose

RedRiot Creative Commons License 2001.05.28 0 0 17
Szerintem is nagyon gázosak ezek a kisautókból kialakított szedánok. Olyan nagypapaautó hangulatuk van. A legundorítóbb talán a polo klasszik. Adott egy szeat kordoba, ami már alapban randa. Rávarrnak az elejére egy VW emblémát, kék izzót csúsztatnak a sebességmérô alá, és láss csodát, a gagyi spanyol tákolmányból minôségi német kisautó lett. :)) Megasuxx.
Sok paraszt meg azt hiszi, német autóban ül, és szidja a többi márkát. :)

A Renault nem francia gyártású típusai valóban kiváló minôségükrôl ismertek. Elég csak a román Renault 12-est említeni. A típus nagyszeruségét igazolja, hogy még napjainkban is gyártják! Reméljük, hogy a nagymúltú török autóipar legújabb terméke hasonló sikereket ér el. :)

Na kicsit elkanyarodtam a témától, sorry. A Fabia Sedan telleg eleg suxx, de a kombi már jobban néz ki, és nem sokkal drágább. De a legjobb ennyi pénzért egy 1.5-2 éves Octavia. (Szerintem legalábbis.)

Bezso Creative Commons License 2001.05.28 0 0 16
Mongoose!

Kicsit összemosod a dolgokat!

A Skoda Fabia Classic 2 392 Ft, a 2 527 eFt a kombi változat régi ára, az már felment 2 599 eFt-re. A kombi csomagtartója nem 410 liter, hanem 426 liter.

A 2.5 - 2.6 milliós ársávban a Fabia sokkal jobb vétel, mint a Punto.

A Punto II ELX 8V motorral (5 ajtós) 2 460 eFt.
Audió előkészítéssel és hátsó fejtámlával 2 523 eFt.
Ettől az ártól már a Fabia Comfort (5 ajtós) 2.6 milliós ára sincs messze. De a Fabia Classic a Punto II ELX-el azonos felszereltségűre extrázva (központi zár és elektromos ablak) is ugyanott van.

R5TL Creative Commons License 2001.05.28 0 0 15
Így igaz! Én már majdnem elhoztam a szalonból egy Fabiat, nagyon tukmálta a kereskedő, és 3 millióért adta volna a fullos 101 LE-s autót, de a belsejével nem tudtam kibékülni. Ez az én egyéni véleményem, de szerintem ronda a belseje (Fabia tulajoktól bocs!). Maradt a Clio, ami ugyan kicsit többe került, de öröm beleülni. :-)
A német hangulatot, német precizitást meg német minőséget pedig lassan el kellene felejteni. Ennek nagy része csak parasztvakítás, de ha valaki ezért (meg a "presztizsért") képes plusz pénzt kiadni, hát tegye...
Előzmény: QuadCam (14)
QuadCam Creative Commons License 2001.05.28 0 0 14
"teljesen nemet hangulatu es puhasagu müszerfallal"

Na ettôl a kijelentéstôl mábocs, de hányok. Fabianak annyira unalmas és szürke és ötlettelen a beltere, hogy az már botrány, annél még a Felicia is jobb volt. De lehet, hogy puhább.....

Ugye négyesGolfod van vagy SzeatLeón?

Előzmény: Georg (7)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.28 0 0 13
Itten lehet nézegetni a két autót:

fapad Fabia Sedan

fapad rönó Tália

Zak Creative Commons License 2001.05.28 0 0 12
OFF
Jó, elfogadom. Én francia 5ajtós Mégane-t és török Mégane Classicot ismerek és nem látok olyan borzalmas különbséget.
ON
Előzmény: Georg (11)
Georg Creative Commons License 2001.05.28 0 0 11
Ha lattal a törököknel es a franciaknal gyartott Renault 19-est, akkor tudod miröl beszelek. A ket auto között oriasi a különbseg! Ezek nem csak vagdalozasok, hanem tapasztalatok is!
Előzmény: Zak (10)
Zak Creative Commons License 2001.05.28 0 0 10
Igen, Törökországban nyilván teljesen más minôségi követelményeket ír elô a Renault, mint Franciaországban, végül is a törökök egy balkáni nép, nem tudják olyan precízen kezelni az fullauto CNC-ket meg biztos úgyis belebagóznak a fényezôsoron a festékbe meg kicserélik törökre a franciából szállított elektronikát meg ilyesmi, sz'al nyilván hóttszar a Thalia...

Különben meg nem értem mi a hézag a kinézetekkel. Ezeket a kisautókat pontosan arra szánják (ahogy az sportivo megjegyezte) hogy relatív kis költséggel elégséges helyet nyújtsanak egy teljes családnak - a elôbb a racionalitás, aztán a design. Thalia, Palio, Fabia 4ajtós, buzukiszedán.

Örök példa nekem a másik oldalról a Lexus GS300. Nagyautó, q sok hely van benne. Ja. Utastérben tényleg. De próbáljon meg valaki a csomagtartójába rakodni, szívni fog. Nem arra találták ki, hogy a két gyerekkel-kutyával elmenj valahová egy hétre. Viszont gyönyörű. :-)

Törölt nick Creative Commons License 2001.05.28 0 0 9
Szerintem az összes 4-ajtós (lépcsős hátú) kisautó bénán néz ki. Tipikus szakadt ruppótlan keleti piacokra gyártott autók, hogy elmenjenek családi használatra is.

Amúgy pedig a Fabia szerintem még a legtűrhetőbb az összes közül.

TechRun Creative Commons License 2001.05.28 0 0 8
Igen, szegény Thalia-nak ez a hasmagasság elég nagy baja. Többek között ezért néz ki ilyen bénán, nem úgy mint a Clio. :))))
Előzmény: QuadCam (6)
Georg Creative Commons License 2001.05.28 0 0 7
Fabia kontra Thalia? Szerintem inkabb ez a vicc! A motorja tenyleg jo a Thalianak, de könyörgöm, az egy török gyartasu auto! Ott meg a közeleben sem jarnak annak, amilyen minösegi összeszereles folyik a Skoda gyarban.
A beltere igenyesebb? Szerintem az a betonkemeny csillogo müanyag, ami a Thaliaban van, az nem hasonlithato össze egy teljesen nemet hangulatu es puhasagu müszerfallal. Persze ez is szubjektiv, bar nem hinnem, hogy a Fabiaban rosszul erezne magat az ember.
Egyebkent a Clion most a modellfrissitesen javitottak, megpedig a müszerfalon is. Ugyanolyan (bar meg nem lattam, de megelölegezem) mint a Fabiae. Igenyesebb anyagok. A tervezök sem hülyek, tudjak mi kell az embereknek. Viszont a Thaliat nem erinti ez a valtozas egy darabig...

Meg valami. Amiben a topicban szo esik, az Fabia Sedan... A Classic csak egy felszereltsegi szint.

Előzmény: QuadCam (6)
QuadCam Creative Commons License 2001.05.28 0 0 6
Fabia legalább olyan ronda, mint a Thalia. A Renault-ban viszont király a motor (16V-t vezettem, meglepett), a beltér meg nagyságrenddel igényesebb, mint a Skoda. Thalia-nak szvsz 1 baja van, nagyon nagy a hasmagasság és hozzá ezek a virsli gumik.... Ültetsz rajta 5 centit (akár 10-et), teszel rá legalább 185/60-as gumit, máris egész másképp nézne ki valszeg. Arról nem is beszélve, hogy a 16V jóval olcsóbb, mint a 3.5 millás Fabia. Viszont nincs benne szériában a presztízs, ami minden VW csoportos autóban alap :) sôt ehhez nem is rendelhetô!
TechRun Creative Commons License 2001.05.28 0 0 5
SZVSZ a Fabia Classic is egy elég béna, "nyeszlett" autó hátulról. :))
mccheese Creative Commons License 2001.05.28 0 0 4
Renault Thaliat akkor sem vennék, ha féláron dobná utánam a kereskedő. Valahogy ha hátulról megnézem azt a kocsit olyan igénytelennek, és nyeszlettnek tűnik, hogy a francnak se kéne. A Palioról hasonló véleményem van. A Fabia formaterve sokkal inkább megy a mai trendhez.

Hát a motorja az nemigen nagy durranás, ez tény. De az 1.4 16V az már igen, és Elegance-ban csak 3.5M, ami pont 1M-el kevesebb mint az olajkályha. Mire ezt a pénzt megspórólod a kevesebb fogyasztáson..... (A kötelezorol nem is beszélve)

Mcc

Előzmény: Mongoose (3)
Mongoose Creative Commons License 2001.05.28 0 0 3
I Blassius!

Tudod az üldözési mánia nagyon komoly betegség. Szerintem mielőtt komolyra fordul a helyzeted keress fel egy szakorvost, mert így nem sok jót jósolok!
Vagy mutasd meg, hogy hol írtam ebben a topicban le azt a szót, hogy Punto vagy hogy sporting.

Mellesleg jegyezném, meg, hogy ennyiért Palio weekendet, Renault Thaliat, és még sok más autót lehet kapni aminek nagyobb vagy legalább ekkora a csomagtere.
Szóval 2,5 (inkább 2.6) milliót nem ér meg. Mert ha csomagteret akarok venni akkor kimegyek az autópiacra és veszek egy használt hiace-t vagy valami más teherautót. Amúgy meg a 410 liter nem akkora óriási kiemelkedő méret, hogy ekkora vagyont kérjenek el érte.
Úgyhogy maradjunk annyiban, hogy nagyon túlárazták az autót. A PDTDI Elegance 4,5 milliós áráról már nem is beszélek, mert annyiért aztán már végképp autót is lehet venni...

Mongoose

I. Blasius Creative Commons License 2001.05.28 0 0 2
Mongoose!

Megint arra akarsz kilukadni, hogy egy Punto Sporting mennyivel jobb vétel ennyiért...

Speciel tényleg nem nagy szám a Skoda eme motorja, dehát van, akinek a nagy csomagtartó megér 2,5 milliót még ilyen szar motor mellett is (mondjuk akkor inkább Tháliát vennék ennyiért,az mindenben jobb szvsz).

QuadCam Creative Commons License 2001.05.28 0 0 1
Fabiában van ez a motor? Én azt hittem, abba már csak VW mocikat raknak (nem mintha az jobb lenne), de ez a nyomóudas Skoda motor.......
Előzmény: Mongoose (-)
Lymphater Creative Commons License 2001.05.28 0 0 0
n-0-de a német precizitás, preztízs az smafu?
Előzmény: Mongoose (-)
Mongoose Creative Commons License 2001.05.28 0 0 topiknyitó
Szerintem a Porsche Hungária árképzési stratégiája már megérdemel egy külön topicot:

Szóval adott egy autó:

Skoda Fabia Classic
Motor 1.4 68LE (no comment)
A felszereltség említésre méltó tartozékai: szervókormány, vezetőoldali légzsák

Ár: 2 527 000 forint

Szerintek ki az az elvetemült ember aki ezért az autótért ennyi pénzt ad?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!