Sziasztok! Ez a fórum sajnos elcsendesedett az utóbbi időben, csak néhányan próbáljuk még életben tartani. Az okostelefonok világában már sokan teljesen átpártoltak a Facebookra. Néhány hete valaki ide írt két új karburátor miatt, amit néhány nap múlva megvásároltak tőle. Ennek ellenére én úgy gondolom, új karburátor még felkerülhet ide vagy például a jófogásra nem túl drágán.
A baráti körötökben jó ha van egy Daciás aki az autó apró specialításait ismeri, nem egy ördöngös szerkezet.
Alapjárat hiánynál én első körben most azt tenném, hogy a karburátor alá a szívócsonkra menő csövet befognám (ledugóznám) az indítási próbához, ha akkor helyreáll az alapjárat, akkor az oda vezető csőből hiányzik egy kalibrált furatú szűkítő, akkor azt pótolni kell. Ha Pécs környékiek vagytok én is tudok segíteni. András
10-15 ezer Ft ért lehet "találni" vadonatúj Dacia karburátort. Arra figyeljetek,hogy a torok oldalán lévő kis karikában lévő szám"27" legyen. Weber karburátorra való átszerelés bonyolult és főleg költséges móka,főleg a szívótorok miatt. Ez a karburátor,egy borzasztó egyszerű szerkezet,jól beállítva,halad vele az autó és meglepően keveset fogyaszt. TLX Dacia,mindenképpen 100-(98)as oktánszámú a benzin igénye,erre figyeljetek oda! Karburátor oldalán az alapjárati rendszert fúvassátok át. (gyakori hiba,a vákuum csövek elöregedése,gyújtáselosztó felé,illetve a szívótorokra menő gumi csó szokott kitöredezni.) Van valami Daciás alapismeret?
Találtunk javító készletet, nem láttam még mi a tartalma, de a barátom azt mondta a tömítések hiányoznak belőle. Úgy tudom a legutóbbi indítási kísérletnél nem volt alapjárat ezért döntöttek a karburátor szétszedés és ha már ott tartunk, felújítás mellett. Nem tudok minden szerelős eseményen részt venni sajnos. Nyilván más, pl. fals levegő is okozhat ilyet. Több, mint 10 évet állt az autó. Keresünk erdélyi kapcsolatot, illetve bennem felmerült hogy tehetnénk rá Solex vagy Weber karbit is, de ez még nagyon messze van.
Szervusz. Így hogy komplett javító készlet ,nem igen fogsz hozzá már találni,hacsak nem valami eldugott Román boltban. Régi tulajoknál elfekvőben vannak külön tömítések,membránok.(hirdetéseket érdemes figyelni a jófogáson,vaterán) Mi a konkrét baja a karburátornak?
Nekem is volt egy Dacia TLX-em 2004-2005-ben,a forgalmiban nekem is 65 paci volt.
Amikor az Agroker nehany evvel a Merkur utan ujra hozott be 1.4-es,karbis Daciakat,a szaklapok mar csak 62 LE-t irtak.ULehet tudni,mitol csokkent par ev alatt a teljesitmeny? A roman ipari szabvany valtozott? Vagy a magyar?Vagy sima eliras?
Nekem is zavaró volt a 61LE, csak azért szerencsés mégis a videón és a leírásban is ez a "téves" infó, mert az autó végül 60LE-t tudott a fékpadon. A kritikus hangok így elmaradtak...
Jól beállított, nem ellustított TLX fékpadon szépen teljesítette volna a 65LE-t is. (András)
Tényleg szép kocsi, nekem csak az a hivatalosként kommunikált 61 LE zavarta az összképet, de minden prospektus és műszaki leírás 65 lóerősnek írja az 1,4-es motort.
Szerintem Karcsi kb. 5 éve csatlakozott a társasághoz egy fehér 1300-as Daciával, azt hiszem az Alsóőrsi kempingben megrendezett nyári találkozónkon. Jelenleg is aktívan vesz részt az éves találkozókon... sőt...
Az autó méltó módon képviselte a márkát, a néhány kiegészítő, mint a nelásskirács szerintem inkább csak egy kicsit vagányabbá tette az amúgy egységesen szép gyári állapotát. András
Ma jártam Kisbucsa felé az említett kék dacia ott van a rendszáma AGF 382 akit érdekel utána nézhet hogy mi a tényállás vagy 18 án megint megyek arra megkérdezhetem hogy eladó e és egyebek.
Köszi a választ. Sajnos a jobb képeket nem engedte feltölteni. A pontos típusa 32IRMA azaz ha jól láttam egyik oldalon azt írták hogy az utolsó A betű A típusút jelent,illetve műanyag plomba is van rajta. Megpróbálom le kisebbíteni a képek fájlméretét és akkor csatolok még képeket.
Szerintem annyit, amennyit megadnak érte... Viccet félretéve, ha újak (az egyik fedélcsavar hosszabb mint a többi és műanyag plombával még le van plombálva) akkor ma már egy 10-est/darab el lehet érte kérni, aztán elfogynak előbb utóbb... Írd meg mi a típusuk (32 IRM, 32IRMA stb.), abból kiderül, hogy milyen hengerűrtartalmú Dacia motorra valók. Talán jobb fotók is segítenék a projektet.
Akkor te sűrűebben jársz arra mint én pedig nem lakok messze csak ritkán van arra dolgom , látom te is a román ipar remekével élsz én meg a másik román csodának nevezettel , én meg vagyok vele elégedve.