Sziasztok tegnap vettem egy 2004-es 1.4 16v thaliat haza úton eszre vettem hogy a fordulatszám ingadozik 7-800 között van ötletetek hol keressem a hibat?
Ha a biztosíték jó, meg kell mérni az akkut, mennyi van benne. Ha ez is oké, az akkuról a kasztnira menő vastag test kábelt kell megnézni, mert az az egyik gyenge pont még...
A Tháliáknak gyakori hibája a csatlakozók kontakt hibája. Nálam is többször előfordult hasonló eset. Először azokat ellenőrizd. Legtöbbször elég az is hogy párszor kihúzom, majd összedugom a csatlakozót.
Sziasztok!! Olyan gonddal fordulok hozzátok hogy adott egy renault thalia 1.4 16 v 2003 k4j motorú autó. Az egyik reggel indításnál nem indult és elkezdett a motortérben jobb felső relé katogni. A műszerfalon a check lámpa illetve a vízhőmérséglet vissza jelzője elkezdett villogni a kattogó relé ritmusára. Én mondom nem nagy dolog vettem bele egy relét mondom biztos az ment tönkre. Hát sajnos nem. Vissza kerestem gyári programmal hogy a relé pontosan mitől is kapja a jelet és az üzemanyag ellátásra vezetett vissza. Azt még hozzá teszem hogy az indításnál az AC sem búgott. Tehát akkor mondom veszek bele egy üzemanyagszivattyút és meg is van. Hát megint nem. Az újjal sem működőtt (pierburgot vettem bele kompletten a szintjelzővel eggyütt),. Nekiálltam végig nézni a test kábeleket a motortérben hátha valami eloxidálódott, a stekkereket a relédoboznál a motorvezérlőnél szinte mindent végignéztam. Majd az egyik pillanatra a relé elhalkult. Ezzel együtt a check lámpa és a vízhőmérséglet vissza jelző lámpa már nem villogott. Viszont utána mikor indítani akarom az autót az AC még mindig nem búg és az a 2db vissza jelző lámpa sem gyúlladt ki mikor gyújtásra teszem az autót. Minden más igen és el is alszanak. Őszintén szólva még soha nem hagyott cserben az autó még ilyen nem volt vele amit nem tudtam volna megcsinálni. Ha bárki járt már így vagy tudja rá a megoldást kérem írjon mert mihamarabb járó képesre kell hoznom mert ez a mindenes autónk. A válaszokat előre is köszönöm és szép napott mindenkinek.
Üdv emberek, kopogásérzékelő hibával molyolt már valaki? Kezdek tőle kissé elmebajos lenni, folyton p0325 hibakódot dob ki a törlés után kb 40km-re, de leginkább egy nagy emelkedő után. Gázadásra enyhe zörgő hangja van, eddig egy benzines renyónál se volt ilyenem.
Mintha valami relé kattogna olyankor marha gyorsan.
Injektorokat cseréltem, nem volt értelme, trafót, kábeleket, gyertyát, na meg kopogásérzékelőt vagy 3-at.
Biztos hogy nem attól mennek tönkre az akkumlátorok, amiről írsz. 14,4V-nál indul be a pezsgés az akkuban, de csak fél óra után. Külső töltővel töltve az akkut 16,5V-ot lehet mérni az akkun, teljesen feltöltött állapotban. Pezsgés lehet, de csak minimális, mert a töltőáram 1/10 A az akku névleges áramának.
Sajnos az akkuk minősége a probléma. A "márkás" akkukat ki tudja hol gyártják? Ami az én kocsimban van azt Szerbiában gyártották (POWER RIDE) no name, de már több mint 10 éve működik.
A világért se akarnék vitát---fölöslegest meg plane nem gerjeszteni....,"Megnyugtatási próbának "megkellene mérni egy pl egy abszolult hagyományos savas akkumlátor feszültségét pl egy régebbi japán akkumlátoron---,ahol 8-10 éves akksik általában még üzemelnek....
Lehet hogy jobb volna az emlitett pl" 13,8 -14,1V" töltés----,ha ez ténylegesn mindig és minden körülmények közt megvan..,viszont 99% hogy minden szabályzó .,ha uj ha utángyártott ennél többet fog tölteni!!! Ezért pénzkidobásnak gondolom a cseréjét...
Ha csak egy vezeték van a generátor két tűs szabályzójában akkor az "L"-----nincs motor ECU felügyelet
Ha mindkét vezeték bevan bekötve akkor L és D..., ez esetben van a motor ECU által vezérelt "smart" töltési rendszered..,
A tényleges szabályzást ez esetben is a beépitett szabályzó végzi , de müködése a motor ECU által vezérelve-felügyelve..,
Nagy márkáknak mint BANNER-BOSCH stb nem kell eleve nagy bizalmat adni-----,szerencse és egy jó AKKU kelhet.....
A sima ólomakkimulátornál a 14,44V az sok.14,4-nél elkezs pezsegni és lehet ez3rt mennek tönkre az akksijaid. Megfőnek. Szerintem túltölt a generátorod. Normál esetben 13,8 -14,1V a jó töltőfeszültség feltöltött akksinál. Ha jól emlékszem van ott egy vezérlő vezeték, ami szabályozza a generátor feszültségét, ami a motorvezérlőre megy.
Bosch gencsin pl Valeohoz képest gyerekjáték csuszógyürüt cserélni!! Ha ezt kicserélted volna , akkor kb a következő 250.000km- re felvan ujitva a generátorod!!!
Bizony belejátszhat ez a esetleg nem tökéletes kommutálás., de persze nem kizárolagos hogy ez okozza a gyakori akksi cserét.., lehet hogy egyszerüen peched vagy..., Cliomon valami no name akksi kb 9 évet ment..,
14.4V böven elég.., mint irják is: az a 4 hangszóŕ egy 100A- generátolnàl nem játszik bele..., sz.v.sz...
Ne haragudj, de el vagy varázsolva! A hangszóróknak mi köze a töltéshez? Elárulom, semmi. Nagyságrendi különbség van a töltés, meg a hangszórók fogyasztása között. Máshol keresd a hibát.
Szia, kb. 250e km van benne és 80ekm ezelőtt volt fesz szabályzó cserélve! Futógyűrű még nem volt benne cserélve és arról nem tudok nyilatkozni, hogy az milyen állapotban van. Ebbe a generátorba a fesz szabályzó amit ajánl a kereső ott a töltő fesz 14,8V-al tölt a jelenlegi 14,4V. Most azt próbálom hogy nincs a hangszóró használva (gyárilag 4 hangszóró van benne , normál hangerőn használva), nem e ez befolyásolja, hogy a generátor nem tölt vissza rendesen.
Ha a generátor töltő feszültsége annyi amit írsz, akkor azzal nincs semmi baj. Sajnos az akkukkal sokkal több a probléma. Én jó pár éve vettem egy Bosch akkut, ami nem bírt ki 2 évet. Jótállás ugrott. Mérgemben megvettem a legolcsóbb névtelen (Szerb) akkut. Ennek már több mint 10 éve. Ma is működik.
Mennyi km van benne? Ez fontos..,Renault Cikkszàmod alapján Bosch DFM L - generátorod van.., ha ez helytállo akkor csuszógyürü+ komplett feszszabályzó csere jelenti a fölujitást! Utcai anyagár kb 15.000 ft plusz munkadij.,ebbe a szabályzóba nem lehet kefét cseréln , ezért ha kopott akkor komplett szabályzó csere aktuális..
Kb 200.000km- körúl szokott elkopni.., a töltésed értéke mellesleg nagy könyvszerű..., ugyhogy pasz...
Városi használatban a Renault Thlalia 1.4(16V) generátorral problémáim vannak, mert kb 8 év alatt kb 6 akku fordult meg nálam, mert mindegyik megpukkant (2x fesz. szabályzó). Az előfordulhat, hogy a generátor nem tölti rendesen az akkut! A generátor típusa 7700434900 és ennek max 98A-rel kéne tölteni max fordulaton. Terheletlenül 14,44V-al tölt és terhelve 14,36V(tompított fényszóró).
Érdemes felújítani, ha nem, akkor mit ajánlotok?
Másik Clionál eddig semmi bajom nem volt, ott több mint 2 éves az akku és télen havonta 1x töltök rá, ott pedig naponta 1x van használva a gyerekek furikázására!
Azt megmondanád, hogy tudsz-e valamit Kerekatiról. A bejegyzései megvannak, de törölt nicknév alatt. Szerintem emlékezhetsz a bejegyzéseire mert "öreg motoros" igazából Thaliás vagy itt. Több éve törlődőtt a neve, nem tudom mi lehet vele. Többször próbáltam hívni az évek alatt, de telefont nem vette fel senki. Köszönöm, ha megírod, ha tudsz valamit róla.
Persze- jogos- egy percig se vitatattam az óvatóssagi intelmeid..,amit egy az egybe továbbitottam nagy lelkesen., aztán még a mai napig nem jeleztek vissza mi történik..., bár valószinüleg nem keveredett vissza még az autó...
Azt lehet benéztem, hogy van a hűtőben ventilátort szükség esetén bekapcsoló hőgomba, sőt szinte biztos, hogy benéztem, ezért elnézést, és valójában nagy valószínűséggel az ECU vezérli a ventilátor reléjét a motor hőfokjeladő egyik körének adatai alapján, de a többi vizsgálatot, ellenállás mérést hőfokkal párosítva, próbalampa elhagyása kapcsolási rajz stb azt továbbra is javaslom.
Egyszer régen, nagyon régen itt ebben a topikban, ha jól emlékszem valaki leírta, hogy mekkora ellenallást lehet mérni a hőfokjeladő kivezetésén, a vízhőfokkal párosítva. Keress vissza, lehet, hogy megtalálod. Ha megvan, hogy hány fokos vízhez mekkora ellenállás tartozik akkor az ECU-ból diagnosztikai készülékkel kiolvasva a valós vízhőfokot le lehet ellenőrizni, hogy a hőmérséklet érzékelő kiadja e az értéket. A pontosság kedvéért a kocsihoz tartozó kapcsolási rajzot se lenne rossz megnézni, ha a hőgomba jó lenne akkor tovább lehetne menni olyan irányba, hogy az ECU hányas kivezetésén érkezik be a jel, melyiken megy tovább. Így le lehetne ellenőrizni az esetleges vezeték károsodást. A standard próbalampát pedig ne használjatok! Előfordulhat vele az, hogy a műszerfal alatt kutakodtok vele, itt van feszültség, itt is van, de jó!. Mire kimondjátok, hogy itt nincs addigra már a légzsák kidurran. Sok sikert!
Referálok majd, ha visszajeznek.., egyeløre még nem vitték visszsa hozzá az autót..,., igy semmi sem lett végrehajtva a javallatokból..
,Egyébbként valamelyik Renault you- tubon egy 3-5 khomos potit tekergetnek szimultán nézve a vizhömúszert mozgásàt...
Namost erre ott biztos nem kerül sor..,szóvjet megoldás ez a próbalámpás figura.., de szerintem müködhet az alapkérdés eldöntésében..., gomba rossz vagy minden egyébb más....
Szerintem egy standard próbalámpa egy darab vezeték és egy izzó. Ellenállása kb rövidzár, 0 ohm. Ha már mindenképpen ki akarod próbálni akkor a megfelelő ellenállást használjad! Az értéket nem tudom megmondani mennyi. De legegyszerűbb, ha egy új hőmérséklet érzékelőt használsz, ha a műszerfal teszt rendben.
Ket egymásal szemben lévő PIN- n mérve ( motor ECU) az NTC tipusú ellenállás: . Öngyujtóval melegitve egyre csökken az ellenállása., ugy remlik kb 100hm kategóri fólmelegitve-- hidegen kilohm...
3- ik különálló PIN , szenzor testre van téve az ellenállás másik fele., szintén NTC., és ugyanigy csökken az ellenállása melegitve.., fentihez hasonlo ellenállásvaltozás..
Szenzor táp kb 5V..
Véleményed??? Probalampa ellenállása talán 1Ohm körüli lehet ...,ezek alapjan forró vizhøfokot immitálja., és vizmüszernek nem kellene fólugrani ilyenkor?? Ha vezetékelés+ müszervonal Ok- s???