Igen, az alkatrészek nagyon durvák itthon. Van, hogy típusonként változik az ára. Ha pl. Toyotába kell valami, akkor olcsóbb a Corolla-hoz venni, mint Avensis-hez (ugyanazt persze). De az is jó, hogy a Ferrari szellőzőrostély egy az egyben Fiat Punto-ból van, csak 4500 helyett 45000. :-) Társmárkáknál is van ilyen: a Peugeot-hoz drágább ugyanaz, mint a Citroen-hez. Viszont a legdurvább még mindig a motorosok lehúzása...
Aki BMW-ben ül, azt tudja, hogy a hülyeség %-os, és mindenki a halmaz része. A többiek meg csak a vesékre emlékszenek.
- ugyanaz a vacuumszelep ha BMW-re kell, 28 000, ha VW-re, 15 000, egyező cikkszámmal.
- márkaszervízben a diesel befecskendező fúvóka 87 000, Bosch márkaboltban 140 000, független alkatrészkereskedőnél 45 000, de ő is német BMW raktárból hozza, gyári dobozosat.
Szvsz a mi kis 'magyar' viszonyaink sokat rontanak a dolgokon, nem minden a BMW hibája.
Mitől lesz agresszív egy BMW-s?
pl ha egy idióta - hát igen, már így le merem írni! - román Golf kombist úgy előztem le vagy 8X, hogy én fix 130-cal mentem az M3-on, ő meg hol megelőzött, hol lelassított, hogy kénytelen voltam előzni. Legszívesebben lelöktem volna az útról. Na, most én jövök alapon az X-edik előzésnél egyszerűen nem hagytam visszaelőzni! Próbálkozott jobbról meg balról, de nem volt esélye. Csak tudnám, mi a fenéket akart?! Aztán inkább feledtam a 130-at és elporzottam, mert féltem, hogy belémjön a marhája.
Lehet, hogy most ő szidja az agresszív BMW-seket?!
Még jó, hogy külön adják. Szerinted mennyire idegesítő, amikor közlik a szervizben, miután egy seggdej betörte a tükrödet, hogy csak kompletten veheted? Milyen kell: motoros fűthető, vagy kézzel állítható? 78.500 és 49.750. Naná, hogy mész a bontóba vagy az üvegeshez. Szoktak jönni azzal is, hogy a bimmerhez 4x annyi a féktárcsa. Ja, de az 300mm-es és 2x annyi ideig bírja. Ráadásul 2 tonnát kell fékeznie, és lehelni kell a pedált 240-nél is.
Te hol élsz? :-)) Az utóbbi évben annyira fellendült a BMW eladás itthon, hogy az a szakembereket is meglepte. Egyre több flottába választják a bajor gépet, és a prosztó "agresszív béjemvés" is rájött, hogy ez a legmenőbb. A Merci nem újdonság, az mára már elcsépelt lett, és az utóbbi 10 év autói olyan megbízhatatlanra sikeredtek, hogy a stagnáló alkatrész árak miatt a megfizethetővé vált használt autók a kutyát sem érdekli. Leszámítva azt a néhány Merci-fant, aki mindig is az ezüstcsillagot preferálta. Az Audi az első A8 óta csak hanyatlik, és amióta a kormányzat kapott egy csomó A6-ost, a fenének sem kell. :-) Ráadásul drágák használtan is, amikkel villogni lehetne és pont azok az alkatrészek mennek tönkre a leghamarabb, amik nélkül nem működik a verda (futómű, légrugó). És hiába jobb egy japán masina, ha azok egészen 2001-ig a '80-as évek design-ja szerint készültek, a 6-7 évesek meg még drágák a prémium kategóriából. Vagy szintén még az oldschool minta szerint készültek. Szóval aki villogni akar, az most BMW-t vesz. Emiatt csorbul a márka igazi értéke is. :-/
Áh, ez csak a korlátozott mintavédelednek tudható be. Mindenki, aki 6MFt-nál drágább autóban ül, azt hiszi, hogy neki mindent szabad. Akinek van akkora tőkéje, hogy ennyit ki tudjon fizetni egy autóra, vagy esetleg ezen összeg 40%-os önrészű kölcsönének részleteit fedezni tudja, az általában olyan pozícióban van, ami szabad kezet nyújt neki az élet legtöbb területén. Ezen réteg tagjai közül pedig csak a szerényebb, vagy koruknál fogva visszafogottabb halmaz adja a normális autósokat. A többi mind 45év alatti "kihaénnem?!" figura, akik bár tisztában vannak a szabályokkal, de magukat tekintik a változónak egy statikus és fixnek képzelt világban. És mint ilyen változónál, maguk döntik el, hogy mi az, ami még "belefér", amit még megengedhetnek maguknak. Undorító társaság, a legtöbb fiatal, sikeres és kevésbé sikeres főnök ilyen. A legdurvább a 10M körüli autóban ülök részhalmaza. Igazából semmi köze az autóhoz: Mondeo, 407, Accord, C5... egyre megy. Aki BMW-ben ül, az általában abban különbözik a többitől, hogy tudja, milyen autót használ, általában csodálja a technikát, nemcsak élvezi a kényelmet, mint egy Lexus-os, Audi-s, stb. Aki ült már Mercedes-ben, simán átül egy Audi-ba vagy Lexus-ba, majd onnan vissza a Mercibe. De a BMW-sek többsége marad a BMW-nél. Mint ahogy a "japánautósok" is.
Csak szóltam, hogy a topikban átvettük az uralmat, és az idetévedő panaszkodni vágyó itt nem talál igazán hallgató fülekre. :-))))) Egyébként úgy vettem észre, hogy az itteni többséget jobban idegesíti a sok béna szabálytalankodó, mint amennyire mi szúrjuk a "nyúlketrecben" ülők szemét.
Ha lenne egy lista, hogy mely KRESZ pontokat tartják be a legkevésbé, akkor az "előzés előtt ellenőrizzük, hogy más nem kezdett-e bele hasonló manőverbe mögöttünk" c. fejezet lenne az első helyen. Még a sávváltás is jó, amikor háromsávos úton ketten is hirtelen a középsőbe akarnak vágódni, egy kamion jobbról/balról előzve. Te mondjuk jössz jobbról, látod, hogy a kamion előtt nincs senki, hát amint mellé érsz, már mennél is ki elé a középsőbe. Igen ám, de valaki balról tökugyanezt próbálja. Kellemes. Főleg, hogy a bentről kifelé haladónak kell elsőbbséget adni, bár ha jól tudom, ez nincs leírva sehol.
ma reggel jövök az Ufo stadionnál kanyarodnék lefele a a bnv fele. Index jobbra,(mindíg hamarabb bemegyek, nem szeretek kerülgetni) és egy honda crhrv és a vezetője egy szőke buxa nem akart beengedni, hanemmég közeledett is a tükörben erőssen...
ezután mint ahogy az úriemberek szokták a szivarukat eltaposni, én is egy elegáns mozdulattal padló 3mat nyomtam kiváncsian figyelve a hatást, be is fértem.
utánna mivel arra jött amerre én még 1X csakmegszivattam.
piszkosul utálom ha a kirakott index ellenére kijönnek elém pl. előzéskor pedig már 2perce jelzek, ekkor következik a Cobra11 autós üldözési jelenete,azzal a szépséghibával, hogy nekem csak sárga villogóm van...............
ugyanígy ha sávot váltanék a mögöttem levő 4 csak nyomja, még véletlenül se engedne be
de aki elenged azzal én is borzasztó előzékeny leszek
Azon bambultam ma reggel melóba jövet, hogy vajon mi a helyzet akkor, ha kiteszek egy 70-es táblát (akár utólag is) az adott útszakaszra? Nyilván azt fogják mondani, hogy nincs gazdája, nincs felelős, stb. Vagyis van, az út kezelője. Ezzel simán lehetne pert nyerni. Egy jógsielvétel meg 200e bűntetés már elég indok egy ilyen kis csalás megjátszására. :-))
Teljesen egyértelmű, hogy zsaruk fogják alapítani a cégeket, unokatestvér nagyobb tulajdonhányadával. Más nem fog a feltételeknek megfelelni. De mondom, tökmindegy, ki fog mérni, mert egész nap kell majd és mindenkit. :-/ Ráadásul amíg a zsernyákok igen hülye helyre szoktak kiállni, ezek a muksók fogják tudni, hol kell szopatni a népet!
Én tavaly kiszámoltam a TotalCar útmutatása alapján. :-)) Megnéztem a neten az árakat hozzá, és így jött ki a 460 a legtutibb rendszerre. Lehet bénázni az 50e-es detektorokkal, de ne szopasson már minden fotocellás ajtónál. Meg aztán, ha a bivalybasznádi kistelepülés ezeréves trafival kezd el méricskélni, jó ha azt is észleli a szerkezet. Szóval a detektor igen fontos. A legjobb típus, ami viszonylag olcsó, az üti a 200-at. De mindez mit sem ér, ha nincs blokkoló, aminek 45e darabja. És ha hátul nincs, akkor ott vagyok, ahol elszakadt a part. Persze lehet csak zavarót is fölszerelni, de az meg csak a lézeresre jó. És ez az egész lófaszt sem ér, ha a kanyar mögé vagy egy kis utcába bújnak. És mégannyit sem, ha meg akarnak bűntetni. Mert akkor meg is fognak. :-(
2 ismert szám elosztása egymással nem igazán költség vagy feladat egy lézeres műszer megvásárlásához képest. és abból a lé is jobban dől, úgyhogy nagyobb a motiváció is :)
Az átlagolós történet messze van még, amig az M1en 6ból 2 müködik addig nem lesz pénz arra hogy több 1000 autó átlagját számolgassák 1x-re illetve adminisztrálják stb.
Nállam is 2 autós történet van igy a fixek nekem sem jók ezért nem vettem én sem még de lehet fogok, esni fog ezeknek az ára is fölleg ha tényleg beindul a trafizás.
én már nagyon gondolkozom ezen a gépeltérítő berendezésen, mert 1X biztos hogy kikapják alólam a varázsszőnyeget, ha megcsípnek,mert ezzel a tetves veséssel csak gyorsan lehet menni
120-150-ért már van előre blokkoló szerkezet, de tipust,meg hogy hol lehet megvenni itt ne nagyon írjuk ki, hátha Derrickék is olvassák....
csak az a baja hogy fixen telepíthető, nem rakhatom át a magánból a cégesbe
A másik probléma az átlagsebességes-fényképezősből van, mert annak nem lehet mit csinálni, de azért szivesen levernék egy párat az önvédelmi kalpácsnyelemmel
mert ha tényleg az összespálya átalgolt lesz, akkor nem lesz más lehetőség mint tempomatot 135-re felpöckölni, és kész
Sok az a 460k 50-100 között lehet venni olyanokat ami tényleg használ volt tvben is egy tipus ami faxán blokkolta csak akkor kapcsolt ki a blokkolás amikor 50re lassitott a delikvens.
Én is csak azokat "karcolom", akik észre sem veszik, hogy feltartják a sort. Ha simán megelőzném, továbbra sem tűnne föl neki, hogy nem kéne bambulni a belsőben.
A Suzuki egyébként jó autó, én szeretem. Kicsit lágy a rugózása, de a súlypontja pont jó helyen van. A 780kg-hoz pedig bőven elég az a 83 ló. Csak egy baj van vele: elindult egy láncreakció, és bárki meglát egy régi szviftet, késztetést érez arra, hogy basztassa.
A privát traffipax-ról olvastam a rendeletben, azért nem lesz az olyan egyszerű. Meg kell venniük a sebességmérőt, ami kb. csak egy bizonyos típus lehet. Azt meg majd úgyis csak egy bizonyos cég fogja osztogatni... És a jogosultságot a helyi önkormányzatnak kell megadnia, karöltve a rendőrséggel, aki majd fogadja az értesítéseket/fényképeket. Ők tutira fognak az engedélyért zsebet nyitni. És ha minden le van zsírozva, akkor mindenkit le kell mérjenek, mert azután kapnak csak valami elenyésző %-ot. Ugyanaz lesz, mint a parkolótársaságokkal. Elkezdik majd beszedni ők maguknak a zsetont, mert a Rendőrség nem fogja bírni szusszal. Mindenki vitatni fogja a dolgot, persze, rengeteg per lesz. És persze beindul az olcsó kínai lézerblokkolók árusítása.
Egyébként egy használható detektor és egy széles spektrumú sugáreltérítő előre és hátra nagyjából 460kHUF. Amire mindenki megvette ezeket a lézerblokkoló cuccokat, szépen visszajön az a rendelet, amiben betiltják a használatukat. :-/ De ettől még mindenki használni fogja, mert úgysem a zsaruk fognak mérni, hanem civilek, akik meg nem igazoltathatnak.
Hehe mennyire igaz ez, azzal azért még tudják fokozni hogy sárgánál hirtelen mégiscsak sietős lesz és még ő átmegy én meg szépen várhatok. Az ilyeneknek szoktam én is adni és kár hogy nincs skype mert talán rájönne mekkora egy fax, vagy pin*.
Whehe, jó is az, amikor megrettennek, ha elmozdul a sötét ablak lefelé. Azoknak meg ott a túloldalon hirtelen valami máshovánéznivalójuk támad. :-) De nagyon gáz, hogy ha Suzukiban ülök, akkor képes letekerni az ablakot és pofázni, ha meg a vesékkel pofátlankodok, akkor meg éppenhogy csak nem száll ki, hogy betessékelhessen maga elé. Rohadt csicskák.
kedvenc esetem még az, aki városba hússzal gurul, mindegy hogy telefonál vagy csak bambul.
szépen lassan megelőzöm hogy legyen időm felmérni hogy ki vezet, eztán szépen 10 azaz tíz kmh-ra lassulok, a hatás leírhatatlan.........................
a tükörből figyelgetem hogyan rázzák az öklüket, vagy rámarkolnak a kormányra erőssen, megint más megvetően köp egyet, aztán elszabadul a pokol, rögtön tudnak hetvennel menni város belterületen azok akik eddig csak pöfögtek,
az az isteni szerencse hogy nincs skype telepítve az ótóba, biztos felszaladna a szemöldököm ha hallanám, hogy ilyenkor mit mondanak
Olyan is volt, aki valami folytatást is akart, mint valami brazil szappanoperába, de ilyenkor elég felmutatnom az igazolványfényképemet, amin világosan látszik, hogy kalapácsnyél volt az ovodában a jelem....
Használok Suzuki-t is. :-)) Látom a másik oldalról is a dolgokat. És mivel tudom, hogy az E65-ből hogyan kezelem őket, nem lehetetlen, hogy felháborodnak. Az más kérdés, hogy tényleg nem lehet őket úgy megelőzni, hogy ne karcoljam le direkt majdnem a tükrüket, mert idegesítő, ahogy mindenre szarva 57-tel mennek a belsőben. Csak mert lakott területen belül szabad.
Én is Partner-rel járok, 2.0 HDi-vel (azóta már csak az egyhatosat adják). Egyszerűen szenzációs gép a maga nemében. A hangzavar viszont kegyetlen, a hifi sem bírja vele a tempót.
védelmembe veszem már a dobozos hdidcipdtd-ket mivel nekünk is van egy céges HDI.
Az a szintiszta igazság hogy a partnerkával én is szoktam csapatni.... 110-ig, mert tudom hogy lever mindenki nagyobb sebességnél, e felett csak pár pillanatig vagyok amíg előzök,mert:
ekkor eszik a legjobban, 110 felett hangos-mivel szigetelés ohne, meg nem is megy de a kenguru 60lóerejéhez képest azér csak fasza
azt nem szoktam még felfogni hogy mér mennek libasorba főúton 70-nel 5 autó, és egyikse előz, ilyenkor vissza4 padlóval oldom meg a helyzetet, lehetőleg záróvonal vagy lassítósáv igénybevételével
egyébként a bömbim rég keresztbe áll, ahol ezzel még röhögve elmegyek, ezér is szeretem a partnert