Izland sajnos nagyon nem olyan, mint Magyarország, összesen két úton lehet átvágni a közepén: a 26-os mellett a másik opció a 35-ös. Nem F jelű, de főként annyiban különbözik, hogy nincs rajta vízátkelés, csak simán terep, hol jobb, hol rosszabb minőségben. Nélkülözhető is lenne (bár hasznos) rajta a 4WD, de a kölcsönzők kivétel nélkül ugyanúgy tiltják a 2WD-s autóik használatát ezen az úton, mint az F-eken. Ha nem akartok nagy dög 4WD-s kocsit egy normál autóhoz képest dupla áron, akkor csak az oda-vissza vagy a kör marad.
A kör tényleg eléggé rohanós 7 napra, de... ha nem kör, meg nem érdekel a fekete part, gondolom, akkor is mennétek valamennyire délre, nem pedig csak Keflavík-Reykjavík-stb.-Dettifoss és vissza. Mondjuk legalább a vízesésekig, vagy akár Dyrhólaeyig. Ha így van, akkor mégis a kör a nyerő.
Megjegyzem, a fekete partra is nagyon érdemes menni. Leginkább viharos szélben, sötét fellegek alatt, akkor elképesztő, lásd itt, bár egy fotó nem adja vissza az élményt:
Köszönöm a választ, akkor más utat kell választanunk. "Keresztben" akartam felmenni É-ra. Csak 7 napot leszünk és én szeretnék elmenni a Dettifoss-hoz. Nem tudom hogyan lenne optimális. Itt az adottságok miatt vagy kör, vagy oda-vissza. Ez lenne a legtávolabbi pont, D-ről elég messze lesz. Mit javasolnál rövidítésnek, kevés időnk lesz, hogy körbe menjünk. Rejkjavikra az érkezés du-ját szánjuk, fekete homok, repülőroncs nem érdekel bennünket. Még nem döntöttük el milyen autót béreljünk, de nyilván olcsóbb lenne egy kicsi. 3-an leszünk
A jégbarlang túrához érdemes viszonylag közel szállást foglani.Tömeg szempontjából: Október: tömeg; nov.-dec közepe elviselhető; Karácsony - újév: tömeg. Egyszerre max 6 céggel találkoztam eddig a helyszíneken, de eléggé eloszlik a tömeg mivel általában 4-8 főt visz egy cég. Türelmesen kivárják, hogy szétnézz, fotózz, nem kell szelfizned ők szívesen fotóznak illetve fotózkodnak. Ha meghiusul a túra általában két évet adnak, hogy újra részt vehess. Pénzt visssza nem adnak. Én a "From Coast to Mountains"- szoktam előnyben részesíteni (12.500ISK/fő), de ugyanilyen 2-3 órás túrákat kínál a "Glacier Guides"; "Extreme Iceland"; (135€/fő) "Guide to Iceland"; "Viator" (160-180 USD/fő);"Artic Adventure" (19.000 ISK/fő).
A lávabarlang (Raufarholshellír) túrát Reykjavíkból célszerű bonyolítani. Ez sajnos mindig nagy létszámú. A busz a buszfőpályaudvarról indul és érkezik. A pályaudvar mellett a parkolás ingyenes. Irodák: "Get Your Guide" (56€/fő);"The Lava Tunnel"; "Into the Glacier" (6.400 ISK/fő); "Reykjavik Excursions" (10.000 ISK/fő). Érdemes átböngészni a kínálatukat, más-más időpontokat kínálnak más-más tartalommal. Van aki transzferért külön díjat kér, van akinél benne van. Ugyanez vonatkozik a jégbarlangra is, csak ott még a találkozási helyszín is változhat.
Szeretném a segítséged kérni, láttam a programodban, hogy voltatok jégbarlang, illetve lávabarlang túrán. Decemberben megyünk és tervezek egy crystal ice cave túrát, és szeretnénk megnézni a raufarholshelliri lávabarlangot. Mesélnél egy kicsit ezekről a programokról? Melyik céggel voltatok? Mennyire élvezhető a jégbarlang túra, ha a különböző cégek nagyjából azonos időpontban viszik oda a turistákat? Nem volt túlzsúfolt? Időjárás mennyire befolyásolja a túrát? Gondolom 150 km-es szélben nem indítják. Csak azért kérdezem, mert mindenhol 24 órával korábban kell visszamondani, különben bukja az ember az árát. De látom, pl ma is az 1-es le van zárva egészen Jökulsárlónig. Ilyenkor mi van?
A déli része rendben van. Részben kiváló (és nagyon kisforgalmú) aszfalt, részben változó minőségű, de óvatosan bármivel járható döngölt föld. Az F26 viszont nagyon szigorúan 4WD, nem viccből kapott F-et. A papírtérképem 8 vízen átautózást mutat rajta, de valószínűleg több is van, mert szerintem nagyon nem jelöli mindet. De mondjuk, hogy 8 komolyabbra kell számítani.
ez a gyorsított videó elég sokat mutat belőle, nem néztem végig, csak addig lépkedtem benne ide-oda, amíg találtam egy átúszást, ez 7:52-nél van, de gondolom, a többit is meg lehet találni.
Az északi nem F-es utolsó rész a 842-es. Az jó. Döngölt föld, simán mentünk rajta 120-130 körül is. (Nagyon nem szabad, de ki a manó fog ott trafizni... 30 km szinte nyílegyenesen, de pár farm van csak arrafelé, forgalom kb. 0. Mondtam az útitársamnak, aki ott épp vezetett, hogy egye fene, itt mehetsz, az 1-esen inkább tartsd a 90-et :D)
Ha bevállaljátok az utat, vagy csak északról benéztek ezen a 842-esen, akkor a 842-F26 váltástól kb. 4 km-re az F26 mellett van az Aldeyjarfoss, nagyon kevesek által látogatott, de elképesztő vízesés, és további 1-2 km-re a még kevésbé ismert Hrafnabjargafoss. Mi odáig mentünk be, és igencsak érdemes volt, hiába 30 km a főúttól. Szar terepút az F26, jogosan változik a jelölés (és még sokkal rosszabb a Hrafnabjargafosshoz vezető "bekötőút", ami inkább csak egy csapás a sárban), de vízátkelés ezen a kezdeti szakaszon még nincs.
Akik már jártak arra, mi a véleményük a 26-os útról, Hellatól É-i irányban, illetve visszafelé? Egy idő után átmegy F26-ba, majd a végén mielőtt elérné az 1-et É-kon 834-be. lehet hogy nem pontos az utolsó szám, de háromjegyű és nem F-es. Ez az út csak 4wd-vel járható? milyen minőségű? Járt rajra valaki?
Én a Reykjavik rentalcarnal béreltem interneten keresztűl. Korrektek nagyon és a visszavételnél bár átnézik két perc alatt az autót de nem foglalkoznak a kisebb hibákkal és ,hogy elég retkes volt az autó. Van kis videófilm, hogy lehet eljutni hozzájuk de ez az össze cégre érvényes mert közel egy helyen vannak. Javaslom, hogy a Google Eart-on nézd meg a repteret és az ott talált kölcsönzők weblapjait nézd át.
Nekünk az első szállásunk Hellában volt és lazán eljutottunk úgy, hogy rengeteg helyen megálltunk nézelődni.
Ebben a kis városkában megvan minden és aránylag olcsón lehet szállást találni. Innen is lehetcsillagtúrázni pár napot.
Szervusztok! Mivel úgy látom van akinek segítség lenne a korábban kintvoltak programja közzé teszem a tavalyi egyik egy hetes programot, melyet egy kicsi át kell faragni mivel a Wizz Air azóta más időpontokban érkezik és indul.
Szoros program, de teljesült. Ehez mindig úgy indultunk, hogy napkeltére értünk az első célhoz és napnyugta előtt kicsivel az utolsó látnivalóhoz és sötétben a szállásra(Napkelte és napnyugta 2018 Reykjavik -jó támpontot ad az időbeosztáshoz).
Kedves utazó! elnézét, hogy így írok, de én nem tdom kiszeni az email címet, hogy ott írjak. Régebben már olvstam a topikot, de csak pénteken lett aktuális az utazásunk. 1,5 évet visszaolvastam, de pl. az autó kölcsönzés egyre bonyolutabbnk tűnik. eddig mindig tiszlőre is kösztult a kép,most meg zanza. Nagy kérés lenne így ismeretlenül, hogy nekem is elküldenéd az összezseett infókat? szállást is jó lenne időben foglalni, de ahhoz konkrétabb trv kell. nem tom mi fér bele 7 napba.
Jövő nyáron tervezzük Izland bejárását. Jó tanácsokkal el tudnál látni bennünket??? Szállás, szervezett, vagy magánút ??? Mit ajánlasz?, Várom válaszod.
Én és párom is voltunk Izland gyönyörű tájain 1 hétig! Egyszerűen leírhatatlan látvány és biztos vissza megyünk, hogy még jobban felfedezzük Izland többi vad szépségét!
Elnézést, hogy csak most (épp összevarrt lábbal sajnálom magam, hogy sorra kell lemondani a végre megjavult időben a programokat).
Patak: PARAAAA!!!
Bevallom, én nem mernék itt Vitarval vagy Dusterrel menni. Mondjuk a könyv szerint nem is ajánlott erre ez az útvonalra. Ami viszont érdekes, hogy anyósülésről mindig nyomtam a féket, meg paráztam (akár Duster, akár Hilux, akár Hummer), de - mivel a Hummert ugye muszáj voltam vezetni - a kormány mögül fel sem tűnik a víz. Annyira. Vagy csak az idő szépíti meg? :)
Búza vs. ocsú: :DDD A zanazolee féle változat jobban elterjedt ma már, előtte legutóbb tán valami irodalmi folyóiratban olvastam :) Szóval úgy megragadt, hogy ha hallom (ritkán) ez már hozzád tapad :)
F235-ön nem is jártam, csak a legvégén, inkább a hülye/nehéz utakon mentem oda és vissza is Langisjórhoz/tól :) ... ami nekem is nagy kedvenc, mi mondjuk szuper időt fogtunk ki, 20 fok volt, a világ végéig el lehetett látni a Sveinstindur-ról.
a Hummer nem tudom hogy viszonyul a Land Cruiser-hez, de biztos hogy nem egy Duster vagy Vitara. gondolom voltak gázlók rendesen. milyen volt a Gjátindur út elején a patakban sodrással szemben vezetés?
Ahol elválik a búza az ocsútól? :D (klasszikusokat csak szó szerint ;) )
Pedig tényleg nem nagyon tudok mit mesélni. Az az esőmentes maradék bruttó 1,5 nap szájtátással telt, lévén olyan fények és színek voltak, hogy leesett az állunk.
Nekem egy álmom vált valóra ezzel a kocsival (budapesti vezetőként mindig arról álmodoztam, hogy vagy egy dodzsemszerűen körbegumizott autóval, vagy egy Hummerrel - aminek lehetőleg a kerekeiből kiállnak oldalra amolyan római harci szekér mintájára a tőrök - végigmegyek büntetlenül Budapest utcáin, hogy önkéntes rendőrként betartassak pár szabályt az izgágább autóstársaimmal). Szóval Duster árban sikerült ezt a kocsit kifogni erre a 2,5 napra, amit érkezéskor meg is értettünk, mert nyikorgott szegény, meg esett szét szinte, öregecske volt és rozsdás, de emelt volt és Hummer :) , bátran szeltük vele a habokat.
Egészen utolsó pillanatig kétesélyes volt, hogy merre legyen az arra. Adott volt a szűkös időkeret, Westfjords Hummerrel indokolatlan lett volna, szóval maradt a Felföld, de oda meg ugye a limitált idő miatt nagyjából adott volt, hogy mit lehet ennyi idő alatt bejárni.
Első nap tök sok idő eltelt azzal, hogy késett a gép (leszálltunk Norvégiában tankolni), illetve 2 óra után vettük észre, hogy elfelejtették odaadni a hálózsákot, így mehettünk vissza, szóval újabb 5 óra kuka. Így ami belefért ebbe a kis időbe (a nagyon bő fél nap autóba dekkolással, a késéssel és a hálózsákért visszamenéssel együtt) az az F208 volt, + a személyes kedvencem Langisjór (végigcsorogtunk az F235-ön), ahol ismét ítéletidő volt (de idén legalább csak fél-1 napig). Aztán volt még amit Ti is bejártatok Skaelingar út, ott van ugye a Blautulon, meg az Uxatindar (ld. képek), felmentünk (=felfutottunk, mert sietni kellett vissza a reptérre, de még sosem voltunk itt, így muszáj volt) az Eldgjánál a Gjátindurhoz. Majd 1esen vissza Keflavikba. Ennyike :(
Maradtam volna még (pláne Humerrel) a Felföldön, de ennyi volt a móka idénre, mentünk tovább. Majd egyszer folyt köv. A tavalyi Hiluxos felföldi csavargás után viszont beszereztünk egy jó kis könyvet. (Persze nem ezen a 2,5 napon vettük hasznát, de egyszer majd jól fog jönni remélem. Abból van kifényképezve lentebb pl a Road to Mordor kép is :)) Trackbook Iceland - ezt ajánlom mindenkinek, aki komolyabban be akar menni a Felföldre.
Visszaértünk Izlandról... Sajnos. :-( Ilyen nehezen még soha nem sikerült visszarázódni a mindennapokba. Pedig ez az utazás nem a pihenésről szólt. :-) Mindennap keltünk reggel 5:30 -kor (hogy örültek nekünk abban a kb. 5 hostelben, ahol sok ágyas szobában aludtunk :-)), hogy minél több mindenre legyen időnk. :-) (volt is - már mint, nem maradt ki semmi tervezett látnivaló.)
Mi körbe mentünk az 1-es úton, nem 4x4 -es Dacia Logan kombival. A Reykjavik Rent A Car --tól béreltük. Nem volt velük semmi gond. A kocsival sem. (Dízel, és kb. 4 litert evett, amikor hosszabbakat utaztunk és olyan 5,6 -ot, amikor egy nap megálltunk vagy 20 -szor (mintha városi forgalomban lenne)). A kölcsönző nem kért depositot, viszont nálam tévedésből csak debit card volt és nem credit! ezért meg kellett venni a legdrágább biztosítást (kb. plusz 50e huf), cserébe nem érdekelte őket, ha "összekarcolom"/kőfelverem a kocsit (nem tettem). Az átvétel/leadás simán ment. Menetrendszerűen busz jár hozzájuk a reptérről 15 percenként.
Szállások: Hostelekben száltunk meg, vagy 4 HI hostel a többi vegyes. Amikor 2 ágyasban voltunk, az OK volt, a több ágyasoknál meg ugye számolni kell a többi vendéggel is :-) (Egész kibírható lett volna, ha nincsenek kínaiak Izlandon...) Amúgy mindegyik hostel konyhája nagyon szépen felszerelt, volt minden ami kellett! ;-) (Én hostelekben nem ehhez vagyok szokva...)
Időjárás: meglepően jó volt. 1 nap igazi eső, a többi napból vagy 2-n olyan izlandias szemerkélő, amikor felhőbe megyünk és mintha permeteznének :-). Hőfok kellemes 8-15 között változóan. Igazi, kirándulós idő!
Látnivalók: húúúú..... Csak címszavakban (bocs, ha valaminek a nevét nem helyesen írom le!!! :-( ): Snaefellsness félsziget - 1 nap. (Itt kiemelném Ytri-Tunga -t, a parton fóka kolónia él, szabadon, ez nekünk nagyon nagy élmény!!!);
Hvammstangi - fóka múzeum (Akureyri előtt), érdekes, de mi többet vártunk. (Belépő 1500 isk/fő);
Húsavik bálnales: 9 bálna :-) (Itthonról foglaltattuk az Akureyri -i hostelünkön keresztül, így kaptunk rá 5000 isk kedvezményt),
Myvatn-tó és környéke (Goda/Dettifoss-tól kezdve Dimmuborgíron át a pszeudókrátereken keresztül, minden "kötelező" dolog meg volt, Hverir, Viti stb. stb.) Itt iszonyú sok szúnyog (My (is.) ill. midge (eng.)) volt, de annyi, hogy alig lehetett megmaradni egy helyben. Nagyon-nagyon zavaró volt. Sokan hálós kalapban voltak. Ha ezt tudom, viszek én is... :-( Aki arra megy nyári időszakban, és teheti, vigyen magával!! Dimmuborgírnál van egy látogató központ/étterem/wc (Kaffi Borgir). Itt lehet venni földben sült kenyeret (ang.: ground baked bread vagy a spring baked bread), kérni kell, mert nincs kirakva/kiírva! 1200 isk / 650 gr. Melasszal készült, tömény fekete rozs kenyér, enyhén édes ízzel és késhez ragadó sületlen benyomást keltő "anyagszerkezettel". Nekünk ízlett. Itt a wc 200 isk, ha veszel valamit adnak vouchert a wchez.
Látnivalók tovább, dél-kelet: pl. Djupivogur tojás szobrai (elég felejtős), körülötte a fjordok partján végig autózni: felejthetetlen. Itt több fekete homokos parton megálltunk. Gyönyörűek. Höfn előtt Stokksnes/Vestrahorn. A fekete homokos part a vulkanikus kúp alakú heggyel. A part klassz, de ahhoz, hogy lemenj (a tengerpartra), akár gyalog, akár kocsival 800 isk -t kell fizetni. Per fő. Ha 4en vannak a kocsiban akkor 4x800 -at. Én ezt lehúzásnak tartom. Ennyit nem ér. (De, azért lementünk. :-))
Jókulsarlón gleccser lagúnán zodiac -os motorcsónak túra (itthonról, neten foglaltuk) :-) Ez nagyon-nagyon "állat" volt :-) Igaz esett végig, meg volt vagy 4 fok :-) de nem bántuk meg. Gyönyörű volt és a guide nyomta neki 50 csomóval is sokszor :-) (kb. 92 km/h); Gyalogtúra a Skaftafell nemzetiparkban (S6 -os út, kb. 7.5 km hosszú, 340m emelkedés), Skaftellsfoss + a Sjónarnipa: csodás panoráma a glecsserre... Ez a túra isteni volt! :-) :-) A parkoló fizetős, 800 isk, a látogatói központban vagy neten keresztül kell fizetni, mindkét módszerrel digitálisan, kártyával, kell a rendszám hozzá. Ha nem fizetsz még van 24 órád rendezni, különben megy a felszólítás a kölcsönző céghez. (Amikor behajtasz scanner leolvassa a rendszámod.) Itt ettünk 2 birkagulyást + 1 zsömle: 13e huf :-)
Fjaðrárgljúfur kanyon (ez az egyetlen izlandi név, amit nem tudtam megjegyezni az összes kinti név közül - most is guglizni kellett :-) ) - szóval: ez a kanyon iszonyú különleges élmény volt... Nagyon örülök, hogy megnéztük!! (Kirkjubaerklaustur után (kb. 2-3 km) az 1-esről letérni jobbra (elég rossz az út, de járható 4x4 nélkül is persze, kb. 3.6 km) A parkolóban van ingyen wc. Nem fizetős a parkolás, nincs belépő sem. Aki nem tudja mi ez, guglizzon rá - megéri :-) :-)
Aztán Skógafoss, Seljalandfoss. A Skógafoss tetejére felvezet 390 lépcső. Megéri azt a 20 percet, amíg felér az ember. :-) A Seljalandfossnál fizetős a parkoló. Nekünk nagy élmény volt ez is. (Nem a fizetős parkoló persze :-) ) Jól eláztunk, ahogy körbejártuk. :-)
Utolsó napunkon még átkompoztunk Westmannaeyjar szigetre, itt volt egy befizetett lunda/vulkán túránk. (Szeptemberben lundák már csak itt vannak, aug. közepén mennek ki a tengerre áprilisig maradnak is.) A kompút közben bálna meg orka :-) szórakoztatott minket a 35 perc alatt. :-) A sziget pici és gyönyörű. '73 -ban félig elpusztította az itt lévő várost a vulkánjuk kitörése. Itt van Európa legszelesebb pontja (nem pontya! :-)), Izland egyetlen elefántja (egy kőszikla, elefánt alakú), Európa legszebb golfpályája (szerintük - ebben nem vagyok kompetens), ide valósi a Szabadítsátok ki Willyt! film orkája, ide ment nyugdíjba is :-) A befizetett túra rövid volt, és főként a vulkánkitörésről meséltek, de! mi a lunda miatt mentünk. Azt láttunk szabadon is :-) (Igen mókásak voltak, ahogy egy öbölben megpróbáltak a földben vájt odújukba leszállni, kb. 4-5 -re, ha sikerült :-) addig újra meg újra tettek egy nagy kört és próbálkoztak újra. :-) A túra végén az "aquarium" -ukban pici előadás, és hoztak egy élő lundát, lehetett vele fotózkodni testközelből. (Fogdosni nem, mert azt nem szeretik persze :-) - mármint a lunda nem szereti fogdosódást. A guide -unkat nem kérdeztem erről :-) ).
Persze rengeteg helyen álltunk még meg, és sok mást láttunk, de most hirtelen csak ezeket ragadnám ki. Az Arany háromszög teljesen kimaradt, mert azt már láttuk 11 évvel ezelőtt, meg a 9 napba nem is fért volna bele.
Árak: nem lett olcsóbb semmi. Mi kenyeret vettünk, vajat, tejet (3,9% !!!!), Skyr -t (179-220 isk kb.), banánt egyszer. A csapvizüket ittuk, nagyon "finom"! :-) Sört a Duty Free -ben vettünk (1db 6os kartont kb. 1600 isk), amikor megérkeztünk a repülővel, amúgy a 2.5% -os "sörük" meglepően olcsó: 100-145 isk. Amit szeretnék még megemlíteni: Olis benzinkutak, emberes kutak (legalábbis, mi csak olyat láttunk), itt van nagyon finom hot-dog. Amíg kinn voltunk volt akció: hot-dog+0.5 Coca-cola 490-590-690 isk. (attól függ, hol volt a kút - Westmann szigeten 690 isk volt, Akranesben 490 isk)
Mást csak belépőre és/vagy parkolásra költöttünk.
Sajnos kimaradt a Westfjords totálisan és 4x4 híján a Highlands, továbbá jó lett volna búvárkodni is :-) de az kb. 120e huf / merülés és szárazruhás jogsi kell hozzá - ez is kimaradt. Ezen kívül még az 1es út mentén szintén kihagytunk irtózatosan sok-sok-sok mindent... :-( Van miért visszamenni.
Még valami: turisták. Iszonyatosan sokan vannak (vagyunk, mert mi is azok voltunk kinn.). De nagyon sokan. 11 évvel ezelőtt 80 km -t megtudtam úgy tenni a Snaefellsness -en, hogy más kocsival nem találkoztunk. Most meg nem lehet haladni az utakon. Mint Mo.-n a 4-es főút napközben, ha csúcs van. (Csak kevesebb teherautóval) Ráadásul sok balesetet is okoznak a turisták, mert sokszor lelassítanak, vagy csak úgy megállnak az út közepén (! - tapasztalat) fotózkodni, bámulni! A kínaiak iszonyú bénán vezetnek... :-( Minden főbb látnivaló dugig van turistával... :-( (az 1es út mentén, máshol nem tudom) Persze, ahová menni kell sokat (gyalog) ott alig vannak :-) (pl.: Leirhnjúkur geotermikus terület, olyan mint a Hverir, csak nagyobb és a parkolóból kell vagy 3 km -t gyalogolni odáig, ott meg vagy megint másik 3-at :-) ) Szerintem Izland bele fog fulladni a turistákba... :-( Meglepő volt, hogy bár éjszaka 3-4 fok volt nagyon-nagyon sokan sátraztak, aludtak kocsiban csak úgy (nem fűthető camperre gondolok.) (Estére minden, általunk meglátogatott hostel dugig lett!) Nagyon sok olyan utazót láttam, akik egyedül voltak - béreltek egy kocsit maguknak és úgy járták be a szigetet :-) -ez nekem különös tapasztalás. (csak ezért írom le, még mielőtt valaki azt gondolná, hogy ezt valakinek felrovom :-) :-)).
Bocs, ha hosszú lett :-) Kérdésekre (ha tudok!) szívesen válaszolok :-)
Na épp ezt állapítottuk meg. A 225-ről, mikor rámentünk, megállapítottuk, h ez máshogy sz@r, egyben sz@rbb, mint az eddig tapasztaltak, mert nem kátyús, hanem bordás, gyanítottuk, h vízmosás okozza, ezek szerint jól tippeltünk. Többnyire 15-25-tel mentem rajta (néha-néha 40-nel) az első szakaszon (később jobb lett), röhögtem is a 30-as korlározó táblákon, de tényleg többen húztak el mellettem kb 50-nel, hasonló kaliberű autóval. Lehet, h őket kevésbé rázta?
szóval akkor 10 éve vágyakozol? :) én csak 3-4 éve. :)
nekünk épp ma volt meg az arany kör. Kicsit szégyellem is ide leírni, de így, a kör végére már nem sokat mozgatott meg bennünk a látvány (ok, a gejzír új volt), és ezen a tömeg sem javított. Nyilván, ha a szokásos (óramutatóval ellentétes) irányban haladunk, az arany kört és a déli részt látjuk először, nagyobbat üt. De itt a táj sem annyira látványos az út mentén, mint a többi részen. A thingvellirt meg utolag mar kihagynám.
A secret lagoonba benéztünk, de kihagytuk.
Landmannalaugarba mentek remélem! Nekem az volt a fő vágy. Igaz, "szégyenszemre" a legrövidebb túrát tettük meg (én személy szerint többet terveztem), de így is nagyon jó volt, amit előtte megalapozott a 225-ön a patakon való áthajtás (vagyis 2 volt, de a 2. csak "pocsolya"). Négyünk közül egyikünk sem csinált még ilyesmit, így azért megtorpantunk előtte töprengeni a dolgon, aztán, mint utólag kiderült, ha én nem megyek át, visszafordultunk volna, szal aznapra én lettem nőként a f@szagyerek, pedig tényleg nem is volt olyan para. Visszafele már a 208-ason mentünk a 26osra (mert nagyon rossz volt a 225), ott nem volt patak.
Jaa, és a dettihez a 864-esen mentünk, és annyiban nem értek egyet bm613-mal, h sztem nem a déli rész, hanem a teljes szakasz nagyon xar... :)
Nem először. 10 éve már voltam egy rövidebb túrán, akkor megnéztük az Arany háromszöget, Reykjavikot (már, amit lehet rajta nézni :-) :-) ), egy napot a Snaelfellsness félszigeten barangoltunk.
Szóval idén Reykjavik és az Arany háromszög kimarad, de a Snaelfellsness olyan nagy élmény volt, hogy most ott kezdünk :-) - megnézünk még olyan helyeket, ami a múlt alkalommal kimaradt, és persze az Ytri tunga -i fóka kolóniát - mert az, hogy szabadon láthatunk fókákat, az nekünk valami hatalmas élmény :-)
Utána meg körbe megyünk a Ring road -on. És megpróbálunk minél több mindent belezsúfolni :-)
Az ido kozel sem olyan para, mint vartuk, csak 2x volt egy kis ideig "rendes zuhe" + erosebb szelfuvas (de kibirhato), amugy se eros szel, se eso nem jellemzo (az a finom permet, ami neha hull, nalam nem minosul annak). Hideg meg abszolut nincs (fazosabb tarsaim ezzel nem mindig ertenek egyet). A sapka, amit direkt izland miatt vettem (utoljara kisiskolaskent volt sapkam es akkor se hordtam) nem tunik nelkulozhetetlennek, kb. csak foto kedveert teszem fel. :D
A latnivalokrol nincs mit mondanom igazabol, hisz az nyilvan lenyugozo. A lundak kisebbek, mint gondoltam, viszont annal finomabbak :) - vicc volt; a kezmuvesboltban mar nincs foldben sult kenyer (vagy mi vagyunk nagyon benak), vakuumcsomagolt hal viszont van, a skyr nem mas izu, mint a joghurt (de azert napi szinten fogyasztom).
Jokulsarlon engem meglepo modon hidegen hagyott (a tarsaimat annal kevesbe), viszont Silheimajokull karpotolt, sokkal latvanyosabb a fekete hamuval. A kedvencem eddig talan Namafjall.
Az oramutatoval ellenkezo iranyban haladunk, igy a vegefele, delen jarva utkozunk a sok "kellemetlen" turistaba. (nem mintha mi nem azok lennenk. Mmint turistak.)
Fogy a sertesmajkrem (koszonom a valaszt!) meg az anizsos, "bocskorszijas" edessegek, eddigi vesztesegek: 2 madar :(, 1 repedt szelvedo (kavics). :(
"Travelers may import duty-free up to 3 kg of food, including candy, not exceeding the value of ISK 25,000.
Meat products may be imported if they have been boiled or canned.
Smoking, salting or drying without boiling is unsatisfactory. It's for example, not permitted to import bacon, sausages (salami and any kind of smoked uncooked sausages), saddles or pork, poultry, uncooked milk and uncooked eggs."