Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Aszpirin Creative Commons License 2001.02.27 0 0 143
Márkaszerviz (van ilyen Ladához?) vagy "egyéb"? Számla volt? Gondolom bruttó árak. Az sem baj, ha leírod a szerviz nevét, többi Ladás okulására.
% liter olajért 2000 Ft! Milyen olaj az?
Előzmény: LADA (141)
LADA Creative Commons License 2001.02.27 0 0 142
+ olaj szürö: 4-600 ft

tehát akkor: 21000 Ft

Előzmény: LADA (141)
LADA Creative Commons License 2001.02.27 0 0 141
LADA samara 1,5i 20.000 Km-es szerviz!

HOZOTT ANYAGOK:

motor olaj 5l (BP): 2000 Ft
gyertya (champion): 3600 Ft
Levegő szürő (armafilt): 1325 Ft
szelep fedél tömítés: 340 Ft

HELYSZINEN VETT ALKATRÉSZ:

üzemanyag szürő: 4368 Ft

ELVÉGZETT MUNKÁK:

olaj+szürő csere: 1275 Ft
20000 Km átvizsgálás: 4250 Ft
szelephézag beáll. (1db):1275 FT
korrozió átvizsgálás: 1062 Ft

Feketén végeztetett munka:

kerék összetartás ell.: 1000Ft

TOTAL: 20495 FT

(A GYERTYÁT ÉS A LEVEGŐ SZÜRŐT OTTHOL CSERÉLTEM KI)

a bántó az hogy a 20000 km átvizsgálásért amiu 4250 Ft nem kap az ember semmi szolgáltatást sem azt csak ugy ki kell fizetni.

fargo Creative Commons License 2001.02.24 0 0 140
kivi,
szerintem a vezérműszíjon ne spórolj, mert sokba kerül, ha szakad. Bár annak utána lehet járni, hogy a kocsid motorja vajon beleüt-e a szelepekbe, ha törik. Vannak ugyanis "interferens" meg "nem interferens" motorok. Az elôbbieknél a dugattyú összekócolja a szelepeket, ha szakad a szíj, az utóbbiaknál nem. Ha a motorod nem interferens, és megbízol a kocsid futáseljesítményében, akkor ne csinálj belôle nagy ügyet, viszont ha fennáll a veszélye, hogy nem a valós értéket mutatja a km számláló, akkor vidd szervízbe.

Egyébként szerintem nem kerül olyan sokba, pár ezer forintból megáll a csere. Esetleg kérhetsz rá árajánlatot egy műhelytôl, az nem kerül semmibe, de legalább tisztán látsz.

Még azt is megteheted, hogy ha tudod a régi tulaj elérhetôségét, akkor megkérdezed, hogy ÔSZINTÉN mennyit ment a kocsi, volt-e benne szíjcsere.

Előzmény: kivi (138)
stevie wonder Creative Commons License 2001.02.24 0 0 139
Nezd, az biztos hogy fugg a vezetesi stilustol az elettartam: a "digitalis" autozas (vagy padlogaz vagy padlofek) mindent gyilkol.

De a gyarilag eloirt intervallumot normal, vagy kifejezetten kimelo vezetes eseten is celszeru betartani.

Meg mindig olcsobb ma 50e ft egy vezermuszijra, mint holnap 150e egy komplett motorfelujitasra, mert mondjuk az elszakadt vezermuszij miatt a szelepeket szetverte a dugattyu.

Előzmény: kivi (138)
kivi Creative Commons License 2001.02.24 0 0 138
Valami ötlet?
Előzmény: kivi (127)
Blindmouse Creative Commons License 2001.02.23 0 0 137
ÖÖööö izé.. na.. hallottam.. de az kisebb macera mint egy karbicsere :)
Előzmény: BkorVette (136)
BkorVette Creative Commons License 2001.02.23 0 0 136
Addig orulj...de jon meg kutyara teherauto..halottal mar az injektor cserejerol?:-)))

Udv.:B.korVette

Előzmény: Blindmouse (135)
Blindmouse Creative Commons License 2001.02.23 0 0 135
Na nálam az az egyetlen alkatrész ami valószín?leg soha sem lesz cserélend?.. :)
Előzmény: BkorVette (134)
BkorVette Creative Commons License 2001.02.23 0 0 134
Bar meg mindig jobb, mint egy karbicsere:-((

Udv.:B.korVette
1984 Chevrolet Corvette 5.7 V8 (on hold)

Előzmény: Blindmouse (133)
Blindmouse Creative Commons License 2001.02.23 0 0 133
Na az tény.. 12k volt nekem a vezérm?szíj..
Előzmény: BkorVette (132)
BkorVette Creative Commons License 2001.02.23 0 0 132
"a vezérm?szíjcserét?l nem kell parázni."

Dehogynem!!

Ha valami ujkori kutyud van, horor arat kernek ezekert a bordas vackokert!!!

Udv.:B.korVette

Előzmény: Blindmouse (131)
Blindmouse Creative Commons License 2001.02.23 0 0 131
Nézem itt az összegeket.. hát.. elég durvák..

szóval én olajcserénél az olajon, és a sz?r?n felül fizettem 1000 (egyezer) forintot..

a vezérm?szíjcserét?l nem kell parázni.. állítsd jelre az összes tárcsát.. szíj le.. új fel.. csekkold hogy jelen is maradtak a tárcsák oszt kész..

BkorVette Creative Commons License 2001.02.23 0 0 130
ok, csak nem ertettem a dolgot, hogy miert olyan keves..:-)
Előzmény: kivi (129)
kivi Creative Commons License 2001.02.23 0 0 129
Itt nem úgy 'álatlában' a motorokra, hanem a Ford 1.3-1.4 darabjaira céloztam. Ehhez képest az én 1.6-osom hivatalosan tovább bírja.
Előzmény: BkorVette (128)
BkorVette Creative Commons License 2001.02.23 0 0 128
" Tehát még a 'gyengébb' motorok 60 ezres határát sem érte el, nemhogy a saját 80 ezrét. "

Ez erdekes...fater dizel Toyota-jat 100-enkent kell cserelni..ra is van irva a muanyag boritasra!

Udv.:B.korVette

Ui.: a legjobb a lanc, sot a fogaskerek!!:-)

Előzmény: kivi (127)
kivi Creative Commons License 2001.02.23 0 0 127
Nemrég volt szó a vezérműszíj-cseréről, és bizony beletettétek a bogarat a fülembe... :(

A Ford Solymár szerint a vezérműszíjat a Zetec motornál 80 000-nként kell cserélni. A Haynes-féle repair manual 60 000 mérföldet ír, ami 96 000 kilométer.
A kocsim jelenleg 47ezernél jár, és nem úgy néz ki, mint ami vissza lett volna pörgetve. Az utastér állapota, a kormány, a váltó, az ülés arról tanúskodik, hogy nem futott olyan sokat hogy az óra állása ne legyen hihető. Tehát még a 'gyengébb' motorok 60 ezres határát sem érte el, nemhogy a saját 80 ezrét.

Mit gondoltok, mikor érdemes cserélni? Természetesen a pénz a probléma, mert ha most gond nélkül ki tudnék csengetni 50 ezret (kb. ennyire saccolom) akkor nem kérdezősködnék.

A vezetési stílustól és körülményektől mennyire függ a szíj élettartama?

Előzmény: kivi (124)
elf Creative Commons License 2001.02.08 0 0 126
Igazad van, de én azon az állásponton vagyok hogy ha csak lehet, az ember az autóját vigye az adott márkára specializált szervízbe, de nem márkaszervízbe. Persze ez egy új autónál nem nagyon kivihető.
Előzmény: dane (125)
dane Creative Commons License 2001.02.08 0 0 125
Igen ez tipikus magyar pelda.
Sajnos mindenhol hibaznak,de az nem mindegy hogy mennyit,es hogy elismerik-e.Szervize valogatja.
De azert azt szerinte nem nehez belatni,hogy egy markaszervizben tobb vezszij cseret (stb.) csinalnak,mint egy altalanos autoszerelonel.
Előzmény: elf (122)
kivi Creative Commons License 2001.02.08 0 0 124
Ford Escort 1.6 16v, 45 000km de nem nagyszerviz:

Olajcsere: 10370.-
Olajszűrő 1593
Tömítés: 53.- :-)
Munkadíj: 2063.-
Fényszóró beáll. 825.-
Kézifék beáál. 825.-

Összesen: 15 729.-

Mindez a Ford Solymárnál.

Apropó, 'Mobil 1 Super 5W-30' olajat tettek a motorba. Erről mit illik tudni?

kzg Creative Commons License 2001.02.06 0 0 123
Hali.
Renault 19 '92 es 140.000km szerviz:
éxij 840.-
vezérműszij 5750.-
háccsóhid csapágy 20000.-
olajcsere 5000.-
munkadij 9300.-
Összesen volt 40000.- körül.És egy hét.(Csapágyra várni kellett)
Ehhez mit szóltok?
Ismerősnél, vidéki műhelyben.
Udv KZG
elf Creative Commons License 2001.02.03 0 0 122
"Vezszíj cserét érdemes Ford szervizben csináltatni"
Öhöm. egyik ismerősöm vett egy használt diesel ford escortot. A márkaszervízben szintén(és nagyon helyesen) azt tanácsolták hogy cseréltessen vezérműszíjat.
Meg is csinállták a cserét, ám rosszul. Az eredmény: a motor hamarosan beállt. Autó trailerre föl, (másik)szerelőhöz el. Motor szétszed, diagnózis: szerelési hiba, rosszul volt fölrakva a vezérműszíj, amugy a motor úgy ahogy van K.O.
A márkaszervíz csak ügyvéddel való fenyegetés után volt hajlandó elismerni a felelősségét. A motornak TELJES felújítás kellett volna, ehelyet felújítottak a 4-ből egy hengert. Köszi. És még le is pecsételték a motort hogy "más ne nyúlhasson hozzá".
Az autó persze ezek után rosszabb lett mint valaha.

Ja, a "márkaszervíz" a Ford Szigetszentmiklós(korábban Mazda Szigetszentmiklós) volt.

A tanulság: komoly javítást csak megbízható szerelőnél, magyar márkaszervizeket elkerülni, vezérműszij SUXX.

Előzmény: dane (117)
quadrifoglio Creative Commons License 2001.02.03 0 0 121
Az utolso szerviz 60.000 km Opel Astra G 1.4 16V (1.5 eves), 133.450Ft. Ebben vezermuszij, mindenfele gorgok(3) elso fekbetet, szurok, stb. 103.000Ft az anyag. Ahhoz kepest, hogy a munkafelvevo azt mondta, hogy a vizpumpat nem is csereltek pedig szoktak, szerintem nagyon draga volt. Masnak is ilyen draga vagy csak nem vagyok tisztaban az arakkal?
fargo Creative Commons License 2001.01.30 0 0 120
Az átrozsdásodás elleni garancia (Volvoéknál) annak feltétele, hogy:

- Az esetleges karosszéria-javításokat gyári technológiával végezzék (azaz a márkaszervízben),

- Van a szervízkönyvnek egy szekciója, amit idônként (3 évente? 60 ezrenként?) le kell pecsételtetni, ebbe beírják a karosszéria állapotát.

A kötelezô szervízeket ha máshol csinálod, az nem érinti az átrozsdásodás elleni garanciát.

Előzmény: Aszpirin (119)
Aszpirin Creative Commons License 2001.01.30 0 0 119
"Mi van akkor, ha a kötelező szervizeket nem márkaszervizben csináltatom?"
Ha garanciális az autó, akkor ugrik a garancia. Általában érvényes ez a hosszabb idejű, a karosszéria átrozsdásodására vonatkozó garanciára is. Hallottam már olyant, hogy az átrozsdásodás elleni garanciát azért nem tudta valaki érvényesíteni, mert a szervízkönyvben nem csak márkaszerviz szerepelt.
Ha a garancia már nem játszik, akkor szerintem mindegy, hogy hol szervizeltetsz (legalábbis ebből a szempontból), a lényeg, hogy leellenőrizhető legyen, és vezetve legyen a szervizkönyv. Eladáskor nagyot növel az autó értékén és az eladó szavahihetőségén
Előzmény: corinfar (118)
corinfar Creative Commons License 2001.01.30 0 0 118
Mi van akkor, ha a kötelező szervizeket nem márkaszervizben csináltatom? Pl. jól felszerelt mezei szerelő átnézi, kicseréli amit ki kell, nem gyári alkatrészt tesz bele, hanem normál cuccot, stb. A végén a szervizkönyvbe beleteszi a pecsétjét. Végül is a szervizkönyv nem hivatalos irat, hogy csak a márkaszerviz írhat bele.
Ehhez mit szóltok?
dane Creative Commons License 2001.01.22 0 0 117
Sziasztok!
Szerintem egy vezszij csere (bar a Fordot személy szerint nem ismerem) kb. 2 óra.
45 e. km.-nél a tárcsákat nem kell cserélni,de még a feszítő görgőket sem (bár állapottól függ).
Egy szíjnak átlagosan 60 e. km az előírt csereideje.De tényleg érdemes előbb kicserélni,ha nincs szervizkönyv.
A szíjból nem érdemes gyárit venni,mert ugyanaz mint az "utángyártott" csak gyári emblémás
a doboza.De sokszor csak a doboza!
Vállassz jó nevű gyártótól,ezt a boltban tudnak ajánlani.
Vezszíj cserét érdemes Ford szervizben csináltatni,mert elég sokat csinálnak,ezért értenek is hozzá,és gyorsan is csinálják.
Aszpirin Creative Commons License 2001.01.21 0 0 116
Hi Stevie!
Bizonyosan igazad van, én nem nagyon vagyok jártas ezekben a dolgokban, csak a tapasztalatomat írtam le (ami eléggé vegyes).
Előzmény: stevie wonder (115)
stevie wonder Creative Commons License 2001.01.19 0 0 115
Aszpirin,

vezermuszij ugyben: szerintem ez egy olyan alkatresz, ahol nem erdemes sporolni, az utangyartott (nalam) szoba sem johetne. A szijjal egyutt a szijtarcsakat is cserelni szoktak. Raadasul a muvelet sok bontassal/szerelessel jar, idoigenyes.

Szoval 20e alatt nem hiszem, hogy erdemes kalkulalni.

Előzmény: Aszpirin (113)
Aszpirin Creative Commons License 2001.01.18 0 0 114
Most jut eszembe, ma felhívott egy polgár a Seat Szabótól (karácsony előtt ott szervizeltettem a Seatomat, írtam ide erről). Felmérik az ügyfelek elégedettségét.
Nagyon udvariasab érdeklődött, hogy meg voltam-e elégedve a kiszolgálással, a munkafelvevők udvariasságával, és hogy milyen volt a benyomásom a szervizről, mik a tapasztalataim.
Kellemesen meglepődtem, ezek igazán odafigyelnek az ügyfelekre! Szóval vannak jó szervizek is.
Bocs, ha egy kicsit offtopic volt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!