Márkaszerviz (van ilyen Ladához?) vagy "egyéb"? Számla volt? Gondolom bruttó árak. Az sem baj, ha leírod a szerviz nevét, többi Ladás okulására.
% liter olajért 2000 Ft! Milyen olaj az?
kivi,
szerintem a vezérműszíjon ne spórolj, mert sokba kerül, ha szakad. Bár annak utána lehet járni, hogy a kocsid motorja vajon beleüt-e a szelepekbe, ha törik. Vannak ugyanis "interferens" meg "nem interferens" motorok. Az elôbbieknél a dugattyú összekócolja a szelepeket, ha szakad a szíj, az utóbbiaknál nem. Ha a motorod nem interferens, és megbízol a kocsid futáseljesítményében, akkor ne csinálj belôle nagy ügyet, viszont ha fennáll a veszélye, hogy nem a valós értéket mutatja a km számláló, akkor vidd szervízbe.
Egyébként szerintem nem kerül olyan sokba, pár ezer forintból megáll a csere. Esetleg kérhetsz rá árajánlatot egy műhelytôl, az nem kerül semmibe, de legalább tisztán látsz.
Még azt is megteheted, hogy ha tudod a régi tulaj elérhetôségét, akkor megkérdezed, hogy ÔSZINTÉN mennyit ment a kocsi, volt-e benne szíjcsere.
Nezd, az biztos hogy fugg a vezetesi stilustol az elettartam: a "digitalis" autozas (vagy padlogaz vagy padlofek) mindent gyilkol.
De a gyarilag eloirt intervallumot normal, vagy kifejezetten kimelo vezetes eseten is celszeru betartani.
Meg mindig olcsobb ma 50e ft egy vezermuszijra, mint holnap 150e egy komplett motorfelujitasra, mert mondjuk az elszakadt vezermuszij miatt a szelepeket szetverte a dugattyu.
Nemrég volt szó a vezérműszíj-cseréről, és bizony beletettétek a bogarat a fülembe... :(
A Ford Solymár szerint a vezérműszíjat a Zetec motornál 80 000-nként kell cserélni. A Haynes-féle repair manual 60 000 mérföldet ír, ami 96 000 kilométer.
A kocsim jelenleg 47ezernél jár, és nem úgy néz ki, mint ami vissza lett volna pörgetve. Az utastér állapota, a kormány, a váltó, az ülés arról tanúskodik, hogy nem futott olyan sokat hogy az óra állása ne legyen hihető. Tehát még a 'gyengébb' motorok 60 ezres határát sem érte el, nemhogy a saját 80 ezrét.
Mit gondoltok, mikor érdemes cserélni? Természetesen a pénz a probléma, mert ha most gond nélkül ki tudnék csengetni 50 ezret (kb. ennyire saccolom) akkor nem kérdezősködnék.
A vezetési stílustól és körülményektől mennyire függ a szíj élettartama?
Igazad van, de én azon az állásponton vagyok hogy ha csak lehet, az ember az autóját vigye az adott márkára specializált szervízbe, de nem márkaszervízbe. Persze ez egy új autónál nem nagyon kivihető.
Igen ez tipikus magyar pelda.
Sajnos mindenhol hibaznak,de az nem mindegy hogy mennyit,es hogy elismerik-e.Szervize valogatja.
De azert azt szerinte nem nehez belatni,hogy egy markaszervizben tobb vezszij cseret (stb.) csinalnak,mint egy altalanos autoszerelonel.
Hali.
Renault 19 '92 es 140.000km szerviz:
éxij 840.-
vezérműszij 5750.-
háccsóhid csapágy 20000.-
olajcsere 5000.-
munkadij 9300.-
Összesen volt 40000.- körül.És egy hét.(Csapágyra várni kellett)
Ehhez mit szóltok?
Ismerősnél, vidéki műhelyben.
Udv KZG
"Vezszíj cserét érdemes Ford szervizben csináltatni"
Öhöm. egyik ismerősöm vett egy használt diesel ford escortot. A márkaszervízben szintén(és nagyon helyesen) azt tanácsolták hogy cseréltessen vezérműszíjat.
Meg is csinállták a cserét, ám rosszul. Az eredmény: a motor hamarosan beállt. Autó trailerre föl, (másik)szerelőhöz el. Motor szétszed, diagnózis: szerelési hiba, rosszul volt fölrakva a vezérműszíj, amugy a motor úgy ahogy van K.O.
A márkaszervíz csak ügyvéddel való fenyegetés után volt hajlandó elismerni a felelősségét. A motornak TELJES felújítás kellett volna, ehelyet felújítottak a 4-ből egy hengert. Köszi. És még le is pecsételték a motort hogy "más ne nyúlhasson hozzá".
Az autó persze ezek után rosszabb lett mint valaha.
Ja, a "márkaszervíz" a Ford Szigetszentmiklós(korábban Mazda Szigetszentmiklós) volt.
A tanulság: komoly javítást csak megbízható szerelőnél, magyar márkaszervizeket elkerülni, vezérműszij SUXX.
Az utolso szerviz 60.000 km Opel Astra G 1.4 16V (1.5 eves), 133.450Ft. Ebben vezermuszij, mindenfele gorgok(3) elso fekbetet, szurok, stb. 103.000Ft az anyag. Ahhoz kepest, hogy a munkafelvevo azt mondta, hogy a vizpumpat nem is csereltek pedig szoktak, szerintem nagyon draga volt. Masnak is ilyen draga vagy csak nem vagyok tisztaban az arakkal?
"Mi van akkor, ha a kötelező szervizeket nem márkaszervizben csináltatom?"
Ha garanciális az autó, akkor ugrik a garancia. Általában érvényes ez a hosszabb idejű, a karosszéria átrozsdásodására vonatkozó garanciára is. Hallottam már olyant, hogy az átrozsdásodás elleni garanciát azért nem tudta valaki érvényesíteni, mert a szervízkönyvben nem csak márkaszerviz szerepelt.
Ha a garancia már nem játszik, akkor szerintem mindegy, hogy hol szervizeltetsz (legalábbis ebből a szempontból), a lényeg, hogy leellenőrizhető legyen, és vezetve legyen a szervizkönyv. Eladáskor nagyot növel az autó értékén és az eladó szavahihetőségén
Mi van akkor, ha a kötelező szervizeket nem márkaszervizben csináltatom? Pl. jól felszerelt mezei szerelő átnézi, kicseréli amit ki kell, nem gyári alkatrészt tesz bele, hanem normál cuccot, stb. A végén a szervizkönyvbe beleteszi a pecsétjét. Végül is a szervizkönyv nem hivatalos irat, hogy csak a márkaszerviz írhat bele.
Ehhez mit szóltok?
Sziasztok!
Szerintem egy vezszij csere (bar a Fordot személy szerint nem ismerem) kb. 2 óra.
45 e. km.-nél a tárcsákat nem kell cserélni,de még a feszítő görgőket sem (bár állapottól függ).
Egy szíjnak átlagosan 60 e. km az előírt csereideje.De tényleg érdemes előbb kicserélni,ha nincs szervizkönyv.
A szíjból nem érdemes gyárit venni,mert ugyanaz mint az "utángyártott" csak gyári emblémás
a doboza.De sokszor csak a doboza!
Vállassz jó nevű gyártótól,ezt a boltban tudnak ajánlani.
Vezszíj cserét érdemes Ford szervizben csináltatni,mert elég sokat csinálnak,ezért értenek is hozzá,és gyorsan is csinálják.
vezermuszij ugyben: szerintem ez egy olyan alkatresz, ahol nem erdemes sporolni, az utangyartott (nalam) szoba sem johetne. A szijjal egyutt a szijtarcsakat is cserelni szoktak. Raadasul a muvelet sok bontassal/szerelessel jar, idoigenyes.
Szoval 20e alatt nem hiszem, hogy erdemes kalkulalni.
Most jut eszembe, ma felhívott egy polgár a Seat Szabótól (karácsony előtt ott szervizeltettem a Seatomat, írtam ide erről). Felmérik az ügyfelek elégedettségét.
Nagyon udvariasab érdeklődött, hogy meg voltam-e elégedve a kiszolgálással, a munkafelvevők udvariasságával, és hogy milyen volt a benyomásom a szervizről, mik a tapasztalataim.
Kellemesen meglepődtem, ezek igazán odafigyelnek az ügyfelekre! Szóval vannak jó szervizek is.
Bocs, ha egy kicsit offtopic volt.