Keresés

Részletes keresés

toto92 Creative Commons License 2017.10.12 0 0 1923

Én 576-nál online megrendelve és boltban átvéve kb 6000-ért jutottam hozzá - bár lehet az valami alkalmi akció volt.

Előzmény: Székelyhidi Lacek (1922)
Székelyhidi Lacek Creative Commons License 2017.10.12 0 0 1922

Értem. Mert most jelenleg egy torrent oldalról töltöttem le és hát nem lehet rátölteni az F1 módokat, csak az eredeti steames re lehet. Mivel imádom az F1 ezért akarom megvenni eredetiben.

Előzmény: Ocean (1921)
Ocean Creative Commons License 2017.10.12 0 0 1921

A játék az ugyanaz, annyi, hogy a doboz alapján ez valami "offline" kiadásnak tűnik, bár én nem néztem utána, hogy ebből készült-e ilyen. Az is lehet, hogy van egy kód hozzá, és simán tudod utána aktiválni Steam-en is.

Ha ez szempont, kérdezz rá esetleg.

 

Amúgy szerintem ha kivársz egy akciót, olcsóbban is megveheted. A 6.000 Ft az durván majdnem 20 dollár, én egy akcióban 12 dollárért vettem a játékot.

 

Előzmény: Székelyhidi Lacek (1920)
Székelyhidi Lacek Creative Commons License 2017.10.12 0 0 1920

sziasztok! találtam egy ilyent ez is ugyan az mint a steamen?

http://www.supergamer.hu/motorsport-manager-p-364747.html

Cold Heart Creative Commons License 2017.10.10 0 0 1919

én még a gpm-mel és a gpm2-vel nyomtam. gpw-vel talán végigjátszottam 1 szezont, de pár dolog nagyon idegesített benne, illetve akkor is még elég fiatal voltam, nem igényeltem akkora kihívást, így sosem nyomtam gyengébb csapattal.

aztán még járt nálam az f1 manager nevű borzadály.

nem véletlenül van kedvencbe ez a topic, nagy élvezettel olvasom az írásaitokat. majd ha a munkám lenyugszik egy picit, talán beruházok rá :)

Előzmény: Ocean (1918)
Ocean Creative Commons License 2017.10.10 0 0 1918

Nem csalódnál ;-)

 

Ha élhetek ilyen párhuzammal, a MM olyan a GPW után, mint az XCOM2 a 90-es évekbeli XCOM után.

 

Előzmény: Cold Heart (1917)
Cold Heart Creative Commons License 2017.10.10 0 0 1917

kezd igazán megjönni a kedvem ehhez a játékhoz :)

Előzmény: Ocean (1916)
Ocean Creative Commons License 2017.10.10 0 0 1916

Úgy számoltam, olyan 30 pont kelleni fog a 9. helyhez. (a pontozás a mostani F1-es 25, 18, 15, stb.)

 

Erre fel megnyertük az első futamot! :D

Pedig az autónk továbbra is 10., és a pilótapárosunk is 7. a gép szerint.

Ja igen, az übermeglepetés a szabadedzés után jött: nincs időmérő, de nincs a korábbi fordított rajtrács sem. Hanem sorsolás van bakker, random a rajtsorrend... :D

Hogy ezt hogy szavazták meg én nem tudom, de sürgősen meg kéne változtatni...

Nem kedvezett amúgy, 13. és 15. helyről indultunk, enyhe esőben.

Meglepetésemre csak mi rajtoltunk intereken, mindenki száraz gumikkal.

Itt már sejtettem, hogy lehet valami.

Szingapúr volt ráadásul, 33 fok, extrém gumikopás. Pár kör alatt elrongyolódott mindenki gumija, mentek cserélni, mi meg elfoglaltuk az 1. és 3. helyeket.

Sajnos, mivel szezon eleje van (ja igen, erről akartam már írni a múltkori felvetésednél*), csak az egyik autó bírta a tempót, a másikkal javítani is kellett.

De a jobbik kocsival nem forgott veszélyben a győzelem, 10 mp előnnyel meglett.

A másik kocsi a 12. helyen kezdte az utolsó kört, a többieknek már alig volt gumija, kockáztattam kicsit, rányomtam az előzésre, és a kör végére 9.-nek jöttünk fel, szóval dupla pontszerzés lett.

 

*szóval én szezon elején először mindig felviszem a megbízhatóságot, anélkül elképzelésem sincs, hogy lehet versenyezni. De az első futamra csak egy kocsira elég az idő, szóval a másiknak nagyjából egy teszt mindig az első futam, több javítással a boxban.

 

Az F3-ban ráadásul minden alkatrész megbízhatósága 40-es kezdéskor, úgyhogy itt az első futam egy igazi shitstrom, rengeteg kieséssel, és perc feletti boxkiállásokkal :)

 

Itt az F2-ben úgy láttam olyan 50-60% közötti megbízhatóságot kaptam, így az egyik autó normális 80% feletti értékekkel rajtolt.

 

Előzmény: toto92 (1915)
toto92 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 1915

Gratula a feljutáshoz! És sok sikert a bentmaradáshoz :)

Előzmény: Ocean (1914)
Ocean Creative Commons License 2017.10.09 0 0 1914

Igen ez így van. Sőt még valahol a pályától magától is kell függenie, mert némelyik pályán egész könnyen megvan a +15% (lila) szint, máshol meg ha végig pályán vagy, akkor sem jön össze. Pedig a 15 perc elvileg mindenhol 15 perc.

 

Megvan a feljutás, F2-es lett szerény kis csapatom!

A szezonzáró hozta az izgalmakat, esővel, szárazzal, extrém gumikopással. A 17. és 19. helyekről rajtolva nagyon nem erőltettem az előrejutást, ez lett a későbbi jó helyezés kulcsa. Az előrejelzés olyan 10-11 kör esőt jósolt, az esőgumik meg papíron 10-12 kört bírtak. Úgyhogy spóroltunk az elejétől, így sikerült jól időzíteni a kiállást.

A 3. és 6. helyen haladtunk ezután, de a 6. helyezett pilótám ütközésbe keveredett, és még egy áthajtásos büntetést is kapott, szóval az ő versenyének annyi lett. Emiatt nem lett annyira sima a dolog, de szerencsére ezúttal a bajnokságban 3. csapat uralta a versenyt, a riválisunk is szenvedett.

Végül 2. és 10+ helyen értünk célba, kényelmesen megvolt a bajnoki cím.

Ám jött a fekete leves, mindkét autón volt 1-1 szabálytalan alkatrész (egyszerűen nem tudtam máshogy fejleszteni, muszáj volt bevállalni), és az egyik lebukott. Szerencsére a hátsó, úgyhogy még pár pontot buktunk ezzel is, de belefért. Nagyobb baj, hogy ez volt a legjobb váltóm, és így, hogy bannolták, szerintem nem fog átkerülni jövő évre...

 

Egy másik dolog viszont szerencsésen alakult: az egyik szerelőmnek lejárt a szerződése, és nem akart maradni. Nem mellesleg 4,5 csillagos.

Ám azzal, hogy feljutottunk, tettem egy utolsó próbát, és így meg tudtunk egyezni, úgyhogy változatlan csapattal nézünk az új kaland elébe.

Az F3-ban a szezon végére elértük, hogy miénk volt a legjobb autó a mezőnyben, na most kezdődik minden elölről, olyan magas szinten vagyunk utolsók, hogy alig látszik a mi kis csíkunk az összehasonlító diagramon :)

 

Előzmény: toto92 (1913)
toto92 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 1913

Még egy apróság, bár nem tudom mennyire nyilvánvaló másoknak: mikor szabadedzésen gyűjtjük az információkat bizonyos gumitípusokról, akkor ennek mértéke nem csak a megtett köröktől, hanem a pályaállapottól is függ. Jelesül gondoltam hiába szakad az eső, én akkor is kiküldöm őket slick gumikon, gyűljön az infó, az kell a versenyhez. Csakhogy vizes pályán bizony egy millimétert sem haladt az állapotjelző csík.

Ocean Creative Commons License 2017.10.05 0 0 1912

Azt jól tetted: mármint a tankolást. Úgy vélem minél több a taktikai elem, annál könnyebb megverni az AI-t.

Én amúgy pénzügyi múlttal kezdtem, szerintem ilyen jellegű mentésnél jól is jön, a majd 5 szezon alatt szerintem már több 10 milliót spóroltam így.

 

Vettel rajtja: hát igen, volt múltkor nekem is az a futam, ahol pole-ból fél kör alatt 14. lett a pilótám, az elég vicces volt.

Mondjuk itt az F3-ban amúgy is horror mindig az első két kör. A leggyorsabbak indulnak hátulról, és mindenki sietne előre. Néha akkora tumultus van, mint mondjuk egy kerékpárversenyen, ilyen 3x3-as tömbben képesek haladni az autók. Itt rendre az dönt, hogy kinek sikerült egy váratlan manőver, bevágás, amivel kikerül ebből az öldöklő bolyból, és utána a lassabb autókat már egyesével megelőzi. Van, hogy az én pilótám lép meg, de elég rossz nézni, mikor a rivális. Az enyém meg visszafelé halad 'overtake' módban :)

 

Valami gyorsulás lehet akkor a fejlesztésnél, nekem legutóbb egy epic váltó is 29 napig tartott, pedig a mérnökömnek még van is ide való skillje, a great komponensek nem kerülnek plusz időbe.

Előzmény: toto92 (1911)
toto92 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 1911

Részletesen sose figyeltem, de viszonyításképp: most kezdtem gyártani egy legendary (az a negyedik szint, ugye?) váltót, 24 napig fog tartani, úgy, hogy volt benne egy +4 napos komponens. Én azzal vagyok meglőve, hogy a kész alkatrészeknél ha akarok teljesítményben fejlődni, muszáj hanyagolni a megbízhatóságot, amit utólag kell feljavítani a szerelőimmel, de eléggé sok időt vesz igénybe.

 

Időközben újabb három futamon vagyunk túl. Az időmérők zanzásítva: Vettel mindháromszor a negyedik helyről várhatta a futamot, mostanság ennél előrébb nem tudunk kevereni, Giovinazzi 6. vagy 8. volt. Vancouverben Vettel jó gumitaktikával (eggyel lágyabb keveréket használt az egyik etapja során mint a többiek) bejött másodiknak Bottas mögött, Giovinazzi egy rossz boxkiállás és némi taktikai malőr miatt a nyolcadik lett.

 

Következett a Fekete-tenger, idén másodszor. A verseny közepén esett egy kis eső, ami kicsit megbolondította a helyzetet. A hajrára némiképp legatyásodott autókkal fordultunk, és már épp azt számolgattam, hogy Vettel a legrosszabb esetben harmadik lehet - erre elfékezte magát és a falban kötött ki... Fasza, 15 pont helyett nulla. Giovinazzi begurult az ötödik helyen.

 

Jött München. Na itt Vettel olyat rajtolt, hogy leesett az állam: a negyedik pozícióból egy kör alatt a 15. (!) helyig küzdötte magát vissza... Az volt a szerencse, hogy Perez feltartotta az élmezőny nagy részét, így nem veszített sok időt azzal, hogy visszakapaszkodott, és a boxkiállásnál is előreugrott pár helyet - végül a negyedik pozícióban intette le a kockás zászló. Giovinazzi ezzel szemben remekelt, a futam elején ő túljutott Perezen, így egy agresszív kétkiállásos taktikának hála a dobogó középő fokára állhatott fel.

 

Ami a vébét illeti: Bottas durván belehúzott, eme három futam mindegyikét ő nyerte, ezzel kilenc futam után (összesen 20 van) 168 ponttal az első, Hamilton követi 160-nal, Vettel a harmadik 141-el; Giovinazzi a hatodik pozíciót foglalja el 48 ponttal, ő várhatóan itt is fogja zárni a szezont.

 

A konstruktőrök között a Mercedes toronymagasan első, 328 pontot gyűjtöttek. Mi a Red Bull-lal küzdünk a második helyért, nekünk 201, nekik 190 egységük van jelenleg. Szerencsére év végi célkitűzésnek a harmadik helyet választottam, annál pedig kizárt, hogy hátrébb végezzek, szóval az állásom biztonságban van.

 

Ja, a játék kezdésekor politikusi múltat választottam (a Ferrarihoz ez illik :D), így Todt bácsi felajánlotta, hogy a régi szép idők emlékére válasszak egy tetszőleges szavazást, úgyhogy indítványoztam a tankolás visszahozatalát.

Előzmény: Ocean (1907)
Cold Heart Creative Commons License 2017.10.03 0 0 1910

igen-igen, értelek :) csak hát pl a megboldogult citibank az eurot simán 4-5%-os felárral váltotta, és nem tudom, hány ilyen bank mászkál még szabadon, velük is szarul lehet járni, aki erre érzékeny nézzen utána.

Előzmény: Ocean (1909)
Ocean Creative Commons License 2017.10.03 0 0 1909

Abban igazad van, hogy a saját bank rátájával is tisztában kell lenned.

 

A "horror"-t pedig úgy értettem, hogy korábban egyértelmű előnye volt a paypal-nak, hogy olcsón váltott, abszolút értelemben is.

Most már kicsit relatív, hogy olcsó-e.

 

Előzmény: Cold Heart (1908)
Cold Heart Creative Commons License 2017.10.03 0 0 1908

hát, azért bank-függő! az erste 3%-ot tesz rá a a középárfolyamra, az otp viszont csak 1%-et. én ennél a két banknál vagyok, a többiekről nem tudok nyilatkozni :)

(és a 3% az már majdnem visszaadja, amit te horror-árként jelöltél meg)

a bank oldalán megtalálható a váltás - ha máshogy nem, gugli segítségével oda lehet navigálni

Előzmény: Ocean (1906)
Ocean Creative Commons License 2017.10.03 0 0 1907

Toto, a Forma-1-ben hogy néz ki egy szezon a fejlesztés szempontjából?

 

Mondom mire gondolok: a korábbi szezonokban mindig én álltam le a fejlesztésekkel, vagy mert nem volt már pénz (általában nem volt már), vagy nem láttam már értelmét, csupa rizikós addon volt, stb.

 

Idén viszont tolom ezerrel a fejlesztéseket, egy napot sem hagytam ki, és most azt látom, hogy nem leszek kész. Szerintem a bibi, hogy a jobb addonok mindig hozzátesznek 4-5 napot a gyártáshoz, így összességében már simán járhatok +30 napnál is a korábbiakhoz képest.

 

Most eljutottam minden alkatrésznél a "great" cuccig, de epic-ből max 1-2 ha bele fog férni. Az új motorom is egymaga 29 napig készül, ami elég beteg...

A legendary meg eleve felejtős, pedig a váltónál direkt kifulloztam az épületet (a motor eszméletlen drága lett volna).

 

Szóval "odafent" gyorsul ez bármitől, vagy hogy tudsz fejleszteni?

 

Amúgy jól állunk, az esős Angliában tegnap szereztünk egy 1.-3. helyet, ezzel beértük az éllovast, jelenleg pontegyenlőség van, nagyon öldöklő a küzdelem. Nekik egyik pilótájuk garantáltan mindig dobogós, de a másik sincs messze, top 6 környéke, nem fér bele semmilyen hiba tőlem sem.

Volt egy gyengébb futamunk, 7.-9. hely, na itt léptek meg vagy 20 ponttal, azóta csipegetem az előnyüket dobogós helyekkel.

 

Előzmény: toto92 (1904)
Ocean Creative Commons License 2017.10.03 0 0 1906

Igazándiból rajtad áll.

 

Fizethetsz bankkártyával is, ekkor a bankod fogja váltani a Forintot, ez sosem rossz árfolyam.

Ha a biztonság miatt aggódnál, szerintem nem a Steam fog visszaélni az adataiddal, ezrek fizetnek náluk naponta, én is sokszor fizettem már náluk, sosem volt gond.

 

Fizethetsz paypal-el is, ekkor először a paypal fiókodat kell "összerendelni" a bankkártyáddal.

Ennek a módnak az előnye, hogy a paypal még pluszban ad némi garanciát, illetve biztonságérzetet.

Korábban preferált mód volt ez, azonban az utóbbi időben érdekes fordulatot vettek a dolgok, a paypal elkezdett elég horror árakon pénzt váltani, és sunyi módon nagyon eldugták ezt a beállítást.

Nekem legutóbb 301 Forint helyett 313-ért váltottak, ami nagyobb tételnél azért már pár száz Forint ráfizetés.

Előzmény: Székelyhidi Lacek (1905)
Székelyhidi Lacek Creative Commons License 2017.09.29 0 0 1905

Sziasztok!

 

Kérdezni szeretném,hogy meg akarom majd venni a játékot ha akciós lesz :).

 

meg kell adni a bankártya adatokat és forintba fogja levonni?

toto92 Creative Commons License 2017.09.29 0 0 1904

Ó, király :)

Előzmény: Ocean (1903)
Ocean Creative Commons License 2017.09.29 0 0 1903

Egyfelől automatikus: tehát amikor én nemrég csapaton belül előléptettem a tartalék pilótámat versenyzővé, akkor a státuszuk megcserélődött, minden más (bónuszok, fizetés) maradt a régi. De innentől a korábbi pilótám a hivatalos tartalék pilóta.

És ugyanez van, ha házon kívülről jön valaki. Mindig mikor jön az új ember, ki kell választanod, hogy kinek a helyére.

Persze semmi értelme, de ad abszurdum olyat is csinálhatsz, hogy az új pilótának azt "hazudod", hogy azonos státuszú versenyző lesz, megegyeztek, majd mikor megérkezik, a tartalék pilótád helyett teszed be, akkor ő lesz az új tartalék. Nem lesz túl boldog, de a program engedi :)

 

Tehát ha új valakit hozol tartaléknak, és most épp Kimi a tartalék, akkor vele bontod majd fel a szerződést.

 

Előzmény: toto92 (1902)
toto92 Creative Commons License 2017.09.29 0 0 1902

Köszi!

 

A kérdés már csak az, hogyan szerződtessek új tartalékpilótát. Giovinazzi ugyanis teljes mértékig bevált, marad övé a második ülés, de a státusza szerint továbbra is tartalékpilóta. Szóval ha szerződtetek valakit tartaléknak, akkor kitúrja őt, vagy a leminősített Kimi helyére érkezik?

Ocean Creative Commons License 2017.09.22 0 0 1901

Ja igen, most nézem a nem is lényegtelen különbséget: te igazából az igazolásról kérdeztél, én meg a szerződéskötésről írtam :)

 

Szóval igazolás, hát az valamilyen szinten hasonló az FM-hez:

Értem ezalatt azt, hogy eddig az esetek 90%-ában csapat nélküli pilótát (staff-et) szerződtettem, mert itt nincs kivásárlási díj.

Aláírási pénzt kér persze mindenki, ezt nem lehet megúszni.

A maradék 10% pedig olyan volt, amikor lejáró szerződésűt hoztam el, ilyenkor 1 hónap van még a szerződésből, egy minimális díjat kell csak fizetni, ez még belefért.

Ha viszont van mondjuk valakinek még 1 szezonra szerződése, az zsebbe nyúlós, ugyanis a teljes összeggel tudod kivásárolni, az fél millás fizunál is már ilyen 5 millás kivásárlási pénz.

 

És innentől kezdve igaz, amit az imént írtam :)

 

Két gondolat még:

- ritka, ezért tapsikolj ha belefutsz egy ilyenbe. Van olyan, hogy (minden esetben) amikor kivásárlási díjat kell fizetni, akkor 3 opció lehetséges: te fizeted az egészet (ez az alap), feleztek a pilótával (igazából ezen már megérheti elgondolkodni) és van néhány elmeroggyant pilóta, akinél az van odaírva, hogy ő állja az egészet! Ez annyira nem reális, hogy egyszer kipróbáltam, mittomén 2 millát kellett volna fizetnem a csapatának, ő azt mondta állja, hozzám eljött valami 300k-s fizuért, szóval gyakorlatilag majd egy évig mínuszban volt, de tényleg eljött, el se akartam hinni :D

- ha ott vannak a scoutok, én állandóan használom őket, nekem gyakorlatilag mostanra a világ össze pilótája be van scoutolva, még a GT-versenyzők is, akik elvileg soha nem igazolnak át a másik szakágba, de ki tudja. Nyilván őket egyszer már jól átnéztem, és a kedvencek közé meg bepakoltam vagy 20 pilótát, akik valamilyen szempont alapján megfelelnének nekem, tehát a pilótakeresés most is csak annyi volt, hogy átnéztem a kedvenceket ki szabad, onnan választottam kettőt, és alá is írtak. Az egyik még pay driver is :)

 

Ocean Creative Commons License 2017.09.22 0 0 1900

Hát papíron egyszerű, de a gyakorlat mindig más. Jó kis közhely, mi? :)

 

Nem tudom pl. az számít-e (lehet), hogy én is még csak ilyen november-december tájékán foglalkoztam ezekkel, amikor mindenkinek az utolsó hónapba lép a szerződése.

Lehet, hogy például könnyebb lenne valakivel, akivel hosszú távra tervezel, még a nyáron hosszabbítani.

Év végén már általában megy a kapkodás, mert az AI is ekkor igazol, de hát valahogy nálam is mindig úgy alakult, hogy vagy nem voltam biztos abban, hogy megtartok-e egy pilótát, vagy biztosan cserélni akartam, akkor meg a kompenzációk miatt megint inkább megvártam a decembert.

 

Az én józan paraszti módszerem amúgy nagyjából annyi, hogy 1-2 kattintásnyit mindenből rátolok az előző fizujára, és ezt azért olyan 60%-ban kábé el is fogadják rögtön.

Alul a bónusszal is szórakozok mindig, de igazából nem jöttem még rá mekkora jelentősége van. Úgy csinálom mindig, hogy csődbe azért ne vihessen :)

Például amíg gyengébb csapat voltam, top6 hely esetén adtam plusz pénzt, a fizetés kábé 1/4 - 1/6-át pluszban.

Mióta fejlődtünk, átálltam a dobogós, azaz top3-as bónuszra, de az összegek maradtak, elfogadták ezt is.

De az pl. simán lehet, hogy F1-es fizetéseknél teljesen elmászik ez az arány.

Nálam a pilóták olyan 250k és 400k között kerestek eddig futamonként, ehhez mérten a bónusz olyan 50-60k, de pl. azért írtam 1/4-et is, mert korábban egy 200k-s fizuhoz is simán adtam az 50k bónuszt.

Vannak a szintemen amúgy AI csapatok, akiknél látok 700k-s fizut is. Egyrészt nem tudom hogy fizetik, másrészt náluk egy 60k-s bónusz már 10% sincs.

 

Remélem azért valamit segít amit írtam :)

A baj igazából akkor kezdődik, amikor kinézel valaki olyat, akinek nem nagyon van alternatívája, és ő jóval többre tartja magát. Ekkor kell nagyon észnél lenni, hogy biztos megér-e annyi pénzt.

Vagy úgy jársz, mint már én néhányszor, hogy végül nem sikerül megegyezni vele.

Előzmény: toto92 (1899)
toto92 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 1899

Kár, hogy nem lett meg a feljutás :(

 

Btw pilóta igazolás hogy zajlik, erről tudnál esetleg írni? Még sose próbáltam, egyáltalán nem tudom hogyan is zajlik ez.

Előzmény: Ocean (1898)
Ocean Creative Commons License 2017.09.22 0 0 1898

Nos, az utolsó futam tanulságos lett...

A tanulság az, hogy a bajnokság 5. legerősebb autójával nem reális elvárás megnyerni a bajnokságot.

 

Az előléptetett tesztpilótám egy körön fantasztikus, megint nagy előnnyel nyerte a gyakorlást, majd a pole-ból indulva olyat produkált, amit 4 szezon alatt még nem láttam: a kör felére a 14. helyre esett vissza.

Itt már sejtettem, hogy nem sok babér terem nekünk.

Rövidre fogva, a top10-be sem sikerült beverekedni magunkat a futam alatt, sőt az élő tabellán láttam, hogy néhány pillanatban az 5. helyre estünk vissza a konstruktőrök között!!

Dupla pontok...

Szóval szereztünk egy 11. és egy 13. helyet, amivel végül a 3. lett a miénk, ugyanis a rivális Garuda csapat egyik pilótája az élről esett ki.

Így ők jártak a legrosszabbul, listavezetőként érkeztek Kínába, a bajnokság végén pedig a 4. hely lett az övék.

Mi a 2.-ról lettünk harmadikak, és két korábbi üldöző csapat zsebeltek be annyi pontot, hogy elvitték az első két helyet.

Nálam annyira kopott a gumi, hogy (push nélkül) soft-tal is két csere kellett, a győztesek meg megcsinálták a futamot Supersoft 1 cserével...

 

Így maradunk a következő szezonra is, ha már így alakult, nagy átalakításba kezdtem.

Lejárt ugyanis mindhárom pilótám szerződése, a vezető tervezőé, illetve az egyik szerelőé.

Hosszas elemzés után úgy döntöttem lecserélem mindkét pilótám, és csak a 21 éves wonderkid marad, illetve megtartottam a szerelőket, de vezető tervezőt is cseréltem.

Majdnem 100%-osan sikerült is ez a terv, annyi jött közbe, hogy a hálátlan tartalék pilótám a fizetés duplázást sem fogadta el, már többet keresett volna, mint a nála sokkal jobb pilótáim, és így sem írt alá, szóval lelépett, majd hozok valami olcsó fiatalt.

 

Ocean Creative Commons License 2017.09.21 0 0 1897

Nekem egy futamra volt időm, Milánóban.

Szeretem ezt a pályát, de kritikus a motorteljesítmény, így esélyesek szinte sohasem voltunk itt.

Viszont elég gyakran esik, így voltak itt jó eredményeink a múltban.

Illetve még a mentés legeleje ami beugrik, itt 13 kör a futam, és a kezdeti autókat 6 körre lehetett megtankolni. Az AI természetesen így mindig 2 kiállással ment. Én viszont kipróbáltam, hogy ha végig spórolva a benzinnel megy a két pilótám, akkor egy 6+7 illetve 7+6 körös etappal elég volt a benzin.

Így még a bajnokság leggyengébb autójával is sikerült itt dobogókat szerezni :)

Aztán megemelték a tank kapacitását, így oda lett a szuper-taktikám.

 

A mostani futam viszont fényesen sikerült: a tartalékpilótám élete első gyakorlását rögtön megnyerte, még pedig nem kis fölénnyel. Ezt azért hangsúlyozom, mert én nem szoktam gyakorlást nyerni, ahhoz túl gyenge az autónk, ráadásul gyors körökkel nem is szoktam itt foglalkozni.

A taktika persze rá épült a pole miatt, mindenből ő kapta a jobbik alkatrészt.

Apró probléma, hogy összesen 4 rizikós alkatrészem is volt, és a teljesítményt is nézve nem tudtam jobban elosztani annál, hogy 2-2 került mindkét autóra.

Az előrejelzés úgy nézett ki, hogy mutatott 4-5 kör száraz időt, utána 6-8 esőset, és a végén megint kábé 2-3 kör száraz.

Nagy taktikázásra nem adott lehetőséget, ezt a szitut az AI is jól szokta megoldani, úgyhogy egy dolgot tehettem: nem nagyon kellett vigyázni a gumikra, és egy kis többlet benzinnel a motornak is odaléptünk.

Így amikor az eső eljött, az 1. és 9. helyen álltunk, a cserék valahogy jobban mentek, mint az AI-nek, lett belőle 1. és 7., ráadásul az élen lett 10 mp előnyünk.

Két körrel a vége előtt állt el az eső, de ez már semmit nem számított, csak az utolsó fél körre száradt fel a pálya, mindenki egy cserével teljesítette a futamot.

Mi pedig szereztünk egy 1. és 7. helyet.

Aztán jött az ellenőrzés...

Szerencsére a győztes autó nem bukott le, a másik viszont igen, így azt hátrasorolták 11.-nek, de a győzelem így is sokat ért.

Az utolsó futam előtt 7 pont a csapatok között a hátrányunk, megpróbáljuk.

Lesz megint egy pole, ha nem jönnek túl gyorsan előre a rivális pilótái, még bármi lehet.

Egy dolog nem kéne: még megbukni alkatrésszel...

 

Nagyon rosszul lehetett fejleszteni ebben a szezonban, hiába nézem azóta is, sem jobbat nem tudok már csinálni a mostaniaknál, de azt is csak csupa rizikós elemmel.

 

toto92 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 1896

Közben lement újabb három futam a Ferrarival.

 

A Fekete-tengeri Nagydíjon betliztünk sajnos: igaz egy darabig még a győzelemért is harcban volt Vettel (igaz a többiek hibáinak köszönhetően), ám nem figyeltem a gumikopásra. Az utolsó két körre így teljesen elkoptak a gumijai, három pozíciót bukott, így csak ötödik lett. Utána jött Portugália, itt a boxban elkövetett hiba miatt kérdéses volt a második hely, de végül sikerült megőrizni (Hamilton az élen elérhetetlen volt), Giovinazzi egy hetedik hellyel debütált. Fokvárosban viszont jobb taktikával sikerült viszonylag sima győzelmet aratnunk, Giovinazzi pedig negyedik lett - egyelőre úgy néz ki megérte a csere. Vettel hátránya 12 pont az összetettben az éllovas Hamilton mögött, a konstruktőrök között viszont a Red Bullal versenyzünk a második helyért.

toto92 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 1895

Utánagugliztam gyorsan: úgy néz ki, hogy alsóbb ligákban nem fejlődnek annyit a pilóták, hogy elérjék a full potenciáljukat, persze függ attól is, hogy honnan indul és milyen létesítményeid vannak.

Előzmény: Ocean (1893)
toto92 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 1894

Az alsóbb ligákban szerintem randomgenerált emberkék vannak.

Előzmény: Ocean (1893)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!