Keresés

Részletes keresés

BJani Creative Commons License 2017.11.18 0 0 26100

A kolléga vszeg inkább a RONBU-ra gondolt, mert az kicsit közelebb van, mint Kanada sarkvidéki területei. :)

 

RONBU az Bukaresttől délre van a Dunánál, román átadási pont a bolgárok felé. Jellemzően erre a pontra repülnek rá a Perzsa-öböl térségébe felettünk átrepülő repülőgépek. És ilyen jó sok van, gyakorlatilag az összes Qatar, Emirates, Etihad gép és egyéb öbölbeli cégek, plusz az oda tartó európai légitársaságok gépei...

 

Ajánlom a skyvectort nézelődésre/keresésre, nagyon jó oldal, és lehet keresni is vele waypointra, reptérre, stb-re.

Előzmény: feketefelhoo (26099)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.11.18 0 0 26099
Előzmény: Kvadratúra (26097)
Ordenary Creative Commons License 2017.11.18 -1 0 26098

A harmadik utcán balra.

Előzmény: Kvadratúra (26097)
Kvadratúra Creative Commons License 2017.11.18 0 0 26097

Sziasztok. Meg tudná mondani valaki, hogy ezen a környéken hol van a ROMBU vagy RONBU nevű fix?

VÉNYOLC Creative Commons License 2017.11.07 0 0 26096

Szia!

 

Pont az érdekes, hogy a észak felől a 16-os pálya felől érkező gépeket küldik el egy plusz körre a déli oldali 34-es pályára.

Előzmény: GYA (26095)
GYA Creative Commons License 2017.11.05 0 0 26095

https://ais.hungarocontrol.hu/aip/2017-12-07/2017-12-07-AIRAC/graphics/eAIP/LH_AD_2_LHSM_ILS_OR_LOC_16_en.pdf

 

Mert (gondolom) a szűk légtér miatt, délies irányból indul az ILS eljárás.

Ha megfelelő az időjárás megspórolnak még egy kb. 180°-os fordulót.

Előzmény: VÉNYOLC (26089)
malazs Creative Commons License 2017.11.05 0 0 26094

Azt írta hogy szélcsend esetén is ;-)

Előzmény: Balikaa (26093)
Balikaa Creative Commons License 2017.11.05 0 0 26093

Vagy mégfontosabb a szélirány

Előzmény: malazs (26092)
malazs Creative Commons License 2017.11.02 0 0 26092

Gondolom fontosabb a megfelelő irány, ne a földön kínlódjanak, taxizzanak. ILS nélkül is le tudnak szállni biztonságosan ha tiszta idő van.

Előzmény: VÉNYOLC (26091)
VÉNYOLC Creative Commons License 2017.11.02 0 0 26091

Lehet, de ennyire nem fontos az ILS? Vagy legalább addig is gyakorolnak?

Előzmény: malazs (26090)
malazs Creative Commons License 2017.11.01 0 0 26090

Gondolom az apronra érkezés miatt mivel a 34-es pályavégen van

Előzmény: VÉNYOLC (26089)
VÉNYOLC Creative Commons License 2017.11.01 0 0 26089

Sziasztok!

 

Sokszor megfigyeltem, hogy Sármelléken a nagygépek nem az ILS-szel támogatott 16-os rányból szállnak le, hanem az ILS nélküli 34-esen.

Szélcsend esetén is, inkább megkerülik a pályát, ahelyett, hogy egyből a 16-oson szállnának le. Mi lehet ennek az oka?

Köszönöm.

Utas2 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 26088

valami gond van az ATC-vel Ausztriában éppen? A HV budapesti járatán erre hivatkozva jelentettek éppen valami nagy késést és kerülöutat.

A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.08.06 0 0 26087

Két érkező között egy induló.Az első körben patentül ment a dolog,a második résbe beállított Qatar viszont felgurult,de nem akart elindulni,így végül az egyébként jó ütemben érkező Travelt kellett miatta kifordítani...

 

 

 

A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.08.06 0 0 26086

Ziviben átalakul a földrajz...

 

 

A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.08.04 0 1 26085
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (26084)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.08.04 0 0 26084

Másodszorra leesett. Ez valami tesztrepülés, vagy egy unatkozó milliomos bulija?

Előzmény: A210 820 08 21 (26083)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.08.03 0 1 26083

Ebben lehet szépen meló az ottani irányítástól is...

 

Utas2 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 26082
feketefelhoo Creative Commons License 2017.07.13 0 0 26081

AIP-k közt turkáltam, de valóban nehezen igazodok el köztük. No sebaj, az idei versenyt ez már úgysem érinti.

 

Személy szerint én már évek óta nem is járok ki HHH-ra, pont a légtér mizéria miatt.

Előzmény: RNZoli (26080)
RNZoli Creative Commons License 2017.07.13 0 0 26080

A "hivatalos állásfoglalás" mindig az érintett országok AIP-je. Viszont ha betelefonálsz a FIC-be és vázolod a problémát, valószínűleg segítenek találni valakit, aki rámutat az AIP-k megfelelő paragrafusaira, ami alapján összeállhat a kép.  Semmit nem vesztesz vele, ha beszélsz velük, sőt. 

 

Mondjuk annyi nehézség lehet a dologban, hogy abban a pillanatban, amikor kiejted a szádon hogy "siklóernyős vagyok", a HC-nál vészhelyzeti készenlét lép életbe, a TEK elindul hozzád, és csak akkor kezdenek el veled tárgyalni, ha egy föld alatti kihallgató-szobában 24 órán keresztül szakadtalanul ismételgeted nekik, hogy "nem, nem, nem én voltam aki Hármashatárhegy felett 2500 láb fölé emelkedtem!!!!"  :) :)

Előzmény: feketefelhoo (26079)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26079

Jogos, figyelmetlenül olvastam :) És közben megerősítette, hogy ő is rádiózott.

 

Telefonon már jelentettem be repülést, de én csak annyit tudok mondani, hogy honnan indulunk és kábé merre megyünk. Hogy oda is érünk-e az egy soktényezős egyenlet :) 10-20 fokot fordul a szél, kimarad egy termik : máris dől minden terv.

 

Igazából az egész abból indult ki, hogy van nekünk egy MKK "versenyünk".  A szabályzatban leírtuk, hogy csak az országhatáron belüli repülések érvényesek. Viszont többször feltették nekem a kérdést, hogy mikor lesz eltörölve ez a szabály, mert van akinek kicsi az ország. Azt szoktam válaszolni : akkor, ha változik a törvény, mivel jelenleg jogilag nem védhető egy határ átrepülős táv, én pedig nem tudok minden ilyen repülést ellenőrizni, hogy vajon valóban FPL-el meg rádióval teljesítették-e.

 

 Azon gondolkodtam még, hogy vajon a HC-tól kérhetnék-e valamilyen hivatalos infót vagy állásfoglalást ez ügyben, vagy felesleges, mert úgysem tudnék meg többet, mint amennyit egyébként tudok ?

 

 

Előzmény: RNZoli (26078)
RNZoli Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26078

He has also airband radio for communication with ATC

 

A cimbijének IS (ami szerintem annyit jelent, hogy mindkettőjüknek volt repsávos rádiója az irányítással történő kommunikációhoz).

 

Az FPL-t tudod hogyan lehet leadni, akár telefonon, akár interneten?  A légijármű típus valamilyen megjegyzésbe kell majd beletenni., ezért jobb, ha inkább telefonon adod le a repbejelentőnél. 

 

Azt nem tudom, hogy a transzponder hiányát hogyan tudták megoldani. 

 

 

Előzmény: feketefelhoo (26077)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26077

Oké, kezd összeállni a kép. Szóval a határtalan repkedéshez minimum rádió és FPL kell.

 

Ez a repülés volt a "vita" indító : https://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:PTom08/14.06.2017/08:33

 

És ezt tudtam meg a pilótától :

 

Hi friend, I had claimed flight plan to ATC with my friend with who I flew over Slovakia in formation and He has also airband radio for communication with ATC. Also in Slovakia we need claim flight plan before start and communicate with ATC of both countries when you want cross borders with Hungary. When I want to fly over Czech or Polish borders I dont need claim flight plan and also I dont need communicate with ATC over radio.

I think that we need to write some agremeent betwen Slovakia and Hungary for free gliding flights over ours borders.

 

Mondjuk ebből annyi derül ki, hogy a cimborájának volt rádiója, akivel egy darabig együtt repültek.

Előzmény: BJani (26076)
BJani Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26076

Ok, hogy belföldi repülésekhez nem feltétlenül kell FPL, de a nemzetköziekhez tudtommal igen.

A repterv elindítását / zárását, és a pozíciód mondjuk 15 percenkénti adását pedig nehezen tudom elképzelni rádió nélkül.

No meg aztán ott a kérdés, hogy a szlovák szabályok szerint keresztezheted-e az ő államhatárukat FPL és rádiókapcsolat nélkül.

(vszeg igen, de azért meg kéne nézni)

Előzmény: feketefelhoo (26073)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26075

Hopp, ez elkerülte a figyelmemet.

 

Viszont a határsávot hogyan kell értelmezni ? Mert úgy tudom, hogy azt a 10km sávot már pár éve eltörölték.

 

No, megkérdem a szlovák fickót, hogy ő ezekből mit teljesített :)

Előzmény: kelan (26074)
kelan Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26074

Mindamellett ott van a belinkelt jogszabályban, hogy függetlenül a légtérosztálytól a határsávban repülő légijármű (hacsak nem állami) köteles FPL-t tölteni és kétoldalú rádiókapcsolattal rendelkezni.

Előzmény: feketefelhoo (26073)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26073

Magyarországon az F és G légterekben nem kötelező a rádió használata, mint ahogy FPL-t sem kell beadni.

 

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0700026.gkm

Előzmény: BJani (26072)
BJani Creative Commons License 2017.07.10 0 0 26072

Szerintem rádió nélkül ez nem tud működni, hiszen honnan tudná a FIC, hogy éppen merre jársz.

 

A kézi rádió nem megoldás?

(sosem siklóernyőztem, nem tudom mekkora a szélzaj, használható-e kézi rádió, esetleg headset kiegészítéssel)

Előzmény: feketefelhoo (26071)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.07.10 0 0 26071

Ez csodálatos !

 

Na most, ha én leadok itthon egy reptervet Szársomlyóról Nové Zámky-ba, akkor ugyanez történik avagy elhajtanak a .....ba ? Nincs rádióm és kábé Almásfüzítőnél keresztezném a határt, UTC "amikorodaérek" szerint.

 

Azt tudom, hogy a leszállást jelenteni kell, mert különben utánam küldik a keresőbrigádot.

Előzmény: RNZoli (26069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!