> Rossz hír viszont,hogy szintén április 1-től, a helyi és helyközi I.-et megbontja a Matáv,és aki telefonját teljes egészében átadja a
> szolgáltatónak,új számot kap,mely a február
1-től érvényes 10,50 helyett 17,50-ért hívható.
Azóta változott a helyzet:
Forrás: www.matav.hu
KÖZLEMÉNY
A Matáv Rt. által 2003 márciusában kiadott Hírmondóban a helyi és helyközi I. hívásirányokon belüli két hívásirány (Matáv-Matáv, Matáv-Betelepült szolgáltató) megkülönböztetésére vonatkozóan téves információ jelent meg. A Csevegő, a Bázis és a Minimál díjcsomagokban, valamint a nyilvános állomásokról kezdeményezett hívások esetén a helyi, helyközi I. hívásirányokon belül 2003. április 1- jétôl a Matáv Rt. nem különböztet meg két hívásirányt. A helyi és helyközi I. hívásirány percdíjai változatlanok, megfelelnek az eddig alkalmazott percdíjaknak.
> A Call-by-call-nál közben kiderítettem,arra értik,hogy a 1515 után nem hívhatsz ilyen számot,de nem is volna értelme.
A cbc táv és a nemzetközi hívásokra vonatkozik. Ami azt jelenti, hogy előhívószám nélkül kell hívni mindent, ami nem "0"-val kezdődik, plusz az összes nem "normáltelefonálás" jellegű szolgáltatást (0680, 0640, 0651, 0681, stb...)
> A szerződéseinkben világosan le van írva,hogy 06-60 06-70-re nem küldhető SMS,jelnlegi feltételek
> mellett ez él egy évig,nem kaptunk információt szerződésmódosításról.
Ez csupán azért van benne, hogy ne lehessen reklamálni, hogy nem megy. De amint megkötik a szerződést a Vodával, azonnal menni fog mindenkinek arrafele is, függetlenül attól, hogy mi van szerződésben.
A szerződéseinkben világosan le van írva,hogy 06-60 06-70-re nem küldhető SMS,jelnlegi feltételek mellett ez él egy évig,nem kaptunk információt szerződésmódosításról.Érdemes ég megemlíteni a fogadást.A küldésre alkalmatlan készülékek(tone-osok természetesen) képesek sms-t fogadni,melyet egy automata központ olvas be az ügyfélnek
Abban az esetben, ha Pesten a telefonodat a RIO alapján átadod,már Vivendi szolgáltatási területen vagy.Ha onnan hívod az agglomerációt,az helyközi II. Dunakesziből természetesen nincs ilyen,de a RIO életbe lépése óta már nincsenek lefixált területek.Más kérdés,hogy nem éri meg,mert az alcsonyabb előfizetés mellett magasabb kd illetve forgalmi díjak vannak.A Call-by-call-nál közben kiderítettem,arra értik,hogy a 1515 után nem hívhatsz ilyen számot,de nem is volna értelme.Mindazonáltal a 1515 csak anak éri meg,aki vezetékesről nem hív mobilt,hisz kedvezmény nincs,sőt a Pannon még drágább is,mint simán(az Alaphanghoz képest)
VRAM (Vodafone) ügyben szvsz tárgyalások zajlanak. Úgy vélem, ebben az évben (talán már nyáron?) oda is lehetőség lesz vSMS-t küldeni ill. onnan kapni.
0660-as ügyben elvileg értelmetlen lenne megoldani a műszaki (és jogi) oldalát, mert a cég a hírek szerint meg fog szűnni és eleve nagyon kicsi az előfizetői létszámuk.
Külföldi viszonylatban szerintem nem téma a megvalósítás: a hazai üzenetforgalom kiszolgálása, a komfort-növelés volt a cél (mint írtam, PC-s sw-ek ill. normális árú analóg és ISDN kiegészítő keyboardok nélkül ez ma még - rosszul hangsúlyoztam: MÉG, MA, EZ - szerintem kérdéses!). Nemzetközi viszonylatban nem látom a fizetőképes keresletet (lásd mobil-boom, főleg a verseny ill. üzleti szférában) és a megvalósíthatóság sem igen látszik. Példaként említeném, hogy a VRAM pl. (annak ellenére, hogy a legnagyobb nemzetközi szolgáltatói háttérrel rendelkezik) több nemzetközi SMS szerver felé nem képes üzenetet küldeni vagy onnan fogadni!
A többi vezetékes (Miért csak 4?! És az újak, a kábeltv-s cégek, a PanTel?! :-) ) ill. inkább alternatív szolgáltató - úgy vélem - nincs abban a helyzetben, hogy ilyenekkel foglalkozzon. Sok helyütt korszerűtlen központok működnek, nem egységesek a hálózataik/központjaik/szoftvereik, több esetben még az ügyfélszolgálatuk színvonala is sokkal alacsonyabb, mint a Matávé. Nem hiszem, hogy ez lenne az első feladatuk.
MÁS megközelítésből: a Matávval történő összekapcsolási megállapodások (ez a matáv kompetenciája, azaz ő indítja el... ha akarja) vSMS ügyében megoldhatják az ő problémáikat is! Mert az sem normális, hogy ma NEM_Matávos területre nem küldhetsz vSMS-t! Ha a Matávot, mint kiszolgálót (szerver) elfoganá a többi (és erre a Matáv is hajlandó lenne reális áron), akkor - persze a "mienknél" drágábban a többi ügyfél is használhatná!
Holnap este 5-től és 7-től tartunk egy beszélgetést, ahol személyesen is elmondhatnátok, hogy mi a bajotok a Matávval. A kifejezetten rossz véleménnyel rendelkezőkre vágyom leginkább. Amennyiben el tudnátok jönni, úgy kérlek benneteket, írjatok nekem mailt!
Kedves Mikimaus!
Köszönöm a válaszokat!
Arról esetleg nincs infód, hogy másik két mobilcéggel (Vodafon,0660)is megegyezzenek az SMS küldés ügyében?
Nem tudsz arról, hogy külföld felé/felől is működjön az SMS?
Esetleg tudod-e, hogy a másik 4 vezetékes cég is tervez-e SMS szolgáltatást?
Kössz!
Én publikus adatról (de még csak nem publikusról sem) nem tudok, de
- hangposta: már a k.d. gerjesztése miatt megéri! (Perszer nem csak neki)
- hívószámkijelzés: ez nem üzlet, itt vélhetően többet feccöltek sokkal(>>) be, mint amit behoz. Ennek hazsnálati értéke és EU harmónizációs (meg szzoftver, rendszer és egyéb homogenizáló) hatása van. Enélkül "kopasz" lenne a vezetékes szolgálat!
- vSMS: szerintem (egy éve még csak teszteltük, szeptemberben indult, most fut fel a "beetetés" a 20-30 ingyenes SMS-sel) még korai lenne bármilyen véleményt mondani. HA a VRAM-mal is megállapodnak, AKKOR lehet forgalmat mérni (ill. publikálást elvárni).
A vSMS-ről nekem szakmai kritikáim vannak, de a hasznossága és az ár/teljesítmény viszonya szvsz kenterbe veri a mobilokét!
Csak kellene már egy Matáv-támogatott PC-s SMS-küldő program! Mert akkor kapásból nőne a forgalom is!!! (Tetszik hallani, kolléga, ott a projekt igazgatóságon?! :-)) Majd egyszer megemlítem N.A.-nak...)
Hát részemről nagyon röviden és kis energia-ráfordítással ennyire futotta.
Olvasd el mit kérdeztem (ti. szvsz nincs a vfonnál II. díjöv!) és akkor már megéri a Call-by-Call választás! persze csak annak, aki "sokat" telefonál Bp-re aggl-ból!
Azért nem mindegy, hogy 30 vagy 18,xx (most nem lököm fejből) és a csúcsidőn kívüli is olcsóbb valamivel.
Na most Bp-en van a közig 99%-a Pest megyében, így aki ott egy kicsit is él (egyéni vállalkozó, de talán még egy nyögdíjas is, akinek itt van rokona) esetében megérei.
A változást nézve mindenképp, hisze eddig le kellett (lehetett) beszélni 1515 Ft-ot, és ha nem beszéltél ennyit, akkor igazán bukta volt.
De modd: a Vfon hogyan mer (sic!) ringbe szállni (2001. decembere óta regisztrálhatni a Vfon előhívóra) miközben drágább tőle (felé) a II. díjöb ami náluk ugye nincs?! Erre mondanó anglikán humorágyúink egyike: NOOORMÁÁÁLIS?!
Csak azok tudják eldönteni,akik ősszel,vagy addig sem kapnak lehetőséget ADSL-re.Új,publikus információ: az ADSL-igénybejelentő és kereső már a Matáv honlapján keresztül is elérhető
Tudom,hogy nem a legjobb ajánlat,és ismeretek hiányában a GVH-nak sem tudom beajánlani(max. a HVG-nek:-) de a reális összehasonlítás a Kombi és eközött áll fenn.Tudtam,hogy jól fogod leragálni a második vonalat.Ez ugyanis,hiába 2990 az előfizetési díj,a kiépítés 30 ezer,így drágább.Ugyanakkor sajnos jobb megoldás,mint átalánydíjas Vodával nyomulni...
Budapest-Dunakeszi az II.(aggl.) díjzóna.Márpedig ha Matávos ügyfelek esetében a Váltószámmal Pestről Dunakeszire,Gödöllőre odatartozik.Mert saját ügyfeleiknek nincs II.zóna,mert Pest nem az övék,de pesti váltószámos igen,így nincs tévedés.Azért arra tényleg várom a válaszodat,hogyan határozhatja meg a Matáv call-by-callnál egy másik szolgáltató ügyfelének,hogy nem vehet igénybe kék,iletve zöld számot.Tudniillik a távolsági hívás az ő hálózatukon megy,ám az ÁSZF-ek szerint a hívás díját részben vagy egészben(kék vagy zöld) a hívott állja.Márpedig azt a szerződést a delikvens épp a Vivendivel is kötheti,pl. Veszprémből egy 06-40-es számot Szegeden.Mivel nem preselection,ezért az ügyfelet nem köti szerződés.Mivel így van,a Matáv nem szólhat bele a másik szolgáltató üzleti ügyeibe...
"A Matáv új, 100 órás internetes díjcsomagjával, az IntenzívNet*-tel a világhálót "intenzívebben" használók több mint a felére csökkenthetik az internetelérés telefonköltségeit!
A Matáv IntenzívNet díjcsomagot elsősorban azon ügyfeleinknek ajánljuk, akik otthonukban gyakran használják a világhálót. A bruttó 8750 Ft-os havidíj ellenében ugyanis az internetelérés telefondíja 55%-kal** csökkenthető! A díjcsomag havi 100 óra internetezést tesz lehetővé kedvező telefondíjak mellett."
"(..)a Vivendi új, modemeseknek szánt díjcsomagjáról, melyben 200 órányi hozzáférést kínál előfizetőinek 8900 forintért(..)"
ÉS
"(..)Vivendi ajánlata szerint egy külön telefonvonalat kap a felhasználó, melyet csak internetezésre lehet használni.(..)"
ÉS
"(..)nemrég bevezetett csomag célja kettős: azokon a vivendis területeken, ahol az ADSL nem elérhető, ott mintegy ADSL-pótlóként kínálják, illetve átvezetésnek szánták az ADSL felé(..)"
Nos ebben CSAK az a szép, hogy
1. nekem 5900Ft+ÁFA 3 (három!) éven át az ADSL a Datanetnél (nem reklámnak írom),
2/a. 384/56=6,8, de a gyakorlatban inkább 8-10 lesz,
2/b. napi 24/6óra=4
2/c. tehát az ADSL szolgálat teljesítmány-aránya 24..40-szer jobb (nagyobb), mint a Vivendi 200 órásé,
3. külön rezet rángatnak ki, amire hivatkozva (egyébként főleg!) a havi díjat indokolják (nem szép mondat, de remélem értitek)
4. Az egészet van képük ADSL pótlásnak nevezni, miközben az 1. és a 2/c. pont szerint 40..70-szer (!!!) drágább az ADSL-nél!
Szóval ez egy igazi GVH ügy, legalábbis szerintem :-(
Az egész onnan kezdve sánta, hogy külön érpárat használnak!
A Vivendinél MIÓTA van II (aggl.) díjöv?! Mert amit Te először ide most leírtál, nekem azonosnak tűnik a beldöldi táv. (III.) díjával.
Sőt: a matáv belső ÁSzF tájékoztatóban explcicite szerepoel, hogy Vfon-os ügyfeleknek adandó tájékoztatásnál az "a Vivendinél nincs II. díjöv" kitétel hangsúlyozottan alkalmazandó...
Egyebekben nem merek még csak beszállni sem a tarifás témába, mert nem gyakorlom úgy, mint Te! :-)
Vivendi-fricska a minisztériumnak és a Matávnak: kedvezőbb ajánlat állami támogatás nélkül
[HWSW] A közelmúltban adtunk hírt a Vivendi új, modemeseknek szánt díjcsomagjáról, melyben 200 órányi hozzáférést kínál előfizetőinek 8900 forintért -- további telefonköltség nélkül. A Vivendié messze felülmúlja a Matáv és az Axelero hasonló ajánlatát. Az Axelero tegnap bejelentett -- márciustól előfizethető -- csomagja 100 forinttal drágább és 100 órával kevesebb hozzáférést tartalmaz.
A Vivendi ajánlata szerint egy külön telefonvonalat kap a felhasználó, melyet csak internetezésre lehet használni. Belépési díj nincs, a havidíj áfával együtt 8900 forint, internetezni pedig bármely napszakban 0-24 óráig lehet, egy hónapban mintegy 200 órát -- naponta tehát több mint hat órányi böngészésre van lehetőség. Igaz, egyéves hűségszerződést kell kötni a Vivendivel, ám ez felbontható abban az esetben, ha az előfizető ADSL-re vált. A csomag egyetlen szépséghibája, hogy csak a Vivendi szolgáltatási területein élők fizethetik elő.
A Matáv és az Axelero által kínált 100 órányi -- szintén modemes -- hozzáférést tartalmazó csomag egy hónapban 9000 forintot kóstál, mindössze 100 órányi (azaz naponta valamivel több mint három óra) internetezés lehetőségét rejti, ám csak a kedvezményes időszakban használható: hétköznap 16-24, hétvégén 7-24 óra között. Ezt a csomagot a költségvetésből támogatják percenként 77 fillérrel -- legalábbis az első 40 óráig, azaz minden előfizetett csomag 1848 forintba kerül az adófizetőknek.
Baráth Gergely, a Vivendi kormányzati kapcsolatokért felelős munkatársa lapunk érdeklődésére megerősítette, hogy a 200 órás hozzáférésre nem kapnak állami támogatást -- legalábbis egyelőre. A csomag február 1-i bevezetésekor még nem voltak ismeretesek a 25 százalékosnak mondott internetköltség-csökkenéssel kapcsolatos elképzelések, bár azt a Vivendinél is tudták, hogy a minisztérium és a Matáv között folynak tárgyalások.
Baráth szerint a 8900 forintos csomaggal nem a már meglévő előfizetőket célozták meg, de ők is áttérhetnek az új díjcsomagra. A nemrég bevezetett csomag célja kettős: azokon a vivendis területeken, ahol az ADSL nem elérhető, ott mintegy ADSL-pótlóként kínálják, illetve átvezetésnek szánták az ADSL felé -- ezért kínálják úgy a csomagot, hogy az egyéves hűségszerződést fel lehet mondani, ha az ügyfél ADSL-re vált.
Baráth szerint a Vivendi ugyan reméli, hogy sikerül megállapodni a minisztériummal: támogassa ezt a csomagot is, ám mikor azt Net 200 néven a bevezették a piacra, saját szakállukra tették, hiszen a támogatásra nem volt semmilyen garancia -- erről egyébként most is tárgyalnak az IHM-mel, várhatóan a jövő héten születik valamilyen megállapodás. Baráth szerint nem tervezik a közeljövőben a csomag megszüntetését akkor sem, ha nem sikerülne megegyezni a minisztériummal a támogatásról.
Az érdeklődés ugyanakkor mérsékelt -- árulta el Baráth, bár az előfizetők számáról nem tudott nyilatkozni. Mint lapunknak elmondta: a csomagot épp három hete kezdték értékesíteni, s különösebb kampány sem kísérte. A vállalat marketinges szakemberei szerint az internetezőknél a 6000 forint a lélektani határ. Amit ez alatt kínálnak, könnyen eladható -- ezt támasztja alá, hogy a kisebb csomagok után nagyobb az érdeklődés, ám ami 6000 forint felett van, mint a Net 200 csomag is, annak előfizetését már jobban meggondolják a felhasználók.
Mielőtt bárki szerződést kötne,nézze meg mindkét társaságnál,az országokat melyik díjzónába sorolták be,továbbá azt is ellenőrízzék,a szám,amit hívnak vezetékes-e vagy mobil,mert néha ez is díjkülönbséget okoz
Szóval,1515: hát,igazán szólva nem tudom,egy Vivendisnek ez hol éri meg.Az Alaphang(olyan,mint nálunk a Bázis) 2990 ft.Erre jön a Matávnak a Call-by-Call-ért 151,50 havi csomagdíj.A kapcsolási díj így 5 ft-ról 4-re csökken.
Ugyanakkor:
Helyközi II.: Vivendi 30/12(nappali/kedvezményes)
Matáv: 19,00/11,00(csúcsidőben 36%-kal,azon kívül 8%-kal olcsóbb).
Szép ajánlat,de ez csak Pest és környéke.
Belföldi III.: Vivendi 30/15
Matáv 27/12(10 ill 25%-kal olcsóbb)
Szebb ajánlat,de a kihasználásához,azaz kitermelje legalább a 151,50-et 50 perc forgalom kell, ez csúcsidőben 1350 ft forgalmat generál,amin az ügyfél,tekintve ezt pl. 25 egyéni hívásnak,25 ft-ot spórol meg.És még a bekerülési költségnél tartunk.
Nemzetközi hívások:
1.zóna: V 81,25 M 56,25 (31%-kal olcsóbb)
2.: V 87,5 M 67,5 (23%-kal olcsóbb)
3.: V 90 M 82,5 (8%-kal olcsóbb)
4.: V 162,5 M 116,25 (28%-kal olcsóbb)
5.: V 200 M 127,5 ( 36%-kal olcsóbb)
6.: V 225 M 146,25 (35%-kal olcsóbb)
7.: V 250 M 165 (34%-kal olcsóbb)
8.: V 320 M 217,50 (32%-kal olcsóbb)
9.: V 400 M 270 (32,5%-kal olcsóbb)
10.: V 600 M 408,75 (32%-kal olcsóbb)
11.: V 700 M 975 ( 29%-kal drágább!)
Történetesen az egyik ügyfelem kurd,roppant megnyugtattam vele,hogy a tavalyi 400 helyett most majd ezret fizet.
Mobil:
Pannon GSM V 78,25 M 78,75
Westel 900 V 75 M 75
Vodafone V 75 M 76,25
Nemhogy kedvezmény nincs rá,de még drágább is.Csakhogy a Vivendi-előfizetők többsége is inkább mobilt,mint külföldöt hív,és a kutya itt van elásva.
És most jön a másik trükk,amihez remélem mikimaus tud majd magyarázattal szolgálni: mi köze a Call-by-Callnak a 06-40-es 06-51-es a 06-80-ashoz? Miért is milyen tiltja le a Matáv a használatát? Szeretném hozzáfűzni,hogy ilyenről a Vivendi Váltószám esetében nem tudok.
Ma azt mondta a főnököm: "Higgyjem el, a Ritmus igazán jól,és könnyen eladható termék." Ehhez képest,se téged,se mást nem akarok elszomorítani,de amikor az ügyfél,akinek magas telefonszámlája van,és meghallja,hogy a társszolgáltató 5 ft/perc kedvezményt ad szolgáltatófüggetlenül a mobilok felhívására, 1.50-et a távolságira, még jóval többet a nemzetközire,akkor hogy is van ez a Ritmussal?:-)
Következésképp érthető,hogy csak azért akarom megkötni őket,hogy az mindenkinek jó legyen:-)
Én hál'Istennek,lekopogom,sose dolgoztam a Matávnak:-)Ugyanakkor egyre inkább haragszom a főnökömre.Lényeg a lényeg,itt több,mint 10 éve a Matáv a primer szolgáltató.Érthető,hogy az ügyfelek többsége ki akarja próbálni a társszolgáltatót is.Erre azzal az egyébként jogos indoklással kell szembesülnöm,hogy amíg oktatásra nem megyek,addig szeződést se küldenek.De a másik oldalon nekünk csak akkor terem babér, ha az előfizető rajtunk keresztül,és nem közvetlenül a szolgáltatóval.Ez persze nem azt jelenti,hogy az ügyfélnek drágább lesz,csak a szolgáltató így fizet nekünk.És én is pénzből élek,márpedig peregnek a percek febr. 1 óta,és ha mással szerződnek,szűkül a piac
De amikor az én kajám (legutóbb) eltűnt, mi csak 5-en voltunk. Én mondjuk bunkó módon mindegyikhez odamegyek, s megkérdem, nem ette-e meg egészen véletlenül azt a fél csomag téliszalámit a hűtőből, míg 1 egész napot szabadságon voltam. Furcsa mód soha senki nem ette meg. Ezek a kaják párolognak. Erről is a matáv tehet.
Akkor a politikai beállítottság, vagy a verekedés miatt rúgták ki azt a 2 illetőt? Úgy gondolod, hogy ha bármi más miatt történt volna a verekedés, történetesen, az egyik ellopta a másik téliszalámiját a hűtőből, akkor nem rúgták volna ki őket?
Utóbbit csak azért kérdezem, mert akkor ezt megjegyzem magamnak, s ha legközelebb valaki megeszi a kajámat, tudom, hogy simán pofánvághatom, mert politikailag semlegesnek ismernek itt bennt. És akkor úgysem rúgnak ki.
Pedig 2 kollegámat tavaly tavasszal épp azért rúgták ki,mert a politikai preferenciájuk verekedésbe torkollott.Ugyanakkor,mivel együtt dolgoztam már pár miépessel,összetartó brancs,aki nekik balosnak,zsidónak,vagy nem szimpatizánsnak tűnik,kirúgják,vagy fel sem veszik.A saját munkámban az ilyesmi nem zavaró tényező:jövő héten készülök egy LDV-szerződést kötni a DSI igazgatójával,aki a Fideszt támogatta,egy házban lakom a város fideszes és szocialista képviselőjével.De abban igazad,hogy ez az üzletben nem számít.Nekik az a fontos,hogy kevesebbet fizessenek,nekem meg az,hogy megkapjam a jutalékom