Nagyon tetszik a Giulia, de kell a hely így Stelviót nézegetem. Benzinest érdemes venni(guadrifoglio nem jöhet szóba) vagy dízelest? Melyik a jobb kevésbé kényesebb motor?
Használtan szeretném minél kevesebb kilométerrel. Talán németből 26 000euró körül.. ez rengeteg pénz(nekem az) .. nagyon kockázatos ilyet venni? Könnyű mellé nyúlni?
Semmilyen szivató nincs benne. Az ECU a motor hőmérsékletnek, a külső hőmérsékletnek, a lambda jelének, a levegőmennyiségmérő jelének, a fojtószelep állásának, a fordulatszámnak és még egy csomó szarnak a függgvényében jellegmezők alapján adagolja a benzint.
"2. Oké, akkor ezt mutatja a műszerfal. Tököm tudja a pontos hibakódot, nincs OBD II ketyerém, a nagytudású és nem kevésbé arrogáns autoelktronikai guru akinél voltam meg nem énekelte meg a hibakódokat nagymester uram. Mea culpa."
Nem kell elnézést kérni, de azt tudnod kell, hogy ha nem tudjuk a hibát nem tudjuk a megoldást sem.
"3. Nincs gép amire feltehetném, nem is lesz, a megye legjobbjának mondott szerelő akinek van meg széttárta karjait."
Vagy csak nem akart veled foglalkozni. Ha te magad szeretnéd megjavítani akkor viszont szükséged lesz valamire amivel ki tudod deríteni mi a hiba.
Persze lehet úgy is hogy addig cserélgeted az alkatrészeket amíg meg nem javul, de az lehet nagyon drága mulatság és egy csomó fölöslegesen kicserélt alkatrész is ha nem nyúlsz bele elsőre szerencsésen.
A másik út, hogy viszonylag értelmezhető áron már lehet kapni OBD csatolót, illetve le lehet tölteni megfelelő szoftvert is.
A harmadik pedig az hogy elviszed szervizbe ahol fogadnak is és kifizeted a hozzáértésüket és a szükséges alkatrészt.
2. Oké, akkor ezt mutatja a műszerfal. Tököm tudja a pontos hibakódot, nincs OBD II ketyerém, a nagytudású és nem kevésbé arrogáns autoelktronikai guru akinél voltam meg nem énekelte meg a hibakódokat nagymester uram. Mea culpa.
3. Nincs gép amire feltehetném, nem is lesz, a megye legjobbjának mondott szerelő akinek van meg széttárta karjait.
"és a szivató nem húzza az alapjárati fordulatot, "
Nincs benne szivató.
"Aztán ha ráindítok elindul megint, de jön a következő körforgalom, kereszteződés és ha nem adok gázt hanem alapjáraton várok, hogy be tudjak sorolni akkor leáll."
Millió dolog okozhatja motor hőmérsékletjeladótól az alapjárati megkerülő szelepen át (asszem van benne, de ha nincs akkor a fojtószelep motorja az illetékes) a lambda szondáig.
" Motor Control System Failure, VDC, Immo (!?),"
Ezek nem hibakódok. Mik a hibakódok?
"meg néha check engine légtömegmérő hibával. "
Mint írtam, sok minden lehet akár ez is. Fel kell tenni gépre és élőadatot nézni mi történik amikor leáll.
Illetve lehet még a throttle position megzavarodasa, ezt resetelni es ujrakalibralni kell. A resetet meg tudod csinalni MES-ből is, alfa twin spark throttle reset calibrate es hasonlo keresesekkel sok segitseget talalsz.
Sziasztok! Van egy 2007-es évjáratú Alfa Romeo 147 1.6 TS 105 le autó. A következőket csinálja: hidegen hibátlanul jár a motor, de ahogy eléri az üzemi hőt és a szivató nem húzza az alapjárati fordulatot, akkor a motor gázadás hiányában leáll. Aztán ha ráindítok elindul megint, de jön a következő körforgalom, kereszteződés és ha nem adok gázt hanem alapjáraton várok, hogy be tudjak sorolni akkor leáll. Ha adok neki annyi gázt, hogy egy ezren legyen a fordulat akkor a hiba "kiküszöbölhető", de ez így enyhén szólva sem ideális. A hibakódok amiket dobál ilyenkor: Motor Control System Failure, VDC, Immo (!?), meg néha check engine légtömegmérő hibával. Találkozott már valaki ilyen jelenséggel?
Most az uj garazsban lehuzogatom a sarut, de persze a sarga Spider sem start-stopos. :) Viszont bosszant, hogy lenullazza a napi szamlalot, es ujrakalibralja a futes lamellait.
Nekem az aldis éveken át etette egész télen a Spidert, semmilyen negatív hatása nem volt az akkura. Ellentetben azzal, amikor elfelejtettem rakotni es melykisutottem. :) De meg igy is vagy 5 evig huzta, amikor elkezdett gyengulni, ami nem azt jelenti, hogy hasznalhatatlan volt. Vegul eladtam az autoval, így nem tudom mi lett a sorsa.
Akkutémára visszatérve, ha start-stop-os autót hónapokig nem használok, zárt garázsban a saru levétel a legjobb? Kétszer megkockáztattam az aldist, semmi gond nem volt, de harmadjára lehet hogy inkább teljesen lekötném.
Bocs, de nem kerestem utána és nem is fogok. Anno én a 155-höz minden releváns doksit letöltöttem a szerviztutasítástól kezdve az alkatrészadatbázisig. A 166 viszont nem érint így nem is kerestem - de egy 30 éves autóhoz minden fent van.
Szerintem próbáld meg meghirdetni az alfaamorén, ez a topik már nagyrészt kihalt. Lehet hogy ott van valaki aki nem akarja a netről letölteni, hanem fizikai formában jobban szereti.
Pontosítok! "Vevőszolgálati oktatás könyv" másolat. Részletes műszaki leírást tartalmaz a: 2.0 V6 TB és a 2.4 JTD modellekre vonatkozóan, nem csak a motorokat ideértve, hanem minden részegységre kiterjedően. Magyar nyelvű. Eldobni sajnálom. Akinek ilyen autója van, nagyon hasznos lehet.
Ha másolat akkor szerintem semmit. Eredeti még talán, ha valaki OT-ztatni akarja az autót, de oda a másolat nem jó. Egy 30 éves autónál meg senkit sem érdekel maga a vevőszolgálat, nincs is már hozzá.
- másik út út ,hogy valahol belebotlasz olyan kerékgarnitúrába, amelynek tulaja nem olaszautós / olasz-szívű..... és ő egyszerűen csak pénzzé kívánja tenni ....
en sem vagyok egy ijen modern forma, vagy telefonalok (nem szeretem, mert magambol kiindulva ha dolgozok akkor ne hivogassanak ....tehat allandoan csorog az a kva sz@r, ha pl. a kocsi allattt feXem vagy rakodok vagy akarmi)
vagy inkabb odamegyek a hejszinre es mondom hoyg mit szeretnek
ez sokkal hatekonyabb bir lenni, mint a metakommunikacio
allitolag a facebokon ott vannak a felmik fenkepekkel meg minden
ne haragudj de nem tudtam tobbet segieteni , mer t mondtak hogy a privat tel saam az neke m szol , nem publik us, kerlek, ezt ertsd meg koszonom